Przedstawiam wyniki Kaz Kompo 2012 - konkursu na najlepszą grę na małe Atari w 2012 roku.
1. Ridiculous Reality, 626 punktów
Faworyt nie zawiódł! Świetna gra, profesjonalnie wydana, to rezultat krwi, potu, (pewnie) łez i ogromnego wysiłku paru osób. W projekcie udział wzięli Martin "MatoSimi" Simecek, Adam Wachowski, Adam "Ooz" Powroźnik, Michal "stRing" Radecki, Jakub Husak. Gra przekroczyła magiczną barierę 600 punktów (dla przypomnienia - His Dark Majesty - 583 punkty - KK2010, przy wyższej frekwencji; Space Harrier - 500 punktów - KK2011) i zdecydowanie wygrała konkurs. Gratulujemy i (w imieniu graczy) bardzo dziękujemy! Wystarczy spojrzeć na tabelę z głosami - najwięcej dziesiątek.
2. Line Runner, 458 punktów
Grywalna i dopracowana gra Arkadiusza "Nosty" Staworzyńskiego, z bardzo dobrą muzyką Michała "Caruso" Brzezickiego po ciężkim boju z Callisto zasłużenie zdobyła srebro przekraczając barierę 400 punktów dla drugiego miejsca. Brawo! Jest to potwierdzenie na to, że liczy się klimat i miodność, wydanie gry i to "Coś"! Pozornie prosty pomysł zapożyczony z innych platform, a wciągnął wiele osób. Ważne i niedoceniane jest projektowanie poziomów - w przypadku dwóch pierwszych tytułów ten element nie zawiódł i jest to, być może, klucz do powodzenia.
3. Callisto, 414 punktów
Strzelanina, ze świetną grafiką, ale trudną rozgrywką. Brak tego rodzaju gier na Atari sprawił, że gra wywalczyła brąz (również powyżej 400 punktów) . Jest to sygnał dla autorów gier - MY CHCEMY POSTRZELAĆ :) Parę osób pisało mi, że jest to największe rozczarowanie tego roku (stopień trudności i pewna monotonia rozgrywki), ale mimo tego gra znalazła się na podium - jest ciekawie napisana (podkolorowane sprite'y) i ma ładną oprawę (warto docenić grafikę - zwłaszcza na kolejnych etapach)
4. HAR'em, 314 punktów
5. Plan B, 263 punkty
6. Mazezam, 237 punktów
7. Amaurote+, 221 punktów
8. Asteroids Emulator, 174 punkty
8. Isohunters 174 punkty
10. Pacman Arcade 2012, 123 punkty
11. Seaquest, 117 punktów
12. Gówno spadające w dół, 100 punktów
13. Midnight Magic, 72 punkty
14. OilGame Deluxe, 69 punktów
15. Bioptronid, 56 punktów
16. Tedecujące Starcie, 54 punkty
17. Rocket Rescue, 53 punkty
18. Biedny pies Antoni, 45 punktów
18. Bumpong, 45 punktów
20. Marry Poppins, 44 punkty
21. Pong, 38 punktów
22. Błękitne Nimfy, 36 punktów
23. Pania Basia z klatki B, 32 punkty
24. Diabelska Pomyłka, 30 punktów
24. Luki Lak, 30 punktów
24. Rychle Sipy Zahada Hlavolamu, 30 punktów
27. Calamanis, 28 punktów
28. Realistic Internet Simulator, 27 punktów
29. Gruczoł Grubasa, 24 punkty
30. Slider, 30 punktów
31. Snakes On Atari Island, 12 punktów
32. OrderIt +, 11 punktów
33. Boulder Dash Mugen 4, 8 punktów
34. Tre Robbo 22 - Kraina przesuwanych klocków, 7 punktów
35. Scorch Demo, 6 punktów
36. Jawbreaker, 5 punktów
37 Stellar Caverns, 3 punkty
38. Dup Li Cut, 2 punkty
38. Szybki Bill, 2 punkty
38. W Sieci, 2 punkty
39. Catch a letter, 1 punkt
40. Amazin
40. Bored a bit
40. Boulder Dash Mugen 5
40. Boulder Dash Mugen 6
40. Boulder Dash Mugen 7
40. Boulder Dash Mugen 8
40. Caterpillar
40. Game
40. Hopp 2012
40. Keep on Koastin
40. Mini Robbo
40. Repossed
40. Robbo "Pandino" 2
40. Skiing
40. SLO-QUIZ
40. Tre Robbo 13
40. Tre Robbo 14 - Kraina Lawy
40. Tre Robbo 15
40. Tre Robbo 16 - Kraina ziemii
40. Tre Robbo 17 - Reflex
40. Tre Robbo 18 - Kraina oczu
40. Tre Robbo 19
40. Tre Robbo 20 - Kraina Luster
40. Tre Robbo 21
40. Tre Robbo 23
40. Tre Robbo 24 - Ruchome Działka
40. Tre Robbo 25
40. Tre Robbo 26 - Twins
40. Voyager
Jak zwykle pozwolę sobie na parę słów od siebie. Ridiculous Reality prowadził, w zasadzie, od początku do końca. Po raz kolejny jeden tytuł zdominował (moim zdaniem zasłużenie) głosowanie, brakuje jednak trochę wielkiego starcia o złoto na poziomie Yoomp vs Crownland :) Za to bitwa o drugie miejsce przypominała dobry mecz koszykówki. Jak liczyłem głosy Callisto miało na początku delikatną przewagę, potem na prowadzenie w bój o drugie miejsce wyszedł Line Runner i prowadzenia nie oddał już do końca (mimo, że Callisto cały czas utrzymywał kontakt). Przewaga kilkudziesięciu punktów to rezultat kilku ostatnich głosów jakie "liczyłem" dlatego w tym roku szczególnie ważny był każdy z nich! A frekwencja był świetna - głosowały 73 osoby i za to Wam bardzo serdecznie DZIĘKUJEMY. Widać w czołówce, że tytuły wystawiane na ABBUC w pewnym sensie zdominowały konkurs (pierwsza dziesiątka) - czy jest on zatem najbardziej "prestiżowy"? Dobre, prowokacyjne pytanie, do którego pozwolę sobie wrócić w KK2013 :) W końcu to tylko statystyka ;) Niedokończony HAR'em zajął 4 miejsce z bardzo dobrym wynikiem - po raz kolejny potwierdza się moja teza, że brakuje nam strzelanin. Wysokie 5 miejsce zmieniało właściciela cały czas. Ostatecznie przypadło ono grze Plan B, która minimalnie wyprzedziła Mazezam i Amaurote+. Z debiutów - od razu złoto "zakasował" Adam Wachowski za, między innymi, grafikę do gry RR, świetny wynik uzyskał mgr inż. Rafał - "Biedny Pies Antoni" to jedna z najwyżej ocenionych gier w Basicu w 2012 roku. Czasem liczy się pomysł!
Wyniki i głosy przeze mnie spisane i podliczone można znaleźć tutaj. Zdecydowałem się na uwzględnienie głosu QTZ oddanego minimalnie po czasie, głównie ze względu na autorów gier. Ze względu jednak na zasady nie mogę uwzględnić QTZ w losowaniu, a szkoda. Ponieważ istnieje szansa, że coś będę korygował po Waszych uwagach (mam nadzieję bez wpływu na wynik), coś jeszcze gdzieś wyjdzie, może kogoś przez przypadek pominąłem przed losowaniem nagród pośród głosujących proponuję bufor 2-3 dni. Po tym czasie wylosujemy pośród Was nagrody - z wielką przyjemnością - przy tak wspaniałej frekwencji i tak profesjonalnym podejściu (naprawdę aż serce rośnie przy tak rzetelnych ocenach popartych rozgrywką). Parę osób nie oddało głosu bo nie miało szansy pograć, parę osób nie zdążyło - im też jednak dziękuję za chęci.
W imieniu, przede wszystkim, autorów gier - Wielkie dzięki za Wasze głosy, informacje zwrotne i za udział w konkursie! Do następnego razu, oby było równie ciekawie i licznie! A w zanadrzu jest parę asów: Rick Dangerous, niemiłosiernie długo wyczekiwany Pang, AGFFYO, Silk Worm, The Last Ninja. Przed nami Fortyfication, ABBUC, Wap-niak, Silly Venture i parę niespodzianek, które autorzy publikują poza zlotami. Życzę wszystkim równie udanego pod względem gier 2013 roku!
gratulacje dla zwycięzców! Ja dziękuje w imieniu swoim, Ooza i Caruso za głosy na Isohunters- nie spodziewałem się tak wysokiej pozycji, było to dla mnie zaskoczeniem że gra się podoba, mimo tego że jest (jeszcze) niedokończona! :) pzdrr
mgr_inz_rafal @2013-03-26 18:18:22
Gratuluję zwycięzcom! I dziękuję, że nawet Gruczoł coś ugrał :)
@Xeen Zauważyłem co następuje: pustak przyznał łącznie 58 punktów zamiast 55 - dwa razy dał 3 (dla Gówna Spadającego w Dół oraz Isohunters)
Gasol natomiast oddał tylko 49 punktów, ale to chyba akurat dopuszczalne :)
pustak @2013-03-26 20:04:29
A to ciekawe bo na Gówno... nie dawałem żadnych punktów. Widocznie jakiś mały błąd się wkradł w zestawienia.
Gratulacje dla zwycięzców!! Moi faworyci na dwóch pierwszych miejscach choć w odwrotnej kolejności. Pozdrawiam!
xeen @2013-03-26 20:09:45
poprawiłem, dzięki. na szczęście nie wpłynęło to na klasyfikację (excela podmienię na końcu).
z KK jest naprawdę masa roboty od początku do końca, ale przy tylu votkach jest to nawet satysfakcjonujące także dla organizatorów. Gratulacje dla zwycięzców i jeszcze raz dzięki za udział. Losowanie nagród wkrótce :)
Bluki @2013-03-26 20:30:31
A mnie pozostaje podziękować wszystkim (Cosi, QTZ), którzy dostrzegli jakiś potencjał i zagłosowali na moją grę „W sieci”, chociaż była napisana jako "wprawka" w programowaniu w BASIC-u XE. Dzięki!
Gratulacje zwycięzcom! Chociaż głosowałem na Callisto, bo akurat takie gry darzę sentymentem, a Ridiculous Reality znalazło się na 2. pozycji, to przyznaję, że zwycięstwo „Absurdalnej rzeczywistości” jest zasłużone.
maciek @2013-03-26 20:58:32
przegapiłem... a miałem dokończyć swoją grę starz... coby chociaż jedna gra była z naturalnego poczęcia :(
Bluki @2013-03-26 21:56:17
Nic nie szkodzi, w tym roku może będzie mniejsza konkurencja :)
Thanks to all for the votes for Ridiculous Reality :)
jhusak @2013-03-26 23:02:33
A ja przegapiłem losowanie :( Ale raczej z powodów pracowych. Za to dziękuję bardzo wszystkim za docenienie mojej pracy włożonej w Amaurote+ :) Aż takiej pozycji się nie spodziewałem :)
A Ridiculous Reality - gdybym głosował, to zwiększył bym jeszcze dystans do drugiego miejsca...
xeen @2013-03-26 23:07:48
losowania nie przegapiłeś :)
QTZ @2013-03-27 00:29:54
A ja prawie przegapiłem :) Jakaś kara musi być :) Wykluczenie mnie z losowania jak najbardziej popieram.
"W Sieci" - myślę, że niewielu udało się tę grę uruchomić, z cart-em z AOL - po tytule wychodzi z błędem. Nie udało mi się przechytrzyć pająków... ale trochę pograłem :) Gra na wprawkę zupełnie nie wygląda - profesjonalny help i dopracowana grafika.
Pozdrawiam, gratuluję zwycięzcom i wszystkim twórcom!
innuendo @2013-03-27 08:04:43
Gratuluję zwycięzcom. Nie spodziewałam się aż 30 głosów na Diabelską Pomyłkę. Bardzo, bardzo dziękuję!
marok @2013-03-27 08:10:53
""W Sieci" - myślę, że niewielu udało się tę grę uruchomić,"
Na potwierdzenie - faktycznie, mnie się nie (chciało?) udało.
Niektóre (nieliczne) gry nie udało mi się rozgryść (co też pewnie mogło mieć przełożenie na rozkład głosów), ale tą jedną nawet nie widziałem uruchomionej (więc dlatego nie miała szans zapunktować).
Kwestia rzetelności, której w tym roku mi zabrakło przy głosowaniu.
tdc @2013-03-27 11:54:35
Gratuluję zwycięzcom, zdecydowanie są to gry warte wyróżnienia na wielu płaszczyznach.
Bardzo dziękuję za głosy oddane na moje gry, 15 pozycja to bardzo wysoko, zapewne zawdzięczam to świetnemu grafikowi, który faktycznie odwalił kawał dobrej roboty;)
nosty @2013-03-27 12:29:06
Jestem kompletnie zaskoczony drugim miejscem! Byłem zdziwiony już w trakcie głosowania, patrząc na liczne głosy na Line Runnera, ale spodziewałem się 4-5 miejsca. Upewniliście mnie w tym, że grywalność i dbałość o szczegóły są w grach wciąż ważniejsze od grafiki czy fajerwerów. Bardzo wszystkim dziękuję! Mam niesamowitą motywację do pracy :)
xeen @2013-03-27 12:57:53
wszytsko jest ważne, ale grywalność najważniejsza :) jak ma się wszystko - dobry kod, grafę, muzę i miód to się walczy wyłącznie o zwycięstwo! Gratulacje - zasłużone, imo, srebro.
xxl @2013-03-27 14:01:22
no wlasnie, grywalnosc. Seaquest :-)
gratulacje zwyciezcom !
tdc @2013-03-27 14:03:52
Tak, srebro zasłużone, ja głosowałem aby to było złoto ;)
Cosi @2013-03-27 19:59:10
Bluki: Chciałem przypomnieć, że jako jeden z niewielu skończyłem Twoją grę ;-)))
Bluki @2013-03-27 21:42:29
Cosi: wiem :), może nawet jako jedyny (oprócz mnie). Gra nie jest taka łatwa, trzeba znaleźć słabe punkty pająków nic o nich (pająkach) nie wiedząc na początku.
nosty @2013-03-27 22:22:26
Ja probowalem dłuższy czas przechytrzyc pająki i poleglem sfrustrowany ;)
Dziękuję za wszystkie głosy oddane na grę Bumpong. :)
mrcszef @2013-03-28 16:18:02
Przydałby się teraz taki sam konkurs na najlepszą muzę roku 2012. Najpierw prezentacja kawałków, a potem każdy po 10 głosów. Mamy paru muzycznych geniuszy, którzy dokonują cudów i wyciskają z pokeya prześwietne kawałki. A ja ich maniakalnie słucham. Klimat tych pi pi dźwięków jest dla mnie bezcenny :)
stRing @2013-03-28 19:46:57
Myślę że technicznie ciężkie do zrobienia, trzeba by wyszukać wszystkie utwory, nie tylko te pisane dla samych siebie ale i do gier/inter/dem itd.
stRing @2013-03-28 19:48:39
Myślę że technicznie ciężkie do zrobienia, trzeba by wyszukać wszystkie utwory, nie tylko te pisane dla samych siebie ale i do gier/inter/dem itd.
xxl @2013-03-28 21:03:06
to moze jakis konkurs muzyczny? wzialbym udzial... jako glosujacy :D
the fender @2013-03-28 21:26:29
No przyznam szczerze, że muzycznie A8 to równie wielkie wyzwanie, co graficznie :)