atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Druga środa z Brodatym z 2021-09-06 20:24 (9)
Poszukiwany, poszukiwana... z 2021-09-01 21:15 (20)
Środa z Brodatym z 2021-08-31 22:09 (1)
Środowisko prasowe cz.31 z 2021-08-25 07:42 (4)
Podsumowanie Silly z 2021-08-23 08:53 (25)
Już za chwilkę Silly Venture! z 2021-08-10 07:17 (21)
Pańcio prezentuje VIAtariXE z 2021-08-08 21:42 (2)
Głosujemy w konkursie ATASCII z 2021-08-07 19:48 (7)
Demko Paptaka "Red Demo" z 2021-08-06 21:01 (12)
Wkrótce "Środowisko prasowe 29" z 2021-08-03 11:39 (2)
Pańcio prezentuje BT100 z 2021-08-02 08:09 (2)
Piter będzie ogrywał "Zero-5" na Falconie z 2021-08-01 13:43 (1)
Amarok zaprezentuje "Rasta Converter" z 2021-07-30 15:07 (4)
PeBe znów prezentuje "SFX Tracker" z 2021-07-29 10:52 (7)
Środowisko prasowe 28 z 2021-07-28 01:08 (0)
Tiger opowie o swojej grafice z 2021-07-26 22:41 (20)
Pańcio zaprezentuje BT100 z 2021-07-25 20:16 (4)
Będę grał w grę... "Millenium 2.2" z 2021-07-23 22:15 (3)
PeBe prezentuje swój program muzyczny z 2021-07-22 23:19 (5)
Narzędzia od Fox-a z 2021-07-22 10:48 (4)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Submarine Commander opisał Kaz (9)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (123)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
ABBUC 2014: Dimo's Quest, Ramp Rage
Kończymy prezentację gier zgłoszonych na tegoroczny konkurs programistyczny klubu ABBUC (Atari Bit Byter User Club).

  • Dimo's Quest


  • Gry chyba nie trzeba za bardzo przedstawiać, powinna być już dobrze znana regularnym czytelnikom AtariOnLine.pl: po pierwszej wzmiance z listopada 2013 pojawiła się dłuższa zapowiedź, a ostatnio również odrębny wątek na naszym forum.

    Można poza tym znaleźć w sieci dość obszerny wywiad z twórcą gry, Thomasem Schulzem. Przypomnijmy, że był on też autorem oryginalnej gry z 1993 roku na Amigę, a rozgrywka, inspirowana Chips's Challenge, polega na zebraniu wszystkich słodyczy rozrzuconych w różnych miejscach leveli.


    Nadal jeszcze trwają prace nad finalną wersją gry i powinny się w niej znaleźć m.in. animowane przerywniki znane z oryginału oraz możliwość wyboru wersji językowej (w tym prawdopodobnie i polskiej). Razem z grą zostanie udostępniony edytor leveli "Purzel", pozwalający każdemu na stworzenie własnych poziomów.

    Skład zespołu:

    • kod i design gry - Thomas "8Bitjunkie" Schulz
    • grafika - Tobias Prinz
    • muzyka - Hilton Theissen

    Najnowszy filmik z prezentacją pierwszych poziomów w wersji konkursowej:



  • Ramp Rage


  • O tej grze, będącej jeszcze w trakcie produkcji, pisaliśmy tutaj. Jason "TheRealBountyBob" Kendall po zamknięciu listy konkursowych zgłoszeń nie zaprezentował żadnych nowych screenshotów ani filmików, natomiast zdradził nam, że planuje po ogłoszeniu wyników głosowania zaprosić do współpracy grafika oraz muzyka i rozpocząć prace nad bardziej dopracowaną wersją, która otrzyma nazwę "Ramp Rage 2".

    Poniżej jeszcze jeden niepublikowany wcześniej obrazek z wersji roboczej gry:



    2014-09-28 21:15 by "Adam"
    komentarzy: 32
    tdc @2014-09-29 00:37:10
    Grafika czołówki Dimo's Quest jest rewelacyjna!
    s2325 @2014-09-29 00:47:32
    To tylko konwersja z Amigi lub PC. Klimat tej gry buduje jej muzyka, której Atari nie jest w stanie technicznie poradzić. To nie wygląda źle, ale za wiele tej grze odebrano.
    larek @2014-09-29 01:43:40
    @Tdc
    Moim zdaniem ten obrazek tytułowy jest niestety słaby. Poziome paski, tak charakterystyczne dla Rasta Convertera, w tym przypadku psują całkowicie grafikę. Na małym obrazku powyżej to nie aż tak bardzo rzuca się w oczy, ale na normalnym ekranie Atari już nie będzie ładnie wyglądać.
    xxl @2014-09-29 12:35:16
    a mi sie bardzo podoba pomysl z uzyciem RastaConvertera w grze.
    KubalasaBliskomorski @2014-09-29 12:56:20
    czy istnieje emulgator do odpalenia tej gry bo nie mam prawidzwego komputera :)
    xeen @2014-09-29 14:03:28
    idealna gra dla .... wersji na VBXE
    trophy @2014-09-29 17:14:37
    W 1990 byłoby super mieć taką grę.
    the fender @2014-09-29 19:33:12
    E tam, z całym szacunkiem dla larka - wydziwianie nad poniekąd fajną okładką uważam za zbyteczne. Oczywiście, że 1)ilmenit zrobiłby tę konwersję pod RC lepiej, lub 2) oczywiście że konwertując ją z ręki w G2F wprawny grafik uzyskałby lepsze rezultaty. Ale okładka przypomina bajkę odtwarzaną ze zdartej kasety VHS i to ma swój urok wg mnie :)
    Mączka chleba świętojańskiego @2014-09-29 20:06:43
    @KubalasaBliskomorski: tak, istnieje taki emulgator.
    larek @2014-09-29 20:26:07
    Cóż, widocznie tylko mnie się ta grafika nie podoba. Trudno, jakoś będę musiał z tym żyć ;)
    the fender @2014-09-29 20:40:09
    Oj tam larek, po prostu musisz na nią popatrzeć z innej perspektywy ;)
    Adam @2014-09-29 21:55:37
    Co ciekawe, 8Bitjunkie również zapowiedział, że tytułowy utwór z czołówki Dimo's Quest zostanie nagrany w profesjonalnej wersji, z prawdziwymi instrumentami i wokalem (Hilton Theissen, który stworzył muzykę do gry, udziela się w kilku grupach, m.in. jest wokalistą i gitarzystą zespołu Akanoid: https://www.youtube.com/watch?v=yPZUfoYa... ).
    adv @2014-09-29 22:37:15
    Ładna, bardzo kolorowa jak na Atari gra z dość ładną, wpadającą w ucho muzyką. Zdecydowany rywal ABBUC SWC 2k14
    m @2014-09-30 07:08:39
    larek, postanowilem nie komentowac, chocby nie wiem co;) ale wiedz, ze nie jestes sam
    m @2014-09-30 07:43:03
    ;)
    Senux @2014-09-30 11:26:01
    Hi, help me please. I can't remember ATARI GAME name.
    Game action in castle, with stony wall. IT's like a labyrinth. Player run out of catching ghosts. Player need to escape from castle labyrinth. so many rooms. When player run out of ghost, he can run in to one of rooms throw door. or just run in another game screen (lap). When player died , draw monument RIP.
    maybe this is a zx-spectrum game? I don't remember.
    nosty @2014-09-30 12:15:00
    @larek +1
    Grafika tytułowa wygląda dobrze na pierwszy rzut oka i ze znacznej odległości. Jest kolorowa itp.
    Ale te szczegóły i niedokładności konwersji rażą, np w tytule albo drzwiach.
    Można by powiedzieć "coś za coś". Ale jako obrazek tytułowy sprawia to trochę niechlujne wrażenie.
    Irata4 @2014-09-30 14:00:47
    oj tam,oj tam ,żeby każda gra na A8 miała taki obrazek tytułowy ,mnie się podoba.
    m @2014-09-30 14:06:30
    kiedys to zawartosc odstawala od okladki. dzieki rc trend sie odwraca
    trophy @2014-09-30 17:57:04
    @Senux
    Blinky's Scary School? It is available on 8-bit Atari and some other mainstream platforms.
    HeHeMan @2014-09-30 19:22:36
    A czy gra, w której dokonuje się inwazji na obce plansze zabierając wszystko po drodze, w dodatku zielonym ludzikiem na którego uporczywie mówi się "żabka" - jest politycznie i moralnie poprawne?
    Czy zabieranie rzeczy z planszy to kradzież?

    Pytam, bo po oglądnięciu paru wydań dziennika i przeczytaniu paru postów z wiadomego wątku - sam już nie wiem.

    :D
    s2325 @2014-09-30 19:36:55
    Żabka zjada wszystko na miejscu więc dowodów przestępstwa nie ma.
    adv @2014-09-30 20:15:26
    @Senux Abracadabra? I can`t check it.
    Senux @2014-09-30 20:31:45
    Hi All,
    @trophy , No, this is not Blinky's Scary School.
    In the game player isn't ghost. Player runs out of ghosts
    I'm not sure, but remember it was black and white colors game.
    i'll check Blinky's Scary School on zx-spectrum.
    @adv , no, not Abracadabra.
    it was slowly shooting and walking game.
    PG @2014-10-01 11:13:28
    wieczór @2014-10-01 11:16:58
    If you're not sure if it was Atari game or Spectrum then perhaps Atic-Atac:

    http://www.flatbatteries.com/images/gsh/...

    or Fred:

    http://media.classic-retro-games.com/128...
    Senux @2014-10-01 12:27:47
    @PG, no.. :(
    not a 3D. simple 2D, but big player, like a 1/4 of screen.
    Big house or castle inside. Labyrinth. slow moves.
    ghosts You can't shoot, just run out, or run back to previous room (screen).
    I'm not Davince.. but like.. http://senux.esu.as/game.png

    OMG!!!!!!!!
    wieczór YES!!!!!!!!!!!!!!!
    game is Fred
    thanx very!
    yes yes yes!!!!!
    wieczór @2014-10-01 12:36:07
    So, it came to my head when you've mentioned stony walls and RIP monument. Also labyrinth :) From your description just doors are missing (apart from trap doors at exit ;) ). It was one of very first computer games in my life - seriously, about 29 years ago. I can't even say how many hours I've spent on it :)

    On C-64 and Amstrad it's called "Roland on the Ropes". Perhaps it's time to port it to Atari ;)
    Senux @2014-10-01 13:01:58
    @wieczór , yes, me too.
    I will search for good game grafics. Like You say On C-64 and Amstrad "Roland on the Ropes" with emulator
    Now I'm waiting clasic joystick (USB 2600) from ebay,and start to remember old times.
    thanks a lot !!!
    uch... goood day today :)
    GAD ZombiE @2014-10-04 13:39:01
    Dimo's Quest może nie poraża, ale z pewnością ma dwie wielkie zalety: jest szybkie i sprawne (nie cierpię takich anemicznych, powolnych gier) i jest bardzo kolorowe. Bo jeśli chodzi o rozgrywkę, to nie proponuje absolutnie nic nowego. Niemniej jeśli chodzi o wykonanie, to bardzo mi się podoba :)
    s2325 @2014-10-05 10:06:19
    Bo rozgrywka jest jak w podobnym, a 3 lata starszym Chip's Challenge.
    adolfinio @2014-10-12 00:41:42
    W świecie konsolowym (obecnym) takie produkcje zwykło się nazywać indykami. Na Atari 8-bit jednak ta produkcja jest mile widziana.
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    VIAtronics nadchodzi! (47)
    ostatni: 22-09-2021 07:56, pancio
    Najlepszy emulator Atari na Andro... (11)
    ostatni: 22-09-2021 02:59, Wolfen
    RMT hacking (18)
    ostatni: 22-09-2021 00:28, pirx
    Shanti Sprite Multiplexer - engine (22)
    ostatni: 21-09-2021 22:24, jhusak
    Będzie "Prince of Persia" na Atari (772)
    ostatni: 21-09-2021 21:23, IRATA4
    Rozszerzenia plików (6)
    ostatni: 21-09-2021 20:19, barf31
    COMING SOON: #Fujinet Altirra Dev... (2)
    ostatni: 21-09-2021 20:10, astrofor
    RastaConverter by Jakub Dębski (811)
    ostatni: 21-09-2021 19:38, pirx
    Gamebase (7)
    ostatni: 21-09-2021 18:33, duncan
    Nagrywanie obrazu ATR na dyskietk... (15)
    ostatni: 21-09-2021 11:07, davero
    WAŻNA SPRAWA KONTAKT Z ADMINEM (17)
    ostatni: 21-09-2021 01:37, Yosh
    Silly Venture 2021 (WE) - welcome... (11)
    ostatni: 20-09-2021 17:48, pabloz1974
    Unerring Masters (102)
    ostatni: 20-09-2021 13:49, pigula
    TRANSPORT: ŁÓDŹ -> Kraków (18)
    ostatni: 19-09-2021 18:23, IRATA4
    NA OSTATNIM LOST PARTY ZGUBIŁEM .... (4)
    ostatni: 19-09-2021 18:22, IRATA4

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 2384
    Ostatnio zarejestrowany: johnrobert991
    Postów ostatniej doby: 28

    Spotkania i zloty / Meetings & Parties

    Najbliższe imprezy
    link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

    KWAS

    Kalendarz AOL


    Społeczność/Community


    Rozmawiali
    Tomasz Dajczak i Kaz (21)
    Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
    Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
    F#READY i Dracon (22)
    Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
    KATOD i TDC (13)
    Mariusz Wojcieszek i "Adam" (16)
    Romuald Bacza i Ramos (16)
    Śledzenie Amentesa i Larek (9)
    Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
    TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
    Rob Jaeger i Emu (53)
    Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
    Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
    Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
    Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
    Marek Bojarski i Kaz (0)
    Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
    Wolfgang Burger i Grey (0)
    Mariusz "Ramos" Rozwadowski i Xeen (0)
    «« nowszestarsze »»

    Stragan
    Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (20)
    "mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (28)
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (22)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (56)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (29)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (9)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (4)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (8)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»