atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Zbigniew Kasprzycki - współtwórca Polskiego Logo z 2024-03-15 22:25 (4)
"Zoltar Cosmic Pirates" w sieci z 2024-03-15 12:21 (6)
KWAS #32 z 2024-02-16 00:08 (39)
Która kolorystyka okładki lepsza? z 2024-02-11 18:30 (36)
Demo gry "Tony: Montezuma's Gold z 2024-02-05 21:09 (53)
Wywiad z Mariuszem Jaroszem z 2024-01-31 11:43 (12)
Nachodzi "Cosmic Hero 2" z 2024-01-28 06:27 (21)
Miniaturowe Atari (FPGA) z 2024-01-26 11:46 (14)
Światowa premiera "Cyborg Warriors"! z 2024-01-17 18:38 (40)
Grel #2 już dostępny! z 2024-01-11 19:21 (29)
Śmierć śmieciom! z 2024-01-06 21:23 (30)
Nowy program kopiujący "Microcop 61KB" z 2024-01-02 17:29 (25)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim z 2023-12-30 19:11 (12)
I po świętach! Kręcimy kołem z 2023-12-28 00:59 (13)
Wesołych Świąt 2023! z 2023-12-23 12:36 (18)
Silly Venture 2023 WE za nami z 2023-12-13 09:16 (17)
Pisma "Atari Fan 8" oraz "Grel 2" z 2023-12-07 17:32 (12)
From PLATO to Fujinet z 2023-11-25 23:16 (12)
Nowy ASAP i RECOIL z 2023-11-23 12:05 (8)
Zapowiedź gry "Goldaktari" z 2023-11-08 02:14 (10)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (2)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-03-16
Liczba katalogów: 8377, liczba plików: 36679
Zmian katalogów: 0, zmian plików: 0

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2817 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Gra "DaggerQuest Bielany"
Gdy w sobotnie popołudnie pojawiliśmy się z ekipą AOL na Pixel Heaven 2021, rozpoczęliśmy intensywne zwiedzanie wszystkich stoisk, wyłapywanie interesujących nas ciekawostek, osób i programów. W skromnym i niepozornym pomieszczeniu, gdzie znajdowała się Giełda Pixela, znaleźliśmy perełkę w postaci nowej gry DaggerQuest Bielany dla... konsoli Atari 2600. Na małym stoliku w rogu sali można było zobaczyć ciekawą, nietypową aranżację, której głównym punktem był cartridge dla 2600 i zawarta na nim gra, wyświetlana na pięknym telewizorze z epoki.

"DaggerQuest Bielany" na Pixel Heaven 2021
od prawej: Whip, Kaz, Misza


Strasznie nas to zaciekawiło, a koledzy AOL-owcy nawet zakupili dwa egzemplarze tej gry, umieszczonej w gustownie wykonanym, drewnianym pudełku! Jak się okazało, stoisko prowadził autor Marcin "Whip" Łapiński (zbieżność nazwisk z Łapuszem, organizatorem PH, przypadkowa), który opowiedział nam historię powstania tego dziełka:

"DaggerQuest Bielany" to nie tylko gra. To także szansa na odnalezienie prawdziwego skarbu zakopanego na terenie Bielan. Pomysł narodził się, gdy obejrzałem jeden z odcinków AVGN. Opowiadał on o historii SwordQuest, czyli turnieju Atari, w którym gracze mogli zdobyć prawdziwe skarby. Należały do nich między innymi: platynowy kielich, szczerozłoty medalion, a w ostatecznej rozgrywce miecz zdobiony kamieniami szlachetnymi.

Początkowo chciałem zrobić coś podobnego dla przyjaciół. Oczywiście na miarę moich możliwości. Nie jestem programistą, a tym bardziej milionerem. W wolnych chwilach rozwijałem ten pomysł. W roku 2019 wszystkie elementy przygody były gotowe. W międzyczasie postanowiłem zrobić z tego otwartą zabawę i dać innym graczom możliwość zdobycia czegoś prawdziwego. Do "DaggerQuest Bielany" pomysły czerpałem z całej historii gier wideo.

W grę wprowadza krótki tekst na odwrocie mapy. Jest tam też grafika do złudzenia przypominającą triforce (artefakt z gier Nintendo o Zeldzie - Kaz). Na mapie w samym centrum widać Lost Woods… też Zelda się kłania! Nie ma tu instrukcji (do Rambo też nie było :). Bez cierpliwości rodem z lat 80. będzie ciężko uzyskać lokalizację skrzyni. Trzeba też pamiętać, że potem następują poszukiwania w świecie rzeczywistym. Po odpaleniu mapy w komórce okaże się, że Lost Woods to... Las Bielański i tak dalej...




Gra nie do nabycia! Dotychczas sprzedało się, o ile dobrze zrozumieliśmy, zaledwie kilka egzemplarzy kolekcjonerskich, bodajże trzy, w tym tylko jeden z cartridge'm i dwa z CD, a wydaje się, że tak ciekawy projekt nie powinien być aż tak niszowy! Dla zainteresowanych dorzucam też zdjęcia w wyższej rozdzielczości niż w artykule na forum w tym wątku. Osoby zainteresowane będą mogły się przyjrzeć wykonaniu. Może uda się namówić autora na jeszcze parę sztuk?



A poniżej relacja Michała "Miszy" Kołodziejskiego, który posiadł był właśnie ten wspomniany egzemplarz z cartridge'm i w ramach poczucia szczęścia z zakupu trochę konfabuluje :):

Na targach gra spotkała się z OLBRZYMIM zainteresowaniem, koniecznie trzeba było ustawić się w kolejce, aby tytuł obejrzeć i trochę poprzepychać, żeby chociaż dotknąć pada Atari 2600. Co nie dziwi - telewizor Sony wyzionął ducha z tego wszystkiego i drugiego dnia już nie było stoiska, a robiło wrażenie - przystrojone w rekwizyty przynoszące na myśl wprost wspomnienie o Indianie Jonesie czy Larze Lubaszce. Antyczny zegar, lampa naftowa, laska drewniana, SZTYLET! (Podejrzewam, że SMOCZY). Nadludzkim wysiłkiem udało mi się nabyć ostatni kolekcjonerski egzemplarz tego ekskluzywnego tytułu opatrzonego po prośbie autografem, za który bardzo gratuluję autorowi! Wszystko to są fakty opisane przez różowe okulary z niewielką dozą fantazji :)

PS. Najświeższy news: Marcin podesłał plik z grą do rozpowszechniania! Wrzucę wieczorem na forum.

2021-10-15 09:39 by Kaz
komentarzy: 18
Kaz @2021-10-15 09:59:13
Zaprosiłem autora na naszego AOL-owego zooma, żeby opowiedział więcej szczegółów i odpowiedział na nasze pytania, zobaczymy czy się da namówić i kiedy. W razie czego będę informował w wątku o grze.
tatqoo @2021-10-15 11:15:50
Przepiękne. Gratuluję autorowi. Normalnie pozdrowiłbym z Bielan, ale ... sami wiecie :)
tatqoo @2021-10-15 11:16:07
Przepiękne. Gratuluję autorowi. Normalnie pozdrowiłbym z Bielan, ale ... sami wiecie :)
kade @2021-10-15 12:41:58
Ciekawe że ktoś robi projekt na Atari i nie jest w społeczności na forum.
tr1x @2021-10-15 13:39:32
Interesująca gra. Miałem okazję porozmawiać z autorem podczas Pixel Heaven. Okazało się, że mieszka on jeden przystanek metra ode mnie, a kiedyś mieszkał w bloku obok na Starych Bielanach. Wcześniej zupełnie nie miałem pojęcia, że taka gra powstaje i nie znałem jej autora, mimo że zamieszkujemy ten sam rejon.
mono @2021-10-15 17:21:16
Mistrz Człowiek! Chętnie posłuchałbym o kulisach tworzenia gry na 2600.
0xF @2021-10-16 21:21:50
Programowanie 2600 to wyższa szkoła jazdy. Oprawa zewnętrzna też robi wrażenie.
Kaz @2021-10-17 13:58:19
Kade - kolega Marcin to chyba w ogóle w żadnej polskiej społeczności Atari nie brał udziału i nikogo nie znał. I tak się zdarza :)
Adam @2021-10-17 14:21:46
Chętnie zerknę, Las Bielański odwiedzam w miarę często (choćby dzisiaj tam byłem), więc miejsca w grze powinienem znać.

quote (Kaz):

PS. Najświeższy news: Marcin podesłał plik z grą do rozpowszechniania! Wrzucę wieczorem na forum.


To gdzie ten plik? :)
Kaz @2021-10-17 14:27:15
Marcin podesłał plik z grą do rozpowszechniania, ale zdaje się, że nie ten co trzeba - dlatego napisałem do niego jeszcze raz, a plik, który dostałem, wrzuciłem na forum przed chwilą.
xorcerer @2021-10-17 15:40:48
Przepiękna ta skrzyneczka, gratuluję pasji i gorąco przyklaskuję zaangażowaniu!
Kaz @2021-10-17 16:01:32
Adam - już mam prawidłowe plikiz grą (dla PAL i NTSC). Wrzucę wieczorem na forum, bo teraz nie mam jak.
pgru @2021-10-18 13:17:47
Promocja gry robi wrażenie. Nie mam 2600 ale dziękuję za zdjęcia i relację bo niestety mnie na tej imprezie nie było.
jhusak @2021-10-20 17:20:05
Chciałem zwrócić uwagę, że jest coś takiego jak github.com/batari-Basic/batari-Basic
Nie trzeba znać asemblera, żeby pisać gry :)
Kaz @2021-10-21 17:07:29
Uwaga Kuby Husaka wzięła się stąd, że Marcin napisał grę w tej implementacji Basic-a, nie znając w ogóle asemblera. Co samo w sobie jest ciekawe.
Adam @2021-10-24 15:12:28
To bardzo znany język w świecie A2600. Wydaje mi się, że co najmniej od kilku lat większość gier na A2600 powstaje właśnie w batari Basic, w którym próg wejścia jest niższy. Można spojrzeć na AtariAge: istnieje odrębne podforum poświęcone tylko temu językowi i jest tam więcej wpisów niż w głównym podforum poświęconym programowaniu na A2600: https://atariage.com/forums/forum/65-bat.../
jhusak @2021-10-27 15:24:09
A czy ktoś znalazł już skarb?
Kaz @2021-10-29 08:34:09
Pewnie byśmy wiedzieli :)
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
TSFX Turbo Blizzard (4)
ostatni: 19-03-2024 11:31, baktra
PTODT Stereo II (92)
ostatni: 19-03-2024 10:03, w1k
Nowe okładki gier - FROGGER (253)
ostatni: 19-03-2024 09:21, lexx
GTIA2DVI (68)
ostatni: 19-03-2024 00:45, st_man
Rzeczy które chciałbyś w MADSie a... (122)
ostatni: 18-03-2024 22:01, jhusak
Muzycy scenowi... (60)
ostatni: 18-03-2024 20:41, jhusak
padnięta maszyna - temat do zamkn... (3)
ostatni: 18-03-2024 20:40, Ataripuzzle
Scorch - pełna gra (398)
ostatni: 18-03-2024 17:49, Mq
Poszukiwana solucja do Artefakt P... (5)
ostatni: 18-03-2024 14:20, Vidol
Program do losowania totolotka (13)
ostatni: 18-03-2024 04:27, pirx
Pismo "Grel" (34)
ostatni: 17-03-2024 21:29, Kaz
AVG Cart (121)
ostatni: 17-03-2024 19:43, sun
RMT hacking (166)
ostatni: 17-03-2024 17:21, emkay
Moje materiały wideo z grami na A... (191)
ostatni: 17-03-2024 14:02, nowy80
Pomoc - dom dziecka (1)
ostatni: 17-03-2024 13:37, maly_swd

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2769
Ostatnio zarejestrowany: Atari1040
Postów ostatniej doby: 31

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (12)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (12)
Tomasz Dajczak i Kaz (21)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (15)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (23)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (33)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»