Silly Venture 2k14 - the loudeST voice of the Atari scene !
Nie wierzycie ? Ja również ! Po raz siódmy zdecydowałem się na organizację eventu, który miał być tylko pojedynczym epizodem w mojej scenowej aktywności w roku 2000. Ten rok jest dla mnie bardzo trudny pod wieloma względami, jednak podejmuję rękawicę - mam świadomość jak wiele udało nam się wspólnie osiągnąć. Zintegrowanie międzynarodowej społeczności od Atari 2600 po Jaguara wydawało mi się kiedyś rzeczą raczej mało prawdopodobną - od 2010 roku stało się jednak faktem ! Jesteśmy jedną wielką Rodziną.
You want it?! YOU GET IT! :)
Mam nadzieję, że ponownie podołam temu wyzwaniu. Dziękuję wszystkim za dotychczasowe wsparcie (jest Was zbyt wielu, abym mógł wszystkich wymienić!) i proszę o jeszcze.
Już wkrótce pojawi się więcej informacji o SV2k14, a także pierwsze niespodzianki.
SV2k14 odbędzie się w dniach od 5-go do 7-go Grudnia (piątek-niedziela) i dedykowane jest 25-leciu komputera Atari STe. Logo tegorocznej edycji Silly Venture wygląda tak:
Autor: mOOnie / Mystic Bytes
Pamiętajcie - ATARI będzie żyło tak długo, jak długo nie opuści naszych serc.
@kaz: powodów jest kilka. w tym roku 11-listopada wypada we wtorek, w poniedziałek jest zwykły dzień. nie ma dodatkowego dnia, więc jeden argument odpada. druga sprawa że chcę mieć więcej czasu aby zrobić imprezę wyczesaną w kosmos ;) 1 miesiąc to dużo, można załatwić wiele atrakcji. trzecia sprawa to produkcje - jak słusznie wspomniał Xeen - więcej czasu :) już po ogłoszeniu daty party otrzymałem zapewnienie o 2 mega demach i 1 gierce na ST oraz dużym demie na Falcona "wielkich tego świata" :) Całkiem nieźle, czekam na kolejne deklaracje.
@all: dziękuję za każdy pojedynczy komentarz. wiele dla mnie znaczy, bo sam jestem przerażony że znowu biorą sobie to na garb :)
@as: akurat nie, ale równie grubo - więcej nie powiem :)
adv @2014-03-13 20:16:17
@As TBL ;)
guSTaw @2014-03-13 20:19:04
@as: a ja obstawiam Mad Wizards :D
Felice @2014-03-13 22:31:07
Glad to hear the news of SV2k14 ! I'm of the impression that there will be quite a few more UK-based Atari scene people at this event. Quite who is not yet confirmed but at least one or two will not have been to Gdansk since the original SV2k :)
Grey - zrób tak, by można było przyjechać już w czwartek, bo mając na względzie położenie geograficzne nie chcę spędzić w trasie dokładnie tyle ile na party. Chyba, że polecę Oplem Kadett'em - to nie będzie miało znaczenia, bo w 6h damy radę ;) Na razie pewności jednak nie ma, bo za tydzień planuję generalke silnika, lub swap na 3.0 V6, lub 2.0 dohc :D
@felice: glad to hear that! thank you for all your sympathy for Silly event :)
@pin: ależ oczywiście że będzie możliwość przyjazdu już w czwartek. wiąże się to jednak z pewnym supportem dla organizatora, ale przyjechać będzie mógł każdy, kto odpowiednio wcześniej zadeklaruje takową chęć ;)
XOXO @2014-03-14 10:52:00
jeśli MaWi to w gre wchodzi pewnie tylko kolejny port dema z innej platformy - lepiej nowa produkcja od innej grupy niz port o rok czy dwa lata spóźniony bo taka idea imho słaba jest, porty jakiekolwiek by nie były to STRUCLE I PORAŻKI bo to tylko porty.
co do SV2k14: super wiadomość, musze wpaść i zobaczyc to o czym tylko dotąd czytałem i widziałem na zdjęciach :)
@guSTaw: zgodziłbym się gdybym nie widział wersji na C64 :) Niestety muszę przyznać, że muzyka została skopana w wersji na ST i nie jest to kwestia możliwości chipa a złego podejścia w konwersji :/
Hospes @2014-03-15 09:45:23
Wieczór: też mam taki odbiór muzyki z SR na ST. Jest fatalna, az sie dema nie chce oglądać. Jako FAN YM - uważam, że to najlepszy chip do muzyki, tylko ciężko go opanować. Efekty w SR dobre, ale muzyka ledwie poprawna.
XOXO @2014-03-15 15:45:54
tyle że SR2k14 na ST nie jest portem w tego słowa rozumieniu tylko wersja atarową tego demka, czyli takie same lub bardzo podobne do oryginału zakodowane efekty na komputerze Atari. Ja miałem na mysli porty TBLu czy też ostatni MaWi. Takie strucle są słabe ideowo i o to mi chodziło.
Przypomnę, że akurat w zeszłym roku zostały opublikowane źródła SR :) Przypadek? Nie sądzę :D
A różnic za bardzo nie widać, muzyka brzmi jakby ktoś próbował dokonać konwersji automatem.
bob_er @2014-03-15 20:44:30
Chąc, nie chcąc - z wieczorem w kwestii odbioru. Muzyka jest jakaś taka nijaka. Np. - w oryginale jest fajna (imho) pauza pomiędzy '10 seconds to transmission' a 'transmission'. Tutaj tego brak. Tej fajnej pauzy. Co do samej konwersji - jeśli się czepiamy itd... - to użyłbym raczej słowa 'reimpementacja'. Analogicznie jak 'control' na maluchu. Defjama nie podejrzewam po prostu o przekompilowanie. Zresztą: http://www.pouet.net/prod.php?which=6211... :)
xeen @2014-03-15 22:33:38
życzę Wszystkim, abyśmy podobne problemy rozpatrywali po edycji 2014 ;)
Przekompilować to pewnie za bardzo by się nie dało, ze względu na intensywne użycie assemblera (pamiętajmy, że to rok 93 a demo sprawnie chodzi już na 386/40), ale jest to konwersja (bo o to słowo chodziło) w sensie - nie praca na motywach, a po prostu konwersja - dosłowna. Co osobiście uważam za bardzo fajny pomysł i tu się różnimy w opiniach z XOXO :) Drugorzędne znaczenie ma dla mnie technika jaką się posłużono, zresztą nie wierzę, że do konwersji dema z Amigi na Atari potrzebna jest po prostu rekompilacja. Praca jest podobna, bo mimo, że procesor ten sam, cały sprzęt różni się całkowicie, a proc po prostu operuje na sprzęcie. Trzeba przepisać dosłownie wszystko - procedury rysujące, grające... Prościej jest jedynie wtedy gdy są źródła a autorzy oryginału odseparowali technikalia od algorytmów na zasadzie bibliotek - trzeba w sumie zaimplementować biblioteki, ale to jakieś 80% kodu raczej :)
Co do muzyki jeszcze - mocno straciła na dynamice z powodu niemal wytłumienia warstwy perkusyjnej, rytmika jednak w oryginale gra bardzo ważną rolę. Konwersja na SIDa wyszła dobrze.
bob_er @2014-03-15 23:19:33
@xeen: my Polacy tak mamy :).
bob_er @2014-03-15 23:28:48
Zależy jaka amiga i jakie atari. Jeśli obie konstrukcje są w stylu CT60 (lub lepiej), to konwersja jest zdaje się prosta. Bo tam wszystko robi procesor (nawet muzykę) Różnica jest tylko w kodzie, który chunky na bitplany zamienia, bo są one jednak inne trochę. Nawet na ppa.pl był wątek o tym, ale znaleźć nie mogę teraz.
Co do 2nd Reality na ST i muzyki to chyba lekka przesada - nie jest wcale taka zła - dziwię się Hospes że nie podoba Ci się "czysta Yamaha", toż sam mnie do niej przekonywałeś :D Poza tym za oprawę odpowiadał m.in. DMA-SC z grupy Sector One (Francja) który jest jednym z lepszych muzyków...
A tak wracając do samego demka - jest to KAWAŁ solidnej roboty. To że chłopaki z grupy Checkpoint wystawili je właśnie na SV2k13 jest dla mnie wielkim honorem i zaszczytem. To właśnie takie rzeczy dały mi mocno do myślenia, że może jeszcze nie czas na pożegnanie z SV.
@grey: odwalili kawał solidnej roboty fakt, ale co do muzyki to ekhm, zgodziłbym się z redaktorem Pinem :) A to nie jest kwestia podobania się czystej Yamahy, bo ta mi się podoba, tylko tej konkretnej konwersji - jestem na 100% przekonany, że da się dobrze. Jak już pisałem wersja na SIDa jest świetna, kanałów jest tyle samo, więc da się prawidłowo skonwertować 8-kanałowe S3M to 3-kanałowego chipa. I podkreślam - brzmienie tu nie gra, tylko podejście, nie można tego tak wprost.
A co do tego, ze robił to jeden z lepszych muzyków, to jest to dodatkowy gwóźdź do trumny, co im zresztą kulturalnie na youtube napisałem :))) No ale już jest, drugiego nie będzie, więc po wyrażeniu żalów i pretensji możemy się teraz elegancko zamknąć i cierpieć w milczeniu ;) Jedyna wartość z tej dyskusji do oszczeżenie dla muzyków konwerterów na przyszłość, że konwersja nie jest taka prosta i wybór przy cięciu elementów istotnych dla jej identyfikacji, charakteru, rozpoznawalności i miodności wymaga sporej refleksji ;) Piszę to jako widz, nie twórca, bo sam zarzuciłem kilka rozpoczętych konwersji gdy nie byłem zadowolony z efektu, a zadowalającego uzyskać nie umiałem ;)
Gustu owszem, ale to by dotyczyło sytuacji, gdyby muzyka była dziełem oryginalnym. W tym wypadku jest to cover, jest to zamierzone, celem była konwersja oryginału, w związku z tym nie ocenia się muzyki jedynie pod kątem jej jakości jako takiej, a naturalna jest ocena przez porównanie z oryginałem i wierności odwzorowania. Przy czym mówiąc o wierności wiadomo, że nie chodzi o brzmienie, tylko o charakter, a ten został zgubiony przez lekceważące potraktowanie sekcji rytmicznej i położenie akcentów brzmieniowych w niewłaściwych miejscach, przez muzyka stała się żałosnym cieniem oryginału a nie coverem. W przeciwieństwie do wersji na C64 :))) Howgh.
PS. Co do Ass Kickera to jest to zupełnie inny temat i tu jest to faktycznie kwestia gustu, więc wypowiadał się nie będę o muzyce bo tam jest techno. Ale moją opinię znasz - nie mój gust (nawet nie jestem w stanie ocenić czy to dobre techno czy nie ;) )
wow, a discussion about second reality 2013 and i don't understand a single word. :-)
maly @2014-06-03 12:55:14
Hej, nic nowego się nie dzieje!
Atarak @2014-06-21 15:44:07
Mały postulat: Czy moglibyście ściszyć muzyczkę która pojawia się po załadowaniu strony sillyventure.eu (po intrze)? Za każdym razem kiedy chcę sprawdzić newsy atakuje mnie pisk zanim zdążę kliknąć na PAUSE. Jeszcze lepiej gdyby na starcie było off a potem można by było sobie włączyć. W każdym razie głośność pisków na stronie w stosunku do głośności muzyki w intrze jest zbyt wysoka.