atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Pędź Mietku, pędź! z 2024-10-10 12:44 (26)
ATASCII Compo - 4. edycja z 2024-10-06 19:12 (15)
Gra "Dangerous City" uwolniona! z 2024-10-03 15:49 (22)
Miniaturowe Atari #2 z 2024-09-30 19:15 (13)
Wkrótce "Bubble Bobble" na Atari z 2024-09-27 10:34 (52)
Pokłosie KWAS #34 - Projektowanie cartów Atari z 2024-09-26 20:28 (9)
Nocne Retro Granie w Poznaniu z 2024-09-24 20:35 (1)
O kodowaniu efektów dema na Atari STE z 2024-09-22 15:58 (27)
Co nowego dla Atari Portfolio? z 2024-09-19 19:43 (0)
Najmniejsze Atari cz. II z 2024-09-17 21:07 (4)
Nadlatuje polski sokół! z 2024-09-12 18:44 (16)
Atarowskie maleństwo po raz piąty! z 2024-09-09 18:58 (2)
Pamiętniczek dinozaurowych koderów z 2024-09-05 14:01 (12)
"Mafia" - od zera do supergangstera z 2024-09-03 23:55 (20)
Wkrótce spotkania z 2024-09-02 20:38 (5)
Ankieta dla zainteresowanych efektami w demie z 2024-08-30 17:54 (22)
Autorzy o demie "The Coders' Guide to the Demoscene" z 2024-08-26 14:29 (35)
Przejście gry "Auf Wiedersehen Monty" z 2024-08-26 14:23 (9)
Autorzy "Technical Difficulties" z 2024-08-25 16:58 (9)
Autorzy o "Auf Wiedersehen Monty" z 2024-08-23 20:56 (13)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (35)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (3)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-10-07
Liczba katalogów: 8477, liczba plików: 37049
Zmian katalogów: 66, zmian plików: 100

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2933 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Rob Jaeger
Marcin „Emu” Skawiński: Witaj Rob, dziękuję, że znalazłeś chwilę wolnego czasu na udzielenie tego wywiadu. Myślę, że nie ma takiej potrzeby, żeby przedstawiać Cię czytelnikom Atarionline.pl jako, że znają Cię wszyscy, którzy używali/używają komputerów Atari. Twoja gra „Montezuma’s Revenge” należy do absolutnej klasyki, którą wypada znać, i tu w Polsce oczywiście też tak jest. Zacznijmy więc od początku. Jaki był Twój pierwszy komputer i co spowodowało, że zacząłeś na nim programować?

Rob Jaeger (zdjęcia z zasobów autora)


RJ: Zawsze uwielbiałem gry, najpierw pinballe, później gry wideo. Miałem to wielkie szczęście, że mogłem obserwować całą historię gier wideo, tak, jak to się działo w przypadku automatów do gier.

Moim pierwszym komputerem był Bally Astrocade z Basic-em na kartridżu. Wolałem komputer Astrocade od bardziej popularnego Atari 2600 z powodu kartridża z Basic-em. Chciałem tworzyć gry.

tak wygląda Bally Astrocade


Emu: Jaki był Twój pierwszy poważny program, który napisałeś i co to było? Gra czy coś bardziej zaawansowanego? Opublikowałeś ten program czy po prostu zamknąłeś w szufladzie swojego biurka? Pisałeś je dla własnej satysfakcji, przyjaciół czy też z jakiegoś innego powodu, niezwiązanego ze sprzedażą?

RJ: Moim pierwszym komercyjnym produktem była gra dla Atari 800, zatytułowana „Chomper”. To było takie skrzyżowanie „Pac-mana” z grą „Exidy’s Targ”. Było to dystrybuowane przez lokalnego wydawcę. Sprzedano tylko kilkaset sztuk.

Przed „Chomperem” napisałem kilka gier, które opublikowałem w magazynach dla graczy, jakie wtedy się ukazywały. Napisałem kilka gier w Basic-u, zarówno dla komputera Bally, jak i dla Atari. Od momentu, kiedy skończyłem dziesięć lat, chciałem być profesjonalnym twórcą gier.



Emu: Pozwól, że zapytam o Twoją najbardziej znaną grę - „Montezuma’s Revenge”. Jak się to wszystko zaczęło? Skąd wziąłeś pomysł na jej napisanie?

RJ: Napisałem grę zatytułowaną „Pinhead”, która była zainspirowana tytułem z automatów do gier. Był to umiarkowany sukces, ale ja chciałem napisać coś naprawdę wyjątkowego - i chciałem wykorzystać możliwości techniczne komputera Atari, które wtedy nie były jeszcze poprawnie używane.



Emu: Rob, czy mógłbyś nam powiedzieć kim jest Mark Sunshine i co się z nim dzieje?

RJ: Mark jest wspaniałym przyjacielem. Jest artystą, piosenkarzem i kompozytorem. Gra w zespole „RiotGod”.

Mark jest związany z konceptem „Montezuma’s Revenge”. Zasugerował mi, żebym stworzył grę opartą o motywy meksykańskie i nazwał ją „Montezuma’s Revenge”. Brzmiało to jak żart, ale jednocześnie było naprawdę na poważnie. (Jeśli nie wiesz, „Montezuma’s Revenge” oznacza również problemy żołądkowe, jakich doświadczają turyści w Meksyku od picia tamtejszej wody).

Mark Sunshine


Emu: Porozmawiajmy o aspektach technicznych „Montezumy”. Grafika i dźwięk stoją na najwyższym poziomie. Ile czasu zajęło Ci zaprojektowanie i zakodowanie tej gry?

RJ: Dziękuję. Zabrało mi to osiem miesięcy. Nigdy jednak jej nie ukończyłem.

Emu: Jakich narzędzi graficznych/dźwiękowych używałeś podczas programowania „Montezumy” na swoim Atari?

RJ: Nie było za wiele takich narzędzi w tamtych czasach. Mnóstwo papieru w kratkę. Wydaje mi się, że napisałem jakiś prosty edytor pomieszczeń.

skan kartki, na której był projektowany bohater gry "Montezuma's Revenge" (zdjęcie z zasobów autora)


Emu: Gwoli wyjaśnienia - latające „coś”, co porywa gracza, gdy za długo przebywa w pomieszczeniu jest... no właśnie czym? Nietoperzem? Ptakiem? Orłem? Czymś innym?

RJ: To nietoperz.

Emu: Wszyscy wiemy, że gra jest niedokończona. Słyszeliśmy również jakoby Parker Bros. opublikował „Montezuma’s Revenge” pod nazwą „Preliminary Monty” i że jest to wersja budżetowa „Montezumy”. Jaka jest Twoja wersja?

RJ: Tak, gra nie została nigdy ukończona. Oto cała historia. Parker Bros. zobaczył grę podczas jej demonstrowania i chciał wydać ją pod swoim szyldem. Chcieli ją wydać na kartridżu o pojemności 16KB. Podczas pisania gry nie zwracałem zbytnio uwagi na ograniczenia pamięci bo zaprojektowałem ją tak, żeby używała 48KB pamięci dostępnych w moim Atari. Powiedzieli mi więc, żebym dalej już nie zawracał sobie głowy kończeniem gry, bo i tak będą musieli ją „obciąć”, żeby zmieściła się na kartridżu. Moja pierwotna wersja demo „wyciekła” na miesiące wcześniej przed komercyjnym wydaniem.



Emu: W finałowej lokacji, tej z posągiem Montezumy, jest dwoje drzwi, które można otworzyć przy pomocy klucza odpowiedniego koloru. Wiadomo również, że można wspiąć się na nie i dostać do lokacji położonej wyżej. Wydaje się to trochę dziwne - to błąd w grze czy rezultat jej niedokończenia?

RJ: Rezultat niedokończenia gry.

Emu: Dlaczego wybrałeś „La Cucarach-ę” na motyw przewodni gry?

RJ: Pomyślałem sobie, że to fajna melodia. No i jest hiszpańska oraz zabawna.

Emu: Nad jakim zakończeniem dla swojej gry myślałeś? „Preliminary Monty” i wersje na inne platformy kończą się zbieraniem klejnotów. Jakie byłoby zakończenie w wersji Roba Jaegera?

RJ: O WIELE bardziej dramatyczne!

Emu: Widziałeś lub grałeś w wersje na inne platformy? Jeśli tak - jakie jest Twoje zdanie na ich temat?

RJ: Myślę, że są całkiem fajne. Wersja dla Atari 2600 jest bardzo prymitywna chociaż całkowicie grywalna. Wersje dla większości innych platform - C64, Apple, Sega Master System i inne - są bardzo zbliżone pod względem grywalności.

Emu: Myślałeś kiedyś nad tym, żeby skończyć tą fantastyczną grę? Wciąż posiadasz kody źródłowe, grafiki lub coś związanego z grą? Coś czego nie znamy, a chciałbyś nam to pokazać?

RJ: TAK! W zeszłym roku opublikowałem wersję dla systemu iOS dla iPhone-a i iPad-a. Są w AppStore (link tutaj). W tej chwili pracuję nad wersjami na inne systemy. Już niedługo ukaże się wersja dla Androida. Posiadam wszystko, tak - i z całą pewnością w przyszłości będę wydawał gry w stylu „Montezumy”. Fanpage gry na Facebooku znajduje się tutaj.

hit Roba w wersji dla systemu iOS


Emu: Posiadasz jeszcze swoje pierwsze Atari lub jakieś inne stare platformy do gier? Grasz w „Montezuma’s Revenge” po tylu latach od jej zaprojektowania? Jeśli tak to czy używasz emulatorów czy raczej oryginalnego Atari?

RJ: Sprzedałem swoje pierwsze Atari gdy czasy zrobiły się nieciekawe. Gram w „Montezumę” cały czas w celu jej przetestowania. Żałuję, że nie mam więcej czasu by grać w gry. Nie używam emulatorów, ale uwielbiam to, że zabawne, proste gry wróciły do łask dzięki smartfonom.

Emu: Rob, interesujesz się jeszcze światem Atari? Od 1983 roku zmienił się bardzo. Mamy mnóstwo dodatków w postaci czytników kart SD, kart graficznych, rozszerzeń pamięci, konwerterów DA, możliwość używania twardego dysku itp. Słyszałeś w ogóle o nich?

RJ: Jest świetna społeczność retrograczy, o większości z tych rzeczy nie słyszałem. Mój przyjaciel z takiej społeczności pokazał mi pendrive, który zawierał chyba wszystkie gry jakie ukazały się dla Atari, w tym i moje oprogramowanie, którego nigdy nigdzie nie sprzedawałem.

Emu: Jakie jest Twoje zdanie na temat tzw. „abandoned software”?

RJ: Wyjaśnić należy, że „Montezuma’s Revenge” nie zalicza się do tej kategorii. Ten program wciąż się rozwija. Nie mam specjalnie jakiejś opinii na temat porzuconego oprogramowania, ale jestem wielkim fanem otwartego oprogramowania.



Emu: Kim jest Rob Jaeger dzisiaj? Czym się zajmujesz?

RJ: Większość swojego życia spędziłem na projektowaniu oprogramowania, gier zarówno dla komputerów jak i maszyn typu coin-up. Zrobiłem również całkiem udaną karierę w finansach pracując zarówno na Wall Street w Nowym Jorku, jak i w Paryżu. Byłem również dyrektorem generalnym w firmie zajmującej się projektowaniem gier, tu, w New Jersey.

Obecnie pracuję na pełnym etacie jako konsultant oprogramowania w firmie z sektora gier internetowych. Piszę kod minimum osiem godzin dziennie. To fajna i kompleksowa praca - za wiele powiedzieć nie mogę. Spędzam również mnóstwo czasu nad kodem „Montezuma’s Revenge”.

Emu: Rzecz ostatnia - ale nie mniej ważna. Co chciałbyś pprzekazać polskiej społeczności Atari i fanom komputera Atari na całym świecie?

RJ: Chciałbym powiedzieć, że na świecie są tylko dwa kraje, w których tak się kultywuje moją grę - są to Polska i Chile. Przez wszystkie te lata spotkałem się z kilkoma fanami z Polski. Mam wielką radochę wiedząc, że ludzie wciąż grają w moje gry - po tylu latach. Zawsze będę wdzięczny graczom z Polski!

Emu: Rob, dziękuję Ci bardzo za ten wywiad i Twój wysiłek. Życzymy Ci wszystkiego najlepszego, czekamy na dokończoną „Montezumę” i oczywiście zapraszamy do zajrzenia od czasu do czasu na atarionline.pl.

RJ: Dziękuję.

Rob rozdaje autografy na NAVA - North Atlantic Videogame Aficionades (zdjęcie z zasobów autora)


2013-02-09 18:29 by Emu
komentarzy: 53
s2325 @2013-04-07 22:46:40
Jeśli ktoś jest tymi grami zainteresowany:
Chomper http://www.youtube.com/watch?v=8HXNvDjEL...
Pinhead http://www.youtube.com/watch?v=Mua_zbBDF...
larek @2013-04-07 23:22:21
To ja czekam na wersję na Androida :)
wieczor @2013-04-07 23:23:29
Ja również nie mogę się doczekać! Byłoby fajnie, gdyby Rob zechciał dokończyć wersję na Atari albo udostępnił komuś źródła kto by się pod jego kierunkiem tym zajął.
IRATA4 @2013-04-08 00:55:14
...kurcze pamiętam jak kiedyś kuzyn opowiadał o tym jak skończył Montezume ,mówił iż bohater opuszcza zamek a ludzie biją brawo,z tego co opowiadał to trzeba było wskoczyć w miejsce wyświetlania punktów mając jakieś przedmioty.
,,,ale się kuźwa namęczyłem....
mono @2013-04-08 00:55:47
Dzięki za wywiad! Byłoby bardzo miło gdyby Montezuma na Atari została dokończona :)
mono @2013-04-08 00:56:47
@IRATA4: Wskoczyć w to miejsce można już na samym początku Preliminary Monty.
Emu @2013-04-08 01:02:28
Ten sam błąd, a raczej fantazja autora recenzji, wylazła w "44 gry na Atari" z tego co pamiętam :)
Emu @2013-04-08 01:07:21
@mono: Jak? Co? Gdzie? Jak tam wskoczyć? :) Nie badałem nigdy tego błędu w PM, skupiając się na MR :)
m @2013-04-08 02:03:56
Chwała za wywiad! Ale widać, że pytania wysłane mailem i nie dopytane. Bo prawda jest taka, że nigdy nie było gry "Preliminary Monty", to co my znamy pod ta nazwą to jest właśnie Montezuma's Revenge, to co znamy jako gra z posągiem na końcu to jest własnie to nieukończone demo, nigdy nie wydane.
Emu @2013-04-08 02:28:41
@m: Doczytaj dokładnie :) Rob tłumaczy skąd się wzięło Preliminary. To z posągiem to MR Roba a Preliminary nie jest Montezumą tylko wersją skrojoną na podstawie Montezumy przez Parker Bros.
Krótki @2013-04-08 10:42:25
Ja przepraszam, ale wygląda to jakby autor nie przygotował się merytorycznie do wywiadu. Na większość zadanych pytań odpowiedzi są już od dawna znane - wystarczyło zajrzeć do poprzedniego wywiadu z Jaegerem:
http://www.digitpress.com/library/interv...
albo choćby do Wikipedii.
Może wtedy autor nie opowiadałby historii o tym, że "Parker Bros. opublikował grę pod nazwą Preliminary Monty".

A owa wspomniana gra nie nazywa się "Exidy's Targ", tylko po prostu "Targ", a Exidy to jej producent.
mono @2013-04-08 14:48:32
@Emu: Eeee pochwaliłem się :/ Na pewno da się tam wleźć i na pewno w PM. Nie lubiłem MR bo był bardziej powolny i znacznie trudniejszy. Musiałbym więcej pograć żeby napisać jak się tam dostać. Przepraszam.
m @2013-04-08 15:26:24
@Emu - po co znów siejesz zamieszanie, Rob to tłumacyzł już tyle razy, warto użyć googla. Jest jedna wydana wersja Montezumy, wydana przez Parker Bros i jest to gra, którą wielu tu zna jako Preliminary Monty. Innej Montezumy zwyczajnie nie ma. Jest jeszcze tylko demo gry, która nigdy nie została skończona, nie została wydana, a jedynie "wypłynęła", ale to jest wersja robocza gry która nigdy nie została skończona ani wydana. Jedyna wydana Montezuma to ta od Parker Bros. Nie siejmy już zamieszanie bo potem powstają takie kwiatki jak w książce Bartka Kluski, choć książka super, to historia z Montezumą pojechana.
Willy @2013-04-08 19:36:01
Jak dla mnie brakuje tam jednego pytania. Pytania o dokończenie gry na atari lub ew uwolnienie jej kodu aby dać szansę na jej ukończenie innym.
Emu @2013-04-08 21:04:19
@Willy: Niestety, nie ma na to - przynajmniej na razie - szans. Rob pracuje cały czas nad wersjami na inne platformy i raczej kodu nie udostępni (zerknij na pytanie o abandoned software).
Jacques @2013-04-08 21:58:49
Faktycznie, brakowało pytania czy w ogóle dopuszcza myśl o dokończeniu kiedyś wersji dla ATARI...
anonymus @2013-04-08 22:05:33
Moi drodzy, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby ktoś zapytał. Można to potem dopisać
Caruso @2013-04-08 23:16:09
Proponuję stworzyć petycję z podpisami do autora o dokończenie atarowskiej - najwspanialszej wersji. :-) Ja już się podpisuję!
wawrzyn242 @2013-04-08 23:34:12
Super wywiad! Skan animowanej postaci - niesamowite, że mogłem to zobaczyć. Gdyby za dzieciaka mi ktoś opowiedział, że zobaczę autorów Montezuma's Revenge, przeczytam wywiad po polsku, w którym pozdrawiają fanów Atari z Polski i... Jeszcze zobaczę ten skan... Powiedziałbym - "taaa" i nieźle się uśmiał. A tutaj - proszę. Są plusy z tego całego komputerowego złomu, Internetu i innych takich. Pozdrowienia dla bohatera wywiadu i naszego reportera :-)
Emu @2013-04-09 02:33:37
Panowie... Powtórzę raz jeszcze... Pytałem o to i nie ma takiej opcji dopóki Rob będzie rozwijał i portował kod na inne platformy...
Emu @2013-04-09 02:35:24
..ale jeśli chcecie stworzyć petycję to proszę bardzo, na pewno ją Robowi wyślę :)
Emu @2013-04-09 02:50:29
@Krótki: zdaję sobie sprawę że inne wywiady podobne istnieją, ale nie każdy jest lingwistą jak Ty - ten jest po naszemu i dla naszej atarowskiej młodzieży głównie. Odnośnie gry "Targ" - oczywiście masz rację - jest to moje przeoczenie bo z Robem nie za bardzo na szybko pisząc stosowaliśmy cudzysłowy albo w złych miejscach i stąd to się wzięło. Chodziło oczywiście o grę "Targ" by Exidy.
@m: polecam ponowne poczytanie słów które napisaliśmy. Piszesz dokładnie to co masz w wywiadzie, o nie robienie zamieszania to Ciebie kolego proszę, bo chyba nie zrozumiałeś o czym czytasz i co Rob na ten temat napisał. Gra wydana jako MR przez Parker Bros. nie jest tym co pisał Rob i jak to widział, jak masz wątpliwości to wygoogluj sobie sam, ja nie muszę bo mam na ten temat info od źródła.
Pzdr
atariteca @2013-04-09 17:28:33
I request your permission to translate this interview to Spanish and publish it in my blog http://atariteca.blogspot.com . Please, reply ASAP.
m @2013-04-09 19:23:30
@Emu - luz, jest sporo wywiadów z autorem w sieci i jest to tam jasno wytłumaczone. To co wydało Parketr Brots to jedyna wersja Montezumy, fakt, obcięta o iles elementów przez wydawce w stosunku do nieskończonego demo czegoś większego co nie powstało. I na tym się historia gry kończy, bo innej wersji gry nie było. Nie istnieje w oficjalnym obiegu nic co nazywa się "Preliminary monty" to twórczość piratów.
trollo @2013-04-09 20:18:38
@Emu - a skąd wiesz jaką miał wizję? Wersja na iOS, która Rob zrobił teraz jest 1:1 wersją gry którą wydał Parker Bors.
Galu @2013-04-09 21:01:56
iOS-ową Montezumę napisał jakiś człowiek z Rosji i wydał w 2011 roku jako Montezuma's Resurrection. Dopiero kilka miesięcy później dogadał się z p. Jaegerem i gra została ponownie wydana - bez żadnych zmian - jako Montezuma's Revenge!
Źródło: http://www.facebook.com/permalink.php?st...

(wiem o tym m.in. dlatego, że musiałem kupić grę ponownie po tym jak Resurrection zniknęło z App Store'a :))
Emu @2013-04-09 21:43:33
Już odpowiadam po kolei :)
@atariteca: I can contact Rob and ask for his permisssion as well, this interview doesn't belong only to me but if you are still interested we can try to handle it somehow :)
@m: zgadza się to twórczość piratów. Rob o niej wie ale dla niego Montezuma's Revenge to ta którą, powiedzmy, napisał jako demo :) I tylko dotej się odnosi, stąd też w wywiadzie celowo użyto nazwy Preliminary Monty bo, tak jak piszesz, piraci tak ją ochrzcili. Ciekaw, że nigdzie w tej wersji (Parker) nie ma creditsow dla Roba, prawda?
@trollo: tak jak pisze Galu, wersja na iOS nie jest do końca wizją Roba.
@Galu: wielkie pokłony za spostrzegawczość i link do FB.
Pozdrawiam wszystkich.
Atariteca @2013-04-09 22:04:34
@ Emu - Ok, please do so. Let me know if I can proceed with the translation. Thanks in advance.
Emu @2013-04-09 22:09:43
@Atariteca: Will contact him tomorrow (due to the difference in time beteween US and Poland) & will let you know :) Stay tuned and thanks for the interest :)
mono @2013-04-09 23:46:42
A na Spektrumie było Panama Joe: http://www.worldofspectrum.org/infoseeki...
Emu @2013-04-10 00:29:19
Było ale jest okropnie mułowate. Wg mnie postać za mała, artefakty związane z architekturą ZX pominę. Ale w 2009 pojawiła się w miarę wierna wersja PM - i gra się na ZX-ie naprawdę przyjemnie:

http://www.worldofspectrum.org/infoseeki...
m @2013-04-11 00:20:45
@Emu - Ale się uwziąłeś. Argument z creditsami słaby, nie ma bo plansza tytułowa została ucięta aby zmieścić się w 16kb. Autor zresztą wtedy uparcie podpisywał to jako Utopia Soft i taki podpis jest na wydaniu Parkera na kasecie, instrukcji i pudełku. Powoli zaczynam rozumieć twoje stanowisko, choć nadal uważam że wprowadzasz zamęt w prostowanie historii tej gry. Z mojego punktu widzenia Montezuma jest jedna, ta którą wydało Parker Bors., nikt inny nigdy nic innego nie wydał. Być może ta gra mogła być inna, zbliżona do innego demo autora, ale nie była i nie jest. Ale i tak jest wybitna. Jeśli wyjdzie druga cześć zbliżona do tego co autor pokazał w demo to będę przeszczęśliwy, ale nich to będzie gra, a nie nieskończone demo/prototyp.
Emu @2013-04-11 10:31:29
@m: Wybacz, nie zamierzałem Cię do niczego przekonywać i szanuję Twoje stanowisko. Moje jest jednak inne aczkolwiek również powoli rozumiem Twój punkt widzenia. Zgadzam się co do jednego z Tobą: będę również przeszczęśliwy, jak wyjdzie "dwójka" :) - niech Ci będzie, skończona :)
A tak z ciekawości - pokażesz mi gdzie na opakowaniu wydania Parker Bros. jest chociażby wspomniana Utopia Soft? Bo jakoś znaleźć nie mogę, cóż, wzrok już nie ten, człowiek coraz starszy i może coś przeoczyć... :)
m @2013-04-11 19:38:10
@Emu - jasne, zrobie później zdjęcia i gdzieś wstawie
marekp @2013-04-11 19:51:28
Ściągnąłem na iPada tą nową wersję. Graficznie bardzo fajna, ale niestety sposób sterowania uniemożliwia (jak dla mnie) normalne granie...
Wywiad OK. :-)
Emu @2013-04-11 21:23:58
@m poprosze na mojego majla: skaw@o2.pl. Dzięki :)
adv @2013-04-11 21:24:30
Emu @2013-04-11 21:31:37
@adv: Dzięki za linki. Szczególnie ucieszył mnie link nr 2: "2 different versions exist!". Cheers!
adv @2013-04-11 21:55:52
A to mój faworyt:

http://www.galu.info/artykuly-1-zemsta-m...

Pokłony dla Galu.
adv @2013-04-11 23:24:07
Ciekawostka: wpis Galu z 10 Aug 2011 w podlinkowanym wątku. Kolejnym rodakiem, który rozmawiał z Robem Jaegerem jest Emu. Jak można przeczytać rozmowa toczyła się wokół podobnych aspektów, ale tym razem mamy tekst. Dzięki Emu.
Emu @2013-04-11 23:41:07
@adv: Na zdrowie:)
rafal,d @2013-04-12 03:00:23
tu kolo fajnie gra i przechodzi gre http://youtu.be/pxZj9sn6FKk
Emu @2013-04-13 00:08:46
@m I co i co? Udało się fotki porobić?
Atariteca @2013-04-14 03:10:11
@Emu: Hi. Any news about the request for translation?
m @2013-04-14 20:01:32
@emu

http://zapodaj.net/56a5a3a49165e.jpg.htm...
http://zapodaj.net/383d840a9c3cc.jpg.htm...
http://zapodaj.net/c8fa8ce20aa37.jpg.htm...

wydanie jak najbardziej sygnowane przez Utopia, czyli przez autora, gra wydana pod tytułem Montezuma’s Revenge. Na kasecie jedyna wydana wersja, znana dzięki piratom w naszym kraju jako Preliminary Monty.
Emu @2013-04-15 00:54:31
Śliczne dzięki za fotki. Jest tam napisane że "Utopia". Problem polega na tym, że to nie jest wydanie Parker Bros tylko DataByte, prawda? To z roku 86? Parker wydał grę dwa lata wcześniej. Mam tą wersję również w kolekcji. Pytałem Roba o wersje PB ale Ty widać wiesz lepiej. Pokaż mi wersję PB, zresztą do niej się odnosiłeś również w komentarzach. Odpowiem Ci - w wersji PB z 1984 nie ma wzmianki odnośnie Utopii. Nie ma, bo Rob tego nie autoryzował. To co pokazałeś nie jest "jedyną znaną w naszym kraju wersją". Wersja ta jest taka sama jak PM z taśmy Parkera.
Emu @2013-04-15 00:57:09
@m: A, i tak bez złości, to nie jest jedyna wersja wydana na taśmie, która jest znana u nas albo gdziekolwiek indziej.
Emu @2013-04-15 01:19:04
@Atariteca: Hi, please be patient, I have sent request to RJ but, for sure, it will take some time. Cheers. Emu
m @2013-04-15 01:36:15
@Emu - chcesz powiedzieć, że PB potajemnie przerobił wersje Montezumy po swojemu w ukryciu, wydął ją, po czym na wznowieniu 2 lata później już ta sama wersja miała copywright utopii, bo wtedy już była była zgodna z wizją autora, a wcześniej nie ;-) Odnosiłem się do Twojego, że to co wydało PB nie jest Montezumą, bo właściwie nie wiadomo czym jest Montezumą, czy tym co powstało jako nieskończony program roboczy, czy tym co zostało wydana przez PB jako Montezuma z późniejszymi wznowieniami. A może ta Utopia na wznowieniu to jakaś prowokacja wymierzona w autora aby mu dopiec he? ;) OMG czym jest Montezuma?!? Dobra, z mojej strony EOT tylko przestańcie bredzić o tym Preliminary Monty.
Emu @2013-04-15 01:48:13
@m: Z mojej strony również EOT, niereformowalny jesteś. Pzdr.
Emu @2013-04-15 17:09:54
@Atariteca: Permission granted, go ahead! Brgds.
Emu @2013-04-15 20:49:54
@Atariteca: Almost forgot, could you send me an email to skaw@o2.pl? I have a question to you which can be something really nice for you (hope so :)).
dzozef @2013-05-14 18:23:14
Muzyka to nie była "la cucaracha" tylko "the spanish flea" Herba Alperta
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Porównanie Atari Falcon vs A1200 (31)
ostatni: 12-10-2024 11:09, TheFender
Zróbmy razem grę...TONY 2 (22)
ostatni: 12-10-2024 10:41, Wolfen
DynaBlaster XE (4)
ostatni: 12-10-2024 09:53, Demorgh
Filterek do Blizzarda (102)
ostatni: 12-10-2024 02:20, ascrnet
Problem Jasia cover (94)
ostatni: 12-10-2024 01:46, thewasp
Uprościłem Starquake (10)
ostatni: 12-10-2024 00:05, Cuzz
SID i POKEY (698)
ostatni: 11-10-2024 21:11, emkay
MultiCLK Module for Atari 8-bit (17)
ostatni: 11-10-2024 17:12, pancio
ACSI2STM / 1040 STE / TOS 1.06 - ... (28)
ostatni: 11-10-2024 15:19, hawix
Motocross (LiteRally) (651)
ostatni: 11-10-2024 11:00, Kaz
Gra "TONY" (425)
ostatni: 10-10-2024 22:48, xbx
PBTOOLS - para narzędzi do manipu... (2)
ostatni: 10-10-2024 21:55, Jeffrey S Worley
Ciekawostki (5579)
ostatni: 10-10-2024 18:19, j_g
Gry w GTIA (63)
ostatni: 10-10-2024 15:21, Kaz
IBM Tetris... (6)
ostatni: 10-10-2024 14:33, Kaz

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2835
Ostatnio zarejestrowany: QPbmCRVM
Postów ostatniej doby: 55

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (13)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (15)
Tomasz Dajczak i Kaz (22)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (30)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (15)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (87)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (50)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»