atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Michaś w końcu na Atari z 2024-04-26 17:33 (8)
RastaConverter – nowa wersja z 2024-04-24 00:47 (20)
Obudowa kombajnu XCF12 z 2024-04-19 16:43 (26)
Time Wizard Deluxe + edytor poziomów z 2024-04-15 17:25 (28)
FORTH rozgryziony! z 2024-04-10 22:20 (18)
Wyniki i stuff z Grawitacji 2024 z 2024-04-07 16:19 (15)
Grawitacja 2024 - zapraszamy! z 2024-04-04 21:39 (2)
Zapowiedź konwersji "Rick Dangerous 2" z 2024-04-01 09:12 (30)
Bardzo krótka relacja z KWAS #33 z 2024-03-25 21:11 (10)
KWAS #33 w Katowicach za moment! z 2024-03-21 13:06 (7)
Zbigniew Kasprzycki - współtwórca Polskiego Logo z 2024-03-15 22:25 (9)
"Zoltar Cosmic Pirates" w sieci z 2024-03-15 12:21 (6)
KWAS #32 z 2024-02-16 00:08 (39)
Która kolorystyka okładki lepsza? z 2024-02-11 18:30 (36)
Demo gry "Tony: Montezuma's Gold z 2024-02-05 21:09 (54)
Wywiad z Mariuszem Jaroszem z 2024-01-31 11:43 (12)
Nachodzi "Cosmic Hero 2" z 2024-01-28 06:27 (22)
Miniaturowe Atari (FPGA) z 2024-01-26 11:46 (15)
Światowa premiera "Cyborg Warriors"! z 2024-01-17 18:38 (40)
Grel #2 już dostępny! z 2024-01-11 19:21 (29)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (2)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-03-16
Liczba katalogów: 8377, liczba plików: 36679
Zmian katalogów: 0, zmian plików: 0

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2817 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Targi 3D 2012 - fotorelacja
Tym razem witamy Pawła znanego nam z forum jako Pablo112, który po raz pierwszy podesłał nam relację z targów, w których był jednym z organizatorów stoiska. Zapraszam do lektury:

Targi 3D w Lublinie odbywały się w dniach 23-25 listopada.
Przygotowania do nich trwały od kilku miesięcy, i miała to być bardzo duża i bogata impreza z naszej strony. Niestety zderzenie z brutalną rzeczywistością następowało w miarę im bliżej było wyjazdu. Na kilka dni przed stało się oczywiste, że jak zwykle prowizorka i improwizacja to jedyne co jeszcze nam pozostało.
Wyruszyliśmy w trzy osoby Ja (Pablo112) z Krakowa, Tomasz (Tdc) z Warszawy, z Poznania wolontariusz ze ZTG, Mateusz. Na miejscu wsparcia udzielić mieli Grzegorz (Gsgalezowski) i Zbyszek (Zoon).


Dotarłem jako pierwszy bladym świtem w celu zapewnienia nam warunków bytowych, zadanie to jednak przerastało możliwości czarodzieja siódmego kręgu wtajemniczenia gier fantasy, w które można było nawiasem mówiąc pograć później w tym kompleksie hal.
Jak się szybko okazało trafiliśmy do strefy gdzie odbywały się turnieje gier komputerowych organizowanej przez konwent „Falkon”. Przynajmniej więc tematycznie całkiem nieźle.
Dokładniej targi 3D zostały połączone z XIII festiwalem fantastyki „Falkon”.
Szybko rozstawiłem swój sprzęt i zacząłem się modlić, żeby reszta ekipy nie zawiodła bo pusta przestrzeń na flankach biła po oczach i zapowiadała klęskę.
Na szczęście z odsieczą nadciągali wierni rycerze klanu 8- bit, nie bacząc na przeciwności i gotowi do poświeceń.

damy popalić tym atarowcom

Z chwili na chwilę, z godziny na godzinę nasze siły rosły i stanowisko ogniowe nabierało znaczenia.

nasz kramik

W oczekiwaniu na gości, którzy mieli zjawić się popołudniu, podniecenie i temperatura rosła, tymczasem wentylatory naszych projektorów były zbawieniem.
Do temperatury zmiany stanu skupienia już niebawem doprowadził mnie wyjazd autem z targów w kierunku centrum (brak pierwszeństwa i niekończący się sznur samochodów...).
Wreszcie do naszej strefy przybyli zaprawieni w boju łamacze dżojstików, padów i klawiatur, za nic sobie mający brak snu, by móc się zmierzyć w pojedynku bez pardonu w wirtualnym świecie.
Walczono między innymi w tytuły takie jak Archon, Dyna Blaster, World Karate Championship i wiele innych.

Turnieje

Następny turniej - przegrana boli...


Tuż obok powstała strefa kibica by oglądać zmagania w Starcrafta II i inne gry, o dziwo w niczym nie przypominała tych czerwcowych, zero przekleństw i wyzwisk tylko co jakiś czas dało się słyszeć głośne brawa.

strefa kibica

W sobotę wytoczyliśmy wszystkie działa jakimi dysponowaliśmy, gotowi do odparcia szturmu.
Zagrać i zobaczyć można było ZX spectrum, kilka ATARI serii XL/XE, Atari STE, Amigę 500, Comodore C64, Timexy. Tytaniczną pracę wykonał Zbyszek pożyczając od wszystkich znajomych gdzie się dało telewizory i monitory.

Commodore 64 oraz kawałek Amigi 500

Atari 800 XL Pawła [przyp. Tdc]

O co tu chodzi?

ZX-81 z magnetofonem i drukarką - wszystko sprawne

Ciekawe który wygra?

Timex Sinclair 2068 ma ekskluzywny port cartridge'ów

Prawdziwą perełką był Elwro 800 Junior ze stacją dysków F800, do której w piątek udało się polutować złącze.

Boulder Dash na Elwro 800 Junior

Od samego początku planowaliśmy uczcić 20 rocznicę powstania komputera Atari Falkon 030, miał być nawet tort i świeczki. Niestety musieliśmy ograniczyć się do pokazu slajdów na projektorze, a nawet to sprawiało nie lada trudności, gdyż system Windows 8 nie mógł się pogodzić z tym, że w tamtych czasach było coś lepszego od niego.

Gdy pod Windows 8 nic nie działało jako powinno, zrestartowaliśmy system, a ten jak zwykle miał w zanadrzu coś czym mógł nas zaskoczyć...

Rocznica 20 lecia Atari Falcon 030

prawie 100 slajdów opisujących komputer

Grzegorz zmontował sprawdzony w Poznaniu pomysł z kontrolerem MaKey MaKey, tym razem do sterowania posłużyły jabłka. Zabawa była przednia i dostarczała dużo radości, sam testując tak się wczułem, że o mało nie ścisnąłem tak silnie kontrolera, aż poszły z niego soki.

jabłkowy MaKey MaKey

ale fajne biżuteria podłączana do kompa i jabłek

Zdarzały się osoby, które ewidentnie miały ochotę zjeść nasze kontrolery, więc musieliśmy stale czuwać.

wygląda apetycznie

Przez nasze stoisko przetaczały się prawdziwe tłumy ciekawie przebranych fanów fantasy, każdy za swoją ulubioną postać. Nie brakowało elfów, wszelkiej maści wojowników i chyba odwiedziła nas cała ekipa z Gwiezdnych Wojen. Gdzieś zapodział się tylko Dart Vader zapewne miał ważniejsze sprawy, choć chętnie podsunął bym mu parę pomysłów gdzie skierować ciemną stronę mocy.

goście naszego stoiska

muszę nawiązać pilny kontakt z Gwiazdą Śmierci

Kiedy pojawiali się Jawowie musieliśmy pilnie zerkać na nasz sprzęt, którym byli żywo zainteresowani, aż oczy im się świeciły na ten widok.

robiło się coraz ciekawiej...

ciekawe po ile to pójdzie na targu Tatooine

By móc zagrać na naszym stanowisku rozpoczęła się zażarta walka o krzesła (których w tej części targów wciąż brakowało).
Prawdziwym hitem okazała się konsola Pegasus, początkowo nasz plan rezerwowy. By zagrać w Contre ustawiała się niezła kolejka, a wręcz miałem wrażenie, że na chwile powstanie lista kolejkowa niczym z lat 80.

Contra na big screenie

Contra znana jest też jako Gryzor

W pewnym momencie niektóre dżojstiki zaczęły odmawiać współpracy, dlatego musiałem zabrać się za naprawianie bo sprzęt u nas był towarem deficytowym. Tylko moja arcadowa konstrukcja zdawała się być niewzruszona na wszelkie próby zniszczenia, a wręcz wołała o jeszcze.

często odwiedzały nas kociaki z uszkami i ogonami

O tym jak ważną sprawą jest przebranie na Falkonie przekonaliśmy się osobiście kiedy jedna z dziewczyn posądziła drugą (grającą właśnie u nas) o przywłaszczenie sobie kocich uszek. Poleciała ostra wymiana zdań, a u nas zapadła konsternacja. Ja miałem poważne problemy z opanowaniem wybuchu śmiechu, choć obu dziewczynom z pewnością do niego nie było.
Szczególnie zapadł nam w pamięci pewien chłopiec i jego mama. Spędził na graniu w gry Atari ładnych kilka godzin co sprawiało mu nie lada przyjemność, na dodatek jego opiekunka nie tylko nie miała nic przeciwko, choć sama musiała stać, a wręcz go zachęcała. Na koniec powiedziała, że wyśle swoją pociechę na naukę programowania gier. TDC westchnął, „żebym ja miał taką mamę”.

ale zajefajne, mamo kupisz mi taki?

Takie roześmiane buzie chłopca z dżojstikiem w ręku, rekompensowały nasz wysiłek do tej eskapady i zarwane noce.

Pewexy pozamykali, skąd ja mu wezmę Atari?

Główna Hala targów w Lublinie została podzielona na trzy części między którymi nie było przejścia, a do każdej obowiązywała inna wejściówka.
W strefie 3D wystawcy prezentowali najnowsze technologie i swoje projekty. Można było zobaczyć jak wygląda kinowy projektor 3D, raczej nie zaliczył bym go do przenośnych.


Był skaner i drukarka 3D, po raz pierwszy mogłem naocznie zobaczyć jak to działa.


drukowanie obiektów 3D

Kilka zdjęć powstałych na miejscu gadżetów.

niech moc będzie z wami

Wystarczy zmienić linkę aby drukować w innym kolorze

Ciekawym rozwiązaniem było prezentowanie animacji 3D na zwykłym TV HD. Wymaga to jedynie naklejenia na ekran specjalnego filtru i już osiągamy efekt 3D, choć trzeba się znajdować w pewnej odległości od ekranu, ale nie trzeba używać żadnych okularów.

3D na TV bez 3D

Rozwiązanie to ma jednak kilka mankamentów, po pierwsze znacznie spada płynność animacji oraz rozdzielczość obrazu. Tdc zrobił wywiad, z którego wynika, że pomimo wykorzystywania zwykłego ekranu, wymagany jest specjalny sposób generowania obrazu, który jest możliwy tylko dla obrazów generowanych komputerowo (czyli np. do filmów z zielonymi stworami lub pingwinami itp.), co mocno zawęża zastosowania oraz odbiorców, bo przeciętny widz nie posiada w domu takiego źródła obrazu.

Z bliska obraz wygląda dziwnie, a ułożenie piksli wydaje się być pod kątem

Dużą zaletą jest brak nieustannego migania obrazu, gdyż obraz dla obu oczu wyświetlany jest równocześnie, a nie naprzemiennie. Wynika to z tego że w specjalny sposób, równocześnie na ekranie wyświetlanych jest kilka warstw obrazu w każdym odświeżeniu obrazu, a nie są wyświetlane dwa różne obrazy, do których odseparowania zwykle wymagane są okulary.

Podobną folie dającą efekt 3D, można naklejać na tablety, na razie tylko i-pady. Potrzebna jest oczywiście specjalna aplikacja do pobrania, żeby w ogóle ją prawidłowo nakleić i przygotowany materiał żeby efekt był wyraźny. Biorąc pod uwagę niewysoką cenę, można się skusić, tu można przeczytać więcej o tym rozwiązaniu.

Brakowało niestety rzeczy bardziej dostępnych zwykłemu śmiertelnikowi, który mógłby zobaczyć co też będzie możliwe do kupienia niebawem.
Była też strefa druku na papierze, ale z racji że nikt z nas nie jest poligrafem nie zgłębialiśmy szczegółów.
Boczną hale zdominowali gracze gier fantasy gdzie jedyną maszyną liczącą był ludzki mózg, wspomagany najdziwniejszymi rekwizytami.

Drugą halę zajmował festiwal fantastyki „Falkon”

Przy okrągłych stołach grano tu w przeróżne planszówki, karcianki i strategie, nazw nie spamiętam.
Było tam również kilka kramików gdzie po dobrej cenie można było nabyć takie gry planszowe i całą masę potrzebnych rekwizytów.

Kto jedzie na Silly Venture 2012 ?

Znany ze starych pecetów "Doom", ale tym razem jako "Doom the boardgame" [przyp. Tdc]

Dostaliśmy od organizatorów możliwość czynnej online naszej wystawy aż do końca targów, choć może propozycja kusząca, to brakło sił. Ponieważ TDC nie zabrał ze sobą R2-D2, a Ja kilku droidów do pilnowania i obsługi, byliśmy zmuszeni na noc zwijać kramik i odbudowywać rano ponownie.

W niedzielę było luźniej więc i my postanowiliśmy trochę pograć. Odpaliliśmy Bioptronid i sprawdzaliśmy jak spisują się dodatkowe 2 przyciski dżojstika, aby ewentualnie dodawać ich obsługę w przyszłych grach. Znaleźli się amatorzy żeby też spróbować sił w najnowszą produkcję TDC.

duch drzemiący w Atari sprawia, że nawet nowe gry to wiele satysfakcji

Szczególne podziękowania należą się pani Klaudii zastępcy dyrektora targów, za pomoc i dobre słowo.

ten uśmiech, bezcenne

W podsumowaniu choć samego wyjazdu nie żałuję, to wolałbym na razie nie robić żadnej imprezy w takim wydaniu. Jak pisał Nosty nasze ambicje rosną, były plany pokazania ciekawych rzeczy i wykładów, a wszystko znowu na wariackich papierach z powodu wycofania wsparcia organizatorów.
Wyjazd był z pewnością bardzo pouczający i na długo zostanie nam w pamięci, ze względu na liczną ilość przygód. Wszystkich nie zdołam opisać, bo czasu brak, może na najbliższym zlocie już wkrótce zasiądziemy przy zimnym beczkowym piwie i coś poopowiadamy.



Dziękujemy bardzo za ten debiut, szczególnie że jak na razie jest to pierwsza i ostatnia relacja jaką planujemy z Lublina - chyba że ktoś z Was jest chętny?
Wyjazd faktycznie był niezwykłym doznaniem:P Ale ogólnie ilość wspomnianych przygód zwykle przekłada się na wiele rzeczy, które potem z uśmiechem można wspominać ;)

Dziękujemy też organizatorom targów, w szczególności Panu dyrektorowi Jackowi Malickiemu oraz Pani Klaudii, którzy cały czas nas wspierali.
Szczególne podziękowania się należą sponsorowi naszego stoiska Fundacji Wspierania Edukacji Informatycznej 'PROIDEA', bez której nie ruszylibyśmy z miejsca:



Zdjęcia w fotorelacji są moje, z wyjątkiem jednego, które zrobił Paweł, czyli autor tego tekstu.


Oto wszelkie ślady w necie jakie znaleźli Grzegorz i Zbyszek:

- Lublin - Gazeta

- Kurier lubelski

- mmlublin.pl

- YouTube: 3D POLAND (oldschool computer stuff) - Lublin 24.11.2012


- Facebook

- Plus.google.com

- Picasa

2012-12-02 14:16 by TDC
komentarzy: 37
tdc @2012-12-02 17:41:39
I parę słów ode mnie:

Tym razem po raz pierwszy uruchomiliśmy obie części Archona i ta fantastyczna gra chwyciła dzisiejszą młodzież rewelacyjnie.

Gdy zobaczyłem tę dziewczynę przy MaKey MaKey z ogryzkiem w ręku, śmiałem się że ona nam zjadła kontroler ;)

Aha, Paweł sobie tutaj żartuje, ale faktycznie ten droid R2-D2 ma takie funkcje jak patrolowanie i pilnowanie.

Wielkie podziękowania się należą Zbyszkowi, który dowiózł gigantyczną ilość sprzętu, która ważyła pewnie ze 150 kg.
Dodatkowo wieczorem Zbyszek zabierał nas do najlepszych lubelskich knajp i muszę przyznać otwarcie, że jak jadłem pizze w różnych rodzajach, smakach, rozmiarach i kształtach - to takiej jeszcze nie jadłem - była wyśmienita. Następnego dnia jadłem zapiekane pieczarki, które również były smakowite o oryginalnym smaku.

Ciekawe było że jeden z najmłodszych graczy, który grał u nas dobrych parę godzin przez dwa dni powiedział do mnie pod koniec: gdzie można kupić takie gry i Atari ?

Ze sprzętu mieliśmy niewielkie problemy z dżojami jak pisał Paweł, dodatkowo po pewnym czasie zaczął się zawieszać nietestowany Atari 130 XE, a jeszcze gorzej było z Elwro, który zaczął się notorycznie zawieszać po kilku godzinach, aż w końcu kompletnie przestał działać - chyba się przegrzał. Były też niewielkie problemy z Amigą 500 i Atari STE. Oba Amstrady również odmawiały posłuszeństwa, ten bardziej sprawny niestety miał uszkodzoną stację, poza tym wszystkie pozostałe sprzęty działały bez najmniejszych problemów.
grzybson @2012-12-02 18:43:51
Festiwal fantastyki - więc stąd te nekomini.... ;)

Natomiast przydałby się dostęp do takiej drukareczki 3D - wydrukowałbym sobie nowy "krzyżyk" do joysticka :D
Wieczór @2012-12-02 18:55:31
Niestety długo by nie pożył :( Te drukarki są dobre do robienia prototypów, zrobione efekty nie mają dużej trwałości
s2325 @2012-12-02 19:18:26
Możnaby drukować brakujące klawisze od Atari i podobnych. Może pociągnięcie lakierem bezbarwnym przedłużyło by ich życie.
Wieczór @2012-12-02 19:31:54
Może.. Ale one nie wietrzeją. Po prostu przy mocniejszym nacisku czy naprężeniu zaczyna pękać. Dlatego może klawisz by się udał - ruchomy element joysticka raczej na pewno nie
the fender @2012-12-02 19:54:17
Atari wiecznie żywe :)

A co do drukarki 3D to w codziennym życiu nadal ciekawostka, choć jak najbardziej pasuje do targów 3D. Zostały stworzone do rapid-prototypingu a na siłę próbuje się je forsować do tzw. ogólnego odbiorcy. Proponuję przeanalizować jak wygląda i w jakich warunkach zachodzi proces wtrysku tworzywa sztucznego a potem popatrzeć jak drukarka 3D tworzy obiekty.
nosty @2012-12-02 21:45:08
No wlasnie zauwazylem straszne parcie na te drukarki 3D.

Jeszcze dwa lata temu moj kolega, doktor mechanik, mowil zto samo co Wieczor i the fender - ze to narzedzie dla projektantow (a zwykle bardziej bajer), a wydruki nie dosc ze sa dosc kruche i wymagaja szlifow to jeszcze potwornie drogie.
A tutaj niedawno z powodzeniem wydrukowano zlacza SIO...
Moze rzeczywiscie dokonal sie taki postęp ze teraz wydruki z nich moga byc z sukcesem wykorzystywane jako elementy?

Hehe niedawno widzialem nawet art. na onecie o drukarkach 3D utrzymany w tonie SF: "juz lada moment kazdy bedzie mogl sobie w domu wydrukowac dowolną rzecz" :D
tdc @2012-12-02 21:48:13
Wytrzymałość takiego druku 3D oczywiście zależy od materiału jakim się drukuje. Poza tym jest to tak zrobione aby była zachowana równowaga między ilością zużytego materiału (tonera?:P) a jego wagą i wytrzymałością.

W tym wypadku wytrzymałość jest dość dobra, miałem w ręku okrągłych kształtów Jabbę i ten był bardzo mocny (ze względu na kształt jak jajko), natomiast jako część do dżoja to chyba za mało.

Jeśli coś ma być trwalsze to być może można to jakoś zmienić jeśli chodzi o konsystencję druku lub sposób wykonania (parametry drukarki). Można też manipulować samym kształtem bo pewnie małe elementy są najbardziej łamliwe i się gną, ale jakby wydrukować coś solidnego to może jako krzyżak w dżoju by wytrzymał jakiś czas.
tdc @2012-12-02 21:54:25
@nosty "dowolną" to bym nie przesadzał, kiedyś reklamowano zwykłe drukarki że będzie można drukować sobie banknoty i do dziś tego zrobić w domu nie można ;)
SMZI Chriss @2012-12-02 22:13:26
Witajcie
Już gdzieś pisałem że bardzo się cieszę że Wy dotarliście i "retro" działało na targach. Niestety widać z tej relacji że dobrze że nie jechaliśmy...brakowało praktycznie wszystkiego i do tego panował totalny rozgardiasz. - niezmienia to faktu że zrobiliście świetne miejsce z retro sprzętem i za to Wam w imieniu wszystkich retro-mianiaków dziękuję.
U nas wielkie przygotowania do uruchomienia pierwszej ekspozycji Muzealnej - trzymajcie kciuki aby się udało.
Pozdrawiam serdecznie ze Śląska.
Chriss
jhusak @2012-12-03 00:06:06
A ja mam własnoręcznie zrobionego reprapa i:
- wydruki FDM są bardzo mocne - krzyżyk spoko, ale trzeba wiedzieć, jak to robić.
- aby były dokładne trzeba się postarać (niska prędkość)
- nie nadają się za bardzo do prototypowania, ale świetnie wychodzą przedmioty użytkowe.
- na wydruku powiesiłem rower, siekierę, palta.
- zrobiłem dystanse do drzwi balkonowych.
- wtyczka sio wychodzi, ale niezbyt ładnie, natomiast jest funkcjonalna.
jhusak @2012-12-03 00:06:50
@grzybson, daj projekt w google skeczupie, to Ci wydrukuję.
_mac @2012-12-03 00:21:03
nosty @2012-12-03 01:00:03
siekiere...? O_o

zreszta, po co Ci siekiera? wydrukuj od razu porąbane polana ;)
Leśny Jeleń @2012-12-03 01:11:52
Po przeczytaniu można dojść do wniosku, że piszący te słowa na siłę próbuje przedstawić imprezę w dobrym świetle.

Czy "przygody itd" były na tyle "trudne, że ? ... ?
Pablo112 @2012-12-03 06:19:12
Najbardziej dawało znać zmęczenie, brak jakiegokolwiek planu bo na kilka dni przed organizator targów wycofał się z obietnic, wciaż coś zaskakiwało niemile, na koniec dnia padaliśmy do łóżek. Żeby to jakoś znieść to zaczeliśmy się z tego śmiać. Ale na naszym stanowisku panował dobry humor stąd taka relacja.
Zdecydowanie brakowało sprzętu i osób do pomocy
innuendo @2012-12-03 12:09:18
Gryzor się do Contry nie umywa :)
cpt. Misumaru Tenchi @2012-12-03 13:08:10
Prawda. Etap piąty dziejący się w śniegowej zamieci czy wylęgarnia obcych która żyje i pulsuje nam pod nogami to wypasik totalny; że już nie wspomnę o przerywnikach pomiędzy misjami które w Gryzorze po prostu wyparowały.
grzybson @2012-12-03 14:25:52
@jhusak
Najpierw muszę przygotować ten projekt, bo nawet nie myślałem, że znajdzie się ktoś z drukarką 3D w domu :)
Wieczór @2012-12-03 15:19:36
@jhusak: to to musi być inna technologia, albo materiał niż to co widziałem. Znajomy robił prototypy wzornicze - obudowy urządzeń, klawiatury, ale z trwałością było średnio. Inna rzecz, że coś takiego jak wtyczka SIO też nie byłoby problemem, to nie pracuje tak bardzo jak krzyżak w joysticku.
innuendo @2012-12-03 16:11:28
Tenchi, animowane przerywniki są, jeśli dobrze pamiętam, tylko w wersji japońskiej. Również inne "bajery" typu dodatkowa animacja na planszach etc. Widzę, że miałeś przyjemność grać w tę japońską :)
cpt. Misumaru Tenchi @2012-12-03 16:30:36
Nawet lepiej: miałem przyjemność grać w tę japońską przetłumaczoną fanowsko na angielski, patch jest dostępny już od jakiegoś czasu. Słusznie prawisz: animacje między etapami są tylko w wersji japońskiej. Natomiast brak bajerów typu padający śnieg czy animowane palmy w wersji US spowodowany był mniejszą liczbą mapperów które najpierw NES, a potem Pegasus potrafiły obsłużyć. To nie jedyna gra której wydania na różne części świata różnią się tak dramatycznie, ale resztą zajmiemy się w swoim czasie podczas rozbierania na czynniki pierwsze Famicoma.
innuendo @2012-12-03 16:46:29
Tenchi, pozostaje mi czekać na Twoje opisy gier na konsole ze stajni wielkiego N. Akurat Contra od Konami dostarczała masę przyjemności z grania w nią. Także teraz miło do niej wrócić.
the fender @2012-12-03 17:56:48
@Wieczór: pracować nie pracuje, ale chyba nikt nie chciałby aby taka wtyczka rozsypała się przy próbach wyjęcia.

Faktycznie ciekawe jest to co napisał Kuba. Ciekaw jestem jakiego rodzaju tworzywa używa, jak jest temperatura na dyszy i jakich gabarytów przedmioty można uzyskać na jego sprzęcie. Do powieszenia rowera (niech będzie 18 kg) potrzeba naprawdę jednolitej struktury materiału odpornej na naprężenia działające w poprzek jego przekroju.
tdc @2012-12-03 19:01:21
Tu widać jak wygląda taki wydruk w środku:
http://tdc.pigwa.net/pics/eventy/Targi3D...

czyli jak mówiłem jest to kompromis miedzy wytrzymałością, a ilością zużytego materiału drukującego. Z pewnością manipulując parametrami druki da się osiągnąć większą wytrzymałość, a ta i tak jest niezła.


@SMZI Chriss:
Dzięki, za dobrze czytasz między wierszami ;) Podobnie zresztą jak Leśny Jeleń)

Nie ma nam co dziękować, mimo to że się staraliśmy jak tylko mogliśmy. Jednak organizowanie stoiska na 2 dni przed imprezą wyszło tak jak wyszło.
Szkoda że nie wpadliście do nas przynajmniej towarzysko, bo wielu miłośników nas zaczepiało, fajnie sobie rozmawialiśmy z przedstawicielami miłośników Commodre itp. Do tego niektórzy dostawali ode mnie różne ciekawostki zgrywane na karty - zupełnie jak na starym copy party ;)

Super, że Wasze przygotowania są w toku, oczywiście jesteśmy jak najbardziej zainteresowani i trzymamy kciuki ;) Dajcie znać co i jak zrobiliście.

Również pozdrawiamy!
Wieczór @2012-12-04 03:35:59
@the fender: no aż tak słabe czy kruche to to nie było, żeby się rozsypywało. Na wtyczkę czy na drobne elementy nie pracujące za mocno nadawało się. Chodzi o to że przy odpowiednim nacisku pęka i się kruszy znacznie łatwiej niż zwykły plastik. W przypadku elementów joysticka to akurat ma zasadnicze znaczenie
xeen @2012-12-04 10:46:24
co to za gra na zdjęciu podpisanym "duch drzemiący w Atari sprawia, że nawet nowe gry to wiele satysfakcji"?
tdc @2012-12-04 10:56:33
Xeen podpadasz :P Przecież to nasz Bioptronid.

http://atarionline.pl/forum/comments.php...
Wieczór @2012-12-04 12:08:18
Nie każdy orientuje się w niszowych produkcjach :P
tdc @2012-12-04 17:41:02
Produkcje Atari są niszowe, czyli Bioptronid jest niszowy wśród tych niszowych :P
Wieczór @2012-12-04 18:33:49
Ueee... to była prowokacja... A tu nic?
mgr_inz_rafal @2012-12-04 19:37:03
Odnośnie wydruków 3D... Drukowana (częściowo) broń.
www.extremetech.com/extreme/142265-the-f...
xeen @2012-12-04 20:31:02
to jeszcze nic, mój kolega ma drukarkę na której drukuje sobie części zamienne do tej drukarki właśnie. Czyli od bidy większość elementów może sklonować.
tdc @2012-12-05 01:27:26
Prawie jak klasyka literatury SF, maszyna która potrafi skopiować wszystko włącznie z samą sobą (rekurencja).
Vasco/Tristesse @2012-12-06 00:59:28
Agenci Skynetu...
tdc @2012-12-06 17:04:01
Agenci Skynetu są monotematyczni :P
damian @2015-08-31 11:26:22
Drukarką można wydrukować drukarkę o ile ma się odpowiednie komponenty. Na razie kupuję tylko żywice akrylowe fotoutwardzalne z palety kolorów CMYK. Zarówno żywice jak i gotowe szablony można kupić online na platformie 3D Designers. W sumie fajna zabawa.
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Jak to zrobic bez... [pewien_zna... (6)
ostatni: 27-04-2024 10:06, pancio
Majowy sztab dla Warszawy (4)
ostatni: 27-04-2024 01:18, as...
Niedokładność Fujinet (110)
ostatni: 26-04-2024 21:16, newton
ACSI2STM - nowy dysk twardy ACSI ... (8)
ostatni: 26-04-2024 20:22, Pawex (RTG)
The400 (64)
ostatni: 26-04-2024 19:22, Ataripuzzle
Zasilacz Atari fx 551 ,1050, 1200... (39)
ostatni: 26-04-2024 17:46, jhusak
RastaConverter by Jakub Dębski (919)
ostatni: 26-04-2024 12:37, gienekp
Najmniejsze na świecie Atari 8-bi... (136)
ostatni: 26-04-2024 09:02, thewasp
Mega-CD (4)
ostatni: 25-04-2024 00:24, adi
TSFX Turbo Blizzard (110)
ostatni: 24-04-2024 22:06, pustak
Poszukiwania: Turbo Rom - Mapasof... (26)
ostatni: 24-04-2024 21:09, gienekp
Zgrywanie programów z dyskietek (57)
ostatni: 24-04-2024 13:03, duncan
plus4 kanion (12)
ostatni: 24-04-2024 09:21, mono
[Nieaktualne] Sprzedam Samsung Sy... (7)
ostatni: 23-04-2024 21:58, Gzynio
Nowe gry na Atari (100)
ostatni: 23-04-2024 19:33, Peri Noid

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2782
Ostatnio zarejestrowany: Marek
Postów ostatniej doby: 16

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (12)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (12)
Tomasz Dajczak i Kaz (21)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (15)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (25)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (36)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»