Zapomniane hasło?   Poproś o członkostwo
|
||
0-9 | A | B | C | D |
E | F | G | H | I |
J | K | L | M | N |
O | P | Q | R | S |
T | U | V | W | X |
Y | Z | inne |
Pierwsze prace na małe Atari z SV2k18 |
W chwili, gdy piszę te słowa, trwają jeszcze kompoty na Silly Venture, ale część wcześniej pokazanych prac jest już publikowana. GRAPHICS COMPO Odyn1ec – Sister of Mercy (minimalnie zmieniona wersja after party) Kolejne fazy pracy: GAME COMPO: Autorzy: Janusz "shanti77" Chabowski, Mariusz Wojcieszek, José Pereira Highway Encounter to izometryczna gra logiczno-zręcznościowa w hiresie, konwersja z ZX Spectrum. Mamy prostą jak drut autostradę, na jej końcu bazę obcych i bombę, która ma posłużyć do jej wysadzenia. Sterujemy robotem (nazywanym vortonem) i mamy za zadanie oczyścić drogę przed bombą - przesuwamy odpowiednio elementy blokujące, niszczymy pociskami niektórych przeciwników. Bombę stale pchają pozostałe cztery roboty, są to nasze kolejne życia - bo po likwidacji aktualnego robota przejmujemy kontrolę nad następnym. W grze brakuje jeszcze tylko muzyki, będzie w wersji ostatecznej. Pliki z grą do pobrania: ATR, XEX. Autorzy: - kod: Laoo, Solo - muzyka: Miker Grupa New Generation tym razem proponuje konwersję klasycznej platformówki, wyróżniającej się w swoim czasie efektem paralaksy przy scrollowaniu. Wersja z party wymaga 512 KB (a dokładniej ok. 370 KB, docelowo wymagania mają być zmniejszone). Więcej szczegółów: wątek na Atari Age. Paczkę z grą pobieramy stąd. Kod: Bocianu muzyka: LiSU Gra logiczna: w każdym swoim ruchu wskazujemy dwie kulki, które mają być zamienione miejscami i robimy to tak, aby w efekcie uzyskać jak najdłuższe ciągi kulek w tym samym kolorze. Jeśli ciąg ma co najmniej długość 3, to te kulki znikają i reszta przesuwa się w dół. Do wyboru mamy kilka trybów rozgrywki. Wersję z party pobieramy stąd. Będzie jeszcze wersja ostateczna. W konkursie wzięła udział jeszcze gra Druidarium autorstwa KK. DEMO COMPO Po 5 latach pracy JAC! z pomocą Lucy i MotionRide'a przedstawił swoją wersję dema Bad Apple na małe Atari, z wykorzystaniem The!Carta. Historia dema na stronie JAC!-a. Wątek na Atari Age. VBXE DEMO COMPO "Demake" dema ST-NICCC 2000 z Atari ST grupy Oxygene - działa na Atari 8-bitowym z kartą VBXE i kartą AtariMax 8mbit. Pomysł: Axis & Heaven Kod: Heaven Muzyka: X-Ray i Miker Więcej szczegółów: wątek na Atari Age. Compusphere 2018 Demo Party Invitation Invitka na szwedzkie party Compusphere Kod: Heaven Muzyka (stereo): Triace Logo: Alien Tekstura: Eros Tekst: Corel 16 KB INTRO COMPO Miejsce 1.: Seaxteen grupy Agenda: Muzyka: Caruso Grafika: Raphis, Piesiu Kod: Gorgh, Koala, Svoy, Xeen Wersję ostateczną pobieramy stąd. 16384 - autor: g0blinish Grey Screen With Broken Music - autor: JAC! 256B INTRO COMPO rolpower - autor: svoy grid - autor: g0blinish TunnelSM - grupa atariBDSM WILD COMPO Zmierzch. Niedokończona przeróbka (mod nieskończonej gry "Zmierzch") Kod: TDC Grafika&Font: KAZ Txt&Idea: Piotr Marecki Muzyka: Jurgi Wersję 0.4 pobieramy stąd. Bonus: Crownland (WIP) z ATARI ST GAME COMPO Oficjalna konwersja (pisana od zera): CEREBRAL VORTEX Kod: Templeton Grafika i efekty dźwiękowe (oparte na oryginale): Templeton Adaptacja muzyki: Xerus/Templeton Inne: Xerus/Probe Autorzy oryginału na 8-bitowe Atari: Kod: Probe grafika: Ooz muzyka: Borne Listę prac z party możecie znaleźć na Demozoo. 2018-11-04 00:51 by "Adam"
komentarzy: 139 |
rosomak @2018-11-04 07:32:18 |
sun @2018-11-04 07:56:39 |
sun @2018-11-04 07:59:03 |
anone @2018-11-04 08:34:52 |
Pół mega pamięci na grę gdy konkurencja ma to w 64kb... fiu fiu ot nowoczesność na postAtari. Moim skromnym zdaniem Bad Apple i jego kolejne mutacje powinny być wyrzucane do wild compo ( oczywiście jesli ktos będzie chciał to oglądać po raz "enty"). Niestety z tego co widać na demo compo XL/XE to maluch w strasznym kryzysie. Fał-be-iks-e, rapidusy-szmusy, do tego jakies de-carty opanowały kompoty. Gdzie tu Atari? |
sun @2018-11-04 08:37:14 |
sun @2018-11-04 08:41:45 |
Vdl @2018-11-04 08:54:35 |
the fender @2018-11-04 09:23:46 |
Adam @2018-11-04 09:27:43 |
the fender @2018-11-04 09:28:03 |
Grafika Odyńca miażdży... Co do Flimbo, hmm - nigdy nie rozumiałem fenomenu tej gry u ludzi - dla mnie oprócz paralaksy nie ma w tej grze niczego ciekawego. Technicznie na pewno wypas jak na możliwości malucha, pamięciowo pewnie finalnie też (może uda się upchać w 130XE). @anone: nie ma co porównywać 1:1 tych dwóch komputerów, pisane o tym było wiele razy i wiele razy było tłumaczone dlaczego na gołej komodzie coś się mieści a na Atari - nie. |
the fender @2018-11-04 09:29:13 |
znany @2018-11-04 09:57:16 |
rosomak @2018-11-04 10:14:38 |
anone @2018-11-04 10:24:30 |
@rosomak: no akurat stacja to stockowe urządzenie więc argument mało poważny. Co do pamięci dodatkowej to zawęża to krąg odbiorców - to raz. Dwa że zrobienie tego tak by chodziło na 65XE ze stacją z Pewexu ;) to byłaby dopiero chwała :) Ale nie ma co utyskiwać. Latka lecą i nasze jaranie się skończy wraz z naszą generacją. |
Jacques @2018-11-04 10:25:26 |
Jak ktoś zamierza rozpętać typową sprzętową g...burzę, to może lepiej zamiast tego niech porozmawia sobie gdzieś w sieci o 60 milionach Sapkowskiego ;-) A Flimbo's Quest jest piękną, doskonale oprawioną muzycznie i bardzo grywalną grą (ja fenomen rozumiem), news 10-lecia, że będziemy ją mieć na Atari :-) |
anon @2018-11-04 10:32:25 |
larek @2018-11-04 10:38:39 |
Flimbo's Quest wygląda świetnie i trzymam kciuki za ukończenie projektu. @anone, w wątku na AtariAge twórcy gry informują, że wersja kartridżowa będzie działać na Atari z 64KB, więc zarzuty o większej ilości pamięci są nietrafione. Mnie jednak martwi coś innego. Otóż, jakim cudem do konkursu dopuszczane są nieskończone projekty? Pochwalić się postępami w tworzeniu czegokolwiek można w inny sposób, ale wystawianie niedokończonych produkcji w konkursie, to przesada. Jak poczuje się autor dopieszczonego i skończonego tytułu, który przegra z niedoróbką? Te gry pewnie zostaną kiedyś skończone, ale 100% pewności nie ma. Skoro w grach to nie przeszkadza, to może niedokończone grafiki i muzykę też przyjmować do konkursu? W zasadzie to mógłbym wypuścić 20 grafik, na których będą jakieś bazgroły i dodam adnotację "WIP". A jak wygram, to może dokończę. A może nie. |
anone @2018-11-04 10:50:41 |
@larek: Zgoda.Jak bedzie działać na 64kb to pełen szacun i czapki z głów. Co do WIPów to też zgoda. Strasznie nie fair w stosunku do zakończonych projektów. Jednakowoż eliminując wipy czasem nic nie zostaje ;) Mnie zmartwiło demo compo na 8bit. Słabo to wyglądało. Komodziarze znów na swoim party mieli z 10 dem, w tym taką graficzno-dizajnerską perełkę jak to: tiny.pl/g3mz9 |
larek @2018-11-04 11:13:21 |
anone @2018-11-04 11:39:15 |
rako @2018-11-04 12:09:27 |
xeen / agenda @2018-11-04 12:32:45 |
Subiektywne podsumowanie kompo: - VCS demo - poziom ogólnie uważam przyzwoity. - Game Compo - wg mnie bardzo dobre. Highway Encounter to gra do której podchodzę z sentymentem. Tak wiele czasu grałem w to na spectrum. Tak bardzo mi brakowało tego na A8 (spectrum miałem za młodu okazjonalnie). Wielkie podziękowania dla Shantiego i ekpiy. Miałem przyjemność grania na kompo - niestety nie potrafię używać drążka przy 200 par oczach widowni. Ale wrażenia pozytywne - gra działa bardzo fajnie, mam wrażenie, że lepiej niż na ZX. Dziękuję - naprawdę. Wielki szacun dla ekpiy NG z Flimbo. Pokazali że się da (choć wielu głosiło, że jest to gra na A8 nie do zrobienia) a największych chyba ograniczeniem jest 128 znaków w charsecie (vs 256 na c64). Tak wiele jest tam niuansów które trzeba docenić. Dodatkowym smaczkiem jest to, że chłopaki brali wolne aby projekt pociągnąć i kodowali po 20 godzin / doba. Wow. To jest klimat i to jest duch. Przyznam ze Solo i Lao pozytywnie mnie zmotywowali i sprowadzili na glebę. Brawo! Dobra gra KK . KK to jest dla mnie człowiek renesansu - gra ma dobry silinik, gra się fajnie, ma dobrą grafikę (KK robił). Tak wiele poziomów i to generowanych, tak wiele możliwości. Bocianu puścił kuleczki, ale z nowymi pomysłami. Zagram CZekam na stuff i finala z levelami i muzyczką :) Gry na ST - bardzo dobrze odebrałem Crownlanda! Jest tak przepięknie cukierkowa, nie jest to konwersja z 8 bit - gra ma pozytywny 16 bitowy feel. Nie lubię Giany Sisters na 16 bitach przez to, że grafika ma taki 8 bity narzut (tylko w tych przypadkach lda mnie negatywny). Crownland jest przygotowany lepiej. Zagram. Tę grę zamierzam ukończyć i po prostu widać ile pracy włożyli w tę "konwersję" ludziki z Celebral Vortex Aż 8 gier na ST robi wrażenie, nie sposób opisać wszystkich. Jest też strzelanka, która ma dobrw wykonanie, obawiam się, że może być trochę nurząca. Ale grafik a to jest coś co lubię. |
xeen / agenda @2018-11-04 12:43:33 |
Nareszcie dobre kompo na Falcona. Trzy super prace: Lamers (060), Dekadence (030) i Mystic Bytes 030). Lamersi przyzwyczaili nas do dobrego poziomu i tradycja oczywiście została zachowana. Dla mnie to jest już naprawdę poziom światowy - tego typu demo np. na Amkigę 060 to dla mnie faworyt na Revision. Brawo Panowie. Co za doznania. I znowu w kuluarach jak się posłucha ile potrzeba aby przygotować sobie bazę pod takie demo - klękam na kolana. Respekt! MSB i Dekadence- równo i na bardzo wysokim poziomie. Polecam. Dobre efekty, design i nie czuć 030 wcale (jakby ktoś nie wiedział to by się zastanawiał czy to nie 060) ST prace kodowane - dwie przyzwoite prace (demo Hemoroids i 4 kb Zerkmana na okulary 3d) reszta niestety dla mnie bardzo słabo. Naprawdę trochę szkoda ludzi o tej godzinie- doceniam, że każdy chce się dołożyć ale ile można :) No more scrolls! No ok jedna praca może miała potencjał ale raczej była fillerem - nie pamiętam tytułu. Ogólnie bywało lepiej zdecydowanie. Dla mnie ST było po prostu kiepskie jeżeloi 256B A8 - poziom wysoki. Szacunek dla Konopa za tunel. Długo się liczy ale efekt miażdzy. Dema na A8 - głównie ciekawostki, niestety lub stety. Nie było "dużych" dem, ale coś czuję, że w przyszłym roku będzie troszkę może lepiej. Kto chce niech trzyma kciuki, lub najlepiej pomoże w jakikolwiek sposób - najtrudniej zrobić pierwszy krok. Te ciekawostki co były nie były takei złe - technicznie. W Wildzie Yosh pokazał dodatkową rzecz, której nie zrozumiałem dobrze, ale robiła piorunujące wrażenie. Gier było więcej bo w Wildzie Yosh pokazał .... Dragon's Lair na A8! Muzyczki - jak zwykle różne, ogólnie uważam że też bywało lepiej. Zabraklo 505, JHusaka, Yerzmyeya, stRinga i wielu innych. Ale też niektóre muzyczki są fajne także warto przesłuchać - to moje tylko subiektywne zdanie. No i szacunek dla Odyńca za zajebisty rysunek. Tak samo jak szacunek dla Piesia który przygotował chyba 9 grafik do kalendarza i nie dał rady już wyrobić się już na kompo. Ale kalendarz super |
Pabloz1974 @2018-11-04 12:46:36 |
xeen @2018-11-04 12:50:00 |
Ogólnie party jak zwykle dobre. Oczekiwania na prace wysokie. To SV zapisze się w kartach dobrymi grami z kompo i świetnymi demami na Falcona. Podziękowania dla ekpity za trud pod presją, ale też dla Pina który o 2 w nocy popierdzielał z miernikiem szukając usterki w głośniku. Dla mnie jesteś stary bohaterem że pomagałeś chłopakom w trudnych chwilach. Britelite był trochę niezadowolny - chyba chodziło o muzykę która w ich demie jest zajebista a trochę głośno została odpalona. Pozdrowienia dla partyzantów. |
the fender @2018-11-04 12:57:41 |
nie dodałeś jednej frazy " w 64 KB". Bo wydaje mi się, że w czasach demka paralaxy Flimbo by Gonzo :) rozgorzała dyskusja na ten temat że o ile portowania (choćby i w pewien sposób stratne) z C=64 jest jak najbardziej możliwe to jednak podstawowa problematyka to charsety->pamięć. No ale, skoro Commando się dało wydać to dlaczego nie Flimbo? :) |
xeen @2018-11-04 13:26:35 |
Chyba nie do końca The Fender jak piszemy o grze która ma 1:1 co pierwowzór, a nie próbkach jej zrobienia. Ale to niech już chłopaki ew rozwiną. Jak robisz fizycznie implementację wychodzą dodatkowe problemy które nie uwzględniają dyskusje. Tutaj być może nie załatwisz pamięcią prosto tego ograniczenia 256 znaków zmieniając charsety na przerwaniach - chodzi o kombinację występowania znaków na ekranie. Tak przynajmniej zrozumiałem dyskusje w kuluarach. The making of by się przydał -bo może być dośc pouczający |
sun @2018-11-04 13:30:06 |
anone @2018-11-04 14:14:21 |
Piesiu @2018-11-04 14:28:23 |
Blasph @2018-11-04 14:44:40 |
the fender @2018-11-04 15:04:39 |
Odyn1ec @2018-11-04 15:45:58 |
nosty @2018-11-04 15:49:01 |
IRATA4 @2018-11-04 16:03:05 |
Pecet @2018-11-04 17:35:18 |
Adam @2018-11-04 18:09:54 |
10 GOSUB 10 @2018-11-04 18:21:15 |
Pecet @2018-11-04 20:21:10 |
wieczór @2018-11-04 20:27:40 |
Wiecie co? Dema na małe Atari nie były w tym roku porywające. Mam na myśli kategorie duzych dem (obie, malkontentom przypominam, ze rapidus i vbxe dostały własną więc prosze nie p... o jakimś "zdominowaniu"). Ale co do tych wspaniałych dem z X'a... Moze bedzie lepiej pozniej, ale na razie obejrzałem star wars i musze powiedziec, ze tak slabego dema dawno nie widziałem. Jeszcze sie nie spotkałem z tak dlugim kompofilerem. Widac wlozona kupe pracy ktorej finalnym efektem jest nuzace, nie porywajace i chyba absolutnie niepotrzebne cos :) Pisze zupełnie szczerze (tak, zanim ktos mi zarzuci brak obiektywizmu - uwazam ze na małe Atari tez bylo w tym roku słabo. Za to krocej :D) |
anone @2018-11-04 20:51:44 |
nie zmienia to faktu że na X'2018 było o 19 dem więcej i to jest porywające jak ci ludzie z C64 potrafią się zmobilizować @wieczór: Demosy na C64 przez specyfikę sprzętu wyglądają inaczej. Inaczej też się rozkręcają. Przez ułomności naszego pokeya ( dokładnie przez używanie go do innych celów w systemie w trakcie wykonu programu) dla nas doczytywanie jest czymś dziwnym. Dla innych to najnormalniejsza norma. |
xeen @2018-11-04 20:52:09 |
zazwyczaj bronię dem z c64 na tym forum (stacja, stacja i jeszcze raz stacja), ale Star Wars kurde jest w istocie mega przeładowane i nużące. Przewijałem - jako fan Censorów :) Tylko fragment z Tie - fighterami zdigitką mi się podobał - to anikma? Zresztą dema nie były słabe tylko raczej były ciekawostkami technicznie jednak całkiem zaawansowanymi. Zabrakło "dużych dem" - zgadza się. |
anone @2018-11-04 20:57:46 |
i jeszcze jedno: pisząc "...nie porywające i chyba absolutnie niepotrzebne..." wpisujesz sie dokładnie w to samo co 23 lata temu napisał pewien niemądry komodorowiec opisując "niepotrzebne" produkcje na Atari XL/XE po party zdaje się że w Mikołowie na łamach ztcp C&A. Parafrazując stoisz tam gdzie kiedyś stało Zomo ;) |
xeen @2018-11-04 20:58:01 |
@anome -scena c64 jest znacznie większa. Nie przebijemy jej ilością niezależnie od mobilizacji -jak sądze. Owszem to kolejny rok w którym nie ma "dużego dema" na malucha na SV - ale wierz mi, to nie tylko brak mobilizacji. Są tez inne życiowe okoliczności chyba dośc oczywiste. Bądźmy jednak dobrej myśli bo "spiryt" na Party był i kto wie co przyniesie rok przyszły :) Jak Ci zależy to zwyczajnie też się zaangażuj - miejsce na takie działania znajdzie się zapewne na wielu frontach, że tak się wyrażę - wystarczy wykonac pierwszy krok do czego zachęcam :) |
anon @2018-11-04 20:58:09 |
the fender @2018-11-04 20:59:20 |
No okej ale popatrzcie - na komodzie już dawno dali sobie spokój z robieniem dem pt. pokazuję nowinkę za nowinką. Po prostu, jest tam sporo grafiki, do tego muza, gdzieś tam w międzyczasie jakaś nowalijka koderska - a nacisk położony na design całości i jakąś mniej lub bardziej mądrą "myśl przewodnią". Dema przeładowane grafikami, logosami, rysuneczkami ... fajnie się ogląda, trudniej zachować w pamięci. Zgadzam się z opinią, że takie podejście nuży w odbiorze już przy nastym demie. No ale może oni to robią po prostu - z sentymentu, którego jak widać mają niewyczerpalne zapasy. |
sun @2018-11-04 20:59:49 |
the fender @2018-11-04 21:03:06 |
anone @2018-11-04 21:08:01 |
Nie twierdze, że Censorzy byli najlepsi bo produkcje Bonzai i ekipy Performers bardziej mi sie finalnie spodobały. Jednakowoż doceniam wielki wkład głownie grafików w produkcje CD. Natomiast zupełnie bawi mnie argument wcześniej tu przytoczony, który to miał sugerować że dema na C64 są chu.... bo robią je ekipy po kilkanaście osób ;) Dla mnie to zaleta. I tam to jest dopiero "team spirit" :) @sun: no akurat dizajnu to można od ludzi z komody sie uczyć |
xeen @2018-11-04 21:12:49 |
the fender @2018-11-04 21:15:26 |
RetroBorsuk @2018-11-04 21:15:51 |
Witam wieczorowo i wybornie. Wybornie bo (po kolei) 1. Sister of Mercy - ODYNIEC. KAPITALNA GRAFIKA! 10000/10. Brawo. 2. HIGHWAY ENCOUNTER - fajnie, że wyszło i z przyjemnością zagram i zobaczę czy tak przyjemnie się szpila jak wygląda na filmiku. Widze, że konwersje ze Speccy i C64 idą pełną parą to może teraz jakieś gry akcji? Exolon? Cybernoid? 3. FLIMBO'S QUEST - BRAWISSIMO PANOWIE! Piękna konwersja pięknej i bardzo grywalnej gry się szykuje! Wiem, co mówię, gdyż na C64 kończyłem całą na jednym kredycie. Na cartridgu miałem za młodu i taki sam cartridge wygrałem ostatnio na Retronizacji. Normalnie jakiś omen czy cuś. Patrze, a tu jest na Atarynie! Pochwalić muszę za świetną GRAFIKĘ oraz parralaxę i płynność gry. Już widzę, że to będzie bardzo grywalne i jakościowe zbliżone do c64. Do tego WIELKIE BRAWA ZA MUZYKĘ! Ta z poziomu drugiego to moja ulubiona i brzmi cudownie! Jeżeli utrzymacie poziom całości to będzie medal na Retro Na Gazie i jedna z najlepszych gier na Małe Atari. Dziękuje i życzę powodzenia, wytrwałości i docenienia. 4. DEMA - dema jak wiecie to ja najbardziej lubię te z gier... Bad Apple wygląda świetnie, ale co to jest The! Cart? Kolejne rozszerzenie do Atari? Dlaczego nie ma żadnego screena z Druidarium ani Pop'n Drop? Wracacie Panowie wiarę w gry na Atari! Pozdrawiam |
anone @2018-11-04 21:17:08 |
Adam @2018-11-04 21:18:25 |
xeen @2018-11-04 21:21:55 |
svoy @2018-11-04 21:22:58 |
To czy będzie więcej ludzi robić na A8 to zależy wyłącznie od tych ludzi :). Są narzędzia, są materiały do nauki, jest wszystko. Trzeba tylko chcieć. I tak, wiem że jest to trudne (zmotywować się, znaleźć czas, itd.) i że praca i rodzina. I tutaj niespodzianka - wszyscy tak qrcze mamy, a jakoś się czasem coś zrobić udaje... |
Konop @2018-11-04 22:11:59 |
xeen @2018-11-04 22:15:32 |
_rocky @2018-11-04 22:49:16 |
Pin @2018-11-04 23:40:45 |
tdc @2018-11-05 06:08:48 |
xeen @2018-11-05 07:03:16 |
Zlew @2018-11-05 08:48:38 |
miker @2018-11-05 09:10:52 |
pite @2018-11-05 11:43:39 |
Jacques @2018-11-05 11:46:35 |
rj1307 @2018-11-05 12:13:45 |
piter_JNF @2018-11-05 12:34:37 |
RJ1307: dzięki RJ i Zibi z pomoc w programowaniu Skunka na Jagu !!! Były 3 prace na kociaka (intro i dwie gry) i wszystkie były pisane do końca, jeszcze podczas trwania kompotów na wcześniejsze maszyny. Plansze końcowe Axi0matowi wysylalem podczas conpo na małe Atari ! A proces programowania kości w skunku nie jest tak szybki jak np wrzucanie plików na kartę SD falcona / ostatnie demo na 030 dotarło do mnie także podczas trwaniai juz compo na A8!!! ) adrenalina, supe, dzieki Greyu |
IRATA4 @2018-11-05 13:06:08 |
pabloz1974 @2018-11-05 13:12:45 |
Beniu @2018-11-05 14:20:09 |
Party-zant @2018-11-05 15:13:46 |
Kroll @2018-11-05 15:30:53 |
Odyn1ec @2018-11-05 15:57:07 |
@Party-zant to nie tak, że się nie chce. Przykładowo wkład Piesia w tę edycję SV był kilkukrotnie większy niż mój. z tego co widzę kolega Tiger wystawił 8 rysunków po latach przerwy, Rocky jak zwykle kilka:) inni po prostu nie mają warunków do rysowania z powodów osobistych. wzorem klubów piłkarskich dobrze by było wychować nowe pokolenie atarowców. mieliśmy z Xeenem pomysł, żeby zorganizować compo graficzne dla dzieci:) |
10 GOSUB 10 @2018-11-05 16:04:32 |
rj1307 @2018-11-05 16:14:34 |
Party-zant @2018-11-05 16:40:43 |
@Odyn1ec. Rozumiem, że nietypowy komplement przypadł do gustu? ;) OK, w czołówce będzie Piesiu i Ty, bo OOz jest "uziemniony" (hehe). Ripek pewnie też (?). Do tego aspirujący Raphis, dobrze rokuje. Rocky - bardziej eksperymentator (niezły!) niż potencjalny zwycięzca. ;)) Co do powrotów, to cieszy ta płodność Tigera. :) Co z Blashpem, już się znudził "grafikowaniem" na A8 ?? Pomysł z dziećmi ciekawy, ale mogą się potężnie zrazić rysowaniem joystickiem czy antycznym ATARI TOUCH TABLET (prototyp tabletu, z absurdalnie dużą czułością ruchu, itp. :( ). |
Blasph @2018-11-05 17:08:00 |
Pafnucy Kowalski @2018-11-05 19:20:35 |
blasph @2018-11-05 19:40:20 |
pin @2018-11-05 21:17:40 |
Yolk @2018-11-05 21:25:15 |
_rocky @2018-11-05 21:38:08 |
Adam @2018-11-05 22:05:24 |
pin @2018-11-05 22:29:56 |
Yolk - nie jestem takim ignorantem by nie próbować na dzień dobry w podstawowej dla dema konfiguracji. Zfleszowałem więc uFlashem cart, wyciągnąłem to z IDE+, wyłączyłem Rapidusa i włączyłem kompa (z VBXE w środku :) ). Otrzymałem blank screen i tyle, stąd też moje pytanie. Poza tym, to czy autorzy nie mogli tego zrobić na zwykłą pamięć portB 1MB? Strasznie upierdliwy ten nośnik, w sensie tego maxflasha, bo mając kilka takich pozycji połowę dnia można spędzić przy flaszowaniu... |
_rocky @2018-11-05 22:53:25 |
pin @2018-11-05 23:22:17 |
IRATA4 @2018-11-05 23:47:01 |
pin @2018-11-06 00:24:34 |
Dracon @2018-11-06 00:48:20 |
Zlot ciekawy, wpadając raz na kilka lat nie mam uczucia przesytu. ;) Sporo ciekawych rozmów i miłych osób, parę miażdżących produkcji i super kalendarz (naprawdę jestem pod wrażeniem!). "FLIMBO's Quest" to rewelacja, dawno temu zazdrościłem tej gry C64, pamiętam jak ją używano w celach reklamowania dostępnego w sklepach gdańskich komputera. Graficznie najlepsza oczywiście praca Odyńca, widać jak się napracował, gratuluję! |
CharlieChaplin @2018-11-06 02:12:37 |
Hmmm, at Atari Age forum I read that the Bad Apple version by Jac! has a length of 41MB (in fact, 177MB of raw video compressed to 41MB). Think XRAM on the A8 (even with 65816) is limited to 16MB at the moment ?!? Not sure if it would fire from harddisk (SDX is limited to 32MB partitions, so it would have to fire from FAT32 partition)... One alternative could be to use UNO cart, SIDE/SIDE-2 cart or AVG cart and fire directly from the SD-card, but someone has to write the loader program then (just like FJC did with the 8Bit PDM-player)... ----- SV 2019: Bad Apple in ASCII loading from tape drive or ultra slow (300 Baud / 150 Baud / 75 Baud) modem... SV 2020: Bad Apple loading from puncture cards SV 2021: Bad Apple in 16k/32k/64k super HD resolution SV 2022: Bad Apple imprinted with Atari/Sega/NES/etc. lightguns on planet Mars, alas their lasers also hit a Borg cube and they are coming to visit planet earth... SV ????: some decades or centuries in the future Bad Apple is running on a black+white tv at the "Planet of the Apes", while some apes are discussing the stupidity of human beings... |
wieczór @2018-11-06 05:38:29 |
Heaven @2018-11-06 05:54:03 |
Heaven @2018-11-06 06:00:59 |
@rocky It’s not a picture video player but renders more than 200 polygons per frame consisting each of max 16 vertices. So 6502 reads the polygon data from cart, calculates the slopes and vbxe renders them on screen. 6502 does the dynamic Atari st palette to vbxe palette assignment as each frame can have own palette etc. As i said the 6502 takes actually the ST data file (640 kB). That’s why it runs from cart as I had here an Atarimax 8mbit flashcard. More info and data file at Arsantica-online.com |
brian-82 @2018-11-06 08:17:13 |
@Heaven Good job then ! At the party there was also a third "Bad apple" - part of presentation for some new experimental cart by Yosh/New Generation. This thing really can turn normal unexpanded Atari into media player. During the compo it streamed video as well as played audio on normal pokey in 8bits/31kHz (as far as I remember). I talked to Yosh and that cart is able to read normal FAT32 partitions from SD card and was intended as ultra fast .XEX loader, but it can serve also as a player ;) No compression, pure brute force lads. Yosh has prepared also a demo of Dragon's Lair port, where all data is pushed from SD card via his cart and you can actually control the game with joystick. |
Heaven @2018-11-06 09:21:37 |
solo/ng @2018-11-06 09:32:33 |
Renton @2018-11-06 11:02:33 |
wieczór @2018-11-06 11:18:18 |
_rocky @2018-11-06 12:04:47 |
Dla formalnosci.. bylo drugie demo bad apple dzialajace pod rapidusem, ktore normalnie wczytujemy do pamieci z sida lub sparty .. wyswietla sie na antiku (rozpakowywana w czasie rzeczywistym animacja pelnoekranowa 4 kolory) i muzyka gra na pokeyu adresujac do 3 kanalow (takie 5.5bita metoda jak program d2d) z czestotliwoscia ok. 44.3kHz.. naprawde swietnie gra. A problemem sa ograniczenia architektury, gdzie przy zapisie do antica, czy pokeya rapidus musi zwolnic do 1.79MHz.. ponadto antuc caly czas przerywa prace cpu.. w zasadzie tu juz dobijamy do granic architektury 8 bit.. nawet wkladajac i7 wiecej bedzie trudno wycisnac |
_rocky @2018-11-06 12:08:25 |
heaven @2018-11-06 12:14:10 |
_rocky @2018-11-06 12:14:16 |
tebe @2018-11-06 12:23:00 |
wieczór @2018-11-06 13:13:04 |
xxl @2018-11-06 13:24:56 |
_rocky @2018-11-06 13:52:02 |
xxl @2018-11-06 13:55:45 |
_rocky @2018-11-06 13:57:13 |
wieczór @2018-11-06 14:02:31 |
_rocky @2018-11-06 14:04:23 |
10 GOSUB 10 @2018-11-06 14:09:26 |
_rocky @2018-11-06 14:10:50 |
xxl @2018-11-06 14:32:24 |
Jacques @2018-11-06 14:35:56 |
pabloz1974 @2018-11-06 15:15:12 |
Jacques @2018-11-06 15:27:49 |
_rocky @2018-11-06 16:11:04 |
solo/ng @2018-11-06 18:29:09 |
Peenokjo @2018-11-06 18:54:04 |
wieczór @2018-11-06 19:34:08 |
Wyniki były już rano, ale Grey stwierdził że jest masa błędów głównie w autorach. Ja dokładnie nie wiedziałem co kto robił i skąd, wklejałem do systemu to, co mi compo masterzy podsyłali a że notatki mało precyzyjne były to tak system wygenerował :) Grey mi napisał że właśnie kończy, także niebawem powinno być |
grey/mystic bytes @2018-11-06 22:03:06 |
pin @2018-11-07 00:26:48 |
... a maxflasha kupując, to mamy od razu na nim dowolnie wymyślone w naszej wyobraźni demo. Fleszuje się to tam dzięki temu, że istnieje coś takiego jak przekaz myśli, oraz przy współudziale zakrzywienia czasoprzestrzeni. I to na std Atari :) |
Adam @2018-11-07 07:37:47 |
solo/ng @2018-11-08 14:05:23 |
as.. @2018-11-08 22:37:56 |
rako @2018-11-10 16:56:44 |
pin @2018-11-11 01:32:27 |
pin @2018-11-11 21:57:46 |
pin @2018-11-11 22:43:58 |
pin @2018-11-11 22:56:51 |
voy @2018-11-12 00:45:33 |
pin @2018-11-12 01:27:03 |
voy @2018-11-12 13:10:33 |
Pinek, pod Maxflash Cartridge Studio na PC utworzyłem ATR-a z flasherem od AtariMaxa: http://voy.pigwa.net/pin/desiron_st_nicc... Hula pięknie na rdzeniu od Rocky'ego. :) A pod Rapidusem to już w ogóle taka szybkość, że można chyba się pokusić o konwersję Wipeouta. :P |
pin @2018-11-12 14:51:07 |
pin @2018-11-12 15:48:40 |
pin @2018-11-12 16:09:09 |
https://youtu.be/4xXRotyR35c sorry za jakość, ale nie mam teraz innej możliwości zapisu materiału ;) |
pin @2018-11-12 16:19:05 |
heaven @2018-11-19 15:20:59 |
«« nowsze | starsze »» |
1. Biuro |
2. Grafika |
3. Muzyka |
4. Programowanie |
5. Magnetofon |
6. Stacja dyskietek |
7. DOS-y |
8. ROM-y |
9. Rozne |
A. Schematy |
B. Emulatory |
C. Edukacyjne |
D. Komunikacja |
E. Diagnostyczne |
F. Archiwizowanie i kompresowanie |
!info |
Z. Inne platformy |
«« nowsze | starsze »» |