atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Światowa premiera gry "Pac Time" z 2022-08-17 00:28 (0)
Wyniki Silly Venture SE 2022 z 2022-08-16 17:07 (2)
Nowe pismo "Grel" i nowy "Atari Fan" z 2022-08-05 09:42 (16)
Dzisiaj spotkanie ze Smokiem! z 2022-08-04 18:05 (6)
Drugie spotkanie fanów Atari Portfolio z 2022-07-27 08:30 (6)
Spotkanie z ostatnim rednaczem Bajtka z 2022-07-20 19:55 (13)
Zbliża się letnie Silly Venture 2022 z 2022-07-15 19:51 (24)
Zebrana kasa na Uni-Thor! z 2022-07-14 00:39 (5)
RECOIL 6.2.0 z 2022-07-12 16:12 (9)
Wyniki Lost Party 2022 z 2022-07-11 13:11 (26)
Ledowa kostka Alexa z 2022-07-06 18:14 (1)
Drugi zlot online z Portfolio z 2022-07-05 13:38 (4)
Konkurs ATASCII z 2022-07-04 11:51 (8)
50 lat Atari! z 2022-06-27 23:54 (14)
Trzeci przegląd starych dyskietek! z 2022-06-25 23:04 (8)
Wspomagamy Uni-Joya! z 2022-06-21 00:21 (39)
Weekend z Kubą Daneckim z 2022-06-17 19:38 (10)
Nagroda dla AOL z 2022-06-13 22:02 (34)
Spowiedź autora #12: Slajerek z 2022-06-10 19:18 (4)
Pixel Heaven 2022 z 2022-06-08 13:59 (25)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (35)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (123)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2022-08-16
Liczba katalogów: 7093, liczba plików: 27072
Zmian katalogów: 19, zmian plików: 38

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2015 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Światowa premiera gry "Pac Time"
Kolega Łukasz "Luklab" Labuda ponownie zawitał do nas z grą napisaną w rzadko wykorzystywanym języku Advan Basic. Wygląda na to, że Łukasz zaszczyca nas grą raz do roku. Jego Gra w linie powstała w 2020 roku, zaś City Defender w 2021 roku. Oddajmy głos autorowi, który opowie, z czym do nas przychodzi w sierpniu 2022 roku:

"Po raz trzeci wracam do Was, ponownie z nową grą. Dwie pierwsze miały już swoje premiery na AtariOnline.pl ("Gra w linie", "City Defender"). Teraz przedstawiam znacząco bardziej rozbudowany i zaawansowany projekt - "Pac Time". Pierwotnie wystawiłem grę na właśnie co zakończonym Silly Venture, ale jej prezentacja była tak okrojona, że postanowiłem wycofać grę z konkursu.



Z kwestii technicznych - grę, jak poprzednią, napisałem w mało popularnym języku - Advan Basicu. Gra, dla prawidłowego działania, musi być uruchomiona z dysku nr 1. Podobnie na emulatorze. Cele, które chciałem osiągnąć to przede wszystkim: płynność animacji, dynamika rozgrywki, grywalność. Osobiście z efektu końcowego jestem zadowolony, ale zważywszy że to jednak Basic ciekawy jestem Waszej opinii.

Mimo, że projekt bazuje na "Pac Manie", wprowadziłem liczne zmiany, modyfikujące samą rozgrywkę i jej zasady. Podstawową jest ta, że obok duszków, naszym przeciwnikiem jest upływający czas. Z każdym kolejnym poziomem jest on krótszy (minimum 25). Gdy czas skończy się, tracimy życie.

Kolejną różnicą jest ta, że kulki, które zjadamy są dwóch kolorów - zielone i różowe. W wersji dla jednego gracza, trzeba zebrać wszystkie, jednak jeśli różnica pomiędzy aktualnie zjedzonymi jedynymi, a drugimi wynosi więcej niż 5, czas zaczyna płynąć dwa razy szybciej. Powraca do normalnego trybu, gdy różnica spadnie do 5 lub mniej. Informacja jest na bieżąco wyświetlana w górnej, środkowej części ekranu. Natomiast w wersji dla dwóch graczy, każdy zbiera kulki tylko swojego koloru. Jest ich równa liczba, wygrywa planszę ten, który zbierze pierwszy. Tym razem, jeśli jeden z graczy ma zjedzone więcej niż 5 kulek od drugiego, sam może go zjeść, a kolor tego drugiego zmienia się na biały. Ponownie, jeśli różnica ta spadnie do 5 lub mniej, wszystko wraca do normy.



W grze możemy zdobywać 4 moce specjalne:

  • dodatkowy czas (+10 jednostek),
  • dwa razy wolniej płynący czas (w wersji dla jednego gracza - do momentu gdy różnica w ilości zjedzonych kulek jednego koloru przekroczy 5, a w wersji dla dwóch graczy - przez kilkanaście sekund),
  • możliwość zjadania duszków (im wyższy poziom, tym krócej),
  • niewidzialność, którą uruchamiamy w dowolnym momencie naciskając fire (aktualna liczba tych mocy wyświetlana jest u dołu ekranu).

    Punkty zdobywamy zjadając kulki, moce specjalne, duszki, drugiego gracza, jak też za ukończenie poziomu przed czasem.

    Zaprojektowanych jest 15 różnych plansz (które wybieramy w edytorze, jak też ich liczbę i kolejność), przy czym po ukończeniu każdej, następna nie jest z tych zaprojektowanych, ale jest generowana losowo. Dodatkowo, w wersji dla jednego gracza, co trzecia plansza jest bonusowa, w której nie możemy stracić życia, a jedynie po trafieniu pociskiem tracimy czas (3, 6 lub 9 jednostek). Im wyższy poziom, tym plansze bonusowe mniejsze (trudniejsze). Po jej ukończeniu, otrzymujemy dodatkowe życie.

    W wersji dla jednego gracza możemy zapisać najlepsze wyniki. W wersji dla dwóch, ustalamy na początku ilość poziomów, w które będziemy grać (każdy gracz "odradza się" na nowym poziomie, nawet jeśli w poprzednim stracił życie).



    W edytorze, każdy może samodzielnie zaprojektować własne plansze, modyfikować już istniejące, jak też ustalać, w które z nich będzie grał w czasie rozgrywki (minimum to 1 plansza). Projektując planszę i naciskając klawisz > przechodzimy do kolejnego etapu, a klawisz < do poprzedniego. Ściankę stawiamy / usuwamy naciskając fire + kierunek joysticka, zaś miejsce w którym ma rozpoczynać się rozgrywka (w wersji dla jednego gracza) oraz miejsce pojawiania się bonusów - naciskając fire. Jeśli jakieś z zaprojektowanych rozwiązań nie będzie możliwe, komputer poinformuje nas o tym (np. zbyt mała liczba kulek do zjedzenia)."


    W załączeniu do opisu Łukasza znajdziemy plik ATR z pakietem programów - dwie wersje gry, edytor oraz info. A poniżej filmik z rozgrywki, przygotowany przez Łukasza:





    2022-08-17 00:28 by Kaz
    komentarzy: 0
  • nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    Silly Venture 2022 WE - 30th Atar... (13)
    ostatni: 17-08-2022 01:46, odyniec1
    Aleja Pamięci / Avenue of Memories (58)
    ostatni: 17-08-2022 01:00, Alex
    Kopiowanie całodyskowych (24)
    ostatni: 16-08-2022 23:27, tbxx
    Nowa gra "Dracula Story" (2)
    ostatni: 16-08-2022 21:49, Dracon
    Składam sobie Atarowy zestaw - py... (6)
    ostatni: 16-08-2022 20:10, ZuluGula
    Silly Venture 2022 SE - podziękow... (50)
    ostatni: 16-08-2022 19:59, greymsb
    Nowa gra "Dragon Master" (1)
    ostatni: 16-08-2022 18:59, zbylu
    Nowa gra "Jungle Quest" (2)
    ostatni: 16-08-2022 18:53, Alex
    TOSEC (3)
    ostatni: 16-08-2022 18:42, pirx
    CA2001 - szukam speca co naprawi ... (2)
    ostatni: 16-08-2022 18:24, Peri Noid
    Szukam dema/loadera do dema (4)
    ostatni: 16-08-2022 16:54, pirx
    Moje materiały wideo z grami na A... (112)
    ostatni: 16-08-2022 16:46, nowy80
    Scorch - pełna gra (8)
    ostatni: 16-08-2022 13:52, Pecus
    Lutowanie z Jakubem (45)
    ostatni: 16-08-2022 09:06, jakubd
    Silly Venture 2022 SE - reaching ... (184)
    ostatni: 15-08-2022 22:01, greymsb

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 2538
    Ostatnio zarejestrowany: wiktor
    Postów ostatniej doby: 52

    Spotkania i zloty / Meetings & Parties

    Najbliższe imprezy
    link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

    KWAS

    Kalendarz AOL


    Społeczność/Community


    Rozmawiali
    Tomasz Dajczak i Kaz (21)
    Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
    Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
    F#READY i Dracon (22)
    Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
    KATOD i TDC (13)
    Mariusz Wojcieszek i "Adam" (16)
    Romuald Bacza i Ramos (16)
    Śledzenie Amentesa i Larek (9)
    Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
    TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
    Rob Jaeger i Emu (53)
    Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
    Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
    Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
    Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
    Marek Bojarski i Kaz (0)
    Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
    Wolfgang Burger i Grey (0)
    Mariusz "Ramos" Rozwadowski i Xeen (0)
    «« nowszestarsze »»

    Stragan
    Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
    "mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (22)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (57)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (30)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (9)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (4)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (8)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»