atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Nowa gra "Stunt Car Racer" z 2018-02-28 21:11 (111)
In nihilum reverteris z 2018-02-24 16:14 (42)
Nowy RECOIL z 2018-02-20 22:21 (9)
U nas znowu filmowo z 2018-02-19 18:08 (3)
Relacja z KWAS 13 z 2018-02-14 14:22 (13)
Grawitacja 2018! z 2018-02-06 16:36 (10)
KWAS 13 w Sopocie z 2018-01-29 18:46 (27)
Zbierajmy papiery! z 2018-01-28 02:52 (26)
Reedycja kolejnej klasycznej książki: „Atari Basic” z 2018-01-24 23:30 (11)
Wykład o demoscenie z 2018-01-16 17:54 (33)
Różności z ostatnich tygodni z 2018-01-14 19:21 (21)
Pismo "Astronomia" z nami z 2018-01-12 16:12 (9)
Odkurzone gry Gandalfa – część II z 2018-01-09 23:47 (5)
Boulder Dash Mugen – nowe zestawy plansz z 2018-01-05 00:05 (18)
Wykłady o retro z 2018-01-04 02:14 (4)
NYD 2018 z 2018-01-01 14:50 (24)
Jack the Nipper na małe Atari z 2017-12-31 14:32 (28)
Wyniki Kaz Kompo 2016 z 2017-12-29 21:37 (53)
Last Party 2017 - stuff, wyniki z 2017-12-28 23:59 (55)
Last Party rozpoczęte! z 2017-12-27 22:35 (24)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (7)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (17)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (122)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
Stranded opisał Kaz (10)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Seria "Secretum Labyrinth" i zapowiedzi kolejnych gier Video 61
Jest jeszcze jedna interesująca gra, a raczej para gier z 2015 roku, o których nie pisaliśmy dotychczas. Chodzi o pierwsze dwie części całej planowanej serii przygodowych gier RPG o nazwie Secretum Labyrinth.

To chyba najambitniejszy projekt Petera J. Meyera, mający w założeniu wypełnić lukę w produkcjach na małe Atari, ponieważ gatunek gier spopularyzowany m.in. przez The Legend of Zelda na NES nie ma zbyt wielu reprezentantów na XL/XE.


  • Secretum Labyrinth Kings Gold

  • Pierwsza gra została stworzona jako darmowa prezentacja możliwości silnika i demonstracja pełniejszej rozgrywki w kolejnych częściach, dostępnych wyłącznie na kartridżach sprzedawanych przez firmę Video 61 / Atari Sales.



    Fabuła pierwszej części jest następująca: niedawno odkryłeś wejście do podziemnego labiryntu – niegdyś na tym terenie istniało królestwo (Kingdom of Najora), a jego władca ukrył w tych lochach sześć złotych przedmiotów i zadbał o to, aby skarby były dobrze strzeżone przez całe zastępy magicznych stworzeń.

    Tak więc mamy wiele potworów do zabicia, eksplorujemy lochy, zdobywamy punkty doświadczenia, możemy podnieść swój poziom zaawansowania. Wszystko toczy się w dość dużym tempie. Zbieramy klucze i różne rodzaje broni bliskiego i dalekiego zasięgu – pierwszy miecz znajduje się już na planszy startowej. Klucze są w różnych kolorach i pozwalają na otwarcie pasujących kolorystycznie barier. Na swojej drodze napotykamy też manuskrypty, które odsłaniają nam kolejne fragmenty historii.

    (filmik z wczesnej wersji roboczej)

    Jeszcze kilka podpowiedzi:
    - Buteleczki z eliksirami mogą nas uleczyć, możemy też napotkać obiekt, który wielokrotnie przywraca nam punkty zdrowia.
    - Piramidka w jednym z pomieszczeń pozwala zwiększać poziom gracza, jeśli zdobyło się odpowiednio dużo punktów doświadczenia.
    - Niektóre ściany znikają w wyniku akcji naszego bohatera, przykładowo zabicie meduzy na jednej z plansz powoduje taki efekt, również odpowiednie naciśnięcie jednego z prostokątnych zielonych elementów umieszczonych planszy daje czasem taki efekt.



    Na górnym panelu widzimy następujące informacje:

    Po lewej stronie:
    Ep (experience points) - punkty doświadczenia
    Hp (health points) - punkty zdrowia
    Lv (level) - poziom bohatera (zaczynamy od 1, możemy osiągnąć maksymalnie 7)
    Tr (treasures) - liczba pozostałych skarbów do znalezienia

    Po prawej stronie mamy ikonki dostępnych broni (od 1 do 5) oraz zebrane klucze (literki oznaczające poszczególne kolory). Pojawiają się tam również komunikaty dotyczące rozgrywki.

    Sterowanie odbywa się za pomocą dżojstika i przycisku FIRE. Broń zmieniamy poprzez wybór klawiszy 1 - 5.



    Gra zrealizowana jest w migoczącym trybie Super IRG, uzyskiwanym przez ciągłe szybkie przełączanie dwóch zestawów fontów, więc nie na wszystkich monitorach efekt jest odpowiedni. Jeśli chce się grać na emulatorze, to najlepiej ustawić tryb przenikania się klatek (w Altirrze: System -> Video -> Frame Blending).

    Meyer intensywnie wykorzystuje tutaj również własny multiplekser sprajtów, co z jednej strony pozwala na wyświetlenie wielu kolorowych przeciwników jednocześnie, z drugiej powoduje wyraźne migotanie sprajtów umieszczonych w jednej linii.

    Plik z ostatnią wersją gry można pobrać stąd.


  • Secretum Labyrinth: The Legend



  • Druga część już jest czysto komercyjną produkcją, kosztuje 39.95 USD. Jest bardzo podobna realizacyjnie do "Kings Gold", jednak różni się fabułą, a przede wszystkim skalą.

    Przykładowo w The Legend bohater może osiągnąć maksymalnie poziom 21 (w pierwszej części 7), komnat jest 256 zamiast 95. Zamiast sześciu skarbów (po 3 złote monety i gwiazdy), w drugiej części musimy odnaleźć 16 różnych drogocennych przedmiotów.

    Promocyjna zapowiedź wersji kartridżowej:



    Filmik z The Legend z prawdziwymi dźwiękami z gry:



    Poprosiłem o opinię Nosty'ego, który jest jedną z nielicznych osób w Polsce posiadających kartridż z tą grą: odpisał, że grał na razie bardzo krótko i ma mieszane uczucia – z jednej strony sporo radości dawała mu dynamika walk, z drugiej przeszkadzało mu "mruganie" sprajtów i w miarę częste przypadki, gdy psuła się obsługa sprajtów i przeciwnicy ciągnęli za sobą "śmieci" wynikające z braku odpowiedniego wyczyszczenia obszaru pamięci.



    Kartridż można zamawiać poprzez stronę Video 61 / Atari Sales.




  • Zapowiedzi kolejnych gier

  • Peter nie zmniejsza tempa i pokazuje stan prac nad kolejnymi komercyjnymi grami – w ostatnich tygodniach zaprezentował filmiki zapowiadające swoje nowe produkcje.


    Tempest Elite

    Pamiętacie Tempest Xtreem, komercyjną grę wydaną w 2009 roku, która zajęła piąte miejsce w ówczesnym Kaz Kompo? Otóż wygląda na to, że przygotowywana jest nowsza edycja, wzbogacona o obsługę karty VBXE oraz stereo POKEY-a (jeśli zostaną one znalezione na danej maszynie). Zerknijcie na filmik:



    HeliCommander

    Poruszamy się helikopterem, a niszczymy cele naziemne i powietrzne. Zwraca uwagę efekt paralaksy przy scrollu.



    2016-12-28 13:54 by "Adam"
    komentarzy: 1
    IRATA4 @2017-01-01 16:56:47
    ten Secretum Labyrinth ma fenomenalną muzykę ... szkoda że zapożyczoną na potrzeby filmu co nie zmienia faktu że pasuje .
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    Komputer Cobra 1 (26)
    ostatni: 24-09-2018 02:32, ZuluGula
    Planet Walker - Takie Robbo+ na A... (31)
    ostatni: 24-09-2018 00:54, gorgh
    Galeria grafik z Atari (i innych ... (13)
    ostatni: 23-09-2018 21:39, IRATA4
    Progres lub AS z Koszalina (4)
    ostatni: 23-09-2018 19:00, bandolier
    SV2k18 - rejestracja, koszulki it... (8)
    ostatni: 23-09-2018 18:49, Arti
    Sprzedaję nadwyżki i niepotrzebne... (143)
    ostatni: 23-09-2018 17:42, pabloz1974
    The Adventures of Robbo (116)
    ostatni: 23-09-2018 16:28, sun
    Silly Venture 2k18 - 10th Celebra... (87)
    ostatni: 23-09-2018 14:30, greymsb
    Laura - zrób sobie własną... Kase... (70)
    ostatni: 23-09-2018 00:11, RetroBorsuk
    RETROnizacja (103)
    ostatni: 22-09-2018 19:57, RetroBorsuk
    [K] kabel scart do STe (1)
    ostatni: 22-09-2018 13:25, barf31
    [Sprzedam] trochę starych kaset z... (13)
    ostatni: 22-09-2018 13:19, ccwrc
    Fatal Game (31)
    ostatni: 22-09-2018 03:49, Gonzo
    Problem z modułami pod ACE Tracke... (1)
    ostatni: 21-09-2018 23:51, Yolk (xmgatz)
    Autor najlepszego TOSa nie żyje :( (7)
    ostatni: 21-09-2018 15:36, gorgh

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 1886
    Ostatnio zarejestrowany: jaremab
    Postów ostatniej doby: 26

    Społeczność/Community

    Najbliższe imprezy

    Stragan
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (6)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (18)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (4)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (51)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (22)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (32)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (9)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (8)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (8)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (14)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»