atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Propozycje książkowe Retronics – zbiórka deklaracji z 2018-11-15 21:02 (0)
Kalendarz z Silly Venture z 2018-11-09 21:05 (32)
Wyniki Silly Venture 2018 z 2018-11-06 22:28 (36)
Pierwsze prace na małe Atari z SV2k18 z 2018-11-04 00:51 (138)
Rozpoczyna się Silly Venture z 2018-11-02 11:01 (63)
"Atari Basic" do kupienia z 2018-10-30 20:08 (13)
Rozwiązanie konkursu z 2018-10-29 10:38 (10)
Premiera konwersji Total Eclipse z 2018-10-26 20:07 (27)
Wkrótce RETROnizacja z 2018-10-25 19:34 (22)
Zapowiedź: Laser Squad i Total Eclipse z 2018-10-22 23:04 (38)
Wyniki konkursu programistycznego ABBUC 2018 z 2018-10-20 19:19 (60)
Gry konkursu ABBUC 2018 i „Get Up! 2” z 2018-10-19 22:19 (11)
Konkurs AtariOnline.pl z 2018-10-17 00:30 (13)
Coraz bliżej do SillyVenture! z 2018-10-15 21:53 (28)
Unseen – wkrótce premiera z 2018-10-14 09:56 (20)
Zapowiedzi gier – Animal Keeper, Dungeon Hunt II z 2018-10-12 11:02 (19)
Rozmowa z Mateuszem Stryjeckim z 2018-10-10 21:36 (5)
Pan Turbo Cogito z 2018-10-09 03:25 (12)
Taśmy Atar Systemu z 2018-10-07 11:26 (16)
Wkrótce giełda Pixela z 2018-10-07 10:22 (1)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (7)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (17)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (122)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
Stranded opisał Kaz (10)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Co znajdziemy pod choinką?
W tym roku atarowe atrakcje na Święta będziemy mieli zapewnione dzięki trzem (!!!) nowym grom:



  • Mgr Inż. Rafał udostępnił długo oczekiwaną grę Duszpasterz Jan Rzygoń! W wątku na forum możemy poczytać o kulisach powstawania (wcześniejsze posty) i szczegółach uruchomienia gry. Z tego samego miejsca (na razie) pobieramy ATR-a.

    W projekcie udział wzięli, między innymi:

  • Mgr Inż. Rafał - idea, kod
  • WnZ - muzyka
  • eZp - grafika tytułowa oraz w cut-scenach
  • Vidol - animacja bohatera

    Jak zapewnia autor, pełna lista osób zaangażowanych w projekt jest wymieniona podczas końcowej animacji :)






  • Druga z niespodzianek to wigilijny prezent od Fandala i Irgendwera w postaci konwersji samochodowej gry E-TYPE z platformy BBC Micro.



    Gra wymaga Atari 130 XE i można ją ściągnąć ze strony autora. Podobno projekt zajął około roku i wkrótce możemy się spodziewać szczegółów na temat kulis jego powstania. Grę uruchamiamy klawiszami START lub SELECT, co zapewnia różne widoki.

    Autorzy wersji Atari: Frantisek "Fandal" Houra (kod), Christian "Irgendwer" Krüger (muzyka, dodatkowa grafika). Oryginalna gra: Gordon Key.



    [EDIT: o powstawaniu gry Fandal napisał na swoim blogu, wersja w automatycznym tłumaczeniu na angielski: link]

  • Sijmen "Mr. Atari" Schouten przygotował z kolei finalną wersję prostej kosmicznej gry Lost in Space, opartej na "Space Rendezvous" z konsoli Philips Videopac / Magnavox Odyssey² (rok 1978). Uwaga: sterowanie za pomocą wiosełek (paddles). Gra działa również na Atari 400/800, gdzie jednocześnie może zagrać do 4 graczy.





    Grę razem z instrukcją również można pobrać ze strony autora.


    * * *

    A może niektórzy z Was znaleźli pod choinką komputer Atari? Życzymy Wesołych Świąt w imieniu całej redakcji AtariOnline!



    2015-12-24 22:26 by Xeen
    komentarzy: 38
  • IRATA4 @2015-12-24 23:54:42
    Zapowiada się ciekawie.
    larek @2015-12-25 10:44:18
    Lost in Space zaskakuje na dzień dobry, bo mówi do nas ludzkim głosem :)
    E-Type - fajnie, że ktoś się odważył wziąć za wyścigi samochodowe. Jednak jest coś dziwnego w tej grze - nietypowa, jak na Atari, grafika. Być może na BBC Micro taka grafika wygląda ładnie, ale na Atari jestem przyzwyczajony do lepszej. Wiem, wiem - to port z BBC, więc pewnie musiało (a może jednak nie?) wyglądać, jak w oryginale. W sumie dobra robota. Sama gra dla mnie trochę za trudna, a jazda nie daje takiej frajdy, jak w Pole Position czy Road Race. Może muszę dłużej pograć...
    s2325 @2015-12-25 10:49:13
    Przeszkody na drodze bywają niewidoczne do ostatniej chwili, poza tym gra moim zdaniem bez zarzutu.
    Irgendwer @2015-12-25 12:21:38
    s2325: I know what you mean ;) - so I persuaded Fandal to introduce the 1st person mode, launched with SELECT...
    xeen @2015-12-25 23:23:00
    Doszedł kolejny prezent killer - Duszpasterz Jan Rzygoń! Właśnie gram i jest klimat! Dziękujemy!!!!!!!! :)
    jhusak @2015-12-26 01:15:43
    Dzięki za Rzygonia. Idę szukać czasu na rozgrywkę:)

    Ile czasu zajmuje przejście gry? 2 godziny? 20 godzin? 200 godzin?
    jhusak @2015-12-26 01:18:09
    Już ja się postaram, żeby była to gra roku 2015. A wy?
    larek @2015-12-26 02:22:50
    2 godziny nie starczy. Celuję w jakieś 6-9 miesięcy ;)
    K...a, tam jest milion osiemset tysięcy lokacji i chyba z siedem i pół tysiąca przedmiotów do użycia... Idę spać, bo już niewyraźnie widzę ;))

    Gra roku jak nic!
    nosty @2015-12-26 09:56:02
    @larek - "Gra roku jak nic!"
    Serio? Oglądając przed chwilą film z wczoraj na fb modliłem się (!) aby nie okazało się to finalną wersją gry... Ale nic to, trza zagrać, żeby móc oceniać. Robię kawę i daję Rzygoniowi szansę.

    PS. Można było przewidzieć, że premiera tej gry będzie w Święta :)))
    larek @2015-12-26 10:24:42
    Nosty, z Rzygoniem jest jak z Gwiezdnymi Wojnami Przebudzeniem Mocy - wszelkie wady, których w obu produkcjach jest trochę, kompletnie nie przeszkadzają w radości grania/oglądania.
    Poza tym nie kojarzę, aby w 2015 roku pojawiła się jakaś gra, która mogłaby zagrozić Rzygoniowi :)
    mgr_inz_rafal @2015-12-26 10:57:06
    @nosty,
    Premierę można było przewidzieć zwłaszcza, że napisałem o tym tu:
    http://atarionline.pl/forum/comments.php...
    Planowałem dzień wcześniej, ale diabeł tkwi w szczegółach... I w .rmt playerze :)

    Odnośnie czasu gry: jedno przejście testowe w miarę po sznurku, z drobnym, celowym błądzeniem i uruchamianiem niepotrzebnych opcji zajmowało mi jakieś 4h. Część tego czasu to niestety chodzenie po mapie w odległe miejsca, zwłaszcza w końcowej części gry. Dorabiałem sporo skrótów, ale nie udało mi się tego zjawiska całkowicie wyeliminować.

    Czas rozgrywki osoby, która nie zna solucji może dążyć do nieskończoności zwłaszcza, że niektóre akcje wymagają iście ułańskiej fantazji, a sama gra nie wymusza, aby czynności wykonywać w określonej kolejności. Kilka wątków można "rozpracowywać" równolegle.
    mgr_inz_rafal @2015-12-26 10:59:33
    PS. Tak jak zapowiadałem wcześniej, po ogarnięciu bugów i wersji angielskiej wypuszczę jakąś solucję (mam już dwie jej wersje: banalną i taką, która tylko trochę pomaga) oraz kod źródłowy dla potomności :)
    Adam @2015-12-26 12:02:45
    Może kolejne kawałki solucji prezentuj stopniowo co kilka tygodni.
    s2325 @2015-12-26 12:18:08
    Czy jak wrzuciłem różaniec do kawy z mlekiem to postać nie wykonała tego czy tylko nie zniknął z kieszeni z jakiegoś powodu?
    Kaczor @2015-12-26 12:23:39
    Jak patrzę na Rzygonia to mam wrażenie że to połączenie Jet Set Willy i Electrobody w klimacie Miecze Valdgira. Fajna.
    mgr_inz_rafal @2015-12-26 22:19:30
    @Adam,
    Zasadniczo na forum widzę, że ludziom całkiem dobrze idzie granie :) Głównie dzięki obserwacji postępów w "sejwach", za pomocą któych ludzie zgłaszają błędy. Może solucja nie będzie potrzebna...

    Hmm... Nie, jednak jak się zastanowię to prędzej czy później będzie potrzebna :)
    blasph @2015-12-27 03:51:56
    hej mister magister panskie gry wydaja sie byc ciekawe ..ale ta grafika ..komnaty powiedzmy o.k ale dalo by sie lepiej ..ale postac ..yyy ...eee jakby z innej gry dlaczego nie w hiresie ??? ja to nie giercmen i "wogle" sie nie znam, ale dla mnie "mejncharakter" powinien byc dopieszczony a nie jakby spieprzył z planu filmu kategorii d ...co to nie dało sie zrobic cos w stylu postaci z" feuda" albo" magii kryształu" ..w hiresie np. ..sie mi właczył blasphmode :)
    larek @2015-12-27 09:19:49
    Przypuszczam, że jakby postać poruszała się w takim tempie, jak w Feud, to grałoby się minimum 8 lat, a i tak po przejściu 8 "ekranów" każdy by zrezygnował z dalszego grania. W tej grze szybkość i łatwość poruszania się to podstawa.

    Gra jest rewelacyjna!
    the fender @2015-12-27 09:40:06
    @blasph: nie śledziłeś widać wątku o duszpasterzu, tam zostało wszystko napisane. Założenia techniczne gry są takie a nie inne. Autor jest megagościem, że w tak spektakularny sposób pokazuje progress skilla z programowania (w tym przejście na assembler!) małego Atari.
    mgr_inz_rafal @2015-12-27 10:33:11
    Tu muszę obronić Vidola. Postać głównego bohatera jest jednym z mocniejszych elementów gry! Cudo jak na 8 pikseli szerokości :)

    Oczywiście "wg mnie", bo gusta jak wiadomo są różne :)
    Anon @2015-12-27 13:52:55
    Róbmy swoje
    Adam @2015-12-27 14:05:12
    Blasph, żadna postać zrobiona wyłącznie na sprajtach Atari nie będzie hi-resowa, nie da się. Być może powołując się na Feuda czy Magię kryształu miałeś na myśli użycie 3 odcieni koloru?

    Inżynier magister zastosował 1 sprajt na postać, pewnie po to, aby mieć swobodę w użyciu pozostałych sprajtów na przedmioty.
    Adam @2015-12-27 14:15:23
    @Inż_mgr_Rafał: jakoś w grze się dochodzi do informacji o "creditsach" (kto np. napisał muzykę?) i o liście zapożyczeń graficznych z innych gier? Coś podobnego pokazywałeś mi na WAP-niaku.
    blasph @2015-12-27 14:26:33
    Adam,znam poniekąd specyfikacje A8 i nie chodziło mi o kolory tylko o postac...takie cuś https://www.youtube.com/watch?v=7RxjCG24... albo jak "artefakt przodków"
    blasph @2015-12-27 14:31:24
    i na taka postac mozna sprite'a lowres'owego nalozyc . i juz sa kolory i reszta:) jak by sie ktos uparł to i cała gre w hiresie mozna by pokolorowac sprite'ami np . takiego" kulta "
    blasph @2015-12-27 14:39:42
    a autora i tak podziwiam:) bez napinki proszę :) rezpekttt mista magista!
    mgr_inz_rafal @2015-12-27 14:57:33
    @Adam
    Pełna lista płac jest na końcu, po ukończeniu gry.

    Zaraz podeślę do xeena skróconą listę twórców celem umieszczenia w nowince.
    pin @2015-12-27 15:17:07
    ... albo zrobić remake i pokolorować to w obecnej rozdziałce ale na VBXE.

    Rzygoń wymiata. Gram od godziny właśnie ;)

    @mgr inż. - zajebiście jest, że jest opcja zapisu stanu gry.
    Adam @2015-12-27 15:28:48
    @Blasph: Wiem, że poniekąd znasz specyfikację A8, tyle że Twoje wcześniejsze wypowiedzi były poniekąd nieprecyzyjne, więc nie do końca dla mnie jasne ;)
    Podsumowując: jak rozumiem chodzi Ci o to, że można by zrobić główną postać w klimacie postaci z "Feuda" lub "Magii kryształu", tyle że za pomocą sprajtów software'owych w hi-resie, a najlepiej z dodatkowo nałożonym sprajtem harware'owym dla dodania koloru. Da się? Jak najbardziej - ale czy jesteś w stanie podać kilka przykładów gier na małe Atari, które udanie stosują taką technikę z łączeniem sprajtów software'owych i hardware'owych w hi-resie? Rafał po prostu nie jest wielkim nowatorem graficznym, zastosował rozwiązanie o wiele prostsze, znane np. ze "Starquake".

    Ja też wolałbym widywać w grach bardziej dopieszczoną, spójną grafikę, ale wydaje mi się, że zbyt wiele wymagasz od inżyniera magistra - jak sam napisał, nigdy nie celował w "grę roku". Gdyby tak dopracowywał szczegóły, jak tego oczekujesz, to byśmy na "Rzygonia" czekali co najmniej 2 lata dłużej :)

    Pozdrowienia.
    Adam @2015-12-27 16:06:21
    Xeen uzupełnił artykuł o krótką listę twórców.
    blasph @2015-12-27 16:39:39
    adam! wlasnie dlatego ze przykładów takich nie ma, nalezy to zrobic!!Ja nie rozumiem co jest fajnego w robieniu klona klonow np "robbo"....po co nam wtórnosc gdzie tu przekraczanie czy przesuwanie granic niemozliwego ;) a gra z fajna grafika moze tylko zyskac to chyba oczywiste...czy nie ???
    Adam @2015-12-27 19:52:06
    Też jestem za nowatorskimi grami, przesuwającymi dotychczasowe granice. Magister inżynier akurat przesuwa granice i jest nowatorski, tyle że niekoniecznie na polu graficznym :) To nie jego działka, ale może następnym razem weźmie pod uwagę Twoje propozycje.

    JAKIEŚ istniejące przykłady można jednak podać: główny bohater podświetlony playerem występuje w "Planie B" z 2012 roku, dużo animowanych postaci podkolorowanych PMG można znaleźć w grze "The Big House" (1990) - jednak graficznie ta druga gra jest kiepska. Ktoś coś jeszcze kojarzy?
    nosty @2015-12-28 00:22:56
    @mgr_inz_rafal: "Pełna lista płac jest na końcu, po ukończeniu gry. "

    A to akurat nie jest prawdą :)
    mgr_inz_rafal @2015-12-28 10:17:15
    Kogoś przegapiłem?
    Czy coś się nie doczytało? :)
    nosty @2015-12-28 14:29:57
    Po zakończeniu gry nie pojawiła się żadna lista płac. Wciskałem co tylko mogłem ale bezskutecznie. Jeśli chcesz szczegóły to mogę opisać na prv w wątku forum, żeby nie spojlerować.
    grey / mystic bytes @2015-12-28 15:02:50
    "Duszpasterz" (pomijam zawartość merytoryczną i zawarte w niej "przesłanie") to kawał solidnej roboty. Ilość lokacji i zagadek robi duże wrażenie. Mi nasuwa trochę skojarzenia z grą Spellbound. Główny bohater prezentuje się jak najbardziej ok :) Szacun.
    mgr_inz_rafal @2015-12-28 15:25:46
    Nosty, to niedobrze. Poproszę zatem o szczegóły na forum, najlepiej z załączonym obrazem dyskietki.
    mgr_inz_rafal @2015-12-29 09:43:24
    Po analizie szczegółów wychodzi na to, że creditsy końcowe działają poprawnie.

    Na wszelki wypadek poproszę o potwierdzenie jeszcze kogoś, komu uda się ukończyć grę.
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    Tragiczne ładowanie się (lub nie)... (7)
    ostatni: 16-11-2018 10:37, Pecet
    Animacja potrzebna na gwałt :) (8)
    ostatni: 15-11-2018 21:40, IRATA4
    Nowa gra od gorgha (325)
    ostatni: 15-11-2018 21:34, TheFender
    Nintendo walczy z ROMami (14)
    ostatni: 15-11-2018 17:53, TheFender
    impossible mission (18)
    ostatni: 15-11-2018 13:58, RetroBorsuk
    Pigwa FTP - zbiórka na koszta ene... (43)
    ostatni: 15-11-2018 13:49, azbest
    Casio CFX-9850G / 9950GB (13)
    ostatni: 15-11-2018 13:34, QTZ
    Zakończenia gier Atari (101)
    ostatni: 15-11-2018 13:03, solo/ng
    Nowe folie klawiatur do Atari (14)
    ostatni: 15-11-2018 13:02, Duddie
    Retro Na Gazie (261)
    ostatni: 15-11-2018 12:45, RetroBorsuk
    Pigwa FTP - "zaginiony stuff" pow... (11)
    ostatni: 15-11-2018 09:35, Dracon
    Książki SOETO (250)
    ostatni: 15-11-2018 08:16, Duddie
    Assembler od czego zaczac ? (33)
    ostatni: 15-11-2018 01:27, Yosh
    s-video euro scart (4)
    ostatni: 14-11-2018 23:32, Yosh
    15 kHz (351)
    ostatni: 14-11-2018 19:31, makary

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 1908
    Ostatnio zarejestrowany: atari123
    Postów ostatniej doby: 32

    Społeczność/Community

    Najbliższe imprezy
    Jeżeli znasz termin i miejsce jakiegoś zlotu albo spotkania milośników Atari to poinformuj nas. Tutaj możemy wstawić baner i link.

    Stragan
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (6)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (18)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (4)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (51)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (22)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (33)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (9)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (8)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (8)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (14)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»