atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Spotkanie z AI z 2023-01-28 17:55 (13)
Jeszcze raz RastaConverter z 2023-01-22 21:24 (4)
AS gra we "Władcę" z 2023-01-16 15:08 (24)
Jak mieć "Monkey Island 2" na Atari ST? z 2023-01-15 14:20 (2)
PTODT w prasie z 2023-01-14 08:33 (9)
Reset dla wymagających! z 2023-01-12 00:58 (13)
Nowa gra "Mytris" z 2023-01-08 17:49 (15)
Już wkrótce Last Party 2023 z 2023-01-04 15:56 (20)
Spowiedź autora #15: Artur Miarecki z 2023-01-02 06:07 (8)
TDC w wojsku... z 2022-12-31 10:32 (6)
Nowy rok na małpiej wyspie z Atari ST! z 2022-12-29 23:25 (7)
Spotkanie z autorem "Władcy" i "Najemnika" z 2022-12-26 20:54 (36)
Wesołych Świąt 2022! z 2022-12-23 23:46 (8)
Drugi ostatni Ninja! z 2022-12-21 22:12 (35)
UniJoy i UniThor z 2022-12-17 20:04 (4)
Nowy "RECOIL" i "xasm" z 2022-12-16 14:13 (1)
Silly Venture 2022 WE za nami! z 2022-12-11 02:16 (16)
Archiwum gier po dużej aktualizacji z 2022-12-09 16:35 (29)
Dwie nowe gry The Quill na Atari z 2022-12-01 15:23 (11)
Nowy tracker dla Atari STE z 2022-11-26 19:38 (9)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (35)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (123)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2023-01-25
Liczba katalogów: 8239, liczba plików: 35209
Zmian katalogów: 86, zmian plików: 146

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2253 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Krwawa planeta
O niesamowitym projekcie pod tytułem "Bloody Planet" pisałem niedawno. Gra była tworzona w latach 90-tych, ale prawie ukończony projekt zarzucono ze względu na to, że autorzy (Radosław Pilski - kodowanie, Jarek Wyszyński - grafika, muzyka) nie mogli znaleźć wydawcy. Jeden z tych autorów, który wówczas stworzył grafikę, po latach bada możliwość dokończenia gry. Jarek uporządkował i opisał wszystkie materiały, które były w jego posiadaniu: "Dzieki za zainteresowanie projektem "Bloody Planet" :). W załączniku przesyłam materiały do gry, które przejrzałem i skatalogowałem, gdyby znaleźli się chętni do jej dokończenia. (...) Wszystko co mam jest opisane w pliku tekstowym. Są pewne braki w źródłach - brakuje kodu w .asm, części grafiki. Brakuje muzyki i dźwięków. Wysłałem wiadomość do Lizarda (...), który konwertował moje dyskietki, może coś się u niego zapodziało...".

Brzmiało nieźle, a okazało się, że na podesłanych dyskietkach jest pełno rewelacji. Jest masa grafik, są gotowe poziomy i jest gotowa muzyka (format CMC). Szczegółowy opis zawartości dysków podaje autor poniżej. Potencjalni zainteresowani powinni się z tym zapoznać - może ktoś zechce się podjąć pomocy przy dokończeniu gry? Ta gra naprawdę mogłaby miażdżyć, bo same materiały do gry miażdzą :).





Bloody Planet-level 1.atr

  • gra.exe - plansza gry. Funkcjonalność - działa na niej chodzenie, strzelanie, niszczenie przegród, zabijanie potworów, zbieranie bonusów, otwieranie drzwi. Uwaga: to wersja alfa gry. Główne braki - brakuje kolizji z potworami, reakcji na bonusy, licznik pocisków, być może licznik czasu gry, przerywniki. Do poprawienia - wygląd i prędkość pocisków, AI potworów, problem cieniowania po zniszczeniu przegród, plansza startowa z opisem i wyborem postaci, intro, outro, lista płac, itp, ogranie i korekty plansz. Brakuje kodu w .asm.

  • edytor6.exe - edytor plansz. Funkcjonalność - wybór zestawu klocków (klawiszem Return), wybór klocka i przejście do planszy edycji (spacja), wstawienie klocka (spacja), zmiana warstwy klocków przed/po zniszczeniu (w), podgląd planszy zniszczeń (p), wstawienie zapory- kierunek, długość, rodzaj (z), czyszczenie planszy (Caps Lock), nagranie planszy z rozszerzeniem .lev (s), wczytanie planszy (l). Uwaga: program z błędem lub błędne działanie na emulatorze (2 x Esc zawiesza), w emulatorze działa nagrywanie pod już istniejącymi nazwami, najlepiej działa ze SmartDOS.

  • aliens1.lib, aliens2.lib, aliens3.lib - zestawy klocków do poszczególnych poziomów.

  • templea1.lev - templeg1.lev - plansze pierwszego poziomu.

    Bloody Planet-level 2.atr

  • tubea3.lev - tubeg8.lev - plansze drugiego poziomu.

    Bloody Planet-level 3.atr

  • basea2.lev - baseg8.lev - plansze trzeciego poziomu.

    katalog level1_temple

    zrzut plansz i złożony pierwszy poziom

    katalog level2_tube

    zrzut plansz i złożony drugi poziom

    katalog level3_base

    zrzut plansz i złożony trzeci poziom



    katalog gfx

  • bp pics bloody planet 01 - grafika do gry, dysk Rambrandta i zrzuty obrazków.
  • bp pics bloody planet 02 - grafika do gry, dysk Rambrandta i zrzuty obrazków.
    Uwaga: grafika klocków, trupów, bonusów, bohaterów i potworów w trybie 0 Rambrandta, ekran tytułowy, scores, przerywniki, animacje, fonty w trybie 4 Rambrandta, brakuje grafiki klocków do trzeciego poziomu, animacji bohaterów, animacji potworów na poziomie trzecim, część grafiki do poprawienia, część do poprawienia po ograniu.

    music cmc

    Muzyka do ewentualnego wykorzystania. Uwaga: motywy zaczerpnięte - gameover.cmc - "Initiation/I'm Alive" Helloween, metalli2.cmc/metal.cmc - "Eye of the Beholder" Metallica, stone1.cmc - "Blazon Stone" Running Wild, brakuje udźwiękowienia gry.

    Po posklejaniu grafiki powstają "kolaże" (widoczne na początku nowinki), które prezentują, jak mogłaby wyglądać "Bloody Planet" w praktyce. Oprócz tego zamieszczam poniżej więcej ekranów z tą wspaniałą grafiką. Widać, jaki ogrom pracy został wykonany! I jak rozbudowana i porządnie wykonana byłaby gra, gdyby wydawcy zgodzili się na wersję dyskową... Dużo tego, ale warto to zobaczyć! Jeszcze więcej grafik jest w tej paczuszce, którą podesłał Jarek.



    Fragmenty trzech poziomów, widoczne w edytorze:



    A tu widok ogólny na mapy poziomów (w paczce są oczywiście w większej rozdzielczości):



    Dla lubiących takie informacje o perełkach sprzed lat przypomnę, że na AtariOnline.pl regularnie pojawiają się podobnie rewelacyjne rzeczy, choćby gra "Samobójcy" kolegi Mono (także nieukończony projekt), "Ghostly Night" braci Selingerów, "Do Akcji" Rafała Senatora czy "Agonia" Lizarda. A ileż odkryć nas jeszcze czeka... :)

    2011-01-14 03:33 by Kaz
    komentarzy: 0
  • nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    Emulacja XEP80 na RP2040 z DVI (7)
    ostatni: 02-02-2023 16:20, adi
    Sztab dla Wa-wy (9)
    ostatni: 02-02-2023 15:58, Alex
    Ciekawostki (5290)
    ostatni: 02-02-2023 14:35, Dracon
    Poprawki ASAP (77)
    ostatni: 02-02-2023 13:25, 0xF
    Ratunek dla beztalenci w pixelarc... (65)
    ostatni: 02-02-2023 13:12, Dracon
    AI pisze programy (101)
    ostatni: 02-02-2023 13:07, ilmenit
    ATARI XE vs C64 (1466)
    ostatni: 02-02-2023 13:01, adi
    Zawiść ludzka nie zna granic .... (10)
    ostatni: 02-02-2023 11:06, ilmenit
    Scorch - pełna gra (146)
    ostatni: 02-02-2023 09:50, Jacques
    STEREO + AKI (3)
    ostatni: 01-02-2023 21:29, piomet
    Lost Party 2023 (19)
    ostatni: 01-02-2023 20:03, IRATA4
    llvm-mos (111)
    ostatni: 01-02-2023 19:29, adi
    Czy androidy liczą elektryczne ow... (145)
    ostatni: 01-02-2023 19:25, xorcerer
    Silly Venture 2023 SE - Staying f... (12)
    ostatni: 01-02-2023 19:21, greymsb
    Side3 Loader vs. Altirra Emulator (14)
    ostatni: 01-02-2023 14:16, flashjazzcat

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 2608
    Ostatnio zarejestrowany: westwinnd
    Postów ostatniej doby: 44

    Spotkania i zloty / Meetings & Parties

    Najbliższe imprezy
    link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

    KWAS

    Kalendarz AOL


    Społeczność/Community


    Rozmawiali
    Wywiad z Wojciechem Zientarą i Xeen (0)
    Mateusz Stryjecki i Kaz (6)
    Marcin Długosz i Kaz (17)
    Richard "The Wizard" Vermeulen i Kaz (13)
    Piotr Mańkowski i Kaz (69)
    Maciej "Wiewiór" Wiewiórski i Kaz (5)
    Marcin "Kaczor" Baryłka i Charlie Cherry (27)
    Adam Mateja i Charlie Cherry (8)
    Konrad "Scorpio" Rąpalski i Kaz (18)
    Jakub Husak i Kaz (20)
    [ENG] Steve Hales i Charlie Cherry (47)
    Michał "Caruso" Brzezicki i Kaz (17)
    Henryk Karpowicz i Kaz (24)
    Bartłomiej Kluska i Kaz (16)
    Jarosław Kaczor i Kaz (8)
    Tomasz Rolewski i Kaz (10)
    [ENG] John Anderson i Charlie Cherry (74)
    Steve Hales i Charlie Cherry (16)
    Artur Moryto i Charlie Cherry (18)
    Marek "sivek" Siewior i Charlie Cherry (16)
    «« nowszestarsze »»

    Stragan
    Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
    "mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (23)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (30)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (4)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (8)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»