atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
"Atari Fan" po angielsku już jest! z 2020-09-23 07:15 (13)
Nowy RECOIL, jego historia i język Ć z 2020-09-10 20:26 (11)
Środa z prasą (cz.3) z 2020-08-31 22:44 (9)
Narzędzie do tworzenia scrolli z 2020-08-29 19:31 (9)
Żużelek dla czterech graczy z 2020-08-23 09:36 (38)
Kartridż Sparta DOS X z 2020-08-22 08:29 (4)
Usprawnienia magnetofonu XC12 z 2020-08-14 12:27 (11)
Rusza pre-order gry Adam Is Me na kartridżu z 2020-08-09 19:08 (40)
Atarowskie akcenty na imprezie Decrunch 2020 z 2020-08-06 21:00 (13)
Premiera "Gry w linie" z 2020-07-24 09:20 (19)
Dzisiaj kolejny KWAS z 2020-07-22 16:13 (3)
Konserwacja stacji dysków 1050 z 2020-07-20 13:34 (18)
Lost Party 2020 - prace i wyniki z 2020-07-12 10:29 (35)
Konserwacja magnetofonu XC12 z 2020-07-10 23:13 (13)
Warsztaty z projektowania elektroniki z 2020-07-09 08:50 (7)
Wspomnienie o katowickiej giełdzie i nie tylko z 2020-07-08 11:51 (24)
Sommarhack 2020 - wyniki z 2020-07-05 18:04 (17)
Magazyn dyskowy "Flop" #65 z 2020-07-03 10:55 (14)
SV 2019 - relacja subiektywna z 2020-06-22 21:14 (16)
Lech Bąk i "Świat Młodych" z 2020-06-11 10:12 (26)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Stranded opisał Kaz (10)
Gunslinger opisał Dracon (5)
Space 1999 opisał Kaz (4)
Pięć Gówien Eepcha opisał Kaz (10)
Mózgprocesor opisał Kaz (31)
Bruce Lee opisał Kaz (29)
Amaurote opisał Kaz (28)
Jax Stardo In Starblade opisał Kaz (13)
The Dallas Quest opisał Kaz (4)
Hacker opisał Kaz (12)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Rusza pre-order gry Adam Is Me na kartridżu
Na początku kwietnia zapowiadaliśmy grę logiczną Adam Is Me.

Informujemy że od dziś można ją zamawiać! Wydawcą Adama będzie firma Retronics,a jako autorzy produkcji staraliśmy się przygotować dla Was wiele niespodzianek.


Adam Is Me jest grą logiczną z niebagatelną fabułą, staraliśmy się "dopieścić" ją w aspekcie przygotowania poziomów, grafiki, muzyki. Wydanie zostało starannie opracowane, wspólnie przez członków Agendy, będących jednocześnie autorami gry, firmę Retronics oraz twórcę kartridża Kubę Husaka. Co wyróżnia tę grę na tle pozostałych?

  • Nowatorskie podejście - połączenie gier „Baba Is You” oraz „Robbo”, z dodaniem wielu nowych elementów rozgrywki.

  • Ciekawa fabuła - uratuj świat przed wirusem, przemierzając 64 poziomy na 8 planetach w odległej galaktyce w poszukiwaniu próbek z remedium.

  • Mechanika - to nie tylko „zbieranie kluczy” - ustal własne reguły gry, zmieniając całkowicie zasady panujące na planszy. Kluczem możesz być Ty!

  • Nota z której jesteśmy dumni - czasopismo Pixel w numerze 60. zrecenzowało grę, oceniając ją wysoko: „Adam Is Me śmiało może pracować na własną legendę.”

  • Współczesne standardy - dla ułatwienia autorzy dodali zapis po przejściu każdej planszy, możliwość cofania ruchów, oraz pewną dowolność w przechodzeniu etapów. Poziom trudności został zoptymalizowany aby gra nie nudziła, ale też nie zniechęcała.

  • Oprawa - włożyliśmy wiele wysiłku aby elementy audiowizualne w grze, wprowadzenie, zakończenie, urozmaicenie itp. przypadły Wam do gustu.

  • Uniwersalność - gra działa na wszystkich systemach PAL/NTSC, uruchomi się na każdym komputerze Atari XL/XE z 64kB pamięci.

  • Korzystanie z rozszerzeń - gra wykorzystuje dodatkową pamięć (więcej ruchów możliwych do cofnięcia), a także działa z Rapidusem.



    Do wyboru będą dwie opcje:

    1. Wersja standardowa, która będzie zawierać:

  • pudełko z obwolutą
  • kartridż z grą (na którym możemy dokonać zapisu postępu)
  • instrukcję polsko-angielską (26 stron)
  • dwie karty ze słownikiem pojęć

    2. Wersja deluxe, która będzie zawierać:

  • pudełko z obwolutą
  • kartridż z grą (na którym możemy dokonać zapisu postępu)
  • instrukcję polsko-angielską (26 stron)
  • dwie karty ze słownikiem pojęć
  • figurkę Adama z oryginalnych klocków LEGO o wys. 16cm, do samodzielnego złożenia
  • instrukcję LEGO

    Pierwsza wersja dostępna jest w cenie 139zł a wersja z robotem z LEGO w cenie 189zł. Wydanie będzie przygotowane na przełomie września-października. Osoby zainteresowane zakupem, już dziś mogą składać pre-ordery pod adresem zamowienia(at)retronics(dot)eu


    Filmik z trailerem do gry





    Oficjalna strona gry jest dostępna pod adresem http://aim.atariscene.pl/

    2020-08-09 19:08 by Retronics & Agenda
    komentarzy: 40
  • ccwrc @2020-08-09 19:15:59
    W jakiej obudowie będzie cartridge?
    bocianu @2020-08-09 20:25:12
    Czy "preordery" są tańsze? Czy cena gry ulegnie zmianie po faktycznej premierze?
    Mq @2020-08-09 20:59:43
    Czy gra będzie dostępna również w wersji plikowej - może być płatna lub niepłatna?
    _ilmenit_ @2020-08-09 21:11:27
    @Mq - Gra od początku była planowana jako freeware i open-source (na licencji CC BY-NC-SA 4.0). Zaintersowanie kupnem wydania fizycznego (na cartrdige), przez kolekcjonerów było duże. Aby proces produkcji był opłacalny grę udostępnimy do pobrania w wersji plikowej dopiero po pewnym czasie od momentu, gdy nabywcy wydania fizycznego ją otrzymają. Udostępniony będzie także edytor poziomów.
    Ktos @2020-08-09 21:40:34
    Jp.l co to kuźwa jest !!!
    nosty @2020-08-09 22:37:01
    No jaram się bardzo :) Zamówienie poszło.

    "Number of units is limited!"

    Jako kolekcjoner byłbym wdzięczny za informacje o planowanym nakładzie wersji standard i deluxe.
    W wydawnictwach kolekcjonerskich "nakład limitowany" oznacza zazwyczaj gwarancję, że nie będzie dodruku gry, a przynajmniej nie w identycznym wydaniu.
    Czy tak będzie i tym razem?
    Kaz @2020-08-10 00:20:19
    Brawo! Będzie zamówione :)
    Duddie @2020-08-10 12:18:01
    Obudowa Maszczyk. Preordery są tańsze, ale sądząc po zainteresowaniu może nie być zwykłych orderów. Wersja limitowana to 50 kopii deluxe i 100 normalnych.
    bocianu @2020-08-10 12:59:35
    zaraz zaraz... "sądząc po zainteresowaniu może nie być zwykłych orderów". Sprzedaje się aż tak źle??

    Bo przecież nie chodzi o to, że "sprzedaje się świetnie, więc nie robimy już wiecej."?
    kade @2020-08-10 13:15:16
    Ja wiem ze to nisza i malo sztuk.. ale cena jest zaporowa :|
    Jacques @2020-08-10 13:18:44
    Zamówiona wersja standard :-)
    Cena 139 zł za pudełkowe wydanie z cartridgem nie wydaje mi się zaporowa, choć może dyskietkowa byłaby tańsza.
    Po "uwolnieniu" gry chętnie ją sobie nagram na SIDE/SIO2SD, bo zabawa z cartami jest dla mnie średnio wygodna - niech sobie leży w pudełku ;-)
    _ilmenit_ @2020-08-10 13:59:25
    Początkowo planowaliśmy tylko wersję dyskietkową (tak, byłaby tańsza i szybciej gotowa), ale w przeprowadzonych sondach wyszło, że znaczna większość użytkowników chętnych zapłacić za wydanie fizyczne jest zainteresowana wersją na cartridge.
    Jacques @2020-08-10 14:17:57
    Pewnie to cartridgowo-kolekcjonerskie zagłębie na Atari Age ;-)
    _ilmenit_ @2020-08-10 21:24:23
    Duddie/Retronics poprosił o przekazanie informacji, że do 18.08 ma ograniczony dostęp do komputera ze wzlędu na urlop i prosi o cierpliwość w procesowaniu otrzymanych zamówień.
    nosty @2020-08-11 09:11:22
    139 zł to mniej niż $40. Za wydanie cartridgowe w porządnym pudełku to jest zupełnie normalna cena przy grach retro. Porównajcie wydania na cartach w USA czy wydania gier na C64.

    W razie problemów polecam mówić żonie, że to dobra inwestycja ;)
    Jacques @2020-08-11 10:29:45
    Nie mogę się doczekać, sama gra, jak i wydanie prezentuje się świetnie, będzie to na mój nos kolejna autorska dopracowana perełka po Laurze Larka :-)
    _ilmenit_ @2020-08-11 10:55:26
    Grę staraliśmy się dopieścić w każdym szczególe. To bardzo ambitny projekt i wszystkie tematy (poziomy i ich trudność, grafika w grze czy grafika pudełka, muzyka, nośnik, złożoność silnika gry vs jego szybkość, intro i outro) przeszły przez wiele dyskusji i iteracji, aby finalny efekt był najlepszej jakości. MWszystko robione w czasie wolnym jako hobby. Chociaż jako autorzy na grze nie będziemy zarabiać, przy fizycznym wydaniu, gdzie trzeba zrobić pudełko, nośnik, LEGO bonus, drukować instrukcje, fizycznie spędzać czas nad wysyłkami - generuje to koszty, których nie można rozłożyć na tysiące sztuk. Tu mamy zbyt małe grono odbiorców. Nie można takiego wydania cenowo porównywać z masowo produkowanymi grami mającymi wydanie fizyczne lub grami indie do kupienia w wersji cyfrowej.
    Gdyby projekt traktować nie jako hobby, ale chcieć choćby pokryć koszty twórców, to po zliczeniu roboczogodzin i liczby nabywców w ramach naszej małej grupy retro-Atari, cena za sztukę powina być o rząd wielkości wyższa i to by była zaporowa cena ;-) Biznesowo nie opłaca się tworzyć gry na naszą platformę.
    Yosh @2020-08-11 13:31:12
    +1 (_ilmenit_)

    Ludzie czasami zapominają, ze czas developera jest szalenie cenny. Po co miałbym tracić setki godzin na demo/gre jak mogę w korpo dostać kasę za nadgodziny....

    .. bo lubię:) Doceniam ten projekt jak każdy inny i staje w obronie "bo za drogo". Ekonomicznie KAZDY taki projekt dla kodera to strata.
    gorgh @2020-08-11 13:32:52
    mi się tam opłaca xD
    zbylu @2020-08-11 14:05:31
    Gra prezentuje się świetnie (już zamówiona). To kolejna obok Laury, The Rescue Expedition i nadchodzącego LiteRally - perełka na małe Atari :-).
    Jacques @2020-08-11 15:31:55
    Nie wiem kto projektował okładkę pudełka, ale również jest GENIALNA!
    mgr_inz_rafal @2020-08-11 16:02:23
    Zamówione! Gierka zapowiada się lepiej niż schłodzony Harnaś :)
    _ilmenit_ @2020-08-11 16:06:42
    @Jacques - autorem okładki jest Rafał 'Raphis' Szczytko
    Alex_D @2020-08-11 17:43:25
    Zgadzam się tu z kolegami nosty, _ilmienit_, Yosh.
    Też uważam, że trzeba doceniać, że ktoś chce tworzyć nowe gry na Atari, wydane w ładnym opakowaniu, na cartridgu z instrukcją itd. Gdyby liczba sprzedawanych egzemplarzy wahałaby się w okolicach tysięcy sztuk, wtedy można pomówić o jakimś zarobku itd., ale jak to jest kilkadziesiąt sztuka, to wchodzi w grę głównie sentyment i chęć autorów do stworzenia jakiejkolwiek produkcji.
    \Także szacunek i wielkie podziękowania za kolejną ładną i łądnie wydaną grę na Atari.
    Zamówione!
    stRing @2020-08-11 18:03:38
    To ja też dodam coś od siebie dla osób kręcących nosem odnośnie ceny. Moim zdaniem gra i samo wydanie jest warte tych pieniędzy.

    Jej wydanie wymagało naprawdę sporo czasu. Ja osobiście zajmowałem się muzyką, sfx i GŁÓWNIE koordynacją wydania fizycznego. Jakkolwiekby to ogólnikowo nie brzmiało, składało się na to: wykonanie kompletnej instrukcji i słowników (tekst, fabuła, całe dtp, do tego nauka programu do dtp itd. - to są dziesiątki godzin), kolejna sprawa dodatek LEGO - dogadywanie, projektowanie, zmiany, testy różnych modeli, tu znowu nauka softu do projektowania klocków, koordynacja zamówień klocków (i to nie od 1 a od 10 dostawców) - kolejne dziesiątki godzin i trochę prywatnego grosza w to włożone. Kolejna sprawa - tworzenie leveli - tu wspólnie z Ilmenitem, chociaż on zaprojektował coś ponad 90% leveli. Następny aspekt: testy, testy i jeszcze raz testy - na różnych konfiguracjach, ustawieniach, przechodzenie kilkanaście razy gry od początku do końca, kolejne uwagi, poprawki, testy - kolejne dziesiątki godzin.

    Tak to realnie wygląda, oczywiście ukłony dla reszty ekipy, w tym Ooz'a, Xeen'a, Koali i Kuby Husaka, którzy też się sporo napocili aby to wszystko działało.

    Nikt z nas nie wziął ani grosza za produkcję, jedynie po kopii gry na głowę.
    stRing @2020-08-11 18:10:57
    Acha, no i jeszcze pudełko ze świetną grafiką Raphisa i designem wspólnie z Retronics i ze mną, strona gry - tu chłopaki dawali radę. Jak pisałem idzie to w setki godzin, ale wg mnie gra jest warta poświęconego czasu. Ocenicie sami.
    anon @2020-08-11 18:36:18
    Nie kupię. Dla kolekcjonerów gratka. Co do ceny, płyty muzyczne w limitowanych edycjach też kosztują dobry grosz...
    _ilmenit_ @2020-08-11 21:46:51
    Dla tych, którzy nie chcą lub nie potrzebują wydania fizycznego, do pobrania będzie wersja plikowa za darmo. I wilk syty, i owca cała :-)
    Kade @2020-08-11 22:49:54
    Ja doskonale rozumiem koszt pracy, wydania :)
    anon @2020-08-12 07:43:25
    Bardzo mi się podoba taki model dystrybucji. Nie mam już Atari, gier nie zbieram. A tak będę mógł pograć, a kolekcjonerzy mają piękne cacko
    Jacques @2020-08-12 08:59:26
    ...i też mogą pograć na prawdziwym sprzęcie :-)
    byte 7,7,7,7,7 @2020-08-12 09:43:21
    wincej wungla!
    Kromkin @2020-08-12 11:37:31
    illmenit ma dobre podejscie, jest wydanie fizyczne a poźniej free wraz z zrodłami, gdyby gorgh robil bardziej dopracowane gry to narzekalbym, że nie postepuje tak samo :D a tak to mi nie szkoda, że nie pogram w jego produkcje.

    xxl tez wydal ostatnio ciekawa gre za free ale na koncu potknal sie o wlasne nogi :P
    Wlasne nogi @2020-08-12 16:11:57
    przepraszam bardzo, ale nie przypominam sobie żeby, ktoś się o mnie potykal :P
    José Pereira @2020-08-12 17:37:49
    Hi.
    Just by curiosity...
    How could you get arrangment with LEGO to produce the robot. Is it, how can I explain, done the correspondant to each one number of pieces and is in a LEGO box on each of the game's packages?
    If so, does they do these kind of things per order if anyone wants and in just a so small number?
    Thanks.
    José Pereira
    anon @2020-08-12 18:41:07
    Może jednak chodziło o własne rogi, i stąd te nieporozumienie...
    stRing @2020-08-12 19:19:59
    You do not need any arrangment as long as you do not sell it under LEGO brand. LEGO is happy, when you buy bricks from them though :)

    Project of robot is our own idea, made from scratch (based on ooz ingame model), and LEGO model + manual is made with free Stud.io software.

    New bricks then have to be ordered according to parts number. Finnaly all sets have to be created manualy by us.
    gorgh @2020-08-12 21:24:41
    piękna sprawa taka gra, dopieszczona pod każdym względem, gdyby nie to, że ostatnio muszę oszczędzać pieniądze, to chętnie bym kupił
    mariuszbox @2020-08-13 01:17:34
    Szacun dla ekipy i za grę i za oprawę. He, he... ja oszczędzam na takie właśnie perełki :) Kupić dzisiaj profesjonalnie wydaną grę na malucha - bezcenne. Zamówionko poszło, Dzięki!
    pigula @2020-08-25 22:15:18
    Zamówienie złożone... nie mogłem się oprzeć tak pięknie wydanej pozycji :)
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    Ha!wangarda - festiwal kultury no... (14)
    ostatni: 30-09-2020 19:10, Kaz
    Gravity Worms (653)
    ostatni: 30-09-2020 18:51, pin
    COVID-19 Watcher (713)
    ostatni: 30-09-2020 17:59, xxl
    zaginione w akcji,może toś ma jak... (13)
    ostatni: 30-09-2020 17:20, martinez
    Fajny Chip wczoraj słyszałem (238)
    ostatni: 30-09-2020 12:31, jhusak
    Idzie nowa Montezuma? (55)
    ostatni: 30-09-2020 11:17, Jacques
    #FujiNet - karta sieciowa SIO dla... (382)
    ostatni: 30-09-2020 10:27, Peri Noid
    Odżółcanie czyli precz z żółtym i... (35)
    ostatni: 29-09-2020 23:45, jhusak
    Moje materiały wideo z grami na A... (26)
    ostatni: 29-09-2020 19:22, nowy80
    Kombat Jasia (3)
    ostatni: 29-09-2020 19:11, IRATA4
    Cymatyka i demoscena analogowa (10)
    ostatni: 29-09-2020 17:00, bruno_j
    [S/O] Prasa i książki (1)
    ostatni: 29-09-2020 13:22, hsimpson
    gr9Lab - przetwarzanie obrazów dl... (28)
    ostatni: 29-09-2020 01:50, pin
    Jaka to gra? (37)
    ostatni: 28-09-2020 21:27, IRATA4
    SID i POKEY (454)
    ostatni: 28-09-2020 21:20, emkay

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 2197
    Ostatnio zarejestrowany: slawomir21
    Postów ostatniej doby: 63

    Spotkania i zloty / Meetings & Parties

    Najbliższe imprezy
    nasze spotkania online tutaj, zapraszamy do naszego kanału zoom:

    KWAS

    Kalendarz AOL


    Społeczność/Community


    Rozmawiali
    Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
    Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
    F#READY i Dracon (22)
    Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
    KATOD i TDC (13)
    Mariusz Wojcieszek i "Adam" (16)
    Romuald Bacza i Ramos (16)
    Śledzenie Amentesa i Larek (9)
    Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
    TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
    Rob Jaeger i Emu (53)
    Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
    Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
    Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
    Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
    Marek Bojarski i Kaz (0)
    Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
    Wolfgang Burger i Grey (0)
    Mariusz "Ramos" Rozwadowski i Xeen (0)
    Wywiad z Wojciechem Zientarą i Xeen (0)
    «« nowszestarsze »»

    Stragan
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (6)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (19)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (51)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (23)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (33)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (9)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (8)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»