atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Wyniki Silly Venture 2024 Winter Edition z 2024-12-09 21:04 (7)
Ruszyła edycja zimowa Silly Venture 2024 z 2024-12-06 08:48 (16)
Historia Robbo w J2ME (Java) z 2024-12-04 20:10 (6)
Spowiedź autora symulatora lotu z 2024-12-01 13:44 (10)
11-latek naprawia komputer szachowy z 2024-11-30 12:08 (8)
Tajemnice Atari 5200 (KWAS #35) z 2024-11-27 00:44 (10)
Spotkanie z autorem gry "F-16 Falcon Strike" z 2024-11-22 15:06 (3)
Jak Xorcerer zrobił grafikę do dema STE? z 2024-11-22 14:12 (6)
Pomagamy Atarowcowi! z 2024-11-20 15:02 (28)
Wyniki ATASCII Compo 2024 z 2024-11-10 20:06 (13)
Wyniki konkursu ABBUC 2024 z 2024-11-02 15:54 (19)
Konkurs na grafikę ATASCII 2024 - głosowanie z 2024-10-27 23:34 (14)
Nowszy RECOIL z 2024-10-27 16:05 (0)
W sobotę KWAS #35 w Krakowie z 2024-10-16 00:17 (7)
Giełda 80/90 w Gdańsku z 2024-10-15 13:45 (5)
Pędź Mietku, pędź! z 2024-10-10 12:44 (42)
ATASCII Compo - 4. edycja z 2024-10-06 19:12 (16)
Gra "Dangerous City" uwolniona! z 2024-10-03 15:49 (25)
Miniaturowe Atari #2 z 2024-09-30 19:15 (13)
Wkrótce "Bubble Bobble" na Atari z 2024-09-27 10:34 (52)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-12-05
Liczba katalogów: 8501, liczba plików: 37171
Zmian katalogów: 43, zmian plików: 90

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2935 MB

Katalog gier (konwencja TOSEC)
Aktualizacja: 2021-07-11

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (35)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (3)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Światowa premiera "Cyborg Warriors"!
Krzysztof "Vega" Góra znany jest Atarowcom z kilku ambitnych projektów konwersji, które zakończyły się sukcesem. Dzięki niemu mamy na Atari XL/XE takie gry jak "Yie Ar Kung Fu" z 2006 r. oraz "Bomb Jack" z 2008 r. Niektórzy pamiętają też grywalne demo gry "Civilization" z 1995 r. Krzysiek właśnie ukończył kolejną grę, o której opowiada niżej:





"Konwersja gry Cyborg Warriors z BBC Micro dla Atari XL/XE powstała trochę z przypadku. Podczas przeglądania internetu natknąłem się na jej kod źródłowy. Wtedy zaświtało mi w głowie, że w sumie nie ma tam nic takiego, czego nie można by zrobić na naszym komputerze. Co więcej można nawet pokusić się o znaczne podkolorowanie gry, bo Atari ma większe możliwości kolorystyczne w stosunku do wersji „B” BBC Micro, chociaż oczywiście nie tak prosto je wykorzystać. Mając udaną konwersję "Bomb Jacka" i "Yie Ar Kung Fu", obie z C64, pomyślałem, że tym bardziej poradzę sobie z konwersją z prostszego BBC Micro. Przypomniałem sobie, że portowano już gry z tej platformy na Atari, podobno sporo ułatwiało to, że ma on ten sam procesor MOS 6502, a także podobną organizację grafiki. Na BBC Micro nie ma jednak sprzętowych duszków, wszystko jest rysowane graficznie, co znakomicie ułatwia konwersję. Zastanawiające jest to, że na BBC Micro w wersji „B” powstało wiele fajnych tytułów, które w tamtym okresie z powodzeniem mogłyby powstać również na ośmiobitowym Atari. No ale takie są reguły rynku, widocznie to się nie opłacało, żeby portować te gry na nasze Atari i sami musimy to sobie zrobić.

Od razu podjąłem decyzję, że wersja na Atari będzie wymagać minimum 128KB RAM (jak w Atari 130XE), chociaż bez problemu jest możliwe zrobienie wiernej konwersji dla komputerów z 64KB RAM. Jednak założyłem, że zrobię lepszą wersję niż na BBC Micro, dodatkowa pamięć zostanie wykorzystana dla uzyskania większej liczby grafik oraz kolorów, jak również do przyśpieszenia działania samej gry. BBC Micro ma procesor 6502 taktowany 2MHz i tam chyba nic go nie spowalnia tak jak u nas, gdzie procesor ANTIC trochę zabiera czasu. W oryginalnej grze sporo czasu zabiera rysowanie całego tła co ramkę i tutaj przydała się nam właśnie dodatkowa pamięć, do rozpisania tej części kodu, bez korzystania z jakichś pętli. Zaowocowało to wzrostem prędkości samej gry na Atari. Również procedury rysujące obiekty zostały przygotowane w kilku wariantach i czasami są wywoływane te, które nie muszą rysować wszystkiego. To również przyśpieszyło grę.



Jedną z podstawowych decyzji, jaką trzeba podjąć przy konwersji, jest wybór trybu graficznego, w którym gra ma zostać zrealizowana, aby wykorzystać maksimum możliwości kolorystycznych Atari. Dlatego jedyny słuszny wybór to pięciokolorowy tryb znakowy (odpowiednik GR.12). Dodatkowo postanowiłem zmieniać zestaw znaków co trzy wiersze, co powoduje, że otrzymujemy tak naprawdę tryb graficzny, ale o organizacji znakowej. I ten tryb jest w sumie podobny do użytego w grze na BBC Micro. Są jednak dwie różnice.

Po pierwsze na BBC mamy ciągłość pamięci ekranu a na Atari niestety co trzy wiersze, ze względu na zmianę zestawu znaków, jest „dziura” 64 bajtów i ciągłość ekranu zaczyna się znowu dopiero po tych 64 bajtach. Wynika to z tego, że dla trzech wierszy mamy użyte 3 x 40 znaków czyli 120 znaków… i zostaje nam nie użyte 8 znaków po 8 bajtów czyli 64 bajty (cały zestaw, jak wiadomo, ma 128 znaków). Niestety, nie można dowolnie zmieniać adresu zestawu znaków, ale musi być to wielokrotność 1KB. Dlatego właśnie nie da się uniknąć tej „dziury”. W praktyce to najbardziej komplikuje konwersję. Gdyby tego feleru nie było, to można by przenosić procedury rysujące po ekranie gry jeden do jednego, bez żadnych zmian na Atari.

Kolejną, ale na szczęście ostatnią różnicą, jest inna organizacja bitów w każdym bajcie, zgodnie z poniższym schematem:
  • bajt na Atari XL/XE: b7-b6-b5-b4-b3-b2-b1-b0
  • bajt na BBC Micro: b7-b3-b6-b2-b5-b1-b4-b0
    Nie jest to jednak duży problem, bo przed uruchomieniem gry cała grafika w pamięci jest poddana konwersji na format bajtów zgodny z Atari.

    Podczas samej gry muzyka jest wyłączana w celu maksymalnego wykorzystania czterech kanałów POKEY’a dla generowania efektów dźwiękowych: strzały z broni gracza pierwszego są odtwarzane na kanale 4, a gracza drugiego na kanale 3, wybuchy na kanale 2, natomiast pozostałe efekty na kanale 1. Bardzo się tutaj przydaje posiadanie aż czterech niezależnych kanałów, bo w atarowskiej wersji gry mamy znacznie więcej efektów dźwiękowych niż w oryginale.

    Chciałbym podziękować osobom, które przyczyniły się do powstania tej konwersji, a są to: Kaz (dużo pracy wykonanej w celu ulepszenia grafiki w wersji na Atari oraz testy gry i sugestie), Miker (stworzenie muzyki i efektów dźwiękowych dla wersji na Atari), Saberman (testowanie gry na obecność błędów i sugestie co można ulepszyć), Giann Velasquez (kolejna osoba testująca grę i również fajne pomysły dotyczące ulepszeń w grze). Bez pomocy tych osób miałbym o wiele więcej pracy, a gra mogłaby nie powstać."

    To tyle od głównego autora konwersji. Warto jeszcze dodać, że Cyborg Warriors to gra, którą napisał Tony Oakden, została wydana w 1991 roku przez firmę Superior/Acornsoft, dla serii brytyjskich komputerów edukacyjnych: BBC Model B, BBC Model B+, BBC Master 128, Acorn Electron, sprzedawany wyłącznie na kasetowej składance pod tytułem "Play It Again Sam 15". Jest też wcześniejsza, z 1990 roku, gra o prawie takim tytule na nasze Atari, ale to wyłącznie przypadkowa zbieżność nazw, program nie ma nic wspólnego z wersją BBC/Acorn. Był to, jak wiele tego typu gier na platformy BBC/Acorn, exclusive, na innych platformach gra nie zaistniała, aż do dzisiaj.



    Jest to typowa strzelanka (ang. shoot 'em ups, shmups) typu "lecimy w prawo i strzelamy do wszystkiego co się rusza i nie rusza". Ponieważ rozgrywka toczy się na dziwnych planetach, mamy do czynienia z obcymi formami życia, jest podział na zwykłych przeciwników i bossów, mamy kilka broni do wyboru, niektóre formacje wroga poruszają się jakby znajomo, gra umożliwia kooperację dwóch graczy jednocześnie - to od razu przychodzi na myśl skojarzenie z kultową, najlepszą tego typu grą na Atari, "Zybex". I jest to wielki komplement dla "Cyborg Warriors", bo chyba żadna gra dla naszego komputerka tak się nie zbliżyła rozgrywką i miodnością do "Zybexa", jak właśnie ta. A przecież mamy wiele tego typu gier na Atari, od "Laser Hawk", "Laser Gates", "Callisto" poczynając, przez takie jak "X:8", "Guard", "The Extirpator" czy "Scramble", aż po takie crapy jak "Trans Muter". "Cyborg Warriors" daje nam jednak coś ekstra w stosunku do nich i wielka chwała dla Krzyśka, że nie tylko grę przekonwertował, ale i dostosował nieco do standardu "Zybexa" (np. bronie przełącza się fire'm w joysticku, a nie jak na BBC Micro, że trzeba było najpierw dolecieć do lewej krawędzi ekranu; niektóre dźwięki nawiązują do atarowskiego hitu; etc). Ekran rozgrywki jest znacznie powiększony w stosunku do oryginału, udźwiękowienie jest bogatsze, gwiazdy w tle są ruchome, a steruje się wszystkim - jak starożytni przykazali - joystickiem, a nie klawiaturą. No i nawet logo gry jest na Atari oryginalne, bo przygotowałem je od zera. A także ciekawy efekcik graficzny, który opiszę na forum osobno.

    Sterowanie grą:
  • przechodzenie kolejnych ekranów z opisem - przycisk fire w joysticku lub spacja,
  • poruszanie się w menu - joystickiem,
  • podczas gry - wykorzystujemy joystick oraz klawisz spacji, żeby zatrzymać grę. Wtedy można nacisnąć klawisz Escape, żeby wrócić do menu albo Delete, żeby wrócić do gry,
  • po game over możemy w menu użyć klawisza L, żeby kontynuować grę na tym poziomie, na którym grę zakończyliśmy,
  • są też ukryte kombinacje klawiszy pozwalające uzyskać to i owo, ale zostawmy to pasjonatom gry, którzy zechcą mocno grę "przetrzepać".

    Program znajdziecie w naszej największej na świecie bazie gier w tym miejscu, a do ewentualnej dyskusji o grze, raportowaniu błędów i tym podobnych aktywności zapraszam niżej w komentarzach albo do odpowiedniego wątku na Forum Atarum. Cała ekipa pracującą nad grą życzy przyjemnego grania, wielu zestrzelonych wrogów i rekordów punktowych!

    2024-01-17 18:38 by Kaz
    komentarzy: 40
  • zzbylu @2024-01-17 19:20:29
    Świetna gra, doskonała konwersja, rewelacyjna praca Vegi, Kaza i Mikera!
    Kaz @2024-01-17 19:24:35
    Dzięki zzbylu i wzajemnie - Twoje uwagi z testów też cenne! Dobra robota panowie!
    pebe @2024-01-17 20:20:10
    Pięknie i kolorowo... zazdro ;)
    Anon @2024-01-17 20:42:34
    No, serio wygląda rewelacyjnie
    Benoid Leroy-Dubois @2024-01-17 21:24:48
    Super! Dziękuję!
    mono @2024-01-17 21:58:32
    Tak, na Atari jest ładniejsze :) Gratulacje!
    Pigula @2024-01-17 22:47:36
    Trans Muter akurat lubie i crapem bym ją nie nazwał. A prezentowany nowy tytuł bardzo ładny... będzie grane :)
    Luklab @2024-01-17 22:58:37
    Gra wyglada swietnie, do tego wydaje sie dopracowana. Zdecydowanie na plus wobec oryginalu. Gratuluje calemu zespolowi!
    CharlieChaplin @2024-01-17 23:05:11
    Great conversion, thank you Vega!

    But in the beginning of the article it is said, he has finished conversions like Bomb Jack and Yie Ar Kung Fu with success. If I remember correctly, Yie Ar was never fully finished... or am I remembering it wrong ?!?
    vega @2024-01-18 07:18:57
    Yie Ar Kung Fu was finished but sometimes there are "artefacts" on screen during the game...but not much.
    Kaz @2024-01-18 07:42:40
    Piguła - ja nawet skończyłem Trans Muter i po tym nie mam już ochoty wracać do tej gry. Opinie na Moby Games są podobne - w skali ocen do 5 gra ma ledwo ponad niedostateczną: 2.2. Gra ma plusy, ale niech te plusy nie przysłonią nam minusów, jak mawiał klasyk :D

    CharlieChaplin - yes, the game has reached the end of development. And it was even released by GR8 Software under the title "Yie Another Kung Fu" (there is an official ROM in our archive).
    twh @2024-01-18 10:21:09
    This is a great game. Very playable and very nicely improved over the BBC original.

    Although I really like Zybex I find Cyborg Warriors even a bit better. This game offers more graphical detail and in total is closer to genre titles like Nemesis, RType, Forbidden World, etc.

    So thank you very much for this! It was worth the effort. It will be played for sure, especially the 2 player mode is just perfect and is great for training young Atarians :)
    twh @2024-01-18 10:22:25
    I meant "Forgotten Worlds" of course. Sorry for the confusion.
    MDW2 @2024-01-18 12:28:52
    Według mnie to jest jednak więcej niż konwersja (nie mówiąc już porcie). Przecież na Atari to wygląda 128 razy lepiej. Ta grafika nie jest "poprawiona" tylko zrobiona od początku z jakąś tam inspiracją oryginałem.
    Szacun i lawina oklasków za tę produkcję dla całej ekipy. Gra wygląda świetnie, brzmi świetnie i wygląda jakby działała świetnie.
    Czuję, że to nie będzie gra jednego sezonu tylko coś co ludzie faktycznie będą uruchamiać żeby pograć.
    streak @2024-01-18 20:18:01
    Wypas, ale.. dawac mi Zybex'a 3. Ile mam czekac ?
    streak @2024-01-18 20:19:10
    No i Zybexa 2 tez, przy okazji. Aby w koncu mozna bylo zakupic "The Zybex Trilogy - Ultimate Pack 25th Anniversary" :)
    streak @2024-01-18 20:19:51
    35th Aniversary , a nie 25th :)
    maly_swd @2024-01-19 01:15:11
    Bardzo ładne. Gdzie i kiedy można nabyć to w formie namacalnej (box)?
    blasph @2024-01-19 02:29:03
    gratulacje :) "wiencyj" proszę :) kurcze na tym bbc duzo fajnych gier było :)
    blasph @2024-01-19 02:54:34
    god bless all atari's coders....pany moze sie zrzeszycie i jakieś mini korpo był mirage asf i lk avalon.I żeby gier dużo było :) przeca trochę tego sprzetu wrocilo do uzytku ,Powinny byc nowe gry ale nie ma nic za darmo i to jest oczywiste . A jakby jakiś bonus wpadł ze sprzedaży to i żona zadowolona i wiecie.. :) Polacy Atarianie kocham was :) urwa ..dlaczego ja tak kocham ten komp ...a w tle leci Over mind ..hehehe. Tak piłem i co ???? hahaha
    Kaz @2024-01-19 09:29:44
    Blasph, Mały - przemyśliwujemy o wydaniu pudełkowym na carcie, pewnie w małym nakładzie jak zwykle. Czekamy jednak na raport użytkowników na temat jakichś błędów i wypaczeń w grze :). Wtedy się je poprawi przed wydaniem. Do tego dojdą jeszcze drobne zmiany kolorystyczne przeciwników, żeby jeszcze lepiej to wyglądało.
    Rako @2024-01-19 13:45:06
    Panowie niesamowita gierka, poprostu MIÓD - przepiękna, kawał dobrej roboty SZACUN
    kski @2024-01-20 09:19:37
    Kapitalna gierka, ogromne postacie wielu przeciwników na tej samej wysokości, bez migania, nawet nie wiedziałem że tak się da... Ciekawy opis.
    Atari górą! @2024-01-20 13:08:59
    Ta gra jest lepsza niż KAŻDA gra na złomodore czy inne amigi. Gratulacje!
    zzbylu @2024-01-20 13:10:29
    Pojawił się także news o grze Cyborg Warriors na IRN (IndieRetroNews).
    Albert @2024-01-20 15:59:09
    @kski: czemu nie zrobiłeś mnie większego?
    Trans-seksualny Muter @2024-01-20 18:17:39
    Hej, ale odczepcie się ode mnie. Co wam złego zrobiłem?
    Jak się komuś coś nie podoba to niech we mnie nie gra.
    blasph @2024-01-20 19:05:18
    albert se policz na spokojnie ile masz szerokosci :) sam cie rysowałem:)
    GienekP @2024-01-21 14:51:19
    No nieźle to wygląda. Gratuluję dobrej roboty! Czy jest szansa na wersję 64kB wspomaganą cartem?
    Albert @2024-01-21 19:26:46
    @blasph: jestem niezadowolony ze swojego wyglądu. chciałem być duży i napakowany, minimum 180cm wzrostu, a zrobiłeś mnie wątłym kurduplem. postaraj się bardziej i przypakuj mnie do drugiej części.
    blasph @2024-01-21 20:19:05
    kurdupel ? ja ci dam :) genetyki nie oszukasz( wiecej niz osiem w szerz nie bedzie a i tak jest wiecej ). MOze o jeden czy dwa urosniesz wzwyż ale na bank nie wszerz. Maly ale wariat :)
    Kaz @2024-01-21 21:55:18
    Albert to młody naukowiec, który zmniejszony trafił w świat owadów. To nie paker tylko intelektualista :)

    Ale ponieważ to nie rozmowa na temat nowinki to każdy następny wpis nie na temat będzie kasowany. O Albercie dyskutujmy w odpowiednim wątku na forum.
    oswald @2024-01-21 23:13:31
    Pograłem trochę, fakt, gra bardzo ładna tyle, że u mnie jak się więcej dzieje na ekranie to jest spadek klatek i trochę to psuje zabawę. Może mam jakieś niepodkręcone Atari, stąd te spadki.
    x @2024-01-22 11:39:51
    gierka mi nie podeszła (not my cup of tea), ale mega szacun dla Vegi za wykonaną robotę. Świetna sprawa!
    sim1 @2024-01-23 19:43:41
    Panowie... Szacunek za prace. Za pomysl, disassemblacje, zmiany, podkolorowanie i okraszenie na poziomie sound and vision.

    Jezeli moge, to kilka spostrzezen "na pierwszy rzut oka", ktorymi chce sie z Wami podzielic.
    1. Title screen.
    Mam wrazenie, ze bohater jakby polamal karabin w swych rekach ^^. Troche za krzepki.
    2. Rozowe strzaly.
    Mozliwe, ze czytelniej by wygladaly w kolorze szarym/bialym. Przypuszczam, ze to jednak limity grafiki.
    3. Krotkosc strzalow.
    Strzaly nie przechodza dalej po usunieciu przeciwnika, az do momentu, kiedy wszystko z przeciwnika zniknie. Pewnie rowniez limit sprajtow.
    4. Statyczni piloci.
    Nie ruszaja nogami ni cialem przy ruchu joyem w lewo/prawo. Bylby to fajny detal =).
    5. BOSSowie na "diecie".
    Ogladajac zalaczone wideo odnosze wrazenie, ze sa troche latwi do usuniecia. Mozna by im podwyzszyc power (albo dodac opcje EASY/HARD/EXPERT?). A niech gracz sie troche pomeczy ;).

    Fajna gierka. I fajny ";)" w Hi-Scores ;). Dzieki.
    Benoid Leroy-Dubois @2024-01-23 21:18:08
    @Vega: Gra fajna, ale czy to przymiarka do czegoś większego?
    Na BBC jest całkiem fajny port Bubble Bobble. :)
    vega @2024-01-24 13:41:38
    sim1
    1) można poprawić...ale broń jest na grafice rysowana i jest dużo klatek do poprawienia...a nie tylko jedna.
    2) Ograniczenie...kolor różowy zawsze jest....a inne kolory się zmieniają.
    3) To faktycznie przydałoby się poprawić...można poprawić jak już jest wybuch, żeby nie ograniczało...jak powstanie wersja na carta to zapisuje do poprawy.
    4) To można w miarę łątwo poprawić bo gracze są na grafice PMG a nie jak broń rysowana na ekranie.
    5) W miarę łatwo można ich dopakować :P

    Źródła są udostępnione....jakby ktoś chciał to poprawić...nawet powiem w jakich miejscach kodu trzeba :)
    vega @2024-01-24 13:43:51
    Benoid Leroy-Dubois: Też o tej grze myślałem...ale na razie pracuje jednak nad inną z BBC MICRO...na razie jednak za wcześnie na szczegóły:)
    blasph @2024-01-25 00:08:35
    brawo @vega :) kolejny poważny gracz na scenie :) szacun :)
    sim1 @2024-01-29 23:40:22
    @vega:
    Dzieki za odpowiedz =).
    Co do sugestii, to przyjmuje zalozenie - bedzie jak zycie pokaze ;) W kazdym razie 3mam kciuki =). Za ten i za kolejny projet ^^.
    I jeszcze raz dzieki za hardXcore remake!!!1
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)

    Aktualne tematy
    Time Wizard Deluxe Edition - wyda... (18)
    ostatni: 11-12-2024 16:13, maly_swd
    Magnetofon Ca12 nie zamyka klapki (7)
    ostatni: 11-12-2024 15:06, jhusak
    Zdekompletowane płyty do XE (7)
    ostatni: 11-12-2024 10:36, takron27
    Why does it take decades for the ... (1)
    ostatni: 11-12-2024 08:47, emkay
    Muzycy scenowi... (122)
    ostatni: 10-12-2024 22:52, mayonez
    Silly Venture 2024WE - in tribute... (131)
    ostatni: 10-12-2024 21:44, pirx
    Płytka Composite dla małego ATARI (17)
    ostatni: 10-12-2024 20:12, Irekl
    MGR Zygadło - zakończenie emisji ... (2)
    ostatni: 10-12-2024 11:56, starymarabut
    Poison - Adam Gilmore music covers (7)
    ostatni: 10-12-2024 10:31, poison
    Time Wizard - gra na ABBUC Softwa... (323)
    ostatni: 10-12-2024 00:22, slaves
    Husakoło - Tribute to Jakub Husak (5)
    ostatni: 09-12-2024 21:45, miker
    Ciekawostki (5593)
    ostatni: 09-12-2024 19:10, rozyk
    Gier kreatory i edytory (68)
    ostatni: 09-12-2024 18:44, mono
    Historia Mirage (38)
    ostatni: 09-12-2024 13:27, Jacques
    Gra "TONY" (491)
    ostatni: 09-12-2024 00:24, rafaldudek

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 2862
    Ostatnio zarejestrowany: RafałSikorski
    Postów ostatniej doby: 25

    Spotkania i zloty/Meetings & Parties

    Najbliższe imprezy
    link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

    KWAS

    Kalendarz AOL


    Społeczność/Community


    Rozmawiali
    Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (14)
    Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (16)
    Tomasz Dajczak i Kaz (22)
    Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
    Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (30)
    F#READY i Dracon (22)
    Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
    KATOD i TDC (15)
    Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
    Romuald Bacza i Ramos (16)
    Śledzenie Amentesa i Larek (9)
    Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
    TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
    Rob Jaeger i Emu (53)
    Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
    Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
    Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
    Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
    Marek Bojarski i Kaz (0)
    Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
    «« nowszestarsze »»

    Stragan
    Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
    "mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (134)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (58)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»