atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Nowy tracker dla Atari STE z 2022-11-26 19:38 (0)
Nowa gra "Tony" - koder poszukiwany! z 2022-11-24 12:29 (59)
About AVG cartridge in English & 4K z 2022-11-22 19:21 (3)
Płytki stereo dla chętnych z 2022-11-20 20:48 (20)
Opowieści o Elwro byłego pracownika z 2022-11-17 12:01 (12)
GEOS dla Atari! z 2022-11-14 13:14 (41)
Polski komputer Cobra-1 z 2022-11-11 00:20 (13)
Lato z lutownicą #3 z 2022-11-09 13:13 (6)
Światowa premiera "Light Pen Driver" z 2022-11-05 21:05 (8)
Polska gra RPG "Company" z 2022-11-04 08:31 (11)
Historia L.K. Fire-Bird z 2022-11-01 15:19 (22)
Wyniki konkursu ABBUC 2022 z 2022-10-30 16:49 (42)
Lato z lutownicą #2 z 2022-10-25 19:33 (4)
Spotkanie fanów Cobra 1 z 2022-10-21 13:29 (13)
Kasieńka, Kasia, a właściwie CASia... z 2022-10-17 10:11 (7)
ATASCII Compo Edycja II z 2022-10-16 12:49 (9)
Wkrótce Retrospekcje w Krakowie z 2022-10-13 10:41 (2)
Wyniki Grawitacji 2022 z 2022-10-09 23:30 (16)
Lato z lutownicą #1 z 2022-10-08 11:15 (0)
Nadchodzi Grawitacja 2022 z 2022-10-05 09:32 (4)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (35)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (123)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2022-11-25
Liczba katalogów: 7781, liczba plików: 30843
Zmian katalogów: 123, zmian plików: 253

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2111 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
'Odyseja Armorii' – relacja z pola bitwy
Na prośbę xeena postanowiłem napisać słów kilka na temat tworzonej przez sOnara i Wieczora gry tekstowo-przygodowej 'Odyseja Armorii'.


Jak to było...

Może na początek napiszę jak wpadłem na ten zwariowany pomysł. Otóż od małego wykazywałem sentyment do wszystkiego co związane z morzem. Czytałem sporo książek na te tematy ale zawsze czegoś mi brakowało. Chciałem sam wymyślić jakąś zwariowaną korsarską przygodę i podzielić się nią z ludźmi. Spoglądałem na moje Atari i wiedziałem, że jestem zbyt cienki by napisać swoją własną grę o 'piratach'. Pomysł ten prawie zdechł śmiercią naturalną. Musiało minąć sporo lat bym poznał kogoś, kto mógłby to zakodować na małe Atari.

Produkt testowany na ludziach...

Zacząłem od napisania w html-u kilkunastu stron na test. Dorobiłem do tego szczątkową grafikę ale pomysł się spodobał moim znajomym i to bardzo. Wypytywali mnie: - Co dalej? Te reakcje sprawiły, że zacząłem szukać programisty. Sam to sobie mogłem pomarzyć o tworzeniu gry.

Potrzebny był i muzyk. Jako koder zgłosił się Sikor. Jako muzyk zgłosił się Miker. Niestety ze względu na chwilowy brak czasu musiałem znaleźć kogoś innego na ich miejsce. Wtedy to nawinął się Wieczór. Reszta historii jest chyba oczywista ;)

O samej grze...

Gra 'Odyseja Armorii' to tekstowa przygodówka z wstawkami graficznymi zależnymi od sytuacji i lokacji w grze. Jest tworzona w assemblerze. Jako tryb graficzny wybraliśmy 'ósmy'. Dlaczego? Nie ma sensu tego tłumaczyć. Przecież i tak wszyscy wiedzą.

Nieco o grafice...

Niestety nie stać mnie na takie cudo jak tablet graficzny i będę musiał długo czekać, aż to marzenie się ziści - także do tworzenia grafiki do gry używam... gładkiego kawałka papieru, zwykłego ołówka i pisaka zwanego 'markerem'...



Najpierw szkicuję na papierze ołówkiem. Potem poprawiam linie markerem. Nie mając skanera – fotografuję grafikę, którą narysowałem i konwertuję do dwu-kolorowego GIF czyli 1 BPP. Co dalej z tym - nie wiem. To już działka kodera by to pojawiło na ekranie Atari...


Co z fabułą?

Teksty są pisane na PC (po nocach) ; ). Następnie są o wstępnie obrabiane w MemoPad. Kolejnym edytorem jest już atarowski Panther gdzie aplikuję polskie czcionki oraz finalny wygląd opisów i dialogów. Mamy obecnie 10kB tekstu na Atari co równa się 420 liniom atarowskiego tekstu. Mieści się w tym 41 scenek. Lokacje na razie są cztery. Wszystko jest w tworzeniu.

Prosimy o jedno. Trzymajcie kciuki i wspierajcie dobrym słowem projekt.

2013-11-30 21:58 by "sOnar/CGS"
komentarzy: 24
xeen @2013-11-30 22:25:28
ręcznie rysowane graficzki + piraci - to jest klimat! :)
_muffy @2013-11-30 22:46:12
Czekam niecierpliwie ale do świąt (wielkanocnych) to chyba się wyrobicie? ;)
Bluki @2013-11-30 22:48:36
Ja trzymam kciuki, zwłaszcza, że wreszcie powstaje gra z intrygującą tematyką z myślą o polskim odbiorcy, czyli w języku polskim.

Oby tylko nie doszło do starcia z piratami z Karaibów :)
wieczór @2013-11-30 23:40:48
Postaramy się ;) A co do języka to ja osobiście stoję na stanowisku, że należy to zrobić tak, aby dodanie języka było w miarę bezproblemowe (oczywiście nie jest na razie w planach, ale opcja powinna być ;) )
Konop @2013-11-30 23:46:28
Herr Zonar... Te rękawiczki - sehr BDSM - mniam, mniam...
Ulriś @2013-12-01 00:01:02
O ja, gut, gut. Bierzemy Sonara do SMBD. :)
Jesionen @2013-12-01 00:38:39
Będę czekał z niecierpliwością, zapowiada się ciekawie a w szczególności że po Polsku. Pozdrawiam
vdl @2013-12-01 10:24:24
fajne te obrazki na papierze ale po konwersji duzo traca.
Przydalby sie jeszcze retusz grafy na atari, albo konwersja z opcja diterigu.
wieczór @2013-12-01 10:28:47
Dithering w tej rozdzielczości zabije tę grafikę :) Poza tym tam ma nie być odcieni a czysta czerń i biel, same linie - właśnie taki styl, więc dithering nie jest tu potrzebny. Z tego co wiem s0nar jakiś retusz robi.
mgr_inz_rafal @2013-12-01 10:48:35
Będzie Kraken? :)
larek @2013-12-01 11:06:30
Czy w grze będziemy wpisywać polecenia, czy tylko ograniczymy się do wyboru jednej z podanych opcji?

Trzymam mocno kciuki!
the fender @2013-12-01 11:21:06
Pirat świetny tym razem :-D
the fender @2013-12-01 11:22:04
... a papuga też będzie? :)
sOnar @2013-12-01 11:22:39
W grze będzie wybór opcji larek.
duncan @2013-12-01 12:13:54
chcemy papugę
wieczór @2013-12-01 12:25:38
Papuga będzie. Lepsza niż się spodziewacie :)
grey / mystic bytes @2013-12-01 21:04:55
Powodzenia sOnar :) Szykuje się ciekawy tytuł. Fajnie, że Xeen namówił Ciebie na napisanie tego artka i mogliśmy zobaczyć kawałek Twojego "warsztatu". Pozdr!
adv @2013-12-01 23:45:57
sOnar pisze "nie mając skanera" W niemal każdym cafe internet jest skaner więc można by skany zrobić hurtowo. Być może wówczas dawałoby to lepszy efekt od fotografii (np. lepsze doświetlenie, więcej detali). Przy konwersji do czerni i bieli w rozdzielczości A8 to chyba nie ma znaczenia, nie znam się.

Ps. Teraz rozumiem, dla czego sOnar jest sOnar ;)

Powodzenia Piraci!
tdc @2013-12-03 00:37:34
O! fajnie, jestem bardzo zainteresowany rozwojem sytuacji. Dlatego czekam choć na wersję demo ;)

Wieczorowi tego tłumaczyć nie trzeba, ale takie grafiki się dobrze pakują więc można tutaj pomyśleć nad czymś ciekawym, może te obrazki będą się składać z jakiś powtarzających się elementów (słownik) czy czegoś innego? może geometrycznego?
as... @2013-12-03 13:48:31
Pięknie sOnar rysujesz.
Czekamy na grę!

Będzie to ciekawa pozycja...
_muffy @2013-12-03 21:28:04
@tdc
z obserwacji: im większy obiekt tym lepiej się pakuje dane (polecam np inflate)
Grafa w 2 kolorach powinna się spakować zajefajnie.
Jeśli by było kilkanaście skompresowanych, powtarzających się elementów to wychodzi (zazwyczaj) więcej bajtów dla poszczególnych obrazków niż spakowane obrazki osobno. (albo można też inaczej: jak mamy np wolne miejsce w pamięci to spakować 2 obrazki i wypakowywać 2 naraz obok siebie wyświetlając właściwy)
Ale i tak zawsze wychodzi w praniu jaką metodę się wybierze. ;)
wieczór @2013-12-04 11:42:11
Jeden większy obiekt faktycznie lepiej się pakuje, głównie z tego powodu, że nie mamy osobnych słowników, nagłówków itp. oraz statystyczne właściwości zbioru się poprawiają (o ile nie jest wredny, a monochromatyczne bitmapy są wyjątkowo przyjazne ;) ). Ale oprócz klasycznego pakowania czy to RLE, LZW itp są jeszcze inne metody którymi można zdekomponować obraz przed pakowaniem, zwłaszcza jeśli nie są to zdjęcia a grafika. Warto sprawdzić powtarzające się patterny ale nie w sposób jak robi to G2F - tzn. niezależnie od ich położenia i rozmiaru i wtedy je spakować - nawet wszystkie razem. Podejście "zfiksowane" co do rozmiaru i położenia (tak jak to się odbywa przy konwersji przez G2F na znaki) łatwo rozłożyć na łopatki czymś co powinno się dekomponować ładnie , np. patternem powtarzalnym o rozmiarze 10x10 z przesunięciem o 1 piksel przy powtórzeniu.

W grze różnych obrazów będzie kilkadziesiąt, więc warto eksplorować różne metody, samo spakowanie to pójście na skróty :)
cierpliwus @2014-01-16 11:03:16
I co...
sOnar @2014-03-03 08:40:07
No i to, że pisze się dalej ale nie jest to takie łatwe jakby się wydawało... może Gwiazdka 2014...
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Normalny CART, ale OGROMNA pamięć (36)
ostatni: 27-11-2022 06:59, pancio
RMT hacking (94)
ostatni: 27-11-2022 06:24, as...
Warsztaty Action! - robimy action... (568)
ostatni: 27-11-2022 04:05, tdc
gra TONY czesc 1 Montezuma's Trea... (25)
ostatni: 27-11-2022 02:53, as...
Cartridge + Ram 512 (72)
ostatni: 26-11-2022 21:26, Zenon
Brakujące gry i programy w AtariO... (181)
ostatni: 26-11-2022 21:16, uicr0Bee
ultraboost - Nowa karta graficzna... (2)
ostatni: 26-11-2022 18:42, xorcerer
Silly Venture 2022 WE - 45th A260... (158)
ostatni: 26-11-2022 17:41, greymsb
Konwerter "CASia" zamienia CAS na... (58)
ostatni: 26-11-2022 15:04, pigula
Potrzebny specjalista od Elwro (33)
ostatni: 26-11-2022 10:13, Peri Noid
Ebay.co.uk po brexit (12)
ostatni: 25-11-2022 23:36, Alex
Gry kasetowe z fajnymi loaderami (18)
ostatni: 25-11-2022 21:26, FUJI
Assembler i emulator 2600/7800/XL... (10)
ostatni: 25-11-2022 20:50, galu
Jaka karta SD do AVG Cart? (8)
ostatni: 25-11-2022 17:50, Alex
Pismo "Grel" (15)
ostatni: 25-11-2022 15:30, George

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2575
Ostatnio zarejestrowany: bob21968
Postów ostatniej doby: 42

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Tomasz Dajczak i Kaz (21)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (13)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (16)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
Wolfgang Burger i Grey (0)
Mariusz "Ramos" Rozwadowski i Xeen (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (23)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (57)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (30)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (4)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (8)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»