atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
KWAS #32 z 2024-02-16 00:08 (32)
Która kolorystyka okładki lepsza? z 2024-02-11 18:30 (36)
Demo gry "Tony: Montezuma's Gold z 2024-02-05 21:09 (51)
Wywiad z Mariuszem Jaroszem z 2024-01-31 11:43 (10)
Nachodzi "Cosmic Hero 2" z 2024-01-28 06:27 (21)
Miniaturowe Atari (FPGA) z 2024-01-26 11:46 (14)
Światowa premiera "Cyborg Warriors"! z 2024-01-17 18:38 (40)
Grel #2 już dostępny! z 2024-01-11 19:21 (28)
Śmierć śmieciom! z 2024-01-06 21:23 (29)
Nowy program kopiujący "Microcop 61KB" z 2024-01-02 17:29 (25)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim z 2023-12-30 19:11 (12)
I po świętach! Kręcimy kołem z 2023-12-28 00:59 (13)
Wesołych Świąt 2023! z 2023-12-23 12:36 (18)
Silly Venture 2023 WE za nami z 2023-12-13 09:16 (17)
Pisma "Atari Fan 8" oraz "Grel 2" z 2023-12-07 17:32 (12)
From PLATO to Fujinet z 2023-11-25 23:16 (12)
Nowy ASAP i RECOIL z 2023-11-23 12:05 (8)
Zapowiedź gry "Goldaktari" z 2023-11-08 02:14 (10)
"Sudotris" i Paweł Gugała z 2023-11-04 21:34 (34)
Kupiłem Fujinet i interfejs kasetowy i co dalej? z 2023-11-02 21:48 (24)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (2)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-02-05
Liczba katalogów: 8376, liczba plików: 36675
Zmian katalogów: 48, zmian plików: 106

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2817 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Gry w produkcji - część I
O dwóch pierwszych grach pisaliśmy na AtariOnLine.pl w listopadzie, obaj autorzy zapowiadają wystawienie swych dzieł w konkursie programistycznym ABBUC i dla obu jest to pierwsza gra w asemblerze na małe Atari. Trzecia gra to poprawiona wersja klasycznego tytułu "Chimera" z 1985 roku.


Dimo's Quest


W 1993 roku Thomas B. Schulz, znany jako 8Bitjunkie, napisał logiczno-zręcznościową grę "Dimo's Quest" na Amigę, silnie inspirowaną "Chips's Challenge" (1989) na Atari Lynx. Rzecz dzieje się w żabim królestwie Greenfoot, nasz bohater Dimo musi zebrać wszystkie słodycze, aby zdobyć rękę królewny Dori. Czeka na niego 51 plansz do przejścia i wiele łamigłówek do rozwiązania.


Po 20 latach 8Bitjunkie postanowił stworzyć "demake" swojej gry, pisząc wersję na starszą platformę: 8-bitowe Atari. Levele będą zaprojektowane od nowa ze względu na przyjęcie poziomego układu rozgrywki (z przesuwem wyłącznie prawo-lewo i planszami o szerokości do 8 ekranów), ale autor chce częściowo wykorzystać pomysły z oryginalnych poziomów.

Nie wiadomo jeszcze, czy starczy czasu na intro i animowane przerywniki pomiędzy levelami, obecne w wersji oryginalnej. Wiadomo natomiast, że do projektu dołącza Tobias Prinz, autor grafiki do wersji amigowej, co daje nadzieję na atrakcyjną wizualnie grę. Poniżej filmik z aktualnego stanu implementacji, jeszcze z roboczą grafiką:



Dodatkowa dobra wiadomość jest taka, że wkrótce po konkursie ABBUC 8Bitjunkie zamierza udostępnić publicznie pecetowe narzędzie (napisane w Delphi) służące do edycji poziomów. Tak więc każdy będzie mógł zaprojektować własne levele i stworzyć własną wersję gry. Kto wie, może w najbliższych latach czeka nas seria kolejnych części tworzonych przez fanów, do czego przyzwyczailiśmy się w przypadku Robbo i Boulder Dasha?



Escape the Night Garden


W fazie developmentu jest również gra "Escape the Night Garden". Jej autor Steve "snicklin" Nicklin ujawnił, że chce ją wystawić w konkursie ABBUC - jeśli nie zdąży w tym roku, to wystartuje w roku 2015.


Przypomnijmy fabułę: główny bohater o imieniu Horacy zwiedzał rozległy park przy wiejskiej rezydencji, który po zmroku został zamknięty - z naszym bohaterem wewnątrz. Zadaniem gracza jest jak najszybsze wydostanie stamtąd Horacego.

Jak zdradził nam Steve, gra jest obecnie w trakcie przebudowy i dostosowywania do możliwości xBiosa. Dzięki, jak to określa autor gry, "niesamowitym cechom" tego systemu, można będzie wprowadzić znacznie większą liczbę poziomów, alternatywną grafikę, lepszą animację i być może dodatkową muzykę (na razie w grze jest jeden wpadający w ucho utwór Michała "Mikera" Szpilowskiego).


Rozgrywka ma się opierać na przestawianiu przełączników w odpowiedniej kolejności, uaktywniających przejścia do kolejnych partii parku.

Filmiki z kolejnych wersji gry udostępniane są tutaj


Chimera+


Coraz bliżej jest do premiery gry "Chimera+", nad którą pracuje Terrence "Tezz" Derby (m.in. współautor kodu i grafiki do "Bomb Jacka"). Oryginalna "Chimera" na Atari była nieco okrojona w stosunku do innych platform, ponieważ tworzono ją z myślą o uruchamianiu również na maszynach mających 48KB RAM. Tezz zamierza dodać brakujące elementy i zapowiada następujące zmiany:

  • nowy ekran ładowania i zmodyfikowany ekran tytułowy (będzie połączeniem wersji C64 i Atari),
  • dodanie sampli i muzyki Roba Hubbarda z wersji na Commodore'a,
  • optymalizacja kodu, pozwalająca na przyspieszenie animacji,
  • przejście na użycie PMG dla postaci robota, dzięki czemu jego barwa będzie niezależna od otoczenia,
  • zmiana domyślnego sposobu sterowania robotem - zamiast poruszania się polegającego na obracaniu się tak długo, aż kierunek jest odpowiedni i następnie ruchu do przodu, będzie można wybrać zwykłe wskazywanie kierunku joystickiem,
  • opcja wyłączania dźwięku.

    Tak wygląda wersja beta z października (można na niej zobaczyć zmiany na początkowych ekranach, ale wnętrze gry wydaje się niezmienione):



    Liczymy na to, że gra pojawi się wkrótce i że Tezz z nową energią wróci do zakończenia prac nad innymi grami, które ma na warsztacie, takimi jak długo oczekiwany "Manic Miner" czy "Barbarian"... Trzymamy kciuki!

    2014-03-20 20:50 by "Adam"
    komentarzy: 11
  • Bluki @2014-03-20 21:59:51
    To co mnie wkurzało w Chimerze, to obracanie robota. Dobrze, że ktoś o tej zmianie sterowania pomyślał.
    stRing @2014-03-20 22:36:04
    Ja nigdy Chimery nie ukończyłem, jako dzieciak łaziłem robotem bez celu, może teraz będzie okazją dokończyć tę grę.
    stRing @2014-03-20 22:37:20
    "okazja ukończyć" miało być, przepraszam :)
    Yolk / xmgatz @2014-03-20 22:56:28
    Fajnie, że Tezz pracuje nad Chimerą, ale dla mnie ważniejszy jest Manic Miner. Jak w końcu zostanie wydany, to do kompletu z Jet Set Willy (mówię tu o porcie XXL'a i wersji na VBXE, bo oryginalna wersja na Atari miała grafikę z piekła rodem) będzie tym na co czekałem od lat 80tych, kiedy to zjadała mnie zazdrość jak chodziłem grać w te dwie gry do kolegi który miał ZX Spectrum. :-)

    Swoją drogą chyba największym problemem przy portowaniu tych gier była grafika Atari - brak kolorów w HiResie. Ale teraz jak już mamy VBXE to chyba nie powinno to już być takie trudne?

    XXL, może zrobiłbyś jakąś kolejną konwersję z BBC Micro, albo Spectruma, co? Masz gwarantowane uwielbienie tłumu i miejsce w panteonie gwiazd.
    xxl @2014-03-21 08:35:02
    nie chce zapeszyc ale najprawdopodobniej w tym roku jedna z zapowiadanych przeze mnie gier bedzie konczona.
    MaW @2014-03-21 08:56:18
    Mam nadzieję, że w Chimerze+ znajdzie się miejsce na oryginalny atarowy obrazek pokazujący się podczas ładowania gry-jak dla mnie bardziej klimatyczny niż ten szkaradek, który jest teraz.
    Czarny_faraon @2014-03-22 10:50:16
    Ciekawe czy w Chimerze+ starczyło by PMG nie tylko na postać robota ale na podkolorowanie przedmiotów do zebrania?
    jhusak @2014-03-22 12:14:57
    Niestety tylko wtedy, jak są schowane za ścianą...
    xoen. @2014-03-22 14:09:19
    jaki niesamowity obrazek! daMN!
    Adam @2014-03-22 16:05:55
    @MaW - celem Tezza jest przywrócenie tego, czego brakuje w stosunku do innych wersji. Wątpię, żeby umieścił w grze dwa obrazki ładowania.

    @xoen - chodzi Ci o tytułowy obrazek z "Dimo's Quest"? Wzięty został z oryginalnej gry z Amigi, po przepuszczeniu przez Rasta Converter stał się ekranem tytułowym na Atari.
    adv @2014-03-22 16:39:43
    @Adam Fajna nowinka ;)

    Przez chwilę myślałem, że filmik z Dimo's Quest to Amiga.

    Chimera na Atari ma fajną muzyczkę kiedy się wciśnie spację. Osobiście mnie obracanie robota kojarzyło się z jego ograniczonymi możliwościami chodzenia. To była fajny element wyróżniający grę, ale jak się gra klawiaturą, to może być uciążliwe.
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    Sudotris - światowa premiera (3)
    ostatni: 24-02-2024 19:41, triplex aka blasph
    Sztab dla Warszawy (9)
    ostatni: 24-02-2024 18:34, as...
    Nowe Koperty Do Gier-DYSKIETKI 3.5 (135)
    ostatni: 24-02-2024 18:22, lexx
    FujiCup - konkurs na najlepszą gr... (3)
    ostatni: 24-02-2024 16:00, CharlieChaplin
    Moduły Turbo do Atari 1050 (470)
    ostatni: 24-02-2024 15:34, CharlieChaplin
    Joypady na bluetooth (10)
    ostatni: 24-02-2024 15:16, starymarabut
    Atari Homebrew Awards (56)
    ostatni: 24-02-2024 14:17, Adam
    KWAS#32 (1)
    ostatni: 24-02-2024 14:14, jakubd
    ATARI on USB powerbank? small vol... (10)
    ostatni: 24-02-2024 10:34, w1k
    GTIA2DVI (51)
    ostatni: 24-02-2024 02:17, st_man
    Czy androidy liczą elektryczne ow... (207)
    ostatni: 23-02-2024 22:13, j_g
    Prince of Persia - PoP - ATARI 8 ... (64)
    ostatni: 23-02-2024 22:11, ccwrc
    Dla synka Pajero (135)
    ostatni: 23-02-2024 20:58, maly_swd
    Atari ST gry prg tos (8)
    ostatni: 23-02-2024 12:28, zaxon
    Czy tylko mi AOL nie wchodził od ... (2)
    ostatni: 22-02-2024 23:21, Peri Noid

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 2764
    Ostatnio zarejestrowany: Abhishek909
    Postów ostatniej doby: 37

    Spotkania i zloty / Meetings & Parties

    Najbliższe imprezy
    link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

    KWAS

    Kalendarz AOL


    Społeczność/Community


    Rozmawiali
    Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (10)
    Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (12)
    Tomasz Dajczak i Kaz (21)
    Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
    Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
    F#READY i Dracon (22)
    Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
    KATOD i TDC (15)
    Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
    Romuald Bacza i Ramos (16)
    Śledzenie Amentesa i Larek (9)
    Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
    TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
    Rob Jaeger i Emu (53)
    Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
    Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
    Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
    Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
    Marek Bojarski i Kaz (0)
    Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
    «« nowszestarsze »»

    Stragan
    Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
    "mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (23)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (33)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»