atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Aktualności scenowe z 2019-06-11 21:51 (14)
Remanent – przegląd gier Petera J. Meyera z 2019-06-02 23:16 (56)
Atari Fan już jest! z 2019-05-10 21:20 (93)
Zrzutka na książkę o grach Atari z 2019-05-03 09:05 (75)
Retroimpreza w Sanoku z 2019-04-26 11:07 (8)
Echa Revision 2019 z 2019-04-22 07:53 (108)
15 lat AtariOnline.pl z 2019-04-20 06:37 (25)
Mechanism - nowa strona o grach retro z 2019-04-17 20:26 (10)
Flop numer 63 z 2019-04-15 22:03 (7)
Grawitacja 2019 - prace na Atari z 2019-04-07 18:34 (23)
Najbliższe zloty, imprezy, spotkania z 2019-04-02 19:52 (20)
Adventure Ponies i inne gry w produkcji z 2019-03-31 23:50 (11)
Nowe gry w 2019 roku z 2019-03-25 22:51 (34)
Berks Four – nowa gra z 2019-03-24 15:11 (47)
Forever 2019 z 2019-03-16 20:46 (49)
Milionerzy i RodMän – aktualizacja z 2019-03-10 16:44 (15)
Jaskinie retro po raz dziesiąty z 2019-03-07 09:45 (4)
Festiwal komiksowy w Rumii z 2019-03-05 17:13 (7)
Boulder Dash Mugen 21 z 2019-03-03 21:19 (15)
RetroBorsuk przedstawia: Ski-It z 2019-02-22 23:53 (52)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (7)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (17)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (122)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
Stranded opisał Kaz (10)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
SV2K12 - stuff z XL/XE
Pojawiły się produkcje z SillyVenture 2012 na platformę XL/XE.















Stuff do ściągnięcia stąd. Miłego odbioru!

2012-12-12 12:36 by Xeen
komentarzy: 93
xxl @2012-12-12 13:11:02
zobaczcie plik zrodlowy PONGa - GENIALNIE zdefiniowane cyfry !!!
klaus @2012-12-12 13:25:53
intro pixels niezłe! ;) poziom gfx compo wysoki, jedyne na co moglbym pomarudzić to prace na msx compo
xxl @2012-12-12 13:32:06
"PIXEL" nalezy uruchamiac na atari a jesli emulator to Altirra ze wzgledu na muzyke na GTIA.
xeen @2012-12-12 13:50:26
sonar - o co chodzi z tym wpisem w txt ? :)
crrn @2012-12-12 14:07:19
czy kolejność grafik w tym newsie to kolejność miejsc na SV?
Jeśli Tak To Zgadzam Się! ;)
xeen @2012-12-12 14:11:38
Jeny, w żadnym wypadku - wyniki nie są znane!!! kolejność jest przypadkowa....
crn @2012-12-12 14:14:32
jasne, jasne ;)
btw: ooz jest ziomalem z naszego pięknego kraju... prawda? to dla czego kula ziemska w jego grafice pokazana jest tak jak widzą to amerykany???
przy okazji predostatnia grafika - ta z kosmonautami ma niezły potencjał.... szkoda że jest B/W
crrn @2012-12-12 14:17:47
wcięło mój poprzedni post :(
ale...
@xeen - jasne, jasne! ;)
Wieczór @2012-12-12 14:22:29
@xeen - wydaje mi się że chodzi o powszechne używanie G2F i multicoloru, podczas gdy sonar jest po prostu grafikiem i robi po bożemu - w 4 kolorach. Zobacz jego grafę, jest zarąbista a przypuszczam, że nie osiągnęła takiego aplauzu jak inne bo za mało kolorowa....

@xxl: chodzi o to że definicje są przyrostowe, tzn dodawane są nowe linie do poprzedniej cyfry? Istotnie bardzo cwany pomysł, genialny w swej prostocie :) Tzn. prostocie - trzeba oczywiście było na to wpaść :)
xeen/agenda @2012-12-12 14:27:41
tak, jakby sonar podkolorował prace, to naprawdę praca robiłaby wrażenie. teraz mi się też podoba, zresztą
Wieczór @2012-12-12 14:35:10
Ale ja właśnie zrozumiałem, że nie chce, woli czyste Atari ( :) ) i jest zdemotywowany obecnym trendem. Stąd ten wpis
xeen/agenda @2012-12-12 14:45:48
dobrze zrozumiałeś, imho. Ale ja zadałem pytanie (nie wprost) - dlaczego jest zdemotywowany. W jego pracy widać postęp i gdyby jednak przekonał się do g2f'a to mogło by być fajnie ;)
Odyn1ec @2012-12-12 14:51:28
Xeen, sprawdź pocztę - chodzi o kolory tradycyjnie.
Odyn1ec @2012-12-12 14:52:52
crrn - ale to praca Piesia raczej:)
sOnar @2012-12-12 15:00:57
Dziękuję panowie za miłe słowo. Naprawdę się namęczyłem w 4 kolorach by to wypixelizować. Cieszy mnie to że potraficie to zobaczyć i docenić. Fachowcy w każdym calu.

Chwilowo rezygnuję jednak z grafikowania. Na jak długo - nie wiem. Zajmę się teraz zbieraniem i pisaniem artów do NEMO ZINA na małe Atari. Jacyś chętni? Engine już jest. Jest i pierwszy artykuł. Co do grafik kolegów którzy wystawili prace na SV - fajne prace panowie. Bardzo mi się podobają. Tak trzymać!
sOnar @2012-12-12 15:02:13
Dziękuję panowie za miłe słowo. Naprawdę się namęczyłem w 4 kolorach by to wypixelizować. Cieszy mnie to że potraficie to zobaczyć i docenić. Fachowcy w każdym calu.

Chwilowo rezygnuję jednak z grafikowania. Na jak długo - nie wiem. Zajmę się teraz zbieraniem i pisaniem artów do NEMO ZINA na małe Atari. Jacyś chętni? Engine już jest. Jest i pierwszy artykuł. Co do grafik kolegów którzy wystawili prace na SV - fajne prace panowie. Bardzo mi się podobają. Tak trzymać!
Odyn1ec @2012-12-12 15:46:35
Chłopaki z Agendy chyba sobie jaja robią:)
Jak dla mnie Papa jest Ripka, Kurs na planetę - Piesia, i My bad day - Ooza
0xF @2012-12-12 15:56:07
Jak odpalić grę TDC ?
grzybson/SSG @2012-12-12 17:36:03
Mogę się tylko dołączyćd o braw dla sonar-a. W dobie dominacji G2Fa i tym podobnych tak wymuskana grafika tylko w 4 kolorach to perełka.

@sOnar: Jakiego zina? Napisz coś więcej :D
adv @2012-12-12 21:11:30
Jak dla mnie:
1. - egzekwo -Kurs na Planetę Skarbów i Flame follow me - za wykonanie i pomysłowość
2. Prisoner - za wykonanie - za oldschoolowy klimacik ala Rembrant
pin @2012-12-12 21:31:42
.. 0xF - a jak ją próbujesz odpalić?

przeoczyłem jeden problem, gdyż TDC użył nazwy plików rozpoczynające się od cyfry. Dla Sparty to żaden problem, nie wiem jednak pod jakim jeszcze dosem to zadziała.
urborg @2012-12-12 21:36:36
Ten myszur zrywający kwiatki to mój. Trochę tu ma dziwne kolory, przynajmniej w moich zamierzeniach miały być inne, chcoiażby niebo bardziej błękitne, a kwiatki po prawej w przeciwieństwie do tych po lewej różowe a nie fioletowe. Swoją drogą na Big screenie też wyglądał inaczej niż planowałem - za jasne przepalone kolory :/ Zastanawiam się czym to jest spowodowane? Co pochrzaniłem?
urborg @2012-12-12 21:41:25
pin @2012-12-12 21:53:22
jeśli pracę przygotowujesz na PC to nigdy nie będzie tak, że na prawdziwej Atarce będziesz miał dokładnie to samo. Jest wiele czynników i nie ma sensu tego wywlekać. Weźmiesz 5 projektorów na party i każdy może świecić inaczej.
s2325 @2012-12-12 22:37:45
urborg @2012-12-12 23:05:43
@pin

Nie chcę niczego wywlekać. Zastanawiałem się co zrobić żeby na przyszłość było lepiej?
pin @2012-12-12 23:44:21
@Urborg - sprawdź pracę na dowolnym Atari.
s2325 @2012-12-13 01:29:54
tdc @2012-12-13 02:49:04
@0xF
Nie wiem jakiego rodzaju masz problemy, jeśli z plikami jak pisał Pin to oba ATRy mają DOSa i pod nim wszystko powinno działać.

Tu masz wątek na forum gdzie można porozmawiać o tym:
http://atarionline.pl/forum/comments.php...
Wieczór @2012-12-13 04:57:20
@s235: Jak dla mnie intro Pixels było najfajniejsze - nie wiem skąd ostatnie miejsce, u mnie miało maxa. Muza Yerza na GTIA niszczy system. Może problem polega na tym że na big screenie te pixele się zrobiły jeszcze większe, a już nawet Atarowcy przyzwyczaili swe oczy do HD :(

@tdc: może ma te same problemy co ja, tzn. grę uruchomił, ale nie przeczytał instrukcji :) Powiem szczerze, że klikałem joystickiem (najpierw na emulcu nawet myszą po okienkach, lol) i różnymi klawiszami ale na bank nie tymi które wymieniłeś w wątku :)
s2325 @2012-12-13 07:57:32
trochę muzyki
Back to the Scene http://www.youtube.com/watch?v=x28n_U9GM...
Indie http://www.youtube.com/watch?v=jK_kOCTmU...
Quickshot http://www.youtube.com/watch?v=T5DLyAXWg...
Ten Past Midnight http://www.youtube.com/watch?v=q0NRyLfhB...
Tiger's Dream http://www.youtube.com/watch?v=b9VnPWOdd...
Były jeszcze dwa kawałki naśladujące muzykę z polskich gier z czasów świetności Atari w Polsce. Nie jestem nimi jakoś szczególnie zachwycony, ale grając nie przeszkadzałaby mi.
xxl @2012-12-13 08:31:14
interko "PIXEL" na YouTube sie rozjezdza
urborg @2012-12-13 09:21:33
PS. Wracając do grafiki Myszura - w obrazku pośród drzew ukryte zostało 7 twarzy (mordek) ciekawe czy ktoś to wypatrzył?
0xF @2012-12-13 10:58:13
@pin, tdc:
SV2K12_STUFF_AtariDOS.atr z AArea bootouję pod Altirrą, 320K Rambo PAL.
R GAME:CALAM_PL
L CALAMANI.EXE
Rezultat: czarny ekran, a potem powrót do DOSa.
AOLfan @2012-12-13 13:55:25
Tu nie ma miejsca na stuff z AArea :P
nosty @2012-12-13 16:17:50
Fajne ze do PONG'a dolaczone zostaly zrodla. Wyzwaniem, ktore nie daje mi spokoju jest zrobienie takiej samej gry mniejszej wielkosci ;)
Choc cyfry faktycznie pomyslowo zdefiniowane (35 bajtow w sumie jesli dobrze licze). Ale czemu nie uzyc definicji z tabeli znakow?
nosty @2012-12-13 16:24:30
Jesli dobrze licze, to Rocky tym królikiem dokonal rzeczy epokowej: stworzyl nowy gatunek pornografii ;)

Są filmy porno, ksiazki, gry, grafiki, poezje, ale nigdy nie slyszalem o pornograficznym kodzie! :D
pin @2012-12-13 19:29:27
... nie jestem fanatykiem MyDOS'a i wydaje mi się, że spora część produkcji nie zadziała. Jeśli któraś nie działa, to trzeba będzie ją wykopiować na inną dyskietkę z innym dosem, lub - TDC - zgraj grę na ATR z dosem z którym to zadziała.

Inna sprawa to fakt, że jeśli ktoś z Was korzysta z emulatora, to najlepszym rozwiązaniem jest użycie pliku ATR w formacie Sparta dos. Wszystko jest tam wstępnie skonfigurowane - włącznie ze Sparta Commanderem i skojarzeniami typów plików. Wskazane jest użycie aktualnej wersji SDX (4.45)
pin @2012-12-13 20:06:05
... a - i emulator w tryb 1MB ram.
0xF @2012-12-13 20:09:41
Pod SDX i z 1 MB jest to samo. Wsadziłem do Altirry SDX445_sdx128.car, nawet upgradnąłem Altirrę na najnowszą (2.20-test22) - ładuje się i wraca do commandera.
pin @2012-12-13 20:17:20
moment - sprawdzę to.
pin @2012-12-13 20:25:03
Sprawdziłem to właśnie na upublicznionej wersji pliku *.atr. Wszystko działa. Ładowane po SIO2PC do real Atari.

To może inaczej - Fox; możesz sprawdzić to pod Atari800win?

i jeszcze jedna uwaga, bo widzę że zapomniałem. Po każdym cold reset istnieje konieczność "wyłączenia" Atari celem zainicjowania SDX. Można tego uniknąć, co zresztą chciałem zrobić a zapomniałem. W tym celu wychodzimy do katalogu głównego i tam wpisujemy polecenie:

BOOT INIDOS.SYS

Od tej pory każdy zimny reset wymusi restart dosa, jeśli mamy pod D1 zamapowany plik ATR ze stafem.
pin @2012-12-13 20:35:44
... właśnie próbuję uzyskać stan w którym gra nie chce ruszyć no i właściwie cały czas w uparty sposób działa prawidłowo ;)- Sprawdzał to ktoś z Was na Atari800win?
xxl @2012-12-13 21:16:33
u mnie niestety nie dziala - wchodzi do selftestu
pin @2012-12-13 21:31:17
@XXL - bo masz niestandardowy komputer ;)-

a tak na serio, to co trzeba zrobić, by zobaczyć Self Test? ;)-
xxl @2012-12-13 21:44:49
na standardowym atari nie dziala
jhusak @2012-12-13 21:45:28
@pin, stock atari XL/XE
@nosty, myślałem o znakach z romu, ale by nie pasowały.
Wyciągając ten kod z szuflady zapomniałem, że ma on błąd :) Liczy tylko po prawej stronie :)
Błąd naprawiłem i jeszcze jeden bajt się zaoszczędził...
@xxl, dzięki, też uważam, że to fajny hack.

Tak sobie jeszcze myślę, jak to jeszcze lepiej zrobić :)
xxl @2012-12-13 21:50:36
moze wyciagniecie z uszkodzonego atr generuje blad w binarce gry. udostepnij plik to sie sprawdzi.
pin @2012-12-13 22:44:58
@XXL - nie rób ze mnie i przy okazji z siebie debila. Plik ATR sprawdzałem i działa. Nie wiem w jakim przypadku nie działa u Ciebie, bo niczego konkretnego nie napisałeś i o taką informację proszę. Fox napisał, że ma problem być może na Altirze. Poprosiłem o test na Atari800win.

U mnie to wszystko działa, a jak Ci nie działa to weź sobie byle utilz do obsługi ATR i wyssaj sobie stamtąd wszystko to, co Cię interesuje. Czy określiłem sprawę w sposób zrozumiały? - bo dość mam przy*alania się o byle g*wno.
xxl @2012-12-13 22:51:27
przepraszam ze na atariwin+ 4.1 tez nie dziala
pin @2012-12-13 22:59:19
1. który obraz *.atr
2. jak odpalasz dos
3. bootujesz i co widzisz
4. co sie dzieje, bo nadal nic z tego nie wynika.

Rozmowa z Tobą to najczęściej jest taka jak w tym kawale, co "autobus się zepsuł" ;)-
xxl @2012-12-13 23:17:26
wersja udostepniona przez TDC w tym watku http://atarionline.pl/forum/comments.php... dziala.
xeen @2012-12-13 23:21:00
w stuffie z tej nowinki podmieniłem też na tę wersję TDC'a
pin @2012-12-13 23:23:17
... i chwała Bogu.
tdc @2012-12-14 04:49:27
Ja na compo udostępniłem dwa ATRy z dosem, na którym gra była tworzona i działa, co potem się z tym stało to nie wiem. Tym bardziej nie wiem co serwują na AArea, jeśli zmieniono DOSa to nie jest to dobry pomysł, jeśli zapodział się jakiś plik to również (a może ten DOS nie czyta plików z cyframi jak pisał PIN).

Gra była kończona pod Altirrą, więc musi działać ;)

I jak pisał xxl, lepiej sięgać na forum bo niebawem będzie nowsza wersja.
0xF @2012-12-14 15:48:29
@pin: Pod Atari800Win PLus 4.1 te ATRy nawet się nie bootują. Ściągnij http://www.atari.org.pl/files/sv2k12_stu... to zobaczysz.

Wersja TDCa z forum działa bez problemu.
tdc @2012-12-14 16:42:16
Sprawdziłem tego gigantycznego ATRa z AA i faktycznie u mnie się też nie uruchamia. Ktoś bardzo udziwnił chcąc uporządkować ten stuff, bo zmiana DOSa nie jest dobrym pomysłem. Sprawdziłem:

1. wymagane do uruchomienia pliki są (nie sprawdzałem czy są uszkodzone, a być nie mogą bo uszkodzenie plików doprowadza do pięknych, multimedialnie efektownych zawieszeń systemu)

2. Plik z obrazkiem się uruchamia

3. MyDOS 4,53/4 co prawda daje więcej wolnej pamięci (a to istotne bo jeśli dawałby mniej to właśnie to mogłoby być problemem), ale może właśnie dlatego że trzyma sobie coś pod systemem. A gra Calamanis zajmuje prawie całą pamięć pod systemem - więc stawiam że to jest powód, uszkodzony nie potrafi wczytywać plików.


Ja nie polecam pracy z MyDOSem, wg moich odczuć jest ciekawy, ale niepraktyczny. Kiedyś Candle na Głuchołazach mówił mi coś że mu się wpisy w katalogu zapełniły i stracił przez to czas i nerwy. Mi najbardziej przeszkadza to że gdy przejdę do DOSa to tracę całą pamięć RAM, więc przy pracy w Action! omijam ten DOS duuużym łukiem, wolę sięgnąć po DOSa który mi nie robi takich dowcipów (czyli jest bardziej praktyczny).
epi @2012-12-14 18:12:51
Hahahaha, a cóż to za DOS, którego używasz, w którym to wpisy w katalogu się nie zapełniają?
nosty @2012-12-14 19:08:48
@xxl i inni - moze do wyciagania uzywaliscie pluginu pod total commanderem?
On czasami nawala i uszkadza pliki. Przy czym nie wyswietla zadnego bledu.
pin @2012-12-14 19:14:05
... też omijam Mydosa stromym łukiem gotyckim. Wrzucenie stafu w tej postaci miało wyłącznie na celu udostępnienie plików w postaci Atari DOS i udostępnienie tego w jednym kawałku a nie w 5 plikach. Zawsze można to skopiować na inny dos. Jedno natomiast co muszę powiedzieć to fakt, iż 100% prac (nie włączając w to pracy XXL'a) działa pod nową Spartą. Wierzcie mi, przygotowanie do SV zajęło mi 2 tygodnie przed wyjazdem, oraz 3 z 4 dni zlotu. Skopiowanie kilku plików na inny ATR w rozpoznawalnym formacie nie ukrywajmy - dla nikogo z nas nie stanowi problemu. Nieprawdaż?

Co to *.atr w formacie sparty to zainstaluje jakiś emulec i sprawdzę problem.
xxl @2012-12-14 19:56:26
@Tdc: w programah pisanych "pod" DOS powinno sie umieszczac ostrzezenie o jaki DOS chodzi :D
pin @2012-12-14 20:12:11
... w Atari800 win plus nie mam opcji dla carta SDX. Już wiem dlaczego nie używam emulatorów. No nic - po SIO2PC na real Atari plik ATR w całości mi działa.
pin @2012-12-14 20:14:05
@XXL - w programach XXL powinno się umieszczać informację na jakim sprzęcie nie zadziała. Lub lepiej na czym zadziała, bo będzie tego znacząco mniej ;)-
pin @2012-12-14 20:16:00
Emulator zassałem stąd:

http://a800win.atari-area.prv.pl/

jeden z pierwszych wyników wujka google. Czy jest to aktualna wersja?
xxl @2012-12-14 20:24:44
oswiadczam, ze moje programy nie dzialaja na c64, dzialaja za to na atari xl/xe :D
tdc @2012-12-14 20:51:14
...oraz mocno dopalonym spectrumie :D

@Epi, nie chodzi o zapełnianie, ale o to że mi się coś takiego nie przytrafiło, a Candlowi tak, bo ten DOS ma jakieś tam ograniczenie do iluś tam plików (jeśli dobrze pamiętam to można to zmienić, ale dłubanie w czymś takim przed compo jest stratą cennego czasu, szczególnie że początkowo nie wie się w czym problem).

@Pin, to sporo roboty...

@xxl, dałem na compo dwa ATRy, nie przyszło mi do głowy że ktoś będzie chciał ingerować w integralność ATRa ;)
xxl @2012-12-14 21:03:27
Tdc: ale ja nie mam do Ciebie o to pretensji :) udostepniles prace ktora wymaga okreslonego srodowiska podczas ladowania i ok. ja zrobilem podobnie - udostepnilem prace z wlasnym loaderem - moja tez oskalpowali ;)

daj mi swojego maila ... moj xxl@atari.pl
pin @2012-12-14 21:13:00
Brak loadera nie jest "skalpowaniem" pracy. Loader / dos jest do zastąpienia, lub powinien być, lub może być. Tym razem tak właśnie było. Największym problemem jest tu fakt, iż TDC nie potrafi określić sprawy po imieniu, np. MOJA PRACA DZIAŁA POD DOSEM II+D. Taka kwestia by zakończyła bezsensowną dywagację. Ograniczenie liczby plików dla AtariDOS to najczęściej 64 pliki na katalog. Sparta DOS X - 1423 wg. starej specyfikacji. W czymże więc jest tu problem?
xxl @2012-12-14 21:21:16
jak to? DOSy nie sa wymienne ? ;) jak ja nazwalem sprawe po imieniu: plik z moja praca dziala pod xbiosem to jakis pajac powiedzial ze to calodysk :D
tdc @2012-12-14 21:36:05
@Pin, potrafię, tylko że "moja praca" działa z innymi DOSami, nie testowałem ale zakładam że np. pod spartą działa.
mgr_inz_rafal @2012-12-14 21:48:04
Proponuję na następnym compo wczytywać prace z kaset :)
pin @2012-12-14 22:07:06
@TDC - pod Spartą X działa. Dla mnie to nie problem, bo działa - dla innych to jest problem, bo:

1. pod emulatorem Altirra nie działa
2. pod emulatorem Atari800win ponoć też nie działa.

Nie używam emulatorów, więc nie wiem dlaczego nie działa. Odpaliłem Atari800win i nie widzę tam wsparcia dla SDX - odpuściłem w związku z tym.

@XXL - nie pajacuj. xBios działa jak na razie na niewielkiej części hardware'u w temacie pamięci masowej i nie stanowi żadnej sensownej alternatywy na dzień dzisiejszy. Poza tym, ten pajac to zapewne ja, bo związanie pracy / programu z xBios, który ogranicza się do najprostszych urządzeń SIO stanowi fakt, że praca staje się mimowolnie całodyskiem mimo, iż posiada strukturę plików. To moja wypowiedź. Powód jest jeden - związanie na stałe programu z określonym środowiskiem. Moim skromnym zdaniem to błąd. Dodam więcej - zły błąd ;)-
xxl @2012-12-14 22:17:03
nie, ten pajac to ne Ty :-)

> Powód jest jeden - związanie na stałe programu z określonym środowiskiem. Moim skromnym zdaniem to błąd. Dodam więcej - zły błąd ;)

mowilismy juz kiedys o wizaniu programow z mozliwoscia dzialania tylko spod sparty - tu mamy to samo zdanie. to zly blad :-) czy plik wymagajacy do dzialania sparty to calodysk?
jhusak @2012-12-14 22:19:09
Panowie, bo się będą z tych naszych śmiesznych dosowych przepychanek komodziarze śmiać :D
Oni nie mają tych problemów :)
pin @2012-12-14 23:01:16
@Kuba - bo komodziarze mogą pomarzyć o DOS'ie, czy bezpośrednim dostępie do sektora itd. Dlatego w zamierzchłych czasach to Atari było "górą" jeśli chodzi o użytki ;)-

@XXL - Zły przykład, bo programy dla SDX jako takie (poza bardzo drobnymi i nieistotnymi wyjątkami) są przeznaczone wyłącznie dla Sparta DOS wyłącznie ze względu na to, że mają bezpośredni związek z owym dosem. Wywlekanie więc takiego argumentu mija się z celem, bo nie jest to np. gra przeznaczona dla ogólnie rzecz ujmując użytkownika "końcowego". Wyłącz z tego gierki bodajże grupy Mec, bo to jest wyjątek potwierdzający regułę ;)-
xxl @2012-12-14 23:32:58
niewygodne fakty z zycia sparty? tym gorzej dla faktow :D

> bo komodziarze mogą pomarzyć o DOS'ie, czy bezpośrednim dostępie do sektora

bezposredni dostep do sektora to opozycja idei dos... dlaczego komodziarze moga marzyc o bezposrednim dostepie do sektora?
pin @2012-12-14 23:49:44
@XXL - bo nie mają takowego dostępu i nie mogą mieć pełnowymiarowego dos'a ;)-

Co do faktów, to stopień zgodności jest wystarczający. Ogólnie rzecz ujmując 99% softu godnego uwagi działa, a reszta stanowi pomijalną mniejszość. Nawet w przypadku Atari widoczny jest postęp w kwestii peryferiów i mając sensowny warsztat należy liczyć się z tym, czym dysponuje user. I/O to nie tylko SIO, bo urządzenia równoległe stanowią raczej podobny udział w kwestii hardware'u. Wystarczy tylko pomyśleć i uwzględnić coś więcej, niż tylko fakt możliwości szeregowego przesyłania danych ;)-
xxl @2012-12-15 00:02:21
pelnowymiarowy dos to ten ktory zajmuje 1/3 pamieci? commodore dos nie zajmuje pamieci wcale... obsluga filesystemu zajmuje sie urzadz a nie komputer, droga panow z c64 tyle ze 30 lat pozniej podazaja kostruktorzy nowych peryferiow do malego atari :D
pin @2012-12-15 00:42:49
Rozwiń te 1/3 pamięci, bo każdy z nas chciałby się z tym zapoznać ;)-

Obsługa FS przez urządzenie to utopia.
bob_er @2012-12-15 09:45:26
Co też Waszmościowie chcą od MECowych gierek dla SDX? Oświadczam, iż wszystkie one z możliwości SDX korzystają, i bez SDX by ich nie było.
xxl @2012-12-15 10:22:57
Bober: :) no wlasnie :) luzik. moje korzystaja z mozliwosci xbios.

@Pin:
alez prosze bardzo:) wezmy pod uwage rodzine ataridos - na maszynie 64k podczas pracy z dos mamy swobodny dostep do 40kb ram :) 2/3 pamieci? to jeszcze nic. ze sparta na maszyne 128 kb ram swobodny dostep do ram w ilosci ... 40 kb :D 4 bakni pamieci zajete przez dos czyli samej bankowanej 64kb polyka dos. - nawet w regulaminach konkursow jest czy byl zapis zeby pozostawiac ta pamiec dla dos :D oczywiscie mozna uzyc sztuczek (przy czym i tak nie bedzie to swobodny dostep do pamieci przy dos) ale wtedy programy dla jednego dos nie beda dzialac z innym dos :)

> Obsługa FS przez urządzenie to utopia.

a stacja na c64? - chociaz tam poszli jeszcze dalej :D na atari sam masz jedno z tych urzadzen :D sio2sd bylo jednym z pierwszych tego typu rozwiazan - z poziomu atari bez zadnego sterownika masz dostep do filesystemu FAT :D
nawet stacje takie jak ca2001 i ldw2000 technicznie sa przygotowane do obslugi filesystemu... kwestia oprogramowaniastacji.
pin @2012-12-15 13:14:06
@XXL - nie biorę pod uwagę Atari dos. Biorę pod uwagę SDX, pod którym można wygospodarować pamięci niewiele mniej, niż pod xBios. Gdzieś to wyczytał, że Sparta zajmuje 4 banki ext ram? ;)- Otóż zajmuje jeden dla siebie, drugi może być zajęty przez sterownik s_vbxe.sys, np. dla obsługi ekranu 80-cio znakowego. Za te dobroci mogę poświęcić 2 z 64 banków ext ram.

@Bober - napisałem o tym, bo XXL będzie wypominać do końca świata i jeszcze jeden dzień dłużej (ponoć to już niebawem), że istnieją na tym świecie gry, które bez SDX nie zadziałają ;)-

@XXL - jak widać w przypadku C64 to obsługa FS przez urządzenie bardzo ogranicza jego rozwój, nie mówiąc o komforcie użytkowania. Dzięki takiemu rozwiązaniu do tej pory nie istnieje na ten komputer ani sensowny dos, czy HDD obsługiwany tak, jak ma to miejsce w przypadku małego Atari :P Nie mów mi tylko o GEOS'ie, który może i wygląda, lecz do niczego nie służy :D
xxl @2012-12-15 14:16:47
> Biorę pod uwagę SDX, pod którym można wygospodarować pamięci niewiele mniej, niż pod xBios.

kiepski zart :-)

> jak widać w przypadku C64 to obsługa FS przez urządzenie bardzo ogranicza jego rozwój

o czym Ty gadasz... a8 mimo ze starsze o przynajkniej 4 lata to pierwszy dysk twardy pojawil sie duzo pozniej niz na c64 :D

> Dzięki takiemu rozwiązaniu do tej pory nie istnieje na ten komputer ani sensowny dos,

po co maja robic cos bezurzytecznego?
pin @2012-12-15 18:33:55
Co do ilości pamięci, to niechaj Mono się wypowie. Onegdaj debatowaliśmy w temacie ramu pod SDX i zapewniam Cię, że nie jest tak źle jak piszesz :P

Pierwszy HDD do Atari to 1987r. Na PBI/ECI. W którym roku został opracowany interface do C64?

Bezużyteczny, to jest jak na razie xBios ;)-
xxl @2012-12-15 18:43:49
> Pierwszy HDD do Atari to 1987r. Na PBI/ECI. W którym roku został opracowany interface do C64?

opracowany? 84r w sprzedazy? 85r. http://www.floodgap.com/retrobits/ckb/lt.../
pin @2012-12-15 19:38:31
... i jak wyglądała organizacja danych na nośniku (HDD)? - tak jak na 1541?
xxl @2012-12-15 20:05:51
fizycznie zapisywal sektory 512 wiec jak :D nie sprawdzaj od kiedy atari ma dostep do sektora 512 - oszczedz sobie :)
pin @2012-12-15 21:50:05
... nawet nie zamierzam ani o tym nie myślałem. Nie w tym rzecz ;)- Jak dla usera wygląda obsługa takiego HDD?
xxl @2012-12-15 22:11:15
jak kazdego innego urzadzenia zewnetrznego. masz linka wyzej.
pin @2012-12-15 22:19:44
...nic z tego nie wynika. Bo jeśli wygląda to i działa na zasadzie takiej jak zwykła stacja do komody - to masakra. Chodzi głównie o to, czy istnieje możliwość organizowania danych w obrębie katalogów. Dodatkowo obsługa tego wszystkiego ... ehhh, jeśli tak mają wyglądać nowoczesne rozwiązania dla komputerów 8-bitowych to powiem Ci, że się cieszę że w przypadku Atari mamy (jedyny chyba 8-bit sprzęt) pełnego dosa i możliwości z tym związane. Sam wiesz jak jest zorganizowany system i fakt ten zaliczyć można do zalet a nie wad sprzętu. Ty jednak cały czas to negujesz i forsujesz rozwiązania nieżyciowe, lub niedopracowane. Mowa w tym przypadku o xBios, który działa na bardzo określonym urządzeniu i dając nowe możliwości wprowadza niepotrzebne ograniczenia. Temat wałkowany już chyba z bazylion razy ;)-
xxl @2012-12-15 22:56:23
> Chodzi głównie o to, czy istnieje możliwość organizowania danych w obrębie katalogów.

oczywiscie

> Mowa w tym przypadku o xBios, który działa na bardzo określonym urządzeniu i dając nowe możliwości wprowadza niepotrzebne ograniczenia.

urzadzeniach :D
grey / mystic bytes @2012-12-18 16:58:10
s2325 @2012-12-23 21:52:04
Autor dema RGBA wrzucił właśnie poprawioną wersję na youtube http://www.youtube.com/watch?v=Xh-SsB0RA...
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Eel Ecurb czyli odwrócone Bruce L... (5)
ostatni: 26-06-2019 05:09, mono
ATARI XE vs C64 (582)
ostatni: 26-06-2019 00:08, IRATA4
Ciekawostki (4238)
ostatni: 25-06-2019 23:22, IRATA4
"Bugi" w grach na Atari. (75)
ostatni: 25-06-2019 22:08, Niejeden
Colosuss Chess 4.0 - w czym tkwi ... (10)
ostatni: 25-06-2019 20:14, zbyti
Historia Atari (36)
ostatni: 25-06-2019 12:56, laoo
Co to za piracka firma? (11)
ostatni: 25-06-2019 11:42, Dracon
Retro sprzęty w G. Młociny (4)
ostatni: 24-06-2019 23:07, gorgh
Atari TT kilka pytań do użytkowni... (16)
ostatni: 24-06-2019 23:07, nowy80
Motocross (LiteRally) (472)
ostatni: 24-06-2019 23:06, gorgh
Fire Chief - problem (3)
ostatni: 24-06-2019 22:59, Niejeden
Program PC dla przygotowania graf... (22)
ostatni: 24-06-2019 19:03, tebe
Kaz Kąpo (4)
ostatni: 24-06-2019 18:20, gorgh
[K] Gniazdo zasilania Atari Portf... (5)
ostatni: 24-06-2019 18:03, jesionen
ratunek dla beztalenci w pixelarc... (10)
ostatni: 24-06-2019 16:38, Dracon

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2002
Ostatnio zarejestrowany: Niejeden
Postów ostatniej doby: 29

Społeczność/Community

Najbliższe imprezy
Jeżeli znasz termin i miejsce jakiegoś zlotu albo spotkania milośników Atari to poinformuj nas. Tutaj możemy wstawić baner i link.

Stragan
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (6)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (19)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (4)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (51)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (22)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (33)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (10)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (9)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (8)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (14)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»