atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Akcja! po polsku i inne cyfrowe papiery z 2024-06-01 08:52 (12)
Spotkanie z TOSSTerem! z 2024-05-29 18:40 (7)
Gatunki cyfrowe I i II z 2024-05-23 05:59 (13)
Noc Muzeów 2024 i retrokomputery z 2024-05-17 19:09 (18)
Przygody kolesia wydane! z 2024-05-11 05:00 (57)
Nowy Graph2Font! z 2024-05-10 10:50 (21)
Dalton robi grę na A2600 z 2024-05-09 06:26 (9)
W końcu "Mikie" na Atari! z 2024-05-03 19:07 (89)
Oświadczenie w sprawie Piotra Kaczorowskiego z 2024-05-02 10:44 (154)
Michaś w końcu na Atari z 2024-04-26 17:33 (33)
RastaConverter – nowa wersja z 2024-04-24 00:47 (22)
Obudowa kombajnu XCF12 z 2024-04-19 16:43 (26)
Time Wizard Deluxe + edytor poziomów z 2024-04-15 17:25 (28)
FORTH rozgryziony! z 2024-04-10 22:20 (18)
Wyniki i stuff z Grawitacji 2024 z 2024-04-07 16:19 (15)
Grawitacja 2024 - zapraszamy! z 2024-04-04 21:39 (2)
Zapowiedź konwersji "Rick Dangerous 2" z 2024-04-01 09:12 (30)
Bardzo krótka relacja z KWAS #33 z 2024-03-25 21:11 (10)
KWAS #33 w Katowicach za moment! z 2024-03-21 13:06 (7)
Zbigniew Kasprzycki - współtwórca Polskiego Logo z 2024-03-15 22:25 (9)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (3)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-05-27
Liczba katalogów: 8380, liczba plików: 36694
Zmian katalogów: 7, zmian plików: 10

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2918 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Produkcja w toku: GTIA Blast!
Paul "Playsoft" Lay pracuje nad strzelaniną w trybie GTIA o nazwie (a jakże) GTIA Blast!. Do projektu dołączyła też kolejna osoba (Harvey), jest zatem szansa na kolejną strzelaninę w tym trybie.



Póki co możemy zobaczyć demko silnika, które jest do pobrania stąd. Trzymamy kciuki! :)

2013-07-16 12:37 by Xeen
komentarzy: 25
as... @2013-07-16 13:22:47
Ładnie wygląda!
secon @2013-07-16 14:21:55
oszzzzz kurcze ale bajer:)
grey / mystic bytes @2013-07-16 15:08:51
what a BLAST :D Indeed.
adv @2013-07-16 16:59:42
A miało być mało gier w tym roku :D
the fender @2013-07-16 17:32:59
Podoba mi się :) Totalny retro oldschool w efektownym wykonaniu.
Adam @2013-07-16 17:40:04
Gry nie będzie w tym roku, ani w następnym, jak twierdzi jej autor jeszcze dużo zostało do zrobienia.
nodez @2013-07-16 17:45:07
zapowiada sie fajowa giera
s2325 @2013-07-16 19:31:27
Na yotube: http://www.youtube.com/watch?v=N-voWLTXC...
Podoba mi się szybka reakcja na joystick i prędkość lotu statku. Muzykę kojarzę z jakichś starych produkcji, tyle, że ktoś posiedział by to trochę ukryć. "Metalowa" grafika podobała mi się za grzdyla, teraz w sumie też. Robot w tle raczej nie bez powodu przypomina pewnego znanego robota.
kade @2013-07-16 20:52:23
wyglada super
secon @2013-07-16 21:18:25
s2325, faktycznie to robocik z Atari Demo
MaW @2013-07-16 21:42:06
Niesamowite,skąd tyle kolorów (półcienie!) na tylu obiektach ?
brx @2013-07-16 22:48:36
Ale jakie półcienie? Widzę absolutnie standardowe atarowskie trójkolorowe duszki, wcale nie muszą być monochromatyczne, choć dobrać kolory to wyzwanie (choć może dziś są lepsze narzędzia o których nie wiem, sam zrobiłem sobie takie graficzne tablice). A duszków w pionie może być całkiem sporo, niestety, gorzej z poziomem... Oczywiście teoria jest prosta, zakodować coś takiego znacznie trudniej :)
maly_swd @2013-07-16 22:56:07
Brawo. Super to wygląda.
Ciekaw jestem jak zostało zrobione "ruchome" tło na tle;).
Jedyne co mi przychodzi do głowy: zrobione w gr0 + włączone GTIA czyli animka jest na znakach:)
nosty @2013-07-17 00:31:40
@brx - to policz te duszki. Bo wg mnie jest ich faktycznie za duzo. Żeby uzyskac trójkolorowego ducha, potrzebne są 2 sztuki. Więc mamy 2 na lewą figurę, 2 na prawą, na statek gracza też 2, a jeszcze strzały :P
Ja nie wiem jak uzyskac taki efekt bez manipulacji duchami w srodku linii. Trzebaby zmienić obszar duchów, kolory, polożenie. A to wszystko jeszcze przy zachowaniu odpowiedniej animacji. Arcytrudne.

Chętnie bym się dowiedział "jak to jest zrobione" :)
brx @2013-07-17 01:11:52
@nosty: a nie zauważyłeś obejścia tego problemu jakże podobnego do tego z gry Crownland? :( Poza tym też są pociski... (w Crownland akurat poszerzały standardowe duchy) Zobacz dokładnie jak to wygląda na emulatorze w zwolnionym tempie, myślę, że stanie się wszystko od biedy jasne, choć podkreślam, że nie wiem czy sam zdołałbym uzyskać taki efekt końcowy.
michalmarek77 @2013-07-17 19:36:38
Nie no bez jaj, Panowie....przeciez to jest NIEMOŻLIWE !!!!
Czapki z głów, mój podziw dla Atari i osób z nim związanych włąśnie osiągnął maksymalny poziom!
Och ile bym dał, by na Amidze ktoś wyciągnął choćby z 40% tego co chłopaki robia na małym Atari.
as... @2013-07-17 22:03:40
Aż dziwię się że jeszcze nikt nie zaczął stękać że to jest zrobione na nielegalach!!!....?????

Przeraża mnie że to będzie na 48kb.
I widać jakie jeszcze moce tkwią w Atari 8bit.
Rastan @2013-07-17 22:27:04
@nosty: z tego co zauważyłem technikalia są standardowe. są tylko 4 duszki w linii - po dwa na przeciwników (stąd są trój-kolorowe) + 2 na statek, którym sterujesz. Zauważ, że jak przeciwnicy są na poziomie statku to zaczynają migać. Strzały są na pociskach.
wieczor @2013-07-17 23:11:41
@as: nie jest na nielegalach... Skąd to wziąłeś?
playsoft @2013-07-18 02:58:37
Sorry this is in English, but what is illegal? I am sure I have only used legal 6502 op codes, is it something else?
Adam @2013-07-19 01:34:10
@playsoft: I think As was just joking...
as... @2013-07-19 23:24:59
playsoft

From my side is only a litlle joke :)
In next time please use some illegal 6502 ...!

Wieczór a tak chciałem zamoncić z tymi nielegalami bo ostatnio xxl jakoś nic nie pisze!
playsoft @2013-07-20 01:27:36
That is a relief! The online translator does not translate nielegalach to English so I could not tell what was illegal.

Illegal op codes was all I could think of, but I knew I was not using any.

I did "borrow" the music from a midi file... so that is illegal.
falcon030 @2013-07-21 22:56:53
Please just forget it - it was kind of joke :-)

Even on current stage it look as great that somebody could think there is some "illegal" tricks like extra memory, graphics blaster, etc ...

I'll keep my finger crossed to see final version!!!
kiwilove @2013-08-05 00:32:41
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Rapsberry Pi 400 (53)
ostatni: 17-06-2024 12:56, streak
Pixel Heaven 2024 - z kim się wid... (154)
ostatni: 17-06-2024 12:33, streak
Emulatorowanie przenośne. (110)
ostatni: 17-06-2024 12:27, streak
Muzycy scenowi... (68)
ostatni: 17-06-2024 12:14, Foster
SF 314 przerobiony na XF 351 ;) (38)
ostatni: 17-06-2024 10:38, Peri Noid
Time Wizard - gra na ABBUC Softwa... (263)
ostatni: 16-06-2024 23:02, amarok
Silly Venture 2024SE - United ATA... (71)
ostatni: 16-06-2024 22:25, greymsb
A8 Demoscene has past it's best ? (1)
ostatni: 16-06-2024 22:11, emkay
Atari ST MIST i MIDI (16)
ostatni: 15-06-2024 21:39, sdsi
Gra "TONY" (324)
ostatni: 15-06-2024 14:54, Jacques
RMT hacking (197)
ostatni: 14-06-2024 15:39, emkay
Ban dla galtrona (41)
ostatni: 14-06-2024 09:07, streak
Moje materiały wideo z grami na A... (208)
ostatni: 14-06-2024 06:09, nowy80
Moja nowa gra Donkey Kong na PC :D (10)
ostatni: 13-06-2024 16:21, Peri Noid
ATARI on USB powerbank? small vol... (16)
ostatni: 13-06-2024 10:29, w1k

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2802
Ostatnio zarejestrowany: woocash500
Postów ostatniej doby: 30

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (27)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (39)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»