atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
KWAS #32 z 2024-02-16 00:08 (34)
Która kolorystyka okładki lepsza? z 2024-02-11 18:30 (36)
Demo gry "Tony: Montezuma's Gold z 2024-02-05 21:09 (51)
Wywiad z Mariuszem Jaroszem z 2024-01-31 11:43 (10)
Nachodzi "Cosmic Hero 2" z 2024-01-28 06:27 (21)
Miniaturowe Atari (FPGA) z 2024-01-26 11:46 (14)
Światowa premiera "Cyborg Warriors"! z 2024-01-17 18:38 (40)
Grel #2 już dostępny! z 2024-01-11 19:21 (28)
Śmierć śmieciom! z 2024-01-06 21:23 (29)
Nowy program kopiujący "Microcop 61KB" z 2024-01-02 17:29 (25)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim z 2023-12-30 19:11 (12)
I po świętach! Kręcimy kołem z 2023-12-28 00:59 (13)
Wesołych Świąt 2023! z 2023-12-23 12:36 (18)
Silly Venture 2023 WE za nami z 2023-12-13 09:16 (17)
Pisma "Atari Fan 8" oraz "Grel 2" z 2023-12-07 17:32 (12)
From PLATO to Fujinet z 2023-11-25 23:16 (12)
Nowy ASAP i RECOIL z 2023-11-23 12:05 (8)
Zapowiedź gry "Goldaktari" z 2023-11-08 02:14 (10)
"Sudotris" i Paweł Gugała z 2023-11-04 21:34 (34)
Kupiłem Fujinet i interfejs kasetowy i co dalej? z 2023-11-02 21:48 (24)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (2)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-02-05
Liczba katalogów: 8376, liczba plików: 36675
Zmian katalogów: 48, zmian plików: 106

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2817 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Nachodzi "Cosmic Hero 2"
Łukasz "Pazur" Pazera informuje:

Bohater ratujący Ziemię w kryzysowej sytuacji powraca po 30 latach! Cosmic Hero 2 to logiczno-zręcznościowa gra bazująca na mechanice podobnej do znanego wszystkim Sokoban’a i jednocześnie kontynuacja pierwszego Cosmic Hero z 1993 roku. Sequel zachowuje podstawowe zasady gry (zbieranie porozrzucanych “blobów” płynnej energii i układanie przewodu umożliwiającego otwarcie wyjścia z mapy), ale dodaje wiele nowych, unikatowych elementów, które zapewnią różnorodne wyzwania logiczne i zręcznościowe. W trakcie swojej misji gracz odwiedzi kilka planet różniących się oprawą graficzną i muzyczną.



Grę tworzy grupa Zelax, w takim samym składzie, w jakim działała 30 lat temu. Pomysłodawcą gry, grafikiem, programistą prototypu i autorem części map jest Pazur. Kodowaniem na Atari zajmuje się Święty, a za oprawę muzyczną odpowiada Foster.

Cosmic Hero 2 jest obecnie w fazie aktywnego rozwoju i powstaje z użyciem współczesnych narzędzi deweloperskich. Prototyp będący odwzorowaniem przyszłej gry praktycznie jeden do jednego, a rozwijany jest z użyciem silnika Unity i zawiera także edytor plansz. W momencie, gdy wszystkie aspekty projektu będą opracowane, rozpocznie się pisanie właściwej gry na Atari. Dźwięk powstaje w Raster Music Tracker i na potrzeby filmu jest zgrywany przez Fostera z prawdziwego POKEY-a.



Poniżej lista planowanych funkcjonalności w grze:
  • duże mapy przewijane zarówno w poziomie jak i w pionie,
  • pełnoekranowy obszar gry,
  • dopracowana, pełna detalu grafika w starannie dobranych kolorach,
  • bogata oprawa dźwiękowa w postaci eksperymentalnej muzyki maksymalnie wykorzystującej możliwości układu dźwiękowego małego Atari,
  • efekt cienia rzucanego przez obiekty na podłoże liczony w czasie rzeczywistym,
  • poruszające się obiekty, które dodadzą grze zręcznościowego charakteru,
  • rozbudowana mechanika gry pozwalająca na złożone interakcje między obiektami,
  • trzy rodzaje podłoża wpływające na rozgrywkę,
  • zróżnicowane mapy, tym razem z większą ilością początkowych, wprowadzających gracza w zasady rozgrywki.

    Tak to wygląda w tej chwili:



    A jakby ktoś chciał sobie przypomnieć pierwszą część przygód "Cosmic Hero" to zapraszamy do archiwum gier na AtariOnline.pl lub do sklepiku PTODT, gdzie gra dostępna jest w wersji pudełkowej, kolekcjonerskiej. Można też poczytać o ciekawej historii powstania gry, a także posłuchać głównego autora gry, Łukasza, w filmie z cyklu "Spowiedź autora":



    2024-01-28 06:27 by Kaz
    komentarzy: 21
  • Kaz @2024-01-28 06:42:26
    Słyszę w filmiku muzykę Fostera - jeśli to z Atari to rewelacyjne udźwiękowienie!
    mono @2024-01-28 08:54:46
    Atrakcyjne! Piszę się na egzemplarz.
    Foster @2024-01-28 11:44:04
    Dziękuję @Kaz. Najprawdziwszy pokey z mojej seryjnej 65XE, ścieżka nosi tytuł "Maltes".
    matosimi @2024-01-28 14:15:46
    Cosmic hero vs Defensor... any relationship? Or just randomly similar?
    Pazur @2024-01-28 15:47:34
    @matosimi I took a look at this game, I did not know it before and I don't see much similarity apart from the core Sokoban-like mechanics. If anything, Defensor looks similar to Robbo as some elements (key, door, magnets, walls) look quite Robbo-like. What do you think is similar between Cosmic Hero 2 and Defensor?
    gorgh/Agenda @2024-01-28 18:12:22
    pięknie to wygląda i brzmi, masa pracy
    Kaz @2024-01-28 18:12:29
    Foster - dla mnie w brzmieniu to powiew świeżości. Będzie tego więcej? Trzymam mocno kciuki!

    Matosimi - I don't see many similarities either. Besides, Konop should be asked about it, because his game was created two years later, in 1995. At that time, many Atari games were similar in appearance or rules to Robbo, and Defensor was also like that. Cosmic Hero has very little in common with Robbo.
    Pazur @2024-01-28 18:43:36
    @matosimi Oh, if we compare the first Cosmic Hero and Defensor then it's definitely getting closer :). But it's as Kaz says, there were many games like this at that time and Cosmic Hero is an earlier game. Personally, my inspiration was Lasermania rather than Robbo.
    Jurek1972 @2024-01-28 19:49:57
    Fajne
    Konstantyn @2024-01-28 20:42:10
    Czad. Co do udźwiękowienia to jak dla mnie, pomimo tego, że świetny jest ten dźwięk to na dłuższą metę chyba bym zwariował, za dużo alikwotów jak dla mnie. Wolę muzyczkę typu "Cybernoid 2". Ale graficznie wygląda rewelacyjnie.
    Foster @2024-01-28 22:40:43
    @Kaz Tak, mam taką nadzieję, kładziemy z Pazurem duży nacisk na obie warstwy, tak graficzną jak i muzyczną. 5 songów jest już skomponowanych. W sumie 7-8 tracków w grze, oczywiście z opcją mute.

    @Konstantyn W punkt. Oczywiście jest to celowy zabieg. Przerysowane i skomponowane wyłącznie na potrzeby 36s teasera. Chcieliśmy by był catchy, w tempie, krzyczący i kosmiczny. W grze - nie ma na to miejsca, bo również szału bym dostał :) Co nie znaczy, że nie będzie użytych w nieoczywisty sposób dostępnych zniekształceń. Będzie sporo eksperymentów i zabawy pokeyem, miks 15khz, nietypowe podziały rytmiczne, swingi tempa, pulsujące współbrzmienia, przesterowania, czy melodie dwugłosowe spotykające się o sekundę odległości.
    blasph @2024-01-29 07:13:32
    @Foster ,Pazur no i ten Święty :)
    po prostu zajefajnie ;) Zelax RULeZ!!! Lovciam :)
    blasph @2024-01-29 07:22:10
    Zelax was a first demo group of the "second wave" of polish demo scene.. they are simply Legendary :)
    Santyago @2024-01-29 10:53:39
    Będzie box?
    Pazur @2024-01-29 12:28:59
    Dzieki wszystkim za komentarze :).
    @Santyago Tak, chcemy zrobić fajne wydanie kolekcjonerskie na cartridge.
    maly_swd @2024-01-29 22:22:31
    Gdzie przelać $$$?
    Chce box.
    kade @2024-01-30 16:41:51
    Ale to ladnie wyglada !
    maly_swd @2024-01-30 19:39:43
    Panowie, wolę się upewnić: To nie jest photoshpek? To wygląda jakoś tak dziwnie ładnie jak na małe Atari.
    Pazur @2024-01-30 20:22:52
    To ja się wytłumaczę :).
    Screenshoty są w palecie z Altirry, więc są o tyle wierne o ile wierna jest ta paleta. Sama gra w tej chwili to aplikacja zrobiona w Unity, ale grafika jest rysowana w G2F i CharPadzie, więc wszystko zgodnie z tym co można na małym Atari.
    Logo gry narysowane w całości w G2F (zawiera 42 kolory) i "złapane" również w palecie Altirry, ale w wersji, która jest w G2F (trochę się różni od tej, która jest w samym emulatorze, ale niewiele).
    Natomiast materiał w trailerze ma delikatne post-effekty, winietowanie (ściemnione rogi), delikatne zniekształcenie a la monitor CRT i do tego odrobinę aberracji chromatycznej (składniki RGB się rozjeżdżają w rogach "ekranu") - żeby nadać trochę pseudo analogowego charakteru.
    Zamieszczone logo jest jako kadr z trailera, więc również zawiera post-efekty. Pozostałe screenshoty są "czyste".
    No a "cover art" to już zwykłe malarstwo cyfrowe na PC.
    maly_swd @2024-01-30 23:46:16
    Nie miałem nic złego na myśli pisząc że tak dziwnie ładnie wygląda.

    Dziękuję za precyzyjne wytłumaczenie. Gra wygląda rewelacyjnie, kiedy box? :)
    Pazur @2024-01-31 19:58:59
    Haha, nie podejrzewałem o złe intencje :). Piękne dzięki za miłe słowa. Jeśli uda się grę skończyć i wydać w tym roku to będzie fajnie.
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    Time Wizard - gra na ABBUC Softwa... (181)
    ostatni: 26-02-2024 05:21, lexx
    Sudotris - światowa premiera (8)
    ostatni: 26-02-2024 01:11, Mq
    Nowe Koperty Do Gier-YOOMP! (158)
    ostatni: 25-02-2024 23:35, Santyago
    Sztab dla Warszawy (13)
    ostatni: 25-02-2024 23:27, Alex
    Atari pod choinkę 2023 (52)
    ostatni: 25-02-2024 22:57, pigula
    Problem z AV (6)
    ostatni: 25-02-2024 21:47, atariki50
    FujiCup - konkurs na najlepszą gr... (5)
    ostatni: 25-02-2024 15:13, ccwrc
    RMT hacking (150)
    ostatni: 25-02-2024 14:23, emkay
    GTIA2DVI (55)
    ostatni: 25-02-2024 11:02, zaxon
    Ciekawostki (5540)
    ostatni: 25-02-2024 06:04, Pawex (RTG)
    Moduły Turbo do Atari 1050 (472)
    ostatni: 24-02-2024 23:46, as...
    15 kHz (498)
    ostatni: 24-02-2024 21:03, emkay
    Joypady na bluetooth (10)
    ostatni: 24-02-2024 15:16, starymarabut
    Atari Homebrew Awards (56)
    ostatni: 24-02-2024 14:17, Adam
    KWAS#32 (1)
    ostatni: 24-02-2024 14:14, jakubd

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 2765
    Ostatnio zarejestrowany: saint77
    Postów ostatniej doby: 53

    Spotkania i zloty / Meetings & Parties

    Najbliższe imprezy
    link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

    KWAS

    Kalendarz AOL


    Społeczność/Community


    Rozmawiali
    Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (10)
    Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (12)
    Tomasz Dajczak i Kaz (21)
    Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
    Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
    F#READY i Dracon (22)
    Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
    KATOD i TDC (15)
    Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
    Romuald Bacza i Ramos (16)
    Śledzenie Amentesa i Larek (9)
    Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
    TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
    Rob Jaeger i Emu (53)
    Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
    Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
    Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
    Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
    Marek Bojarski i Kaz (0)
    Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
    «« nowszestarsze »»

    Stragan
    Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
    "mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (23)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (33)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»