atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Pędź Mietku, pędź! z 2024-10-10 12:44 (17)
ATASCII Compo - 4. edycja z 2024-10-06 19:12 (15)
Gra "Dangerous City" uwolniona! z 2024-10-03 15:49 (22)
Miniaturowe Atari #2 z 2024-09-30 19:15 (13)
Wkrótce "Bubble Bobble" na Atari z 2024-09-27 10:34 (52)
Pokłosie KWAS #34 - Projektowanie cartów Atari z 2024-09-26 20:28 (9)
Nocne Retro Granie w Poznaniu z 2024-09-24 20:35 (1)
O kodowaniu efektów dema na Atari STE z 2024-09-22 15:58 (27)
Co nowego dla Atari Portfolio? z 2024-09-19 19:43 (0)
Najmniejsze Atari cz. II z 2024-09-17 21:07 (4)
Nadlatuje polski sokół! z 2024-09-12 18:44 (16)
Atarowskie maleństwo po raz piąty! z 2024-09-09 18:58 (2)
Pamiętniczek dinozaurowych koderów z 2024-09-05 14:01 (12)
"Mafia" - od zera do supergangstera z 2024-09-03 23:55 (20)
Wkrótce spotkania z 2024-09-02 20:38 (5)
Ankieta dla zainteresowanych efektami w demie z 2024-08-30 17:54 (22)
Autorzy o demie "The Coders' Guide to the Demoscene" z 2024-08-26 14:29 (35)
Przejście gry "Auf Wiedersehen Monty" z 2024-08-26 14:23 (9)
Autorzy "Technical Difficulties" z 2024-08-25 16:58 (9)
Autorzy o "Auf Wiedersehen Monty" z 2024-08-23 20:56 (13)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (35)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (3)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-10-07
Liczba katalogów: 8477, liczba plików: 37049
Zmian katalogów: 66, zmian plików: 100

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2933 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
NOMAM - wyniki konkursu na 10-linijkową grę
W Lubece zakończył się dzisiaj niemiecki zlot miłośników komputerów retro NOMAM („Not Only Marvelous Atari Machinery”), na którym m.in. odbyło się głosowanie na najlepsze 10-linijkowe gry w BASIC-u. W tym roku konkurs obejmował trzy 8-bitowe platformy: Atari, Commodore i Amstrad.


Większość z 39 zgłoszeń była napisana na małe Atari i pierwsze miejsca w swoich kategoriach zdobyły gry właśnie na ten komputer: Carrera 3D (normalna długość linii), Broad's Revenge (długie linie) - gratulujemy! Co ciekawe, na liście znalazła się też praca na Tandy TRS-80 Color Computer (zwany popularnie CoCo). Niestety tym razem nie dotarła żadna gra z Polski.

Większość najciekawszych zgłoszeń prezentowaliśmy niedawno, dzisiaj opiszę dokładniej pozostałe gry na Atari. Kliknięcie na nazwę pozwoli na ściągnięcie gry z naszego archiwum.


Kategoria PUR (zwykła długość linii)

01. „Carrera 3D” – 9.30 pkt
Autor: Daniel "dmsc" Serpell


Grę opisywaliśmy tutaj.

02. „Cemetery Chase” – 8.50 pkt
Autor: Yoda Zhang (Kemal Ezcan)


Grę opisywaliśmy tutaj.

03. „Pear Picker on Ice” – 8.30 pkt (C64)

04. „F*ck-Man” – 7.78 pkt
Autor: Gunnar "Bunsen" Kanold


Grę opisywaliśmy tutaj.

05. „Mini-Breakout” – 6.50 pkt
Autor: Adrian Groves


Jak sama nazwa wskazuje, klon Breakouta. Mam wrażenie, że można było jednak więcej wycisnąć z tych 10 linijek. Nieco przeszkadza, że zawsze startujemy w tym samym miejscu i można zagrać tylko raz, potem trzeba grę uruchamiać od nowa.

06. „Maze” – 6.20 pkt
Autor: Sleepy


Gra tekstowa w języku niemieckim – poruszamy się w labiryncie ponumerowanych pomieszczeń (Raum) szukając wyjścia. W każdym wybieramy numer drzwi i przechodzimy dalej (z odgłosem kroków). Po drodze musimy jeszcze zdobyć klucz i otworzyć nim jeden zamek. Schemat przejść między pokojami jest chyba stały, więc więcej niż raz nie ma co grać.

07. „Virtual Invaders 10%” – 6.10 pkt (C64)
08. „Bad Square Swarm” – 5.89 pkt (C64)
09. „Navigator” – 5.70 pkt (C64)
10. „Stay Alive” – 5.56 pkt (C64)
11. „Racer” – 5.50 pkt (C64)

11. „Glider Fight” – 5.50 pkt
Autor: Jan-Sören "VD TONIC" Haas


Grę opisywaliśmy tutaj.

13. „Mini Break” – 5.30 pkt
Autor: Bill Kendrick


Kolejny klon Breakouta, tym razem mamy 3 życia, a kąt nachylenia odbicia zmienia się w zależności od punktu uderzenia piłeczki w paletkę, można nawet odbijać ją pionowo. Ruchy na boki są mało precyzyjne, przeskakujemy od razu o 3 znaki.

14. „Joy Joy Revolution” – 5.20 pkt
Autor: Kevin Savetz


Gra na refleks dla 1-2 graczy (zagrać może nawet 3-4, jeśli ma się model Atari 400/800), będąca wariantem konsolowej gry muzycznej "Dance Dance Revolution". Od dołu ekranu przesuwa się lista kolejnych ruchów (w postaci strzałek na zielono), które należy naśladować - czyli wykonać ruch dżojstikiem w momencie, gdy zielona strzałka znajdzie się na wysokości nieruchomego wiersza z czerwonymi strzałkami. Właściwy ruch każdego z graczy sygnalizowany jest odpowiednim sygnałem dźwiękowym.
Po każdej strzałce wypisywana jest informacja, czy gracz trafił (OK), czy nie (MISS), a na końcu dostajemy informację, ile procent trafień miał każdy z graczy.
Gra prosta i sympatyczna. Nie pojawiła się w ostatnim wyborze najciekawszych gierek tylko ze względu na późniejszą datę publikacji. Przypomnę jeszcze, że w styczniu ukazała się na Atari zabawna gra "Strictly Gone Bananas" (dla jednej osoby), oparta na podobnym pomyśle.

15. „Apple Max” – 5.10 pkt
Autor: Cliff Hatch


Grę opisywaliśmy tutaj.

16. „Olympics 6502” – 4.80 pkt
Autor: German "devwebcl" Gonzalez-Morris


Gra sportowa: rywalizujemy z komputerem w biegu na sto metrów. Sterujemy poprzez szybkie naprzemienne ruchy dżojstikiem góra-dół, a przyciskiem FIRE rozpoczynamy nowy bieg. Na początku jest bardzo łatwo, ale przeciwnik jest w każdej rundzie nieco szybszy. Gdy wygra, gra się kończy.

17. „Schifoan” – 4.78 pkt (C64)

18. „Re-Action” – 4.10 pkt
Autor: Sean Billings


Grę opisywaliśmy tutaj.

19. „Ringtoss” – 4.00 pkt
Autor: Bill Kendrick


Grę opisywaliśmy tutaj.

20. „Get!” – 3.90 pkt
Autor: Chris "atariland2600" Read


W polu gry w losowych miejscach pojawia się "O", a nasze zadanie polega na w miarę szybkim najechaniu w to miejsce "X"-em. Wówczas pojawia się kolejne "O" i znowu musimy je złapać. Gra kończy się, gdy zbyt wiele czasu zajmuje nam dotarcie do nowego celu.
Sterowanie dżojstikiem. Spacja – rozpoczęcie nowej gry.

Gra się nawet OK, ale nie widać wzrastającego poziomu trudności.

21. „Simon” – 3.70 pkt
Autor: Adrian Groves


Tytuł nawiązuje do zabawy "Simon Says", w której gracz wcielający się w Simona daje innym instrukcje do wykonania. W każdej rundzie prezentowana jest (coraz to dłuższa) losowa sekwencja dźwięków skojarzonych z 4 kierunkami wychylenia dżojstika i 4 kolorami pojawiających się X-ów. Po wysłuchaniu i obejrzeniu sekwencji mamy powtórzyć ją wykonując odpowiednie ruchy dżojstikiem.

Niedopracowane są pewne elementy gry. Niestety nie do końca czytelne są powtórzenia tego samego dźwięku, a szczególnie mylące jest to, że na początku słychać jeszcze ostatni dźwięk z poprzedniej rundy...

22. „Overtake” – 3.67 pkt (Tandy CoCo)

23. „Air-Threat” – 3.60 pkt
Autor: Bostjan "Gury" Gorisek


Fabuła gry wygląda następująco: jest rok 2140, żyjąca od dawna w pokoju ludzkość zostaje zaatakowana przez złych Traxtorów z odległej planety Xus, którzy chcą podbić Ziemię i zamienić ludzi w niewolników. Musimy osłabić ochronę ich statków powietrznych zanim wylądują, trafiając każdy z nich pociskiem – można przepuścić bez trafienia najwyżej 3 z nich.

Od prawej przelatują po kolei statki Traxtorów, zrzucają bomby, a na dole jesteśmy my. Musimy unikać spadających bomb i trafiać cele. Kolejny strzał można oddać dopiero wtedy, gdy w polu gry nie ma już poprzedniego. Detekcja kolizji jest nieco myląca, więc najlepiej celować w przód statku.

24. „Magic Cards” – 3.50 pkt
Autor: Abel "ascrsoft" Carrasco


Gracz wybiera sobie w myślach liczbę z określonego zakresu, a następnie przegląda wyświetlane karty (na których wypisane są stałe zestawy liczb) i wskazuje te zawierające wybraną liczbę. Komputer na tej podstawie zawsze potrafi „zgadnąć”, o którą liczbę chodziło – tak są skonstruowane te karty. Grywalność jest więc praktycznie zerowa.


25. „Hangman” – 3.20 pkt
Autor: Adrian Groves


Popularny „wisielec”. Kuba Husak wycisnął więcej rok temu z tego samego pomysłu.

26. „Chase” – 3.11 pkt
Autor: Holger "Rockford" Bommer


W każdej turze naszą postać oznaczoną "@" i umieszczoną w prawej części planszy stara się złapać przeciwnik (oznaczony "#") startujący z lewej strony i poruszający się na oślep w naszym kierunku, wybierając najkrótszą drogę. Musimy tak się przesunąć, aby przeciwnik uderzył w jedną z przeszkód umieszczonych na planszy – uważając jednocześnie, żeby samemu nie rozbić się o taką przeszkodę lub o ścianę. Plansza generowana jest losowo, mamy chwilę na zorientowanie się w sytuacji i następuje start tury. Gra sprowadza się do tego, aby szybko ukryć się za jakimś elementem planszy. Wszystko toczy się błyskawicznie, pojedyncza rozgrywka trwa najczęściej krócej niż pół sekundy.
Grywalność: nieduża. Z jednej strony "#" dość często rozbija się od razu na początku i żadna w tym nasza zasługa. Z drugiej strony problemem jest fakt, że gra niestety nie sygnalizuje dźwiękowo momentu, od którego można się ruszać, więc zwykle albo trzymamy wcześniej przycisk licząc na to, że nie roztrzaskamy się o przeszkodę, albo jesteśmy spóźnieni z reakcją.

27. „Procrastination” – 3.10 pkt
Autor: Kevin Savetz


Gra w... zwlekanie. Na ekranie widzimy wydłużający się słupek ułożony z ">", a my mamy nacisnąć spację. Im dłużej czekamy, tym więcej punktów dostaniemy, ale nie możemy przesadzić – jeśli słupek osiągnie zbyt duży rozmiar i nadpisze gwiazdkę, przegrywamy i otrzymujemy zero punktów.

Gra jest mało ciekawa, czekamy przez dłuższy czas obserwując powoli rosnący słupek, a tuż przed końcem naciskamy spację. Ponieważ jego wydłużanie jest losowe, więc tak naprawdę nie mamy większego wpływu na maksymalny możliwy w danej rozgrywce wynik.

28. „Hearts & Bullets” – 2.80 pkt (C64)
28. „SOS Aereo” – 2.80 pkt (Amstrad)
30. „Flappy Dot” – 2.78 pkt (C128)

31. „K1nderc0mp” – 1.60 pkt
Autor: Chris "atariland2600" Read


Program wprost nawiązuje do Kindercomp z 1983 roku, zestawu 6 prostych zabaw z komputerem dla dzieci w wieku przedszkolnym.
W tym „K1nderc0mp” mamy dwie opcje:
1) wpisujemy 3-cyfrową liczbę, a potem ta liczba jest wypisywana w poprzek ekranu przy akompaniamencie dźwięków,
2) kursor zostawia ślad i możemy coś narysować.
Grywalność: znikoma.


Kategoria EXTREM (długość linii do 256 znaków)

01. „
Broad's Revenge” – 9.50 pkt
Autorzy: Frantisek "Fandal" Houra,
Christian "Irgendwer" Krüger



Grę opisywaliśmy tutaj.

02. „Slide Ten” – 9.20 pkt
Autor: Ingo "1NG" Boller


Grę opisywaliśmy tutaj.

03. „can MaP” – 8.00 pkt (C64)
04. „3peak x 10lines” – 7.90 pkt (C64)
04. „Run Little Man” – 7.90 pkt (C64)
06. „Bounce” – 6.20 pkt (Amstrad)
07. „Micronoid” – 5.56 pkt (Amstrad)
08. „Walls 10%” – 3.90 pkt (C64)

2015-04-12 23:46 by "Adam"
komentarzy: 18
Pabloz1974 @2015-04-13 11:46:25
pierwszy !!!
tami @2015-04-13 12:37:13
Nieprawda! Dziś trzynasty.
anon @2015-04-13 12:41:07
Mój faworyt wygrał. Trzeba było obstawiać :).
Bunsen @2015-04-13 13:42:08
But nobody bet against ;)
wieczór @2015-04-13 17:37:05
Szacun dla wszystkich uczestników jak stąd do Kielc... Dla mnie łamgłówki typu jak zmieścić całą logikę w 10 liniach lub np. 256 bajtach to mózg roz...... Zdrowie waszych mózgów, oby służyły jak najdłużej :)
grey / mystic bytes @2015-04-13 17:58:35
What Wiczór said :) Re-we-la-cja.
Enjo @2015-04-14 21:53:39
Zajebisty niebieski T-Shirt:
READY.
[]
Laski na to polecą, a Atarowcy też zrozumieją :)
Bunsen @2015-04-15 09:44:33
I also like 8bitjunkie's T-Shirt with Dimo (from Dimo's Quest) on it :-).

Little story: We waited about 10 minutes for 8bitjunkie in front of the church (the location of the meeting) standing right in position for the photo with the atari flag in our hands. The location is in a residential area of Lübeck and some people passed in the ten minutes with wide opened eyes, wondering about the weird group of 45 years old men shouting loud "Thomas, Photo, Thomas, Photo, Thomas, Photo!!!!"
tdc @2015-04-15 19:09:45
Cacy gierki ;)
jajec @2015-04-18 20:44:12
gra
„Broad's Revenge” – 9.50 pkt\
nie wiezw ze to jest w 10 liniach napisane
nie uwierzę dopóki nie zbocze sory
mgr_inz_rafal @2015-04-18 21:47:03
jajec, na ekranie tytułowym wciśnij BREAK i wpisz LIST.
sory
jajec @2015-04-18 22:36:34
listuje i nadal nie wieze - to nie mozliwe .Jesli 10 lini tyle potrafi - to gdzie te piekne gry na atari
wieczór @2015-04-19 11:17:32
@jajec: nie zadawaj naiwnych pytań. Żadne linie nic nie potrafią, potrafią twórcy. A gier nie ma bo ich nikt nie robi :) Proste.
Adam @2015-04-19 14:42:27
Trudno się nie zgodzić, wartościowe linie kodu same się nie piszą :)

Bunsen poinformował na AtariAge, że rozbudowane wersje najlepszych gier z konkursu na 10-linijkowce byłyby mile widziane przez organizatorów konkursu ABBUC, więc może doczekamy się udoskonalonych wersji niektórych z tych programów.
jajec @2015-04-19 17:23:30
A czy ktos moglby wyjasnic co robia te magiczne line ? :-)
moan by side nauczyc duzo na przykladzie takiej grey.Na razie dla mnie to czarna magia
Adam @2015-04-19 18:21:32
"moan by side" = "można by się"? :)
Tej akurat gry nie analizowałem, ale niektórzy autorzy sami opisują, co się dzieje w ich kodzie, np. w grze "Carrera 3D": http://atariage.com/forums/topic/234337-...
jajec @2015-04-19 20:37:03
Sorki :-) taki slang murzyński mi wyszedł :-(
Ciekawym by bylo pokusic się o analizę dowolnej przedstawionej tu gierki - 01 podobna jest do pewnej gry ;-) sierry i ma ładna grafikę.
Analiza taka dla przedszkolaka :-) przypuszczam za po takim tutorialu wielu spróbowało by się z pisaniem czegokolwiek na Atari :-)
.Dla mnie assembler to czarna magia - a tu widze noemalny jezyk i efekty o kotorych myslalem ze sa do osiagniecia tylko przy pomocy asm :-)
pirx @2015-04-20 12:07:00
to dzięki temu, że atarka ma solidne wspomaganie sprzętowe wielu efektów i po inteligentnym przygotowaniu danych animacje mogą zajmować bardzo mało czasu procesora.
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
MultiCLK Module for Atari 8-bit (17)
ostatni: 11-10-2024 17:12, pancio
Zróbmy razem grę...TONY 2 (18)
ostatni: 11-10-2024 17:10, Vidol
ACSI2STM / 1040 STE / TOS 1.06 - ... (28)
ostatni: 11-10-2024 15:19, hawix
Filterek do Blizzarda (101)
ostatni: 11-10-2024 11:57, adi
Motocross (LiteRally) (651)
ostatni: 11-10-2024 11:00, Kaz
Gra "TONY" (425)
ostatni: 10-10-2024 22:48, xbx
PBTOOLS - para narzędzi do manipu... (2)
ostatni: 10-10-2024 21:55, Jeffrey S Worley
Ciekawostki (5579)
ostatni: 10-10-2024 18:19, j_g
Gry w GTIA (63)
ostatni: 10-10-2024 15:21, Kaz
IBM Tetris... (6)
ostatni: 10-10-2024 14:33, Kaz
Problem Jasia cover (93)
ostatni: 10-10-2024 09:37, Kaz
Grupa Pink Softhard (89)
ostatni: 10-10-2024 09:09, Kaz
SID i POKEY (695)
ostatni: 09-10-2024 22:51, nogorg
Zmiany w bazie gier, dem, użytków (951)
ostatni: 09-10-2024 20:51, Kaz
Doom na lampce i nie tylko (9)
ostatni: 09-10-2024 16:25, Cyprian

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2834
Ostatnio zarejestrowany: Mario2024
Postów ostatniej doby: 33

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (13)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (15)
Tomasz Dajczak i Kaz (22)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (30)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (15)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (87)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (50)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»