Poniżej prezentujemy wyniki SV2k18 przesłane przez organizatora. Szczegółowy plik tekstowy można pobrać stąd.
Dziękujemy za wszystkie prace i gratulujemy zwycięzcom!
Listę prac z party możecie znaleźć na Demozoo. Playlista na YT z demami i intrami: link.
Atari VCS 2600 Music Compo
01. 812 pt Yrw........................... KK 02. 600 pt Thursday Night in the Club.... Kulor 03. 599 pt Github SV18................... Glafouk 04. 534 pt Drums Bass And Some Melodies.. V0yager
01. 820 pt Bad Apple HD.................. JAC!, MotionRide,Lucy 02. 707 pt No Bank Skank................. AYCE 03. 564 pt RainboWomit................... Zibi,Werynajs,Wiecz0r
Atari XL/XE Demo Rapidus / VBXE
01. 721 pt STNICCC....................... Desire 02. 694 pt BadApple SV2k18............... Mad Team 03. 545 pt We Invite You to Compusphere.. Desire
@Czarny_faraon: efekt psychologiczny. Na compo grywalność trudno ocenić zwłaszcza, że pokazany fragment wyglądał na grywalny i w tym zakresie pewnie jest. Długo oczekiwana konwersja (na tej zasadzie w 2016 bodajże wygrał quake i doom na falcona). Ja osobiście obstawiałem Druidarium no ale cóż :)
Renton @2018-11-06 23:37:28
Imponująca liczba prac! Gratuluję wszystkim autorom!
_rocky @2018-11-07 00:27:10
Moje prace są wgrane do demozoo ze skopaną paletą, powinny wyglądać na w wątku (Prace z SV2k18) na forum
@_rocky: to zgłoś tam, powinno nie być problemów z podmianą.
IRATA4 @2018-11-07 01:12:00
997 pt Sister of Mercy....... DOBRE :-)
rosomak @2018-11-07 04:57:23
Gdzieś jakieś filmiki z demami czy musicie compo istnieją??
tebe @2018-11-07 07:24:54
@_rocky, obrazki zostały poprawione na demozoo
sun @2018-11-07 09:45:07
@wieczór: również obstawiałem Druidarium.
AceMan @2018-11-07 09:53:49
Dziędobry. Czy jest szansa na pełny stuff ułożony w ładnym archiwum (np. na scene.org, jak robi 99% parties na świecie), czy generalnie #nikogo ?
solo/ng @2018-11-07 13:48:48
@Czarny_faraon - zdefiniuj "grywalny" bo operujemy chyba innymi definicjami. Gra jest w pelni grywalna (zapetlona na 2 lvl), obsluguje 95% logiki, sekrety (nawet sekret powerupy, jak ktos kojarzy). Wylaczonych jest kilka rzeczy, bo byly jeszcze niestabilne (silnik nie jest liniowy i w miare skomplikowany). ~80-90% gry jest gotowe, chcemy jednak na spokojnie zrobic refactoring kodu, bo ostatnie dni to byl mega crunching.
Wszystkie gry (poza gra Shantiego, Mariusza i Jose) byly WIP. Udostepnilismy party version (choc nie musielismy, aby wlasnie nie bylo potem marudzenia).
Gra KK jest genialna, dal nam pograc na party, od razu mowilem ze mocarny konkurent - jednakze to takze WIP.
anon @2018-11-07 14:11:57
Druidarium wygląda super. Mam nadzieję, że się ukaże
Amiparty_org @2018-11-07 14:16:38
@AceMan na jakim świecie .. w lewackim ? wróć człeniu do 1991 roku wtedy zobacz co się działo i tak ma być
Zlew @2018-11-07 17:23:53
pomoglbym ale na modulach kropka polskich nie ma empete :(
Bad Atari @2018-11-07 19:43:28
Czy ja dobrze widzę?
W demo compo na Atari XL/XE wygrało demo pokazujące cudzą animację ściągniętą z internetu streamowaną z dysku a do tego muzyka odgrywana z taśmy?
Na takie coś Atarowcy oddali najwięcej głosów?
Co się stało? Zbiorowy zanik umysłu i przyzwoitości?
as @2018-11-07 20:01:56
Czy Druidarium będzie w niedługim czasie do pobrania?
zzielinski @2018-11-07 20:03:55
Czy Druidarium będzie niedługo dostępne do pobrania?
gonzo @2018-11-07 22:12:54
wielki szacunek i gratulacje dla New Generation za Flimbo's Quest. jest to jedna z najważniejszych gier, których brakowało na a8, na dodatek uważano, że jest nie do zrobienia. nie ważne, które miejsce zajęła, ważne, że jest i jest to bardzo ważny rozdział w historii a8. mamy bardzo dobry rok, po Stunt Car Racer, Scramble, Total Eclipse teraz mamy Flimbo... aby tak dalej, jest jeszcze kilka gierek do zrobienia :)
blasph @2018-11-07 22:26:37
gonz0! byś odciążył kolegów..potencjał masz ..Cabala zc64 to mysle ze dalbyc rade zrobić..pisz kod a nie posty..
Arti @2018-11-07 22:26:58
Bad Atari jakbyś znał Atari 65xe to byś wiedział o co chodzi. A tak to widzę że to chyba Ty jesteś tym ukrytym Amigowcem co na party trolił z naklejkami Amiparty :D
Jesionen_JagNESFest @2018-11-07 22:31:25
@Arti: Święte słowa :)
Shanti77 @2018-11-07 22:34:54
"Prace wystawione na konkursach będą opublikowane na stronie sillyventure.eu w formie zaprezentowanej podczas konkursów najpóźniej w dniu następnym po ogłoszeniu wyników. Autorzy mogą oczywiście upublicznić później wersję "final"swoich prac, jeżeli zajdzie taka potrzeba. "
Gdzie więc można znaleźć te prace?
10 GOSUB 10 @2018-11-07 23:58:38
@Shanti77 @AceMan rok temu pełen stuff pojawił się na scene.org czy untergrunt w ciągu miesiąca albo dwóch, trzymajmy kciuki za ochotników wrzucających te prace lub za autorów, bo nikt inny tego niestety prędzej nie zrobi raczej.
Polar Pierdł @2018-11-08 04:51:54
Tradycyjnie po każdym party wszedzie żale wszelakich niedojebków.
W tym roku stuff się pojawi jako paczki oficjalnie - w zeszłym faktycznie było to przeciągane aż de facto nigdy to nie nastąpiło, ludzie kawałkami publikowali sami. Zapis w regulaminie trzeba zdjąć, bo w zasadzie nigdy nie był realny.
Grey powiedział, że było wiele próśb od autorów o wstrzymanie, aby mogli poprawić błędy, które wyszły - uwaga, nie chodzi o jakieś rozszerzanie czy ulepszanie pracy, a wyłącznie o błędy. Aby nie trwało to wieczność ja zaproponowałem termin do końca listopada, Grey stwierdził że 2 tygodnie powinny wystarczyć.
Część prac już widać na demozoo i pouecie.
laoo @2018-11-08 10:53:40
Osobiście uważam, że pozwolenie, aby prace były prezentowane w innej formie niż na konkursach, zaprzecza idei konkursu. Szczególnie, że regulamin wyraża się na ten temat bardzo jasno. W rezultacie okazuje się, że dostajemy do wglądu coś innego niż ocenialiśmy.
xeen @2018-11-08 11:14:24
wadą tego podejścia jest to, że wersja party rozchodzi się po sieci. Nie zawsze to jest fajne i tworzy zamieszanie - nie będę się tutaj rozpisywał bo to powrót do tej samej dyskusji która co roku się odbywa przynajmniej kilka razy. Rozsądny kompromis - filmik do wglądu jeżeli autorom zależy na dopracowaniu release after party i puszczeniu binarek dalej tylko w takiej formie finalnej - choć i tak dla mnie to jest dmuchanie na zimne (bo co - autorzy oszukali czy jak?). Osobiście uważam, że jednak autorzy powinni tutaj mieć wybór i pod tym względem podobają mi się party który takowy dają. Szczerze - niczego to (udostępnianie prac) nie zmienia jeżeli chodzi o konkurs bo takowy się odbył i nie powiedziałbym że mu zaprzecza. Jedyna wada dla widza, że trochę poczeka na finala. Nie zgadzam się też z ideą, że prace WIP nie mogą brać udział w konkursach. Co to niby znaczy? Przecież zawsze mozna wypuścić nową wersję czy była WIP czy nie zmieniając jedne pixel. Wtedy dyskwalifikacja? Nikt niczego nie ukrywa i wg mnie konkursy są pod tym względem dość fair. Po prostu sam final nie jest jedynym czynnikiem wpływającym na głosowanie, choć ma na niego wpływ na pewno. Zależy od stanu zaawansowania prac i kryterium oceny - a to ostatnie jest indywidualne. Ja osobiście CZSAMI wyżej ocenię technicznie zaawansowanego WIPa niż dopracowanego finala, którego wytworzenie jest subiektywwnie na moment oceny trochę łatwiejsze. W większości konkursów widz nie ma możliwości pogrania więc ocena grywalności gier to też widzimisie z big screena :) Uważą,, że 4 gry pusczone na SV w tym roku są zajebiste :) Gram we wszystkie udostępnione :)
Czarny_faraon @2018-11-08 18:37:45
@solo/ng - Grywalność – ogół zasad i mechanizmów gry komputerowej, które wpływają na jakość i przyjemność z gry. Na grywalność składają się takie elementy, jak: fabuła, logiczny schemat powiązań elementów występujących w grze, zasady rozgrywki, liniowość rozgrywki. :)
A tak bardziej na poważnie, oceniłem jedynie grę taką, jaka została wystawiona do konkursu. Nie żebym nie doceniał włożonego trudu i podjętego wysiłku. Finalna wersja zapewne będzie zrywała czapki z głów.
Zdziwiło i jednocześnie zaniepokoiło mnie to, że do konkursu wystawiane zostały w większości niedokończone produkcje. Oby nie stało się to normą. Nie ma bowiem żadnej pewności, że wszystkie gry wystawiane jako WIP zostaną skończone.
Może należało by się zastanowić nad wprowadzeniem nowej kategorii do konkursu i to nie tylko na małe atari np. DEMO Game Compo.
Beniu @2018-11-08 20:31:29
Witam, czy będą/są jakieś dłuższe zapisy video z Silly Venture 2018 ? Lubie oglądać i słuchać reakcji ludzi na produkcje scenowe :)
solo/ng @2018-11-08 21:48:00
@Czarny_faraon chwila chwila ziom. nie wykrecaj sie teraz definicja grywalnosci, bo wyslalem cie tam w konkretnym eclu,aby delikatnie z kulturka skomenowac twoj bezsensowny wpis "niegrywalne". kompletnie nie rozumiem po co to napisales, nie, nie oceniles gry - bo jest w pelni *grywalna* - jedynie *niekompletna*; chciales pocisnac, ale zjebales startowo; wiecej wyrafinowaniia, jak chcesz z random xywy sie przyjebac.
Co do samej dyskusji GRY WIP - to temat na osobny;3 z 4 gier byly WIP, autorzy nie maja z tym zadnego problemu (czy aby napewno), na pewno napedza to chec zrobienia czegos i skonfrontowania prodki w 3-4 min. pokazie.
Czarny_faraon @2018-11-08 23:30:51
Trochę kultury na pewno by nie zaszkodziło. Nie wiem dlaczego uważasz, że używam random ksywy? Używam jej bez mała z 10 lat.
solo/ng @2018-11-09 00:29:09
xywa - my bad (sorry). nie zmienia to clue z #1 posta, ktore dla mnie bylo jednym wielkim znakiem zapytania; ew. wyjasnij co u ciebie oznacza "niegrywalne". aby byla perspektywa; zamiast wklejac fragment wiki
***
moze pierwszy napisze o czyms innym - o wyjebistym intro 16kb od Agendy. czemu nikt o tym nie pisze?
szeryf/lms @2018-11-09 01:02:43
Ja na przykład nie piszę bo zazdroszczę ;) a tak poważnie to ta praca zasługuje na osobny wątek i bardzo mi sie podobają efekty i zgranie z muzą, a scena ze statkiem na falach bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła - trochę mi brakuje takiego luzu w produkcjach :)
Jacques @2018-11-09 08:45:15
Czarny_faraon: "Nie ma bowiem żadnej pewności, że wszystkie gry wystawiane jako WIP zostaną skończone. "
Ale przecież głosujący oceniają to co jest, a nie to co może będzie jeszcze dorobione?
Choć z grą ocena stopnia zaawansowania WIP jest problematyczna, bo krótka prezentacja nie oddaje wszystkiego, pewnie dobrze byłoby by głosujący mieli możliwość odpalenia u siebie konkursowych gier i zagrania przed głosowaniem ;-)
Od wczoraj podsyłam kolejne prace do admina serwisu DEMOZOO.ORG (dzisiaj pojawi się sporo nowych). Zajmuje to trochę czasu, ponieważ kontaktuję się też z niektórymi autorami. Do niedzieli powinna być większość stuffu (oprócz dema na STe grupy Ephidrena, dema na Falcon'a grupy Extream oraz invitki na konsolę Atari Jaguar - autorzy poprosili o więcej czasu). Widzę też pewne błędy w wynikach (nazwy), które poprawię jeszcze dzisiaj.