atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Porty gry "Mercenary" z 2018-07-17 09:25 (13)
Kaz i Kroll o magazynach dyskowych z 2018-07-12 10:53 (31)
Wykład o magazynach dyskowych ST z 2018-07-10 14:28 (8)
Naprawa CA-2001 z 2018-07-04 16:16 (20)
Wywiad z Tadeuszem Trojakiem z 2018-07-01 16:23 (18)
Nowe muzeum retro z 2018-06-28 17:22 (8)
Impreza retro w Okunince z 2018-06-28 16:50 (5)
Nowa książka "Gatunki cyfrowe" z 2018-06-26 16:55 (5)
Gra Pad (v1.84) z 2018-06-18 23:49 (38)
Opisy gier lotniczych z 2018-06-16 18:21 (21)
Pavros o POKEY-u z 2018-06-11 10:34 (18)
Nowy RECOIL z 2018-06-11 01:27 (10)
Nowy scan-doubler z 2018-06-10 10:58 (13)
Minotaur 16K z 2018-06-09 23:37 (11)
Nowy design Atari z 2018-06-04 17:36 (21)
WAP-niak 2018 – wyniki, stuff z 2018-06-03 20:39 (60)
Wywiad z Pinem z 2018-06-03 02:06 (21)
Trwa WAP-niak 2018 z 2018-06-02 01:01 (10)
Wkrótce Pixel Heaven z 2018-05-30 20:40 (12)
Historia żółtej ciżemki z 2018-05-29 14:44 (42)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Silly Venture 2k17 – invitka na… C-64!

No i stało się! :) Na odbywającym się w ten weekend demoparty "Deadline" w Berlinie została zaprezentowana czwarta już invitka na zbliżające się wielkimi krokami atarowskie Silly Venture 2k17!


Dlaczego akurat platforma Commodore? Pomijając wątki związane z konstruktorami C-64 i Atari ST (wspólny "ojciec" obu platform – Shiraz Shivji), chcieliśmy w ten sposób uhonorować kolegów ze sceny C-64, którzy od lat i tak w mniejszej czy większej grupie przyjeżdżają na nasze party, a nawet biorą udział w compo wystawiając prace na naszą platformę. Dodatkowym smaczkiem jest fakt, że invitkę zakodował atarowski koder – Gorgh.

Za grafikę (oprócz logo Atari na pierwszym screenie) odpowiada płeć piękna, znana na scenie C-64 jako Mermaid z Norwegii, natomiast za muzykę MCH (muzyk z Polski, wystawiający swoje prace na wielu platformach, w tym XL/XE oraz ST/STe).



Bezpośredni download do invitki: link
Serwis POUET.NET: link

Organizator SV2k17 zwraca się z prośbą o dopisywanie się do listy obecności oraz o wysłanie drogą mailową (lub za pośrednictwem wiadomości prywatnej na FB) informacji odnośnie planowanych prac na compo.

Strona eventu: www.sillyventure.eu

Kolejne invitki jeszcze w tym miesiącu!

2017-10-01 12:48 by Grey
komentarzy: 13
CePumpkin @2017-10-01 15:24:48
Yeah! Fajne róló, chapeau bas.
Nasza szkoła! :D
tdc @2017-10-02 01:41:43
Fajna robota Gorgh! ;)
xeen @2017-10-02 07:08:07
brawo, Gorgh :)
grey / mystic bytes @2017-10-02 08:28:48
Gorgh dał radę, to prawda :) Z jednej strony się cieszę, z drugiej... nie chciałbym żeby to był stały trend jeśli chodzi o platformę :D Ale doświadczenie z C-64 bezcenne!
mono @2017-10-02 11:08:34
Ładne, ładne :) Bardzo inaczej się programuje C=?
gorgh @2017-10-02 12:09:57
mono: to dziwne doświadczenie...assembler ten sam, więc pisze się tak jak na atari z tą różnicą, że trzeba tak organizować plik aby wszystko w pamięci było po kolei, bo c64 ładuje cały plik w jedno miejsce
szeryf @2017-10-02 15:29:25
gorgh: tak z ciekawości, możesz napisać ogólnie jak sie multiplikuje sprajty na C64?
gorgh @2017-10-02 15:39:20
szeryf:
robisz procedurę sortującą sprite'y- po prostu po tablicy wysokości sprajtów sprawdzasz czy kolejność jest od najwyżej położonego do najniżej położonego- wystarczy wywołać 1-2 na ramkę.
Potem wywołujesz przerwanie IRQ $d012 (które odpowiada przerwaniu DLI na Atari) , wywołujesz je tyle razy ile razy więcej chcesz mieć sprajtów. Bierzesz z tablicy pozycji Y wysokość 9 sprajta, odejmujesz kilka linii i wpisujesz do $D012. W przerwaniu stawiasz 8 sprajtów w kolejności tak jak były posortowane.
Ja zastosowałem metodę wywoływania przerwania co 4 duszki, bo inaczej mi one bardziej mrygały.
Ot i cała filozofia :)
mgr_inz_rafal @2017-10-02 22:33:56
Trzeci od prawej (w tle) to chyba Konop.
xeen @2017-10-03 06:39:04
a drugi to aceman, tuz obok Fox'a :)
gorgh @2017-10-03 13:03:05
Mermaid przygotowała obrazek w 2 wieczory, mega szybkie tempo
szeryf @2017-10-03 14:54:00
Dzięki gorgh, muza i obrazki też fajne.
MKM/Lamers @2017-10-03 21:48:10
Kawał dobrej roboty. Podoba mi się.
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
gra na weekend (51)
ostatni: 21-07-2018 14:24, mav
15 kHz (340)
ostatni: 21-07-2018 13:27, antrykot
The Adventures of Robbo (87)
ostatni: 21-07-2018 00:03, RetroBorsuk
STe problem (19)
ostatni: 20-07-2018 23:57, barf31
Retro Na Gazie (147)
ostatni: 20-07-2018 23:54, RetroBorsuk
Moje wrażenia po zakupie i kilku ... (78)
ostatni: 20-07-2018 23:52, RetroBorsuk
Atari ST vs Amiga co było lepsze ... (158)
ostatni: 20-07-2018 23:50, adolfinio
Nowa gra od gorgha (176)
ostatni: 20-07-2018 21:37, gorgh
Atari ST z prockiem 68030 (2)
ostatni: 20-07-2018 20:43, gwinter
sprzedam nadmiary (23)
ostatni: 20-07-2018 16:30, tooloudtoowide
.NET 2,0 Programista poszukiwany (6)
ostatni: 20-07-2018 07:34, adv
Atari Font Viewer (4)
ostatni: 19-07-2018 21:26, QTZ
Silly Venture 2k18 - 10th Celebra... (47)
ostatni: 19-07-2018 20:50, hospes
Pomoc z Input w Turbo Basic (3)
ostatni: 19-07-2018 15:19, robert
Sprzedaję nadwyżki i niepotrzebne... (137)
ostatni: 19-07-2018 01:14, tooloudtoowide

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 1861
Ostatnio zarejestrowany: gwinter
Postów ostatniej doby: 36

Społeczność/Community

Najbliższe imprezy

Stragan
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (6)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (32)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (9)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (8)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)