atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
KWAS #19 w Łodzi z 2020-01-22 17:57 (15)
Zmiany, zmiany na AOL! z 2020-01-19 19:22 (43)
Perełki z szuflady: "Noddy" z 2020-01-18 23:38 (20)
Po KWAS-ie #18 z 2020-01-17 00:01 (21)
Zaprzyjaźniona strona o C64 z 2020-01-15 21:59 (25)
KazKompo 2019 wystartowało! z 2020-01-12 21:16 (93)
"Another Pong" uwolniony! z 2020-01-09 17:10 (16)
KWAS nr 18 w Warszawie z 2020-01-05 00:19 (24)
Życzenia i konkursowe przypomnienie z 2019-12-31 01:46 (56)
Historia pewnego talizmanu z 2019-12-28 19:51 (47)
"Weronika" po latach z 2019-12-27 16:42 (12)
Z wizytą w muzeum w Katowicach z 2019-12-26 12:04 (9)
Wesołych Świąt! z 2019-12-24 16:06 (17)
Najnowsze gry w Mad-Pascalu z 2019-12-22 23:01 (36)
"Oni migają..." z Darkiem Żołną z 2019-12-20 00:24 (34)
PostKWAS z 2019-12-16 18:19 (16)
Cartridge Weekend 3+ z 2019-12-15 23:22 (20)
O grze "Monty on the Run" z 2019-12-15 01:30 (39)
Wywiad z Klaudiuszem Dybowskim z 2019-12-11 22:38 (17)
Wznowienie produkcji RAM-CART z 2019-12-11 04:15 (57)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Submarine Commander opisał Kaz (7)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (7)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (18)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (122)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Najnowsze gry w Mad-Pascalu
  • Stary dom / Old Mansion


  • Jedną z ciekawszych gier na małe Atari, których listing został umieszczony w Bajtku, był "Stary dom" Wojciecha Zientary z numeru 4/1987. Niedawno Kaz pisał o wersji tej gry ulepszonej przez Przemka Galanciaka (m.in. z dodaną muzyką w Chaos Music Composerze).

    Kilka dni po opublikowaniu tamtej nowinki Bocianu przygotował pierwszą wersję swojej przeróbki w Mad-Pascalu i w tym wątku na naszym forum umieszczał kolejne pliki. Ostatecznie wprowadził szereg zmian do rozgrywki, dodał własną muzykę, grafikę wewnątrz gry i ekran tytułowy, a całość została przetłumaczona na język angielski (jako Old Mansion).

    Poprosiłem Bocianu o wskazanie najistotniejszych jego zdaniem zmian w rozgrywce i odpowiedź była następująca:
      "kompletnie inna metoda losowania przedmiotów, rozkład potworów na mapie, siła potworów, sposób liczenia warunków zwycięstwa, automatyczne używanie jedzenia i picia, skalowanie siły potworów w zależności od odległości od wyjścia, hasło pojawia się tylko 3 razy... i potem już drobiazgi :)"

    Więcej szczegółów znajdziecie we wspomnianym wyżej wątku. Można tam znaleźć również wstępny wariant gry stworzony przez Astrofora z opcją multiplayer (do 3 graczy).


    Plik przygotowany przez Bocianu w formacie ATR z 4 grudnia zawierający obie wersje językowe (PL i EN) można pobrać stąd, a kod źródłowy dostępny jest tutaj.

    Autorzy:
    Wojciech Zientara – oryginalna gra w BASIC-u.
    Wojtek "Bocianu" Bociański – kod w Mad-Pascalu, poprawki, grafika, muzyka.


    Przypomnijmy sobie jeszcze, o co chodzi w grze i zacytujmy instrukcję Wojciecha Zientary:
      Znalazłeś się nagle w starym domu, z którego musisz się wydostać. Jest tu tylko jedno wyjście i jest ono strzeżone. Strażnik wypuści cię, jeśli podasz hasło i zapłacisz 100$.

      Musisz zbierać pieniądze (w formie skarbów), które są własnością potworów zamieszkujących dom. Możesz z nimi walczyć, jeśli masz mniej niż 5 ran i siłę większą od zera.

      Możesz zwiększyć swoją energię, gdy znajdziesz lub kupisz prowiant lub napoje. Rany możesz leczyć łubkami lub bandażami.

      Jeżeli nie możesz walczyć, to musisz zapłacić potworowi za wypuszczenie.

      Hasło znajdziesz w domu. Musisz je dobrze zapamiętać.

      Dom jest bardzo stary. W niektórych pokojach jest ciemno, w innych nie ma podłogi. Możesz także napotkać zamknięte drzwi lub cienkie ścianki. Dlatego zbieraj napotkane przedmioty, ale pamiętaj, że możesz jednocześnie nieść tylko cztery przedmioty i jedną broń. Wybieraj zawsze najlepszą broń zależy od tego twoja siła oraz wielkość zdobywanych skarbów.



    Bostjan „Gury” Gorisek w ramach swej nauki programowania w Mad-Pascalu przenosi co jakiś czas na 8-bitowe Atari kolejne bardzo proste gry z klasycznej jugosłowiańskiej książki „Mirko Tipka Na Radirko” – przypomnę, że zamieszczone tam oryginalne programy były napisane w Sinclair BASIC-u na ZX Spectrum. Gury tak jak Bocianu publikuje jednocześnie kod źródłowy, więc początkujące osoby zainteresowane kodowaniem w Mad-Pascalu mogą zobaczyć, jak został skonstruowany dany program. W listopadzie udostępnił trzy poniższe gierki:

  • Defence


  • Zabawa polegająca na zestrzeliwaniu pocisków lecących w kierunku naszej planety. Po lewej stronie umieszczony jest nasz statek (litera D), a z prawej nadlatują pociski.

    Sterowanie dżojstikiem: góra/ dół oraz FIRE – strzał.


    Autor oryginału: Ales Horvat
    Wersja Atari: Bostjan „Gury” Gorisek

    Grę pobieramy stąd.


  • Moj Mikro Asteroids


  • Przelatujemy statkiem przez pas asteroid, poruszamy się lewo-prawo i unikamy zderzenia. Mamy 5 żyć oraz możliwość pięciokrotnego użycia ochronnej tarczy (przycisk FIRE).

    Gury rozszerzył oryginalną nazwę Asteroids, aby nie myliła się z istniejącym na Atari klasykiem.

    Autor oryginału: Ivan Zrimsek
    Wersja Atari: Bostjan „Gury” Gorisek
    Plik XEX możemy znaleźć tutaj.

  • Mouse Mervin



  • Gra w stylu Arkanoida. Jak wiadomo od setek lat, Księżyc jest zrobiony z sera – nasz mysi bohater Mervin chce go zjeść. Są dwa poziomy gry (klawisze 1-2), a Mervin ma 5 żyć. Sterujemy prawo/lewo statkiem, którym puszczamy w ruch żarłocznego gryzonia.


    Autor oryginału: Marko Jerič
    Wersja Atari: Bostjan „Gury” Gorisek

    Plik pobieramy stąd.


    Mad-Pascal jest wciąż rozwijany przez Tomasza "Tebe" Bielę, jego aktualna wersja to v1.6.2, a kompilatora MADS v2.1.0 i można je pobrać ze strony mads.atari8.info. Tebe dość regularnie rozszerza zbiór przykładów dołączanych do release'u Mad-Pascala, jednym z ostatnich jest bardzo prosty silnik platformówki. Może zainspiruje kogoś do stworzenia własnej nieskomplikowanej gierki?



    2019-12-22 23:01 by "Adam"
    komentarzy: 36
    Kaz @2019-12-22 23:15:23
    Dobre zestawienie Adam, dzięki!
    astrofor @2019-12-22 23:28:39
    gdzie mozna znalezc kod tej prostej platforówki ?
    Adam @2019-12-22 23:53:59
    pabloz1974 @2019-12-23 08:56:15
    super !!!
    ktos @2019-12-23 09:52:57
    od początku grudnia na c64 powstało ponad 100 produkcji !!!
    csdb.dk/latestreleases.php?count=100
    Mistrz Atari Basic @2019-12-23 10:26:03
    Rok 2019, ludzkość weszła w erę podboju Marsa. A Atarowcy nadal robią gry tekstowo crapowe. Są tak kreatywni że nawet im się nie chce narysować własnej czcionki bo łatwiej użyć systemowego topornego fonta Atari.

    Podobno Atari wyświetla miliardy kolorów. A w stu pięćdziesięciu nowych trybach graficznych odkrytych przez TDC nawet bilion kolorów. Mimo to Atarowcy ładują wszędzie czarne tło a w przypływie inwencji różowe.

    W tle dźwięki ciszy. Czasem autor zarwie dodatkowe noce i wielkim wysiłkiem dorobi dźwięki pik pik pik.

    10 PRINT Zaatakował cię pająk, co robisz? W = walczysz, U = Uciekasz
    20 INPUT C
    30 IF C=W THEN PRINT Hurra pokonałeś pająka gratulacje!
    40 IF C=U THEN PRINT Ojoj nie pokonałeś pająka
    50 GOTO 10
    solo/ng @2019-12-23 10:42:47
    ^
    a teraz do apteki po leki na depresje
    pozniej do zaocznej szkoly podstawowej, bo nie zrozumiales tresci newsa
    i na koniec moze jakis oboz harcerski, aby zmezniec i nie pisac smutow z losowej xywy jak typowa p*zda
    Mistrz Atari Basic @2019-12-23 11:07:29
    ^
    Logika level Solo : każdy kto ma inne zdanie niż Solo i każdy komu nie podoba się jakość nowych gierek na Atari ten pi*zda i ma depresję, a każdy komu podobają się crapy na Atari ten spoko gość, zdrowy na umyśle, przystojny mąż stanu, autorytet, wybitny intelektualista, światowiec, mędrzec, dostojnik, bystry człek, prawdziwy przyjaciel.
    bocianu @2019-12-23 11:17:24
    quote:

    od początku grudnia na c64 powstało ponad 100 produkcji !!!


    ...w tym grafiki, muzyki, narzedzia na pc... i nadal nie wiem co to ma wspólnego z tym artykułem? Któraś z produkcji to gra która powstała w MadPascalu?

    A Mistrz Atari Basic to nawet nie komentuje. Zajmij się tym podbojem marsa lepiej :)
    0xF @2019-12-23 11:34:02
    Jak polscy studenci w ubiegłej dekadzie.
    Adam @2019-12-23 12:01:44
    Specjalnie w tekście wielokrotnie piszę o dostępności źródeł, używam zwrotów typu "bardzo proste gierki", "początkujące osoby", aby nawet słaby troll zorientował się, że chodzi przede wszystkim o zachęcenie czytelników do rozpoczęcia programowania w Mad-Pascalu (na prostych przykładach).

    Jeśli ktoś chce zobaczyć, jakie kolorowe gry mogą powstawać na małe Atari w Mad-Pascalu (nie do osiągnięcia na Commodore 64), to zapraszam do dyskusji w bardziej odpowiednim wątku:
    http://atarionline.pl/forum/comments.php...
    zbyti @2019-12-23 12:57:38
    Jak pokazał @Bocianu takie konwersje nie muszą być banalne i też mają swoje wyzwania do pokonania.
    MADRAFi @2019-12-23 13:53:34
    Znow KAZ pomijasz moja produkcje we wpisie na glownej stronie.
    Kaz @2019-12-23 15:06:56
    Adam przygotował nowinkę, nie sądzę, żeby cokolwiek celowo pomijał!
    Mistrz Atari Basic powraca @2019-12-23 17:23:52
    Żeby nie było wytłumaczę.

    To co wyżej napisałem nie jest przytykiem do tych konkretnych gierek. One są napisane minimalistycznie w prostym efektowo języku (tzn. nie w asmie i nie by mieścić się w ramce) i raczej nie mogą być lepsze, większa ilość kolorów czy własne czcionki niewiele wniosą choć byłyby miłe widziane.

    Piję do ogólnego trendu na tworzenie na Atari wszystkiego co popadnie, byle jak byle by było i towarzyszący temu aplauz na zasadzie łykamy wszystko i klepiemy autorów po plecach by zrobili więcej produktów tego typu.

    Gry i inny soft na Atari powinny w końcu otrzymać cios jakościowy, taki solidny kop w plecy nie żeby zadać ból tylko nadać rozpęd związany z jakością i dbałością o to co się wytwarza.

    Atari XL musi w końcu doczekać się prawdziwej epoki renesansu bo to co teraz się dzieje to odcinanie kuponów i jazda po najmniejszej linii oporu. Proste gierki w basicu są okey pod warunkiem że są uzupełnieniem produkcji atarowych a nie jej clue. Ale czy na Atari jest miejsce na coś więcej skoro niemal wszyscy są zajęci tworzeniem prostych minimalistycznych rzeczy i przerabianiem starych listingów?

    Chciałbym też zauważyć że w ostatnich kilku latach ze środowiska Atari odeszło (wycofało się) wielu cenionych twórczych ludzi. Z rozmów z nimi wiem że powodem nie był brak czasu tylko to co się dzieje czyli schlebianie niskim gustom i brak miejsca na coś więcej z wartością dodaną.

    Pozdrawiam Was wszystkich z prośbą o kulturalną rozmowę, :-)
    Stc @2019-12-23 17:30:38
    To są produkcje do nauki z kodem źródłowym, za darmo.
    Linków do niektórych źródeł brak!
    Liczę na więcej udanych programów na Atari oraz życze piszącym dużej wytrwałości.Tak trzymać!!!
    bocianu @2019-12-23 17:32:27
    no dobra, teraz wytłumaczyłeś co miałeś na myśli pisząc te pseudo-zabawne przytyki, a teraz jeszcze uzasadnij po co?
    Jeżeli zależy Ci na tym, żeby coś lepszego powstawało to rób coś konstruktywnego, a nie sil się na słaby dowcip. To nikogo nie zmobilizuje, ani nie rozbawi - no może prócz Ciebie.
    ciekawski @2019-12-23 18:09:23
    @Mistrz Atari Basic: cpt. Mitsumaru Tenchi?
    Mikołaj @2019-12-23 19:00:00
    @solo: rycerzyku gdzie byłeś gdy Cię lata nie było? :D może tak bez żargonu spod budki z piwem w Dzierżonowie ;) da się kulturalniej zwrócić uwagę :)
    gorgh @2019-12-23 21:10:42
    moim skromnym zdaniem dawanie wyrazu uznania twórcom, którzy może zrobili prostą grę, ale się starali to inwestowanie w nasze wspólne dobro, jakim jest Atari. Im więcej prac, nieważne czy wybitnych czy nie, tym więcej inspiracji, nauki, ruchu w interesie. Każdy na początku był amatorem.
    Tenchi/Modern Crusaders @2019-12-23 21:16:28
    @ciekawski
    Primo: Misumaru. Nie potrafisz nawet przepisać kilku liter bezbłędnie.
    Secundo: Nie mam najmniejszego powodu, żeby udawać kogoś innego, bo nie wstydzę się swoich poglądów i przekonań. A w chwili obecnej mam totalnie wy...walone na to, co się dzieje u atarowców. Chcecie być januszami 8-bit, to sobie bądźcie, skoro was to bawi.
    Wesołych świąt.
    Pabloz1974 @2019-12-23 23:25:28
    " janusze 8 bit " - leże :)
    astrofor @2019-12-23 23:58:59
    Mnie takie proste gierki z otwartym i jasno napisanym kodem zainspirowaly aby napisac cos na atari. Zreszta krytyka opiera sie tu w glownym stopniu lepsza grafika, bardziej kolorowe, aspiracje do bycia malym 16 bitowcem. Nie mowie ze to jest bez sensu, ale retro to takze inspiracje roznymi momentami w czasie, roznymi stylami, nie zawsze topowymi i z najwieksza liczba fajerwerkow.
    KrĂłtki @2019-12-24 04:16:44
    @Mistrz Atari Basic "Piję do ogólnego trendu na tworzenie na Atari wszystkiego co popadnie, byle jak byle by było i towarzyszący temu aplauz na zasadzie łykamy wszystko i klepiemy autorów po plecach by zrobili więcej produktów tego typu."

    Skoro Ci taki "aplauz" nie pasuje, to co proponujesz w zamian? W jaki sposób na AOPL mają być traktowani początkujący programiści, którzy przyszli podzielić się twórczością na miarę ich możliwości? Tylko proszę, bądź świadom że propozycje zakładające mówienie obcym ludziom w internecie co mają robić ze swoim wolnym czasem, to taka trochę bucówa, wiesz.

    "Gry i inny soft na Atari powinny w końcu otrzymać cios jakościowy", "Atari XL musi w końcu doczekać się prawdziwej epoki renesansu" itd.
    A zadawaj Pan sobie ciosy jakościowe, kto Ci broni. Aczkolwiek z perspektywy mojego pierdzistołka to wygląda tak, jakbyś bardzo chciał mieć wpływ na stan "sceny" Atari, ale jedyne na co Cię stać w tym kierunku to trololo na forum. Pocieszne.

    "Ale czy na Atari jest miejsce na coś więcej skoro niemal wszyscy są zajęci tworzeniem prostych minimalistycznych rzeczy i przerabianiem starych listingów?"
    Bzdury pleciesz. Ci którzy umieją "zadawać ciosy jakościowe" właśnie tym się zajmują, np. pewna grupa od roku cyzeluje Flimbo's Quest aby sprowadzić wreszcie ten renesans na Atari. Tworzeniem rzeczy prostych zajmują się tylko ci, którzy więcej nie umieją, a nie "wszyscy".

    "Z rozmów z nimi wiem że powodem nie był brak czasu tylko to co się dzieje czyli schlebianie niskim gustom i brak miejsca na coś więcej z wartością dodaną."
    No to słabe psyche mają że się zniechęcili z takiego powodu. Mamy się tym martwić? Abstrahując od tego że pewnie zmyślasz.

    "Pozdrawiam Was wszystkich z prośbą o kulturalną rozmowę,"
    Zaczynając dyskusję od trololo jakby straciłeś legitymację moralną do wymagania kultury od innych.

    @solo/ng: Z całym należnym brakiem szacunku, weź spieprzaj do swojego rynsztoka i wróć jak będziesz dobrze wychowany.

    A osobom umiejącym w dyskusję na poziomie życzę Wesołych Świąt.
    voy @2019-12-24 11:20:48
    @Krótki: Solo jest właśnie jedną z osób cyzelujących Flimbo's Quest. :)
    Gury @2019-12-24 12:01:06
    I am the author of some of the games (ports) on the list. I have put this conversation to Google Translate and it came to my understanding what is bothering some of the people. I am a little dissapointed of how some people reacted.

    First of all, my main goal was to make game examples closer to people who want to begin to program in Mad Pascal and secondly, I really wanted to see how those ZX Spectrum games would look like on Atari in its simplified way.

    And, of course, it is not that programmer cannot do much more, it is just pure fun making it (from my point of view).

    I will not explain what big projects are on my list right now, because the main reason is time I don't have for all of this stuff... real life, you know...
    pirx @2019-12-24 13:20:04
    @Gury, take it easy, it is a regular trolling, nothing to be bothered about ;] Each working MadPascy example is a godsend for beginners.
    Kaz @2019-12-24 14:05:33
    Gury, my friend, listen to Pirx, he's right! :D
    astrofor @2019-12-24 14:59:56
    @Gury: Ive seen your examples in mad pascal forum, very nice and useful. In my opinion Mad pascal makes atari programing a lot of fun, for not atari professionals.
    Gury @2019-12-26 13:09:18
    It's ok! I wish you all the best in new year to come!
    KrĂłtki @2019-12-27 11:46:22
    @voy: Wiem, czy to coś zmienia?
    solo/ng @2019-12-29 02:31:40
    "
    Z całym należnym brakiem szacunku, weź spieprzaj do swojego rynsztoka i wróć jak będziesz dobrze wychowany.

    A osobom umiejącym w dyskusję na poziomie życzę Wesołych Świąt.
    "

    Naporawde potrafiles os takiego linijka w linijke napisac? tom_cruise_clapping.gif

    Jezeli n-ty raz wchodzi troll i pisze w kolko te same bzdury, nie czytuajac w ogole o czym jest news - to chyba sobie zartujesz, ze bede jeszcze klepal po glowce. Dyskusje na poziomie przeprowadza sie w odpowiednim grodnie na poziomie. Ani w/w troll ani jak widac ty nie dorosliscie do tego. Za to pierwsi palcami wskazujecie. Brawo.

    Zreszta wisi juz mi to. (ops, co za straszne slowo uzylem).
    ku trosce sceny za kilka lat nikomu nie bedzie sie chcialo juz pisac. Bo nikt nie napietnuje tych gowno trolli.
    solo/ng @2019-12-29 02:34:54
    a efekt widac - jak niesamowitej werwy nabral autor kilku prodek (dla mnie to byla swietna sprawa - przenoszone rzeczy z egzotycznej dla nas gazety z beja na padpaca). tak jest normalnie nabuzowany, ze WOW. Brawo, efekt anty-atari znow osiagniety. Genialny sabotaz trolla - gowno-nic-nie-robiacego lamusa, ktory jak zwykle bal sie podpisac xywa, bo taki ma silny charakter.

    No ale ojoj, bo sie trolla nazywa po imieniu to trzeba "spieprzac z dyskusji na poziomie" <- LMAO.
    Atarka @2019-12-29 13:54:06
    Nie wiedziałem gdzie zapytać.
    Ile w latach 90tych zarabiał autor gry w Avalon, Mirage, Asf itp.?
    Chodzi mi o jakby porównanie ile to wtedy było i jak się ksztaltowalo?
    Artur Miarecki ten kd Władcy czu Najemników pisał, że chcieli wysać gry: Władca 2, Minas Tirith, Pirates i Firma i napisał, że roboty byłoby z pół roku a zarobek jak zasiłek dla bezrobotnych. Jak to było?
    Swoją drogą chciałbym zobaczyć te projekty tych gier.
    KrĂłtki @2019-12-31 19:35:55
    "Jezeli n-ty raz wchodzi troll i pisze w kolko te same bzdury, nie czytuajac w ogole o czym jest news - to chyba sobie zartujesz, ze bede jeszcze klepal po glowce."

    Klepał to nie, ale mógłbyś się po prostu nie odzywać, bo nic mądrego nie miałeś do powiedzenia. Powiedz, jak tam się ma skuteczność Twoich opowieści o pizdach? Czy zmniejszyła się przez to liczba trolli na AO?

    "Dyskusje na poziomie przeprowadza sie w odpowiednim grodnie na poziomie."
    No to widzę że na Twoim poziomie nie warto zaczynać, nie chciałbym być nazwanym chorym umysłowo za pisanie czegoś co odbierzesz jako niemądre.

    "ku trosce sceny za kilka lat nikomu nie bedzie sie chcialo juz pisac. Bo nikt nie napietnuje tych gowno trolli."
    Skutecznie piętnować trolli można również w sposób kulturalny, jeśli uważasz że nie czujesz się na siłach to może zostaw ten temat zdolniejszym od siebie. Bo to co sobą prezentujesz, powoduje że odstraszasz od tego forum normalnych ludzi, którzy kiedyś interesowali się Atari, ale stracili kontakt ze swoim hobby, i może i zajrzeliby na AO i coś zapostowali w komentarzach, ale zniechęciło ich czytanie o pizdach, waleniu konia, oraz jebanych lamusach. Krótko mówiąc, zniechęcasz dokładnie tych ludzi, dla których Kaz&co. pozostawili możliwość anonimowego postowania.

    "Genialny sabotaz trolla - gowno-nic-nie-robiacego lamusa, ktory jak zwykle bal sie podpisac xywa, bo taki ma silny charakter."
    - odrzekł człowiek, który bał się napisać słowo "pizda" bez gwiazdki w środku.

    ---
    A tak na poważnie: Możliwość anonimowego komentowania - rozumiem że jest potrzebna, ale to nie ma prawa działać bez aktywnej moderacji. Nie można trolla dopuszczać do głosu w miejscu publicznym, bo nasra na wycieraczkę i pójdzie, a reszta "normalsów" musi potem wdychać opary. Problemem jest nie to, że - jak wydaje się Solo - troll-posty pozostają bez odpowiedzi, bez "napiętnowania"; lecz to że w ogóle są widoczne.
    Kaz @2020-01-01 17:16:35
    Krótki - przychylam się do Twojego zdania. Ktoś zaproponował, żeby posty anonimów były niewidoczne, chyba, że się po nie specjalnie kliknie. Można też pójść dalej - właśnie moderacja. Żeby nie pozbawiać możliwości pisania ludzi niezalogowanych, przypadkowych, ale żeby trolle nie wykorzystywały tego do swoich celów robienia zamętu.
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    Pisanie dla rozszerzonej pamięci (4)
    ostatni: 28-01-2020 12:28, tebe
    Ciekawostki (4462)
    ostatni: 28-01-2020 12:05, Kaz
    Atari Hotels (1)
    ostatni: 28-01-2020 12:02, Kaz
    KazKompo 2019 (50)
    ostatni: 28-01-2020 11:51, pin
    Polskie programy na Atari ST/e (5)
    ostatni: 28-01-2020 11:11, Kaz
    Atari 130XE server www ;) (145)
    ostatni: 28-01-2020 11:08, pin
    Piotr Marecki i Atari ;) (2)
    ostatni: 28-01-2020 10:35, Kaz
    Książka o polskim gamedevie i Ata... (77)
    ostatni: 28-01-2020 02:10, tdc
    Gravity Worms (288)
    ostatni: 27-01-2020 19:07, pin
    Do administratora (32)
    ostatni: 27-01-2020 18:58, gorgh
    Zmiany / usprawnienia na AOL (203)
    ostatni: 27-01-2020 18:37, mgr_inz_rafal
    Symulator 6502 (15)
    ostatni: 27-01-2020 16:21, Koval
    [S] Trochę gratów (19)
    ostatni: 27-01-2020 15:04, tbxx
    Jak zbudować i zaprogramować CART... (41)
    ostatni: 26-01-2020 18:28, lopezpb
    ATARI XE vs C64 (1237)
    ostatni: 26-01-2020 13:04, Vidol

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 2087
    Ostatnio zarejestrowany: zak6
    Postów ostatniej doby: 60

    Społeczność/Community


    Rozmawiali
    F#READY i Dracon (21)
    Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
    KATOD i TDC (13)
    Mariusz Wojcieszek i "Adam" (16)
    Romuald Bacza i Ramos (16)
    Śledzenie Amentesa i Larek (9)
    Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
    TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
    Rob Jaeger i Emu (53)
    Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
    Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
    Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
    Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
    Marek Bojarski i Kaz (0)
    Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
    Wolfgang Burger i Grey (0)
    Mariusz "Ramos" Rozwadowski i Xeen (0)
    Wywiad z Wojciechem Zientarą i Xeen (0)
    Mateusz Stryjecki i Kaz (5)
    Marcin Długosz i Kaz (16)
    «« nowszestarsze »»

    Najbliższe imprezy
    Jeżeli znasz termin i miejsce jakiegoś zlotu albo spotkania milośników Atari to poinformuj nas. Tutaj możemy wstawić baner i link.

    Stragan
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (6)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (19)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (51)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (22)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (33)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (11)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (9)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (8)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»