atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Demo gry "Tony: Montezuma's Gold z 2024-02-05 21:09 (54)
Wywiad z Mariuszem Jaroszem z 2024-01-31 11:43 (12)
Nachodzi "Cosmic Hero 2" z 2024-01-28 06:27 (22)
Miniaturowe Atari (FPGA) z 2024-01-26 11:46 (15)
Światowa premiera "Cyborg Warriors"! z 2024-01-17 18:38 (40)
Grel #2 już dostępny! z 2024-01-11 19:21 (29)
Śmierć śmieciom! z 2024-01-06 21:23 (30)
Nowy program kopiujący "Microcop 61KB" z 2024-01-02 17:29 (25)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim z 2023-12-30 19:11 (12)
I po świętach! Kręcimy kołem z 2023-12-28 00:59 (13)
Wesołych Świąt 2023! z 2023-12-23 12:36 (18)
Silly Venture 2023 WE za nami z 2023-12-13 09:16 (17)
Pisma "Atari Fan 8" oraz "Grel 2" z 2023-12-07 17:32 (12)
From PLATO to Fujinet z 2023-11-25 23:16 (12)
Nowy ASAP i RECOIL z 2023-11-23 12:05 (8)
Zapowiedź gry "Goldaktari" z 2023-11-08 02:14 (10)
"Sudotris" i Paweł Gugała z 2023-11-04 21:34 (34)
Kupiłem Fujinet i interfejs kasetowy i co dalej? z 2023-11-02 21:48 (24)
Pokłosie trzeciej edycji ATASCII Compo z 2023-10-30 17:21 (19)
KWAS #31 w Warszawie z 2023-10-24 12:24 (29)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (2)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-05-06
Liczba katalogów: 8380, liczba plików: 36691
Zmian katalogów: 1, zmian plików: 1

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2918 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Zapowiedź I hate bubbles! Grafik potrzebny!
Arkadiusz "Nosty" Staworzyński w końcu pochwalił się, nad jaką grą pracuje już od dłuższego czasu - a jest czym! Bez przydługiego wstępu oddaję "głos" autorowi:

Długi czas starałem się nic nie mówić o moim projekcie, żeby nie zapeszać. Nie byłem pewny czy dam radę z kodem. Ale skoro gra działa i pokazałem ją już wielu osobom na ostatnich Głuchołazach, to czas się ujawnić, szczególnie że jest powód: poszukiwanie grafika.

"I hate bubbles!" zaczęła powstawać w styczniu. Gra jest pomyślana jako zręcznościówka z elementami przygodowymi i koniecznością pokombinowania. Najbardziej inspirowałem się The Goonies, Zorro i trochę Henry's House. Celem gracza sterującego nurkiem jest odnalezienie wszystkich skarbów i odniesienie ich na jacht. Nurek może nieść 3 rzeczy jednocześnie. Oprócz skarbów może znaleźć inne przydatne przedmioty i ich używać. I jeszcze jedno: ta gra ma być trudna. Naprawdę trudna. :)
Każdy level to jeden ekran. Postanowiłem, że levele muszą się znacznie różnić zarówno mechaniką rozgrywki jak i klimatem i grafiką (tak jak levele w Goonisach). I to właśnie ta różnorodność okazała się szalonym pomysłem dla kogoś, kto pisząc grę musi co chwila zaglądać do tabeli mnemoników, albo pytać na forum dlaczego nie działa mu DLI ;)





Ale uparłem się i jakoś dałem radę z kodem. W tej chwili gra ma prawie skończoną mechanikę (ruch, wykrywanie kolizji, zbieranie i używanie przedmiotów itp.) oraz oprogramowane 4 levele. W głowie mam pomysły na kilka kolejnych i wiem już, że potrafię je zaprogramować.



Niestety poległem jeśli chodzi o grafikę. Poświęciłem sporo czasu na narysowanie jachtu oraz stworzenie "klocków" klasycznego podwodnego świata (Level 1 i 3). Ale potem stwierdziłem, że to nie ma sensu i odpuściłem. Levele 2 i 5 zaprogramowałem na grafice zastępczej (wszystko wypełniłem jednym "klockiem") skupiając się wyłącznie na kodzie.

Dlatego szukam grafika.
Najlepiej takiego z doświadczeniem w projektowaniu grafiki do gier. W Głuchołazach nakleiłem nawet ogłoszenie na ścianie, niestety nikt się nie zgłosił.



Czego potrzebuję:
1. Zaprojektowanie w G2F, Envision Reborn, czy w jakimś innym narzędziu, zestawu znaków, które posłużą mi do zbudowania danego levelu. Już wiem, że oprócz klasycznych krajobrazów podwodnych (skały, rośliny itp), będę potrzebował też znaków do co najmniej trzech innych "światów" (np podwodne ruiny miasta).
2. Uzupełnienie tego co powyżej o grafikę jednokolorową, która będzie wyświetlana "w tle" levelu (o ile starczy znaków).
3. Poprawienie lub narysowanie od początku stałych elementów gry (to co nad wodą, symbole przedmiotów itp.)
4. Zaprojektowanie postaci i animacji na PMG (i dopieszczenie tych, które już zrobiłem)

Nie potrzebuję grafik "bitmapowych": ekranu tytułowego itp. To już zaczął robić dla mnie sOnar i dobrze mu idzie.



Nie mogę obiecać żadnych profitów oprócz sławy, a w razie ewentualnego wydania gry - kilku egzemplarzy autorskich. Ale o tym za wcześnie mówić.

Deadline jest ustawiony na koniec roku.

PS. Przy okazji dziękuję serdecznie XXL'owi za ciągłe wsparcie, liczne rady i pomysły.


2011-08-17 21:01 by Xeen
komentarzy: 0
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Apidya (2)
ostatni: 18-05-2024 05:07, jury
1050 mini (5)
ostatni: 18-05-2024 00:33, tatqoo
Konwerter "CASia" zamienia CAS na... (69)
ostatni: 17-05-2024 23:08, pin
Time Wizard - gra na ABBUC Softwa... (250)
ostatni: 17-05-2024 20:48, amarok
ATARI 50: THE ANNIVERSARY CELEBRA... (2)
ostatni: 17-05-2024 15:46, Ataripuzzle
Gra "TONY" (223)
ostatni: 17-05-2024 13:55, Jacques
SDrive Micro ;) (423)
ostatni: 17-05-2024 12:19, Peri Noid
Emulatorowanie przenośne. (77)
ostatni: 17-05-2024 10:10, bartgo
Lost Party 2024 (5)
ostatni: 17-05-2024 06:05, solo/ng
Ratunek dla beztalenci w pixelarcie (86)
ostatni: 16-05-2024 18:45, tebe
Dude Story - wydanie fizyczne gry (26)
ostatni: 15-05-2024 23:29, Mq
VR177x zamiennik WD 1772 (55)
ostatni: 15-05-2024 22:35, kkrys
Action! - co robie źle ? (18)
ostatni: 15-05-2024 13:04, jhusak
Informacje o Graph2Font (G2F) (104)
ostatni: 14-05-2024 22:13, pajero
Atari Gamestation Pro (4)
ostatni: 14-05-2024 22:09, bartek65xe

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2796
Ostatnio zarejestrowany: mkp4fun
Postów ostatniej doby: 24

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (12)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (12)
Tomasz Dajczak i Kaz (21)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (15)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (27)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (36)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»