atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
ATASCII Compo - 4. edycja z 2024-10-06 19:12 (3)
Gra "Dangerous City" uwolniona! z 2024-10-03 15:49 (22)
Miniaturowe Atari #2 z 2024-09-30 19:15 (13)
Wkrótce "Bubble Bobble" na Atari z 2024-09-27 10:34 (52)
Pokłosie KWAS #34 - Projektowanie cartów Atari z 2024-09-26 20:28 (9)
Nocne Retro Granie w Poznaniu z 2024-09-24 20:35 (1)
O kodowaniu efektów dema na Atari STE z 2024-09-22 15:58 (27)
Co nowego dla Atari Portfolio? z 2024-09-19 19:43 (0)
Najmniejsze Atari cz. II z 2024-09-17 21:07 (4)
Nadlatuje polski sokół! z 2024-09-12 18:44 (16)
Atarowskie maleństwo po raz piąty! z 2024-09-09 18:58 (2)
Pamiętniczek dinozaurowych koderów z 2024-09-05 14:01 (12)
"Mafia" - od zera do supergangstera z 2024-09-03 23:55 (20)
Wkrótce spotkania z 2024-09-02 20:38 (5)
Ankieta dla zainteresowanych efektami w demie z 2024-08-30 17:54 (22)
Autorzy o demie "The Coders' Guide to the Demoscene" z 2024-08-26 14:29 (35)
Przejście gry "Auf Wiedersehen Monty" z 2024-08-26 14:23 (9)
Autorzy "Technical Difficulties" z 2024-08-25 16:58 (9)
Autorzy o "Auf Wiedersehen Monty" z 2024-08-23 20:56 (13)
Demo "The Coders' Guide to the Demoscene" w szczegółach z 2024-08-22 14:27 (4)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (13)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (3)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-10-07
Liczba katalogów: 8477, liczba plików: 37049
Zmian katalogów: 66, zmian plików: 100

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2933 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Gra Nemezyro - zapowiedź
W tegorocznym konkursie ABBUC nie mogło oczywiście zabraknąć udziału słowackiego kodera Martina "MatoSimiego" Simečka, który od lat regularnie uczestniczy w rywalizacji (można wymienić m.in. takie jego produkcje, jak "Ridiculous Reality", "H3x0r Deluxe", "Roxblox").


Nemezyro jest odprężającą, zręcznościową grą logiczną, opartą na autorskim pomyśle MatoSimiego. Po prawej stronie ekranu pojawiają się elementy w trzech możliwych kolorach i przesuwają się powoli w lewą stronę – kiedy dotrą do lewej krawędzi ekranu, przegrywamy. Gracz niszczy elementy poprzez najechanie kursorem i kliknięcie FIRE – wówczas wskazany "klocek" oraz cały obszar sąsiadujących ze sobą elementów o tym samym kolorze znika. Dodatkowo skrajny górny i dolny wiersz są traktowane jako połączone ze sobą, co ułatwia rozgrywkę.



Autor stworzył samodzielnie grafikę do gry – zwraca uwagę efektowny ekran tytułowy wygenerowany na Atari za pomocą RastaConvertera. Jak zauważył MatoSimi, chociaż to narzędzie istnieje od dwóch lat, to jednak chyba nikt jeszcze nie użył w grze produkowanych przez nie obrazków jako ekranu tytułowego (pewnie podobnie pomyślał twórca "Dimo's Quest", innej gry uczestniczącej w konkursie, który również posłużył się w tym celu RC).

Muzycznie ozdobił całość Marek "Poison" Pesout, którego fanem od dawna jest MatoSimi. Utwory powstały w Stereo Double CMC, czyli zmodyfikowanej przez Datriego stereofonicznej wersji Chaos Music Composera.

A niecodzienną nazwę gry, co ciekawe, stworzył online'owy program służący do losowego generowania nazw.


Gra powstała w stosunkowo krótkim czasie – trudno oczywiście byłoby MatoSimiemu przebić swój własny wyczyn z zeszłego roku, kiedy to w 16 godzin napisał w asemblerze pełną grę "Xirius Defect" i nieco niespodziewanie zdobył nią 4. miejsce w konkursie. Tym razem Martin rozpoczął prace 20 sierpnia, a ostatnie poprawki przygotowywane były do 3 września.

Nie obyło się bez wielu różnych komplikacji, m.in. związanymi z użyciem wymienionych wyżej narzędzi – dość powiedzieć, że opowieść o powstawaniu Nemezyro jest najdłuższym wpisem MatoSimiego w całej historii jego bloga programistycznego, tworzonego w dwóch wersjach językowych: angielskiej i słowackiej. Zapraszamy do lektury.



2014-09-08 20:57 by "Adam"
komentarzy: 22
s2325 @2014-09-09 00:24:35
Nemezyro, Nemezyro
porzuć płonne swe nadzieje
odpłyń własną limuzyną
the fender @2014-09-09 08:17:28
nemezyro - nieme zero ? ...

Nawet ciekawa gra z bardzo fajną muzyką i extra okładką
larek @2014-09-09 09:13:20
Wydaje mi się, że użycie RastaConvertera przy tworzeniu grafiki tytułowej to w tym przypadku bardzo dobry pomysł. W przeciwieństwie do Dimo's Quest, gdzie wyszło to raczej słabo.
Ramos / Samar @2014-09-09 10:56:27
Świetna muza.
pirx @2014-09-09 11:19:13
no jak nikt nie użył - a Tetryx to pies : )
mng @2014-09-09 11:41:39
swietna gra, ale efekt calosciowy zrujnowany przez obrazek tytulowy. bylo poprosic o pomoc grafika imo.
Adam @2014-09-09 14:20:19
@Pirx: Widzisz, tamten obrazek był za mało kolorowy, nie rzucało się w oczy, że to Rasta :) Na szczęście w zdaniu napisałem "chyba nikt".
mgr_inz_rafal @2014-09-09 14:39:14
No właśnie miałem wspomnieć o Tetryxie, bo sam o tym liczeniu obrazka z pirxem rozmawiałem na Fortification :)

Nie lękajcie się - już w ten weekend premiera moje gry na Wap-Niaka, tam też obrazek pochodzi z RastaConvertera.

Odnośnie obrazka tytułowego... Są gusta i gusta. W sumie to tylko prostokąt z kolorowych kwadratów, ale proszę Pana nie takie rzeczy się dzisiaj sprzedaje za grube miliony :)
mng @2014-09-09 15:17:46
kiedys by mnie to zmarwilo, dzis mam wy...

nie podoba mi sie. zadna to rewelacja, bo wiele rzeczy mi sie nie podoba ;) ale tu szkoda skad innad od strony wizualnej ladnie zrobionej gierki. ekonomia nie zadzialala.
mng @2014-09-09 15:18:45
choc biorac pod uwage ilosc spalonego wegla na wyprodukowanie tego pradu, to co to za ekonomia :P
Dracon @2014-09-10 10:07:47
A mi się podoba strona tytułowa, wreszcie RASTA użyto w jakiś sensowny sposób. :PP
grey / mystic bytes @2014-09-10 10:23:33
What Dracon said :)
xeen @2014-09-10 10:47:42
mi w sumie też się podoba - obrazek wygląda "amigowo" i nie widać charakterystycznych dla RC linii poziomych.
adv @2014-09-10 12:50:29
Równiez podpiszę się pod słowami Dracona
mng @2014-09-10 13:08:30
jest brzydki poczynajac od projektu obrazka wyjsciowego

a technicznie wyglada jak jpeg po dziesiatej kompresji, ale co kto lubi :)
mng @2014-09-10 13:11:51
jest brzydki poczynajac od projektu obrazka wyjsciowego

a technicznie wyglada jak jpeg po dziesiatej kompresji, ale co kto lubi :)

jak zawsze wychodzi bolaczka rc - niemoznosc postawienia piksela

imo rc nadaje sie do dwoch rzeczy:
1. golych bab, jak ktos ma potrzebe bredzlowania sie przy atari
2. konwertowania autorskich obrazkow narysowanych od razu w szerokim pikselu i palecie atari w programach takich jak grafx2, ps, paint itp, tak, zeby efekt koncowy byl zblizony do wyjsciowego (czyli minimalna ilosc przypadkowych pikseli, kreska i kolor jak zalozylismy itd... nawet nie wiem czy to jest mozliwe, szkoda mi pradu zeby sprawdzic)

moje dziwacznie polaczone neurony dopuszczaja mozliwosc, ze przekonwertowane prace graficzne/malarskie w truecolor, w wyniku doswiadczenia konwertujacego i sprzyjajacego przypadku beda wygladaly po prostu dobrze... ale to, ze atari moze rysowac w 128 kolorach juz wiemy i usilne udowadnianie tego poprzez kolejne slabe obrazki jest dla mnie strata czasu i energii (doslownie)
rzecz jasna doswiadczenie trzeba jakos zdobyc, pytanie tylko, czy to jest faktycznie warte zachodu?
tak jak kiedys odlozylem aparat fotograficzny, bo teraz kazdy jest 'fotoreporterem', tak z czasem utalentowani graficy z solidnym warsztatem, jak piesiu, ooz, odyniec stana sie "niepotrzebni"

narzedzia to jedno, a korzystanie z nich z rozsadkiem to drugie

to mowilem ja, malkontent.

a z reszta, chooy, bawmy sie, dopoki jeszcze nie siedzimy w okopach ;)
Adam @2014-09-10 14:01:19
@ming
Nie ma co się dziwić MatoSimiemu. Po pierwsze, dodawanie jak największej liczby kolorów to jest silna tendencja, ludzie potrzebują odreagowania po latach oglądania 4-kolorowych gier i złośliwych komentarzach użytkowników innych platform, pytających "to gdzie ta paleta 128/256 kolorów?". Ten techniczny aspekt jest na tyle ważny dla wielu osób, że np. spisują listę gier z dużą ilością kolorów: http://atariage.com/forums/topic/224020-.../ Dla mnie osobiście jest to sprawa drugorzędna, to trochę mylenie ilości z jakością, ale rozumiem intencje tych, którzy chcą pokazywać światu silne strony Atari na tle innych 8-bitowców.

Po drugie, jest ograniczona liczba grafików zainteresowanych oprawą graficzną do gier na Atari i są oni zwykle zajęci - jak myślisz, ile tygodni, a może miesięcy musiałby czekać MatoSimi, gdyby pod koniec sierpnia zgłosił się z prośbą o obrazek do czołowego grafika? Martin jest na tyle sprawny graficznie, że zwykle potrafi sam sobie narysować co trzeba.

Rasta Converter to tylko narzędzie, nie zastąpi umiejętności i nie wyeliminuje topowych grafików, ale może znacznie ułatwić pracę.
ming @2014-09-10 15:40:17
zawsze jest jakies wytlumaczenie zastepowania rzemiosla metodami silowymi

a ja naiwnie tesknie za czasami, w ktorych piekarz piekl chleb, szewc robil buty, a fotograf zdjecia

kiedy ostatnio chodziles w butach od szewca?

symboliczna ostatnia ostoja komputerowego craft masteringu wlasnie zostala zaatakowana, a konsekwencji w tym przypadku nawet nie trzeba przewidywac, wystarczy sie rozejrzec dookola
Adam @2014-09-10 16:21:40
Wybacz, ale jeśli jakiś grafik obawia się konkurencji z Rasta Converterem, to znaczy, że jest słabym grafikiem albo szuka w grafice nie tego, co trzeba. To jest, jak sama nazwa wskazuje, tylko konwerter, sam z siebie nie generuje wartości artystycznej, nie ma własnego stylu ani wrażliwości.
mng @2014-09-10 16:57:24
wybaczam
mng @2014-09-10 18:02:36
no shit einstein
xoen. @2014-09-12 22:10:58
..to zabawne - od 1992go widzieć te same dyskusje w, powiedzmy szczerze materii...demosceny..zróbta może jakąś gierkę, ludzie...
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
MultiCLK Module for Atari 8-bit (5)
ostatni: 08-10-2024 00:33, Pecus
Troche AMIGOWO.. ale prawie "ATAR... (37)
ostatni: 08-10-2024 00:26, rafaldudek
SID i POKEY (686)
ostatni: 07-10-2024 23:49, CharlieChaplin
[K] Monitor LCD S-Video (3)
ostatni: 07-10-2024 23:07, amarok
Filterek do Blizzarda (90)
ostatni: 07-10-2024 21:00, pirx
ADDA pliki (3)
ostatni: 07-10-2024 14:20, insert
Nowe gry na Atari (236)
ostatni: 07-10-2024 12:42, zbylu
Ciekawostki (5578)
ostatni: 07-10-2024 08:58, tatko74
Zmiany w bazie gier, dem, użytków (949)
ostatni: 07-10-2024 02:12, Kaz
Gry w GTIA (62)
ostatni: 07-10-2024 00:38, Kaz
Najmniejsze na świecie Atari 8-bi... (152)
ostatni: 07-10-2024 00:38, thewasp
Gry w hiresie (115)
ostatni: 07-10-2024 00:37, Kaz
Retro muzeum w Opolu - zamknięcie (3)
ostatni: 06-10-2024 23:56, Kaz
Silly Venture 2024WE - 35th ATARI... (36)
ostatni: 06-10-2024 21:21, greymsb
Książka Bocianu - Dziennik kuracj... (32)
ostatni: 06-10-2024 21:03, Rastan

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2832
Ostatnio zarejestrowany: andyrey
Postów ostatniej doby: 67

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (13)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (15)
Tomasz Dajczak i Kaz (22)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (30)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (15)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (86)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (50)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Podwójna pamięć na cartridgu napisał Zenon (7)
Zmiana barw i klawiszy napisał Kaczor (21)
Odtwarzacz MP3 jako magnetofon Atari napisał Zaxon (22)
ArTARI napisał Larek (10)
SIO2SD 1010 napisał Lotharek (10)
Atari 2600 w telewizorze napisał Kaz (9)
Sam zrobiłem wtyczkę SIO napisał Szary (14)
SIOki w praktyce napisał Sikor (12)
Obudowy SIO2SD napisał Kaz (14)
Moje SIO2SD napisał Rocky (8)
Atari, LCD i tuner TV napisał Rocky (14)
Atari Allacha napisał Nosty (14)
Electron wymiata! napisał Kaz (7)
Atari w joysticku napisał Kaz (13)
«« nowszestarsze »»