atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
WAP-niak 2018 Invitka z 2018-05-25 22:14 (4)
O demoscenie z 2018-05-22 07:09 (19)
Recenzja "Aces of Aces" z 2018-05-20 22:29 (26)
Robbo na festiwalu nauki z 2018-05-18 12:32 (27)
Premiera "Time Pilot" z 2018-05-17 10:14 (30)
Łukasz kwestuje z 2018-05-17 06:09 (3)
Noc Muzeów w Retrokompie z 2018-05-16 22:10 (7)
Nachodzi nowa gra z 2018-05-15 19:25 (27)
Atari w czasopismach z 2018-05-14 12:08 (16)
Wyniki konkursu rebusowego 2018 z 2018-05-11 23:42 (54)
Robbo wędruje na salony z 2018-05-07 10:38 (29)
Gra „Train” z 2018-05-05 12:40 (9)
Konkurs rebusowy 2018 z 2018-05-04 11:59 (27)
Magazyn FLOP 61 z 2018-04-30 15:41 (12)
JagNES rozpoczęty! z 2018-04-28 19:34 (17)
Wykłady w UBU Lab z 2018-04-28 14:06 (4)
Giełda retro w Sopocie z 2018-04-26 17:59 (7)
Wyniki konkursu z 2018-04-26 00:08 (7)
Technonostalgia pod lupą naukowców z 2018-04-23 14:32 (11)
Wywiad z Wojciechem Zientarą z 2018-04-20 22:23 (45)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (7)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (17)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (121)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
Stranded opisał Kaz (10)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
GRAWITACJA – to przyciąga! :)





Już niebawem, 7 kwietnia w Krakowie, rozpocznie się GRAWITACJA, jedyny w Polsce maraton programistyczny dla ośmiobitowych komputerów. Trzydzieści osób z całego kraju stanie w szranki i w czasie 36 godzin podejmie próbę napisania gry na nieznany wcześniej temat. Jedynym ograniczeniem będzie czas i wyobraźnia oraz to, że gra musi uruchomić się na oryginalnym sprzęcie, często mającym ponad 30 lat.

Miłośnicy zabytkowych maszyn takich jak: Atari, Commodore, Spectrum, Amstrad i wielu innych, mniej popularnych platform opartych na procesorach ośmiobitowych, nadal nie odeszli do lamusa. Mimo że ich skronie często już pokrył szron, to maszyny na ich biurkach nadal lśnią niegdysiejszym blaskiem, oświetlone światłem kineskopowych ekranów. W kątach dogorywają połamane joysticki, a rekordy “wykręcone” w Moon Patrol nieustannie czekają na pobicie. To właśnie dla takich retromaniaków do dziś powstają gry na te - wydawałoby się - zapomniane platformy. Dowodem niech będzie “KAZ Kompo” - konkurs, w którym co roku oceniane są gry powstające tylko na jedną z platform: Atari. W dziesiątej edycji tego konkursu, która odbyła się w grudniu zeszłego roku, brało udział ponad 80 produkcji na małe Atari. Wszystkie z nich zostały wydane w ciągu jednego roku. Wniosek? Dinozaury jeszcze żyją i mają się dobrze.

Imprezy game jamowe są popularne w naszym kraju już od kilku lat, ale jeszcze żadna nie dotyczyła wyłącznie ośmiobitowych platform. Pomysł zrodził się w głowach organizatorów, kiedy to po kolejnym scenowym retro party, na jednym z forów rozpoczęło się narzekanie na temat tego, że nie wszyscy chcą pisać tylko dema i że wciąż brak na tych imprezach miejsca dla developerów gier. Padło więc hasło: “spróbujmy zrobić coś właśnie dla nich!”

Siódmego kwietnia bieżącego roku, o godzinie 18:00, nowoczesne przestrzenie krakowskiego HUB:RAUM wypełnią się spragnionymi emocji i wyzwań programistami, grafikami, muzykami oraz miłośnikami retro gier. Będzie to pierwszy w Polsce hackaton 8 bit. Około godziny 19:00 wylosowany zostanie główny temat gry, który połączy zmagania wszystkich drużyn. Chwilę później każdy z zespołów wylosuje dla siebie temat dodatkowy. Obydwa z nich trzeba będzie zgrabnie połączyć w grywalną całość w czasie 36 godzin. Poza limitem czasu nie ma ograniczenia co do języka programowania, użytych narzędzi lub emulatorów. Jedynym warunkiem jest to, że gra podczas finałowej prezentacji musi się uruchomić na oryginalnym sprzęcie. Prezentacja i ocena prac odbędzie się w niedzielne popołudnie. Jurorami zostaną wszyscy uczestnicy konkursu, którzy wyłonią zwycięzców drogą głosowania. Autorzy najlepszych prac, oprócz sławy i okrzyków zachwytu publiki otrzymają również ciekawe nagrody rzeczowe.

Jeżeli nie boisz się wyzwań i czujesz się na siłach wesprzeć naszą imprezę swoim udziałem, zarejestruj się już dziś na stronie konkursu. Od uczestników oczekujemy przede wszystkim kreatywności, zaangażowania i ochoty na dobrą zabawę. Mamy świadomość, że w 36 godzin nie powstanie Knight Lore 2, ani kolejna część przygód Donkey Konga, ale przecież nie od razu Rzym zbudowano! Każda dobra gra zaczęła się od prototypu i od pomysłu, zatem nie bójmy się wyzwań!


Zapraszamy do wspólnej zabawy!

Start: godz. 18:00, piątek 7 kwietnia 2017 r.
Koniec: godz. 17:00, niedziela 9 kwietnia 2017 r.
Miejsce: HUB:RAUM, ul. Przemysłowa 12, Kraków
Wejściówka: 20 PLN, opłata będzie uiszczana w gotówce przy wejściu

Liczba miejsc: 30. W tej chwili zapisało się już kilkanaście osób chcących uczestniczyć w konkursie (i kilku kibiców).

Rejestracja i szczegóły wydarzenia na stronie www.grawitacja.eu.

Regulamin
Strona wydarzenia na Facebooku
Wątek na AtariOnline.pl

2017-02-01 22:33 by Organizatorzy
komentarzy: 20
pin @2017-02-01 22:58:39
.. :)- sprzęt ponoć dostarczam ja.

Kriss - Panie księgowy, jak tam nasze rozliczenia? :D
tdc @2017-02-01 23:49:39
Super, dzięki za zorganizowanie takiej imprezy!
bocianu @2017-02-02 08:37:55
@pin: nie przyznawaj się, bo zaraz się dowiesz, że nie masz prawdziwego Atari ;)

@tdc: nie ma za co - podziękujesz jak wszystko wypali :)
xxl @2017-02-02 08:46:12
mozna pisac na dowolnym sprzecie, nawet 16bit jak w przypadku Pina :D wazne zeby praca dzialala na 8bit platformie :)
the fender @2017-02-02 09:03:28
A to nie jest tak, że jak w komputerze jest procesor 8-bit i 16-bit to one się sumują w platformę 24-bit ? :)
bocianu @2017-02-02 09:10:58
@the_fender: chyba trzeba średnią wyciągnąć, czyli 12 ;)
xxl @2017-02-02 09:25:22
trzeba uwazac z ocena, jesli mowimy o transplantacji to jednak 16 bit ale istnieja mutacje z mozliwosc pracy na dwoch procesorach jednoczenie. w obecnych czasach odpowiedz moze byc niejednoznaczna - podobnie jak pytanie o plec ;-)
pin @2017-02-02 10:11:55
.. przynajmniej już wiemy kogo nie będzie ;)
tdc @2017-02-02 20:15:34
@bocianu - z przyjemnością podziękuję ;)
tdc @2017-02-03 04:55:35
Właśnie rozesłałem wieści na fejsie po różnych środowiskach, mam nadzieję że będzie odzew ;)
kris3d @2017-02-03 06:18:34
@pin, tak jesteś compo-hardware-majster i bardzo się z tego cieszymy, ktoś musi puszczać Numena longiem na każdej możliwej konfiguracji "Atari";)

@tdc, dzieki za zaangażowanie!:-)

@xxl, można tez napisać gre na ZX Spectrum i odpalić ją na emulatorze ZX-a na Atari, wtedy masz full wypas: 8x8=64;)
xxl @2017-02-03 07:25:16
nie ma emulatora zx na atari :D
kris3d @2017-02-03 08:14:32
No to może jest na srAtari?:)
xxl @2017-02-03 08:31:29
nie wiem co to jest, kojarzy sie z jakims rodzajem kolonoskopu?
pin @2017-02-03 17:57:13
spokojnie XXL - możemy Cię nim przebadać.
kris3d @2017-02-03 19:38:03
8 bitowo;)
xxl @2017-02-03 20:17:10
@Pin: "mozemy"? jest was, bawiacych sie w ten sposob, wiecej? badajcie sie miedzy soba:-) ciesze sie ze nie naleze do tej "sceny" :D
pin @2017-02-03 22:51:22
Spokojnie. Ale jak byś zmienił zdanie to wiesz gdzie mnie szukać :)
Gość @2017-02-04 19:13:32
Propozycja - Civilization w wersji na Atari :-) Pewna konkurencyjna platforma 8 bitowa już podobno ma.
tdc @2017-02-08 04:04:20
Do Cywilizacji to musielibyśmy działać w jednym teamie równocześnie ;)
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
STe problem (1)
ostatni: 26-05-2018 11:36, barf31
Wapniak 2018 - wątek dla sponsorów (13)
ostatni: 26-05-2018 11:14, miker
Time Pilot (40)
ostatni: 26-05-2018 10:36, RetroBorsuk
Wapniak 2018 (86)
ostatni: 26-05-2018 10:10, pgru
130XE, problemy z wczytywaniem, n... (9)
ostatni: 26-05-2018 03:29, QTZ
Trzydziesta ósma rocznica gry Pac... (7)
ostatni: 26-05-2018 01:31, atariki50
Silly Venture 2k18 - 10th Celebra... (31)
ostatni: 26-05-2018 01:04, CharlieChaplin
The Adventures of Robbo (62)
ostatni: 26-05-2018 00:38, atariki50
Gąbin (8)
ostatni: 25-05-2018 19:44, QTZ
Obraz z XE65 (11)
ostatni: 25-05-2018 10:12, takron27
Edytor Tekstu do ST z PL (12)
ostatni: 25-05-2018 00:04, Kaz
Konkurs na Recenzję Gry 8-bit z M... (9)
ostatni: 24-05-2018 08:57, RetroBorsuk
Ciekawostki (4021)
ostatni: 23-05-2018 23:32, IRATA4
Atari 7800 flash cart (5)
ostatni: 23-05-2018 19:05, Eagle
Noc muzeów w Gdańsku (30)
ostatni: 23-05-2018 09:36, jesionen

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 1842
Ostatnio zarejestrowany: Prawdziwy
Postów ostatniej doby: 26

Społeczność/Community

Najbliższe imprezy

Stragan
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (6)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (18)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (4)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (51)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (22)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (32)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (9)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (8)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (8)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (14)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»