Zapomniane hasło?   Poproś o członkostwo
|
||
«« nowsze | starsze »» |
0-9 | A | B | C | D |
E | F | G | H | I |
J | K | L | M | N |
O | P | Q | R | S |
T | U | V | W | X |
Y | Z | inne |
Nowy PIXEL (nr 23) |
Dobrą okazją do zajrzenia do magazynu PIXEL może być najnowszy numer (#23), który ukazał się w czwartek. Okładka wita nas świetnie nam znanym, efektownie wkomponowanym znakiem graficznym i nagłówkiem "Atari - podróż do lepszego świata". Nagłówek ten nawiązuje do najobszerniejszego jak dotychczas w historii Pixela artykułu. Jego autorem jest Ziemowit Poniewierski, znany m.in. z bloga myheadisretro, a kilkunastostronicowy materiał dotyczy klasycznych, bardziej rozbudowanych gier na 8-bitowe Atari wydanych tylko w wersji dyskowej, niedostępnych w swoim czasie dla dużej grupy posiadaczy magnetofonów. Stacja dysków oferowała, jak pisze autor, "lepszy, bardziej kolorowy świat, gdzie rozbudowane i ambitne gry pozwalały na przeżywanie fantastycznych przygód nie ograniczających się do 64 KB objętości i nie wymagających anielskiej cierpliwości przy wczytywaniu". Opisane w artykule tytuły to: - Alternate Reality ("The City" i "The Dungeon") - Broadsides - Pirates of the Barbary Coast - Seven Cities of Gold - Questron - Wizard's Crown - Phantasie - Infiltrator - Dragonriders of Pern (na podstawie książek z cyklu "Jeźdźcy smoków z Pern") - The Eidolon Alternate Reality: The City (1985) Atarówców zaciekawić może też również wywiad z Adrianem Golką, uwiecznionym na jednym z bardziej znanych zdjęć z giełdy na Grzybowskiej (to ten dżentelmen w środku): W czasie, gdy było robione powyższe zdjęcie, Adrian był redaktorem naczelnym magazynu Avax, poświęconego Atari i wydawanego w latach 1990-91. W wywiadzie opowiada m.in. o tym, jak powstał system Hard Turbo przeznaczony do atarowych magnetofonów. Co ciekawe mimochodem wyznaje, że to on jest autorem gry Hyperborea na małe Atari – szkoda że ten wątek nie został dalej pociągnięty. Hyperborea (1990) W numerze można znaleźć również krótkie wspomnienia redaktorów Pixela o komputerach Atari (wypowiada się np. nasz kolega Nosty). Poza tym, jeśli chodzi o retro, to dostajemy m.in. przekrojowe materiały o seriach gier z takimi bohaterami jak RoboCop czy Elvira, artykuły przybliżające historię firmy Nintendo i dzieje Amigi 500. Więcej o zawartości numeru możecie przeczytać tutaj. 2017-01-30 23:57 by "Adam"
komentarzy: 25 |
Guru med @2017-01-31 03:39:43 |
the fender @2017-01-31 07:26:17 |
maruda @2017-01-31 08:50:26 |
QTZ @2017-01-31 15:30:33 |
Adam @2017-01-31 15:54:40 |
@QTZ: Tak, prenumeratorzy dostali inny wariant okładki i to chyba nie pierwszy raz, specjalna okładka ma być w zamierzeniu ukłonem w ich stronę i wyróżnieniem. Takie rzeczy są na bieżąco omawiane na grupie Pixelowej na FB, ale wiem, że nie używasz. Redakcja trochę dziwiła się, że wielu czytelników uważa "zwykłą" wersję okładki za lepszą - może sądzili, że ta druga jest ciekawsza. |
AdamK @2017-01-31 17:16:46 |
kosa0 @2017-01-31 17:53:51 |
bob_er @2017-01-31 19:23:31 |
tdc @2017-01-31 20:51:51 |
Pixel - oby takich więcej ;) Okładka bardzo fajna, kojarzy mi się z Tronem. Alternate Reality jest przez (nielicznych którzy grali ;) uważana za giganta miażdżącego inne gry na Atari, ma np. grafikę 3D z teksturami na ścianach! a teksturowanie ścian 3D na pececie zaczęło się kilkanaście lat później... Szkoda że większość użytkowników Atari nie zna jej, zapewne właśnie z wymienionych powodów. |
pigula @2017-01-31 21:35:03 |
tdc @2017-01-31 22:15:27 |
Adam @2017-01-31 22:23:31 |
Adam @2017-01-31 22:34:36 |
dely @2017-01-31 22:45:23 |
Wielkie piksele trybu 13h są takim samym retro, jak takiej samej wielkości piksele trybu graphics 8 na Atari, względnie na C64, czy ZX Spectrum ;) Retro od CDA ma po prostu, w moim przekonaniu, innego odbiorcę docelowego i nie widzę problemu, żeby te periodyki się uzupełniały. Kto wie, czy to nie zmowa, żeby wyciągnąć od nas większej ilości pieniędzy :) |
Rastan @2017-01-31 22:56:42 |
tdc: w grze Alternate Reality wykorzystano algorytm Ray-Casting. To nie jest żadne 3D, a pseudo 3D - wszystko dzieje się na dwuwymiarowej bitmapie. Ponadto gra była dostępna również na C-64, ZX, a nawet PC. :) Jeśli zaś chodzi o CD-Action, to mam numer Retro i są tam opisane gry z lat 90tych, czyli ok. 20 letnie. A zatem można uznać je za Retro. Ponadto dziennikarstwo w CD-Action jest o niebo lepsze niż w nudnym Pixelu, który z numeru na numer staje się coraz słabszy. I tak też jest i z tym numerem. Niby o Atari, a o Atari jest tam: 1. Opis 10 wymienionych wyżej gier dyskowych, z których większości to są krapy :) Więc nasuwa się pytanie, czy to jest numer o Atari, czy o wybranych grach na Atari? 2. Wspomnienia Redaktorów - z których chyba tylko 2 czy 3 miało Atari. 3. Ah, i jeszcze wywiad z Atarowcem, który działał na giełdzie komputerowej. Wywiad może i fajny, ale oprócz zdjęć różnych modeli Atari w treści jest o nich baaaaaardzo niewiele. |
Xuio @2017-01-31 23:02:07 |
Adam @2017-01-31 23:10:20 |
Rastan @2017-01-31 23:25:49 |
Faust @2017-01-31 23:53:56 |
Adam @2017-02-01 00:11:16 |
@Rastan: a co do "Alternate Reality: The City" - TDC przesadził z tym 3D, ale ta gra była bodajże pierwszą, w której zastosowano ray casting, kilka lat wcześniej niż stał się popularny na pecetach. Taki jak sądzę miał być sens wypowiedzi TDC. No i była pionierska również na innych polach, możemy się więc cieszyć, że powstała oryginalnie na małe Atari. I nie, nie istnieje jej wersja na ZX Spectrum! :) |
Rastan @2017-02-01 00:34:51 |
@Faust: wcale nie pieje zachwytów nad Retro CDA. wręcz uważam, że jest przeciętny. to raczej przedmówcy pieją zachwyty nad nowym Pixelem. :) @Adam: ray-casting jest znany od 1982 roku, a wcześniej został on wykorzystany (na Atari) w np. Capture the Flag (1983). chodzi o to, że w 1985 roku, w niskiej rozdzielczości, małym oknie i z mało-kolorowymi teksturami, nie mógł się przyjąć, bo po prostu źle to wyglądało. i pisanie tutaj o jakiejś rewolucji 3D jest bez sensu. na zx, faktycznie nie było tej gry, ale była na kilku innych platformach w tym c-64. |
QTZ @2017-02-01 04:00:35 |
Lechu @2017-02-01 04:15:15 |
as... @2017-02-01 18:32:56 |
rasti @2017-02-01 23:37:39 |
Ale najważniejsze, że ktoś opisuje te gierki, i przypomina je nam, a młodszemu pokoleniu pokazuje - w co graliśmy ;). Ja kupuje jedną i drugą gazetkę i czytam, naprawdę się przy tym relaksując ;). A na dokładkę mamy wspaniałych programistów małego Atari i wciąż możemy pograć sobie w nowe gry ;) - jak np Laura ;). Brawo Larek !!! |
«« nowsze | starsze »» |
1. Biuro |
2. Grafika |
3. Muzyka |
4. Programowanie |
5. Magnetofon |
6. Stacja dyskietek |
7. DOS-y |
8. ROM-y |
9. Rozne |
A. Schematy |
B. Emulatory |
C. Edukacyjne |
D. Komunikacja |
E. Diagnostyczne |
F. Archiwizowanie i kompresowanie |
!info |
Z. Inne platformy |
«« nowsze | starsze »» |