atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Gra "Dangerous City" uwolniona! z 2024-10-03 15:49 (12)
Miniaturowe Atari #2 z 2024-09-30 19:15 (12)
Wkrótce "Bubble Bobble" na Atari z 2024-09-27 10:34 (52)
Pokłosie KWAS #34 - Projektowanie cartów Atari z 2024-09-26 20:28 (9)
Nocne Retro Granie w Poznaniu z 2024-09-24 20:35 (1)
O kodowaniu efektów dema na Atari STE z 2024-09-22 15:58 (27)
Co nowego dla Atari Portfolio? z 2024-09-19 19:43 (0)
Najmniejsze Atari cz. II z 2024-09-17 21:07 (4)
Nadlatuje polski sokół! z 2024-09-12 18:44 (16)
Atarowskie maleństwo po raz piąty! z 2024-09-09 18:58 (2)
Pamiętniczek dinozaurowych koderów z 2024-09-05 14:01 (12)
"Mafia" - od zera do supergangstera z 2024-09-03 23:55 (20)
Wkrótce spotkania z 2024-09-02 20:38 (5)
Ankieta dla zainteresowanych efektami w demie z 2024-08-30 17:54 (22)
Autorzy o demie "The Coders' Guide to the Demoscene" z 2024-08-26 14:29 (35)
Przejście gry "Auf Wiedersehen Monty" z 2024-08-26 14:23 (9)
Autorzy "Technical Difficulties" z 2024-08-25 16:58 (9)
Autorzy o "Auf Wiedersehen Monty" z 2024-08-23 20:56 (13)
Demo "The Coders' Guide to the Demoscene" w szczegółach z 2024-08-22 14:27 (4)
Gra "Auf Wiedersehen Monty" w szczegółach z 2024-08-21 19:11 (9)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (13)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (3)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-10-03
Liczba katalogów: 8400, liczba plików: 36756
Zmian katalogów: 4, zmian plików: 6

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2928 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Konkurs na 10-linijkową grę: BASIC Tenliners 2016

Trwa piąta edycja konkursu na najlepszą grę mieszczącą się w 10 liniach kodu języka BASIC. Konkurs tradycyjnie organizuje Gunnar „Bunsen” Kanold, a finał odbędzie się podczas niemieckiego zlotu miłośników komputerów retro NOMAM (Not Only Marvelous Atari Machinery) odbywającego się wiosną w Lubece.

Konkurs z roku na rok ma coraz większy zasięg – początkowo była to zabawa ograniczona do kodowania na żywo na Atari podczas trwania party NOMAM. W 2014 roku przyjmowano już zgłoszenia z całego świata, a w 2015 rozszerzono formułę o inne platformy: Commodore i Amstrada. Tym razem wystartować w konkursie można z kodem napisanym w praktycznie dowolnym dialekcie języka BASIC na każdą 8-bitową maszynę.

Książka z programami z 2014 roku


Rywalizacja będzie prowadzona w następujących kategoriach:

1. Kategoria PUR-80:
Linia kodu może zawierać maksymalnie 80 znaków, skróty są dozwolone.

2. Kategoria PUR-120:
Linia kodu może zawierać maksymalnie 120 znaków, skróty dozwolone.

3. Kategoria EXTREM-256:
Linia kodu może zawierać maksymalnie 256 znaków, skróty dozwolone.

Zgłoszenia należy przesyłać do poniedziałku 28 marca, godzina 18:00 czasu środkowoeuropejskiego na adres GKANOLD-małpka-GMAIL-kropka-COM). Wraz z kodem powinien być dostarczony również plik tekstowy, zawierający opis i instrukcję gry oraz informację o sposobie uruchamiania pod rekomendowanym emulatorem. Ogłoszenie zwycięzców odbędzie się w sobotę 2 kwietnia podczas party NOMAM.

Pełną treść regulaminu znajdziecie tutaj. Gorąco zapraszamy do udziału – w 2014 roku było wiele zgłoszeń z Polski, w zeszłym roku niestety ani jednego i szkoda by było, aby taka sytuacja się powtórzyła...

Na chwilę obecną (14 lutego) na liście mamy łącznie 38 zgłoszonych programów, w tym również na bardziej egzotyczne maszyny, takie jak MSX 1, Tandy TRS-80 czy Vtech VZ-200. Poniżej prezentujemy wszystkie dotychczasowe zgłoszenia napisane na 8-bitowe Atari. Niestety część autorów nie opublikowała jak na razie kodu swoich programów. Jednym z chlubnych wyjątków jest Kevin Savetz, znany m.in. z podcastu ANTIC, który przygotował 4 różne gry, a najbardziej grywalny spośród nich wydaje się Fort Knox.

9 pierwszych zgłoszeń na Atari wygląda następująco:


  • Cabbage
    Autor: Kevin Savetz
    Język: Turbo BASIC XL
    Kategoria: PUR-120


    Gra tekstowa implementująca klasyczną zagadkę: problem przeprawy rzecznej, w którym na drugi brzeg musimy przewieźć wilka, kozę i kapustę, ale w łódce mamy tylko jedno wolne miejsce. Jak ułożyć kolejne kursy, aby ani pozostawiony bez opieki wilk nie zjadł kozy, ani koza kapusty?

    Dostępne polecenia to:
    - INVENTORY
    - NORTH, SOUTH
    - GET {ITEM}, DROP {ITEM}, gdzie {ITEM} to jedna z 3 możliwości: WOLF/ GOAT/ CABBAGE

    Grę pobieramy stąd.
    Szczegółowy opis kodu linijka po linijce znajdziecie tutaj.


  • Fleas!
    Autor: Victor „Vitoco” Parada
    Język: Turbo BASIC XL
    Kategoria: PUR-120


    Autor nie udostępnił pliku z grą.


  • Gravity X
    Autor: Jason „TheRealBountyBob” Kendall
    Język: Turbo BASIC XL
    Kategoria: PUR-120


    10-linijkowa wersja gry Gravity tego samego autora, znanej z ostatniego konkursu ABBUC. Brak udostępnionego pliku.


  • Nailrace
    Autor: Holger „Rockford” Bommer
    Język: Turbo BASIC XL
    Kategoria: PUR-120


    Plik z grą nie został na razie upubliczniony.


  • Fort Knox (FORTKNOX)
    Autor: Kevin Savetz
    Język: Turbo BASIC XL
    Kategoria: EXTREM-256


    Bardzo miła gra, trzeba pokonać 9 leveli o rosnącym poziomie trudności, a celem gracza jest wykradzenie wszystkich diamentów strzeżonych przez wrogie roboty. Te wciąż krążą po planszy – po zmiennych, ale przewidywalnie prostokątnych trajektoriach.

    U dołu widoczna jest klepsydra z licznikiem czasu: każde wpadnięcie na strażnika mocno ten licznik zmniejsza, a zebranie diamentu nieco podwyższa. Gra kończy się, gdy licznik osiągnie wartość ujemną. Grywalność jest dość duża – polecamy!

    Grę pobieramy stąd.
    Szczegółowy opis kodu znajdziecie tu.


  • Connect4
    Autor: Kevin Savetz
    Język: Turbo BASIC XL
    Kategoria: EXTREM-256


    Gra planszowa dla dwóch graczy, zgodnie z nazwą wygrywa ten gracz, który pierwszy połączy ze sobą 4 elementy w linii prostej (również na ukos).
    Sterowanie za pomocą dżojstika: ustalamy kolumnę poprzez wybór kierunku lewo / prawo, a FIRE powoduje upuszczenie elementu.

    Grę pobieramy stąd.
    Szczegółowy opis kodu znajdziecie tu.


  • Invaders
    Autor: Victor „Vitoco” Parada
    Język: Turbo BASIC XL
    Kategoria: PUR-120


    Ta gra to najwyraźniej klon Space Invaders, ale zagrać na razie nie możemy, jako że pliku z grą nie można jeszcze pobrać.


  • Traffic
    Autor: Kevin Savetz
    Język: Turbo BASIC XL
    Kategoria: EXTREM-256


    Strzelanka dla 1 lub 2 graczy. W ramach obowiązków służbowych masz za zadanie w nietypowy sposób ograniczyć ruch pojazdów na autostradzie międzygalaktycznej: niszcząc je. Strzelasz laserem do statków kosmicznych i małych osobistych satelitów, które się po tej autostradzie poruszają. Twoje zarobki zależą od tego, ile obiektów przestanie istnieć, a im szybszy jest trafiony pojazd, tym większą premię dostajesz.

    Na koniec gracz otrzymuje informację o swych statystykach, w tym procentowe określenie celności. W wersji dwuosobowej gracze rywalizują ze sobą.

    Grę pobieramy stąd.
    Opis kodu można znaleźć tutaj.


  • AntEat
    Autor: Bill Kendrick
    Język: Turbo BASIC XL
    Kategoria: PUR-120


    Była kiedyś automatowa gra Anteater (1982), która zapoczątkowała wiele klonów, m.in. znane z małego Atari tytuły Ardy the Aardvark czy Oil's Well. Do tej klasycznej gry nawiązuje AntEat – sterujemy niezwykle elastycznym językiem mrówkojada i musimy zjeść wszystkie mrówki znajdujące się pod ziemią. Co jakiś czas jednym z korytarzy spaceruje owad (reprezentuje go tutaj gwiazdka), którego lepiej unikać.

    Kierunek wydłużania języka wskazujemy dżojstikiem, a chowamy go za pomocą FIRE.

    Grę pobieramy stąd.
    Szczegółowy opis kodu znajdziecie tu.

    2016-02-14 23:45 by "Adam"
    komentarzy: 6
  • Renton @2016-02-15 02:04:11
    Podziwiam twórców gier w tej kategorii "wiekowej", naprawdę trzeba się nieźle napocić, żeby z tych 10ciu wierszy coś mądrego wypocić.
    jhusak @2016-02-15 12:12:35
    To jest raczej zabawa. Dużo daje frajdy.
    Bolo @2016-02-15 20:25:23
    Moj osobisty rekord w Fort Knox to plansza 9. Gra bardzo wciaga jak napisalisicie wczesniej
    pin @2016-02-15 23:23:20
    Hahahh, i na ile zrozumiałem pełną treść regulaminu to da się to obejść metodą na "Magnusa" (trick z 5 zeta compo) ;);)
    pirx @2016-02-15 23:42:15
    "the 10 lines of the programm can not contain self-written machine code"
    czyli nie, bo u Magnusa "self-written machine code" był.

    ale zdaje się można bez ograniczeń używać kodu z systemu.
    i kod nie może być self-written, więc można poklecić coś z kawałków z systemu i odpalać :)))))))))))))))))))))))
    tdc @2016-02-16 02:46:28
    np. "self test horror" :D
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    Klątwa / Władcy Ciemności (51)
    ostatni: 04-10-2024 21:41, kamilos78
    F-16 Falcon Strike (symulator lotu) (34)
    ostatni: 04-10-2024 19:09, pirx
    Strony o Atari ST/STE (10)
    ostatni: 04-10-2024 18:52, Kaz
    ACSI2STM / 1040 STE / TOS 1.06 - ... (15)
    ostatni: 04-10-2024 17:40, Demorgh
    Tatrasoft - historia, programy (20)
    ostatni: 04-10-2024 15:28, Kaz
    Uprościłem Starquake (4)
    ostatni: 04-10-2024 15:25, Kaz
    Książka Bocianu - Dziennik kuracj... (29)
    ostatni: 04-10-2024 14:51, 0xF
    Firma "Grubcio" - historia, progr... (62)
    ostatni: 04-10-2024 14:43, Kaz
    Filterek do Blizzarda (86)
    ostatni: 04-10-2024 12:16, adi
    STe enhanced games (44)
    ostatni: 04-10-2024 10:47, hospes
    SID i POKEY (669)
    ostatni: 04-10-2024 09:55, rbej1977
    Grupa Pink Softhard (88)
    ostatni: 03-10-2024 23:42, Bca
    Najmniejsze na świecie Atari 8-bi... (151)
    ostatni: 03-10-2024 22:47, thewasp
    Zmiany w bazie gier, dem, użytków (945)
    ostatni: 03-10-2024 20:48, Kaz
    Nowe gry na Atari (235)
    ostatni: 03-10-2024 15:48, zbylu

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 2832
    Ostatnio zarejestrowany: andyrey
    Postów ostatniej doby: 43

    Spotkania i zloty / Meetings & Parties

    Najbliższe imprezy
    link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

    KWAS

    Kalendarz AOL


    Społeczność/Community


    Rozmawiali
    Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (13)
    Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (15)
    Tomasz Dajczak i Kaz (22)
    Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
    Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (30)
    F#READY i Dracon (22)
    Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
    KATOD i TDC (15)
    Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
    Romuald Bacza i Ramos (16)
    Śledzenie Amentesa i Larek (9)
    Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
    TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
    Rob Jaeger i Emu (53)
    Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
    Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
    Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
    Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
    Marek Bojarski i Kaz (0)
    Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
    «« nowszestarsze »»

    Stragan
    Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
    "mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (84)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (50)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»