atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Dwie nowe gry The Quill na Atari z 2022-12-01 15:23 (6)
Nowy tracker dla Atari STE z 2022-11-26 19:38 (9)
Nowa gra "Tony" - koder poszukiwany! z 2022-11-24 12:29 (66)
About AVG cartridge in English & 4K z 2022-11-22 19:21 (3)
Płytki stereo dla chętnych z 2022-11-20 20:48 (20)
Opowieści o Elwro byłego pracownika z 2022-11-17 12:01 (12)
GEOS dla Atari! z 2022-11-14 13:14 (42)
Polski komputer Cobra-1 z 2022-11-11 00:20 (13)
Lato z lutownicą #3 z 2022-11-09 13:13 (6)
Światowa premiera "Light Pen Driver" z 2022-11-05 21:05 (8)
Polska gra RPG "Company" z 2022-11-04 08:31 (11)
Historia L.K. Fire-Bird z 2022-11-01 15:19 (22)
Wyniki konkursu ABBUC 2022 z 2022-10-30 16:49 (42)
Lato z lutownicą #2 z 2022-10-25 19:33 (4)
Spotkanie fanów Cobra 1 z 2022-10-21 13:29 (13)
Kasieńka, Kasia, a właściwie CASia... z 2022-10-17 10:11 (7)
ATASCII Compo Edycja II z 2022-10-16 12:49 (9)
Wkrótce Retrospekcje w Krakowie z 2022-10-13 10:41 (2)
Wyniki Grawitacji 2022 z 2022-10-09 23:30 (16)
Lato z lutownicą #1 z 2022-10-08 11:15 (0)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (35)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (123)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2022-11-30
Liczba katalogów: 7889, liczba plików: 31481
Zmian katalogów: 167, zmian plików: 367

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2138 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Konkurs NOMAM 2015 - wybór najciekawszych gier
Jeszcze tylko niecałe 2 dni pozostały na napisanie 10-linijkowej gry w Basicu i wzięcie udziału w tegorocznej edycji konkursu NOMAM, obejmującej w tym roku trzy 8-bitowe platformy: Atari, Commodore i Amstrad. Przedstawię poniżej subiektywny wybór najciekawszych moim zdaniem gier spośród dotychczasowych 19 zgłoszeń na małe Atari. Plik z daną grą można pobrać klikając na link w nazwie. Miłej zabawy!

Miejmy nadzieję, że jeszcze pojawi się jakiś polski akcent w konkursie i zobaczymy zgłoszenie inż. magistra Rafała czy może Pirxa...

Na koniec przypomnę, że są dwie kategorie: PUR ze standardową długością linii (120 znaków) oraz EXTREM z liniami rozszerzonymi do 256 znaków. Więcej szczegółów na oficjalnej stronie konkursu.


Tytuł: „Broad's Revenge
Autorzy: Frantisek "Fandal" Houra,
Christian "Irgendwer" Krüger

Nr: #17, język: Turbo BASIC XL, kategoria: EXTREM


Gra jak na 10-linijkowca robi duże wrażenie, jest jakby uproszczoną wersją "BC's Quest for Tires" – sterujemy panią jaskiniowiec i musimy przeskakiwać ponad przeszkodami.


Tytuł: „Cemetery Chase
(pisane z błędem jako "Cemetry Chase")
Autor: Yoda Zhang
Nr: #25, język: Turbo BASIC XL, kategoria: PUR


Fabuła jest trochę mało sensowna, ale za to ile ta gra daje frajdy! Nasza postać (reprezentowana przez przerażone oczy) znajduje się w nocy na cmentarzu i zbiera pojawiające się tam złoto. Przeszkadza nam ścigający nas bez przerwy duch, a drogę blokują wyskakujące spod ziemi coraz to nowe nagrobki, które musimy omijać. Naszym działaniom towarzyszy zapętlony motyw muzyczny, który powoli przyspiesza wraz z całą rozgrywką. Z biegiem czasu jest coraz trudniej lawirować między przeszkodami. Pewnym ułatwieniem jest to, że duch „czyści” po drodze wszystko, co napotka, więc odpowiednio go naprowadzając można pozbyć się części nagrobków.

Duża grywalność, polecam. Cieszy, że Yoda Zhang (dawniej Kemal Ezcan) wraca do Atari – przypomnę, że ostatnio pisaliśmy o reedycji jego gry „Tecno Ninja”.


Tytuł: „Carrera 3D
Autor: Daniel "dmsc" Serpell
Nr: #35, język: Turbo BASIC XL, kategoria: PUR


Gra wyścigowa z perspektywą pseudo-3D. Gracz musi sterując swym pojazdem w prawo lub w lewo utrzymać się w torze jazdy i przejechać w określonym czasie jak największy dystans. Pojazd wewnątrz toru automatycznie przyspiesza, a na poboczu zwalnia.

Na ekranie prezentowane są 2 liczniki: czasu jazdy (T) i pokonanego dystansu (D). Wysokość tego drugiego wskaźnika staje się na koniec naszym wynikiem.
Autor skoncentrował się na oddaniu toru jazdy w Basicu mieszcząc się przy tym w standardowej długości linii kodu i całkiem dobrze mu to wyszło. Wstępnie planowane były dodatkowe elementy rozgrywki, ale ostatecznie zabrakło na to miejsca.

UWAGA: Po uruchomieniu gry musimy poczekać około 50 sekund. Start następuje po naciśnięciu spacji.

Gra wizualnie prezentuje się bardzo dobrze jak na 10 linii (tor wygląda lepiej niż w niektórych komercyjnych grach z lat 80.), efekty dźwiękowe też są dopracowane. natomiast jest dość łatwa, szkoda, że nie udało się dodać czegoś do rozgrywki (wówczas gra startowałaby w kategorii EXTREM).

Jeszcze taki drobiazg: bardziej intuicyjne byłoby chyba, gdyby licznik malał do zera, łatwiej byłoby określić moment końca. Z tego co widać, przejazd trwa 3 tys. jednostek czasu (około 2 minut).


Tytuł: „F*ck-Man
Autor: Gunnar "Bunsen" Kanold
Nr: #15, język: Turbo BASIC XL, kategoria: PUR


O grze pisaliśmy tutaj. Przypomnę, że bohater gry jest bardzo głodny i musi szybko zjadać rozrzucone wokół pączki, inaczej poziom cukru w jego krwi opada. Próba wejścia w dziurę (pole bez pączka) kończy grę, a z każdym ruchem pole manewru maleje.

Gra się całkiem nieźle, a autorowi udało się zmieścić w 10 linijkach również ekran początkowy.


Tytuł: „Slide Ten
Autor: Ingo "1NG" Boller
Nr: #33, język: Turbo BASIC XL, kategoria: EXTREM


Poruszamy się zielonkawą kulką, na każdym levelu powinniśmy zebrać jak najwięcej owoców i dojść do mety (oznaczonej szachownicą). Ale ponieważ kulka sama nie potrafi się zatrzymać, więc musimy tak planować ruchy, aby zawsze nasz ruch zakończył się na jakimś fragmencie ściany, inaczej możemy wypaść z planszy i stracić punkty.

W tej chwili jest 6 poziomów, ale może autorowi uda się jeszcze dodać coś przed zamknięciem konkursu. Widać niezły potencjał pomysłu, ale z powodu ograniczonego czasu i niewielkiej ilości miejsca na kod nie udało się wprowadzić wszystkich planowanych dodatkowych elementów (poza teleporterami) i dopracować wszystkich leveli.


Tytuł: „Re-Action
Autor: Sean Billings
Nr: #29, język: Atari BASIC, kategoria: PUR


Prosta gra na szybki refleks: 4 kierunki wychylenia dżojstika reprezentowane są przez 4 kolory (różnokolorowe „kółka” umieszczone na planie krzyża). Kółko wewnątrz krzyża zmienia kolor, a gracz musi nadążać za zmianami koloru i przestawiać kierunek dżojstika zgodnie z prezentowanym aktualnie kolorem w środku (prawidłowy aktualny kierunek sygnalizowany jest dźwiękowo). Punktacja jest naliczana zgodnie z tym, jak długo utrzymujemy zgodność kierunku z kolorem. Jedna partia gry trwa kilkanaście sekund, ale stanowi duże wyzwanie, bo tempo ciągle wzrasta, a na sam koniec jest szaleńcze.

Gra jest trudna, ale podoba mi się, trochę przypomina mi Assembloids XE.


Tytuł: „Ringtoss
Autor: Bill Kendrick
Nr: #26, język: Turbo BASIC XL, kategoria: PUR

W latach 80. w Stanach była popularna gra (niekomputerowa) "Waterful Ring Toss": w zamkniętym przezroczystym pojemniku znajdowała się woda i pływające w niej małe kółka, a specjalny przycisk pozwalał wywołać ruch wody. Zabawa polegała na odpowiednim naciskaniu przycisku, tak aby nadziać wszystkie te kółka na dwa słupki umieszczone wewnątrz zbiornika. Czyli wyglądało to tak:


Bill Kendrick przygotował uproszczoną wersję tej gry na Atari: mamy 4 kółka (litery "O") i dwa słupki (utworzone z "I"), a pompowanie wody następuje po naciśnięciu jednego z klawiszy funkcyjnych START, SELECT lub OPTION. Gra stara się naśladować właściwości oryginalnej gry, tzn. przytrzymanie dłużej przycisku powoduje wypchnięcie większej ilości wody, ale w którymś momencie energia naciśnięcia się wyczerpuje, trzeba wówczas puścić przycisk i odczekać, aż znów się nieco „naładuje”. Natomiast w przeciwieństwie do oryginału grawitacja nie przesuwa kółek w dół słupka, po prostu musimy trafić kółkiem w jego wolną część.


Na końcu prezentowany jest „antywynik” – im niższy, tym lepszy, gdyż odpowiada czasowi poświęconemu na rozgrywkę. Żeby zagrać ponownie, musimy wpisać RUN.

Gra jest ciekawa, duży plus za oryginalność.


Tytuł: „Glider Fight
Autor: Jan-Sören "VD TONIC" Haas
Nr: #28, język: Turbo BASIC XL, kategoria: PUR


Gra dla dwóch graczy, składająca się z rund, w których naprzeciw siebie wylatują dwa statki powietrzne: czerwony i niebieski. Runda jest rozstrzygnięta, jeśli udało się trafić przeciwnika lub przeciwnik wpakował się w przeszkodę (oznaczoną gwiazdką: *). W przypadku, gdy statki się miną, znowu startujemy z dwóch stron, a na planszy pojawia się nowa gwiazdka. Gra toczy się do 16 rozstrzygniętych rund.


Tytuł: „Apple Max
Autor: Cliff Hatch
Nr: #20, język: Turbo BASIC XL, kategoria: PUR


Wcielamy się w rolę inżyniera genetycznego i zmieniamy genom jabłoni: podajemy rozdzielając przecinkami inicjalne parametry genetyczne D, F i R, a następnie czekamy, aż drzewo zostanie wygenerowane. Celem jest uzyskanie drzewa, które zaowocuje największą liczbą jabłek.

Parametry:
- D (od 1 do 8): głębokość drzewa, czyli liczba poziomów (poziom pierwszy - pień, drugi - gałęzie wystające z pnia itd.),
- F (od 50 do 68): długość gałęzi w procentach w stosunku do poprzedniego poziomu (jaki procent długości poprzedniej gałęzi ma wyrastający z niej nowy poziom),
- R (od 1 do 4): wielkość promienia liści.

W jaki sposób obliczana jest liczba jabłek? Ważna jest wielkość energii słonecznej zaabsorbowanej przez drzewo (na ekranie wyświetlana jako sunin). Od tej wielkości odejmowana jest energia zużyta na stworzenie gałęzi (brang) i liści (leafg). Ujemny wynik oznacza, że drzewo otrzymuje za mało energii, żeby przetrwać.

Nie jest to gra dla każdego, długo czeka się na wynik, ale potrafi zainteresować.

Link do instrukcji w języku angielskim

2015-04-06 22:39 by "Adam"
komentarzy: 10
xeen @2015-04-07 11:22:04
W tym roku znowu wysoki poziom :)
anon @2015-04-07 18:00:21
Broad's revenge najlepsza jak dla mnie. I tylko 10 linijek kodu. Wow.
Irata4 @2015-04-07 18:17:27
„F*ck-Man” to nic innego jak :
Puc-Muc! (1988-03)(Striezel Software Industries)(DE)(en)(PD).atr
Który jest w katalogu .
Bolo @2015-04-07 20:07:03
„Cemetery Chase” wygra!!!!
Adam @2015-04-08 20:32:52
Zostało jeszcze tylko pół godziny czasu (dla zdalnych zgłoszeń).

W wątku na AtariAge pojawiły się 2 gry Kevina Savetza: "Procrastination" i "Joy Joy Revolution".
Adam @2015-04-08 20:59:09
Zaktualizowałem link do Carrery 3D, bo pojawiła się nowsza wersja
Adam @2015-04-08 21:05:07
Minęła 21:00. Jeśli ktoś nie zdążył wysłać swej gry mailem do Bunsena, to albo ma jeszcze kilka dni, tyle że musi osobiście zjawić się z nią na party NOMAM w sobotę w Lubece, albo ma rok na jej dopracowanie...
ROBERT @2015-04-08 23:32:37
TO PIERWSZE MI WYGLADA NA ROZBUDOWANA TASME PRZENOSNIKA Z ZX81 :)

FAJNE... DZIALA NA EMULATORZE ? CHYBA BEDE MUSIAL SIE Z NIM ZAPOZNAC... :)
anon @2015-04-10 14:58:30
Działa w altirze.
Bunsen @2015-04-12 19:21:13
@irata4: Not quite right. Code was written from scratch - compare it! ... and gameplay is different. But it was inspired by the above mentioned.
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
"The Last Ninja 2" dla Atari (273)
ostatni: 02-12-2022 00:15, Pawex
Ultimate1MB - dziwne zachowanie n... (22)
ostatni: 02-12-2022 00:04, Zaqu
Czy androidy liczą elektryczne ow... (71)
ostatni: 01-12-2022 23:15, astrofor
Turbo COMBO do Atari 1050 (16)
ostatni: 01-12-2022 21:56, ZuluGula
LC-177E - poszukiwany silnik do A... (6)
ostatni: 01-12-2022 21:29, galtron
Silly Venture 2022 WE - 45th A260... (161)
ostatni: 01-12-2022 21:07, greymsb
Advent Of Code 2021 (17)
ostatni: 01-12-2022 20:32, mrk
Normalny CART, ale OGROMNA pamięć (86)
ostatni: 01-12-2022 19:49, gienekp
Brakujące gry i programy w AtariO... (188)
ostatni: 01-12-2022 17:26, duncan
Atari Last Party 2023 - noclegi (9)
ostatni: 01-12-2022 13:08, VascoTristesse
Atari Last Party 2023 (11)
ostatni: 01-12-2022 13:07, VascoTristesse
Myszka Atari ST do PC z przelotką... (56)
ostatni: 01-12-2022 11:01, Peri Noid
Przestroga przed "Mapping The Ata... (11)
ostatni: 01-12-2022 10:33, dhor
Scorch - pełna gra (88)
ostatni: 01-12-2022 00:06, solo/ng
Zmiany w bazie gier, demosceny, u... (824)
ostatni: 30-11-2022 19:49, duncan

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2579
Ostatnio zarejestrowany: goszi
Postów ostatniej doby: 30

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Tomasz Dajczak i Kaz (21)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (13)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (16)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
Wolfgang Burger i Grey (0)
Mariusz "Ramos" Rozwadowski i Xeen (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (23)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (30)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Podwójna pamięć na cartridgu napisał Zenon (7)
Zmiana barw i klawiszy napisał Kaczor (21)
Odtwarzacz MP3 jako magnetofon Atari napisał Zaxon (22)
ArTARI napisał Larek (10)
SIO2SD 1010 napisał Lotharek (10)
Atari 2600 w telewizorze napisał Kaz (9)
Sam zrobiłem wtyczkę SIO napisał Szary (14)
SIOki w praktyce napisał Sikor (12)
Obudowy SIO2SD napisał Kaz (14)
Moje SIO2SD napisał Rocky (8)
Atari, LCD i tuner TV napisał Rocky (14)
Atari Allacha napisał Nosty (14)
Electron wymiata! napisał Kaz (7)
Atari w joysticku napisał Kaz (13)
«« nowszestarsze »»