Zapomniane hasło?   Poproś o członkostwo
|
||
0-9 | A | B | C | D |
E | F | G | H | I |
J | K | L | M | N |
O | P | Q | R | S |
T | U | V | W | X |
Y | Z | inne |
SV2013 dema XL/XE |
Dem na małe Atari było sześć, liczba niespotykana od lat, zaryzykuję twierdzenie, że nawet w Ornecie tyle nie było (najwięcej było pięć?). Kolejność na podium według moich zapisków, do potwierdzenia przez Greya: 1. Gene 2. Triple Threat 3. Fresh Meat (mam wersję z party, ale autor poprosił o zwłokę w publikacji, bo będzie też wersja poprawiona, wtedy dorzucę obie) 4. So Serious Demo 5. Beep'em All 6. Addicted Pliki dem i grafik już dostępne w naszym katalogu demoscenowym tutaj. Będę dzisiaj w nocy sukcesywnie uzupełniał materiały. 2013-11-13 01:13 by Kaz
komentarzy: 20 |
Heaven @2013-11-13 04:11:33 |
Kaz @2013-11-13 04:23:48 |
wieczor @2013-11-13 04:32:50 |
Poziom był wybitnie wysoki - dziękuję wszystkim w imieniu grupy za uznanie dla Genów. Ja osobiście chcę wyrazić uznanie dla Triple Threat - znakomita grafika, efekty, flow, a przede wszystkim świetna, klimatyczna muzyka BeWu z moim (jak pewnie wszyscy wiedzą) ulubionym "sidowskim" brzmieniem na leadzie - pokey potrafi ;D Demo krótkie, ale smakowite. |
wieczor @2013-11-13 05:13:04 |
Kaz @2013-11-13 05:48:27 |
Yolk / xmgatz @2013-11-13 10:53:47 |
@Kaz, mam problemy z wejściem do podkatalogów w folderze "SillyVenture 2013" do którego odsyłasz z downloadem. Nie wiem czy inni też mają ten problem. Po kliknięciu na podkatalog otwiera mi się strona folderu "cp", czyli nadkatalog od "SillyVenture 2013". Czy możesz do głównego katalogu SV wrzucić paczkę z całym jednym zipem? Może jestem fetyszystą, ale ja dema oglądam na swoim sprzęcie, bo z Youtuba to jakoś nie smakuje. |
voy @2013-11-13 11:12:26 |
Paczka już tam jest: http://atarionline.pl/demoscena/cp/Silly... Całość znajdziesz też [url=http://ftp.pigwa.net/stuff/parties/Silly...], choć w podkatalogach. :) |
voy @2013-11-13 11:13:21 |
Poprawka: http://ftp.pigwa.net/stuff/parties/Silly.../ |
Kaz @2013-11-13 12:01:16 |
axe @2013-11-13 22:00:56 |
tdc @2013-11-14 04:14:31 |
Yolk / xmgatz @2013-11-14 13:36:13 |
exolon @2013-11-14 18:24:20 |
wieczór @2013-11-15 11:54:49 |
@exolon: w zeszłym roku coś takiego zrobił Jac! i było to genialne, może teraz też się pokusi. @Yolk: staramy się unikać odgrzewania kotletów, były już pytania o Boogie Nights :) Takim odgrzanym kotletem było Oldschool VBXE ale na usprawiedliwienie powiem, że to był również pierwszy krok w tym kierunku. Nie wiem jak Ajcek, ale ja bym wolał pomyśleć nad czymś co tę kartę naprawdę wykorzysta tak, że bez niej się nie da lub jest trudno, a nie tylko kolory/rozdzielczość. Tam pod maską jest sporo mocy do wykorzystania, wąskim gardłem okazuje się 6502 który biedny musi tam te wszystkie dane wepchnąć ;) |
Yolk / xmgatz @2013-11-15 14:05:09 |
@wieczór, demo Oldschool VBXE potraktowałem właśnie jako taką wprawkę. Ale nie zmienia to faktu, że jest to pierwsze prawdziwe demo na VBXE. I że niektóre z efektów w nim pokazanych są naprawdę niezłe. IMO efekty nie muszą zresztą porażać skomplikowaniem algorytmicznym. Ważne, żeby całość fajnie grała i żeby "scenariusz" dema był spójny. Przy tych możliwościach które daje VBXE byłoby super gdyby dało się z małego Atari wycisnąć tak spójne demo jak Amigowe "Boogie Town" albo "Rink a Dink Redux". Przy okazji mam pytanie: jak wygląda użycie VBXE w przypadku jednoczesnych operacji I/O? Czy może da się w końcu na małe Atari napisać demo, które jednocześnie coś robi i doczytuje sobie stuff z dysku? To był moim zdaniem prawdziwy ice-breaker otwierający drogę do bardziej powszechnego użycia VBXE: wreszcie można by na małe Atari tworzyć dema które dogrywają sobie dane z dysku i przez to nie są tak znacząco ograniczone pojemnością pamięci (i dzięki temu niektóre algorytmy można by po prostu brutalnie stabelaryzować). Na SV Xeen mnie przekonywał, że pisanie dalej gier w CC65 jest na dłuższą metę bez sensu, a ponieważ ja sobie cenię swój czas więc postanowiłem że jak już coś zdecyduję się robić MADSem na małe Atari to nie będę się patyczkował tylko pojadę po całości, czyli 1MB + VBXE. :-) |
ajcek @2013-11-15 15:18:17 |
@Yolk: VBXE nie ma żadnego związku z I/O. Nie pomaga i nie szkodzi. Największy problem z I/O to POKEY i transmisja SIO. Jeśli do odczytu danych chcielibyśmy użyć SIO2SD lub stacji dysków to w trakcie odczytu tracimy dwa kanały dźwiękowe i to przy robieniu dem jest największym problemem (podobno istnieje metoda by do transmisji użyć tylko jednego kanału – tu się nie wypowiadam bo się nie znam). W przypadku gier było by akceptowalne wykonywanie I/O bez muzyki lub granie jej na mniejszej liczbie kanałów wiec jeśli zamierzasz tworzyć gry to może być dobra droga. Jest jeszcze jedna istotna sprawa związana z transmisją SIO – chodzi o dość niski transfer. W przypadku VBXE pełnoekranowy obrazek zajmuje 64kb, taki sam obrazek dla A8 tylko +/- 8kb. No i teraz zakładając transmisje po SIO (bez turbo) mamy transfer na poziomie +/- 2kb. Alternatywą są różnego rodzaju kompresory lub użycie urządzeń do transmisji równoległej (IDE+/SIDE). Z tego właśnie powodu nasze dema używają pamięci rozszerzonej bo uniezależnia nas ona od szybkości medium z którego wczytywane jest demo. Należy tu jeszcze wspomnieć o bibliotece xBios która umożliwia granie muzyki podczas I/O wykonywanego po SIO i możliwe że jeszcze dla jakiegoś innego medium, nie wiem |
s2325 @2013-11-16 21:05:49 |
block rocker 256b http://www.youtube.com/watch?v=9GAqFo6b4... metaballs 1k http://www.youtube.com/watch?v=BYjwCfe8V... quarter 1 256b http://www.youtube.com/watch?v=8pjhn2GhJ... x and y 256b http://www.youtube.com/watch?v=zdXi4g-N1... |
xeen @2013-11-18 16:36:00 |
wegi @2013-11-20 23:36:00 |
GENY - dopracowane tematyczne demo. Bardzo dobrze dobrane wejścia i zejścia oraz akcja. Kapitalne np. "przeciwprądowe" nakładanie pierwszego loga z bocznymi prostokątami. Dużo dizajnu i zadbania. Super klimatyczna muza, super grafiki. Utrzymana płynność, prawie bez static screen. Wątek przewodni trzyma się kupy jak i całe demo. Rules panowie - gratki. |
pin @2013-11-25 20:25:22 |
Jedyna sensowna alternatywa dla takiego dema, to użycie dysku twardego. Urządzeń jest cała masa w sensie jako takim, czy rodzaju, czy ilości, czy tam emulacji na grzybie. I/O wówczas nie jest problemem, bo raz że pokey uwolniony od spraw transmisji, a dwa że spokojnie można założyć (przy VBXE i wyłączonym Anticu) do 90 kilobajtów / s transferu. A to już daje spore możliwości. Mam pomysł na demo twardo-dyskowe, pytanie tylko ile będzie czasu na zrealizowanie pomysłu, bo dom, praca, itd. Spokojnie, przyjdzie czas - to będzie ;) |
«« nowsze | starsze »» |
1. Biuro |
2. Grafika |
3. Muzyka |
4. Programowanie |
5. Magnetofon |
6. Stacja dyskietek |
7. DOS-y |
8. ROM-y |
9. Rozne |
A. Schematy |
B. Emulatory |
C. Edukacyjne |
D. Komunikacja |
E. Diagnostyczne |
F. Archiwizowanie i kompresowanie |
!info |
Z. Inne platformy |
«« nowsze | starsze »» |