Na zakończonym w miniony weekend party Ironia zorganizowanym w pobliżu Góry Świętej Anny swą premierę miały dwie proste gry i utwór muzyczny.
• Oczopląs
Poruszamy się w centralnej części ekranu po małym okręgu, z różnych stron nadlatują w stronę środka obiekty, a my staramy się ich uniknąć (sterowanie dżojstikiem: lewo - prawo). Błyskawicznie staje się jasne, skąd tytuł gry. Rozgrywka to specyficzne doświadczenie, bo wszystko tutaj migocze, zmienia kształty i kolory (czego nie da się oddać na statycznym screenshocie), a w losowych miejscach wyskakują pionowe paski – z tego względu gra zdecydowanie nie nadaje się dla osób chorych na epilepsję.
Kod & design: Koala Muzyka: Cedyń Grafika: Internet & Koala
Gra losowa z częściowo roznegliżowanymi damami – jedyne co gracz może zrobić, to puścić w ruch wirtualne „koło” z obrazkami i czekać, aż na którymś z nich się zatrzyma, licząc na zobaczenie chociaż jednej piersi (od stopnia widocznej nagości zależy punktacja).
Autor: CePe / Animkomials
Sterowanie w menu głównym: SELECT - wybór jednej z 10 modelek, OPTION - wybór trybu gry (cel: osiągnięcie 10/20/50 punktów lub osiągnięcie najlepszego wyniku w 10/20/30 próbach), START - start.
Sterowanie podczas rozgrywki: START - puszczenie mechanizmu w ruch, SELECT - przerwanie i wyjście do menu.
Gra jest udostępniona jako pojedynczy obraz dysku MyDOS 360k tu lub dwa dyski A i B.
• Iron Man
Na cześć organizatora (Irona) Bocianu przygotował cover klasycznego utworu Black Sabbath (z mocnym przymrużeniem oka). Do pobrania w postaci pliku XEX.
• monsterSHIT
Natomiast Kris3D/anticSHOP podczas party wprawiał się w Turbo Basicu i ze wsparciem Larka oraz Bocianu stworzył bardzo wstępną wersję gry „monsterSHIT”, która ma być jeszcze rozwijana. W grze poruszamy się na boki tytułowym potworem, z kolei drugim elementem tytułu mamy trafić do przesuwającego się u dołu pojemnika (używając FIRE).
Dzięki Voyowi mamy skompilowaną wersję ATR oraz XEX.
Party było małe, ale udane, jak zapewniają uczestnicy. Komentarze znajdziecie w tym wątku.
2015-09-29 23:57 by "Adam"
komentarzy: 48
Docent Prawoślaz @2015-09-30 08:34:23
Booby Jackpot - założę się, że niektórzy uznaliby grę za seksistowską i stygmatyzującą (tylko nie wiem kogo bardziej - modelki, czy gracza?).
s2325 @2015-09-30 08:52:26
Kiedyś gdy brakło pomysłu przyciągało się gracza paniami, chyba w tym duchu to zrobiono. Najniższe instynkty przyciągają plus gra jest w takim starym trybie graficznym bez kombinowania z kolorami czy rozdzielczością przez co brązowożółte damy wyglądają jak wyklejane karteczkami.
porhoh0lix @2015-09-30 09:38:47
Szenko szczenko. Pewnie chcesz wersję z chłopakami, co? Przekażę do ANM hq jak masz chęć...
anon @2015-09-30 10:21:24
Gołych bab nigdy za wiele!
koala @2015-09-30 11:36:48
nie chwaląc się (a właściwie to chwaląc:P) mój rekord w oczopląsie to 1341;) ktoś pobije?:D
gorgh @2015-09-30 11:51:23
[komentarz nie dotyczący atari ani wątku] :)
Vasco/Tristesse @2015-09-30 12:37:15
Wersja z chłopakami dla Smaka ;)
bocianu @2015-09-30 13:14:11
@koala - ja bym pobił, ale lekarz mi zabronił się denerwować ;)
koala @2015-09-30 15:20:52
takie wymówki to w szkole;D dawaj dawaj:D
szeryf @2015-09-30 17:04:52
po 2000 robi się jakoś dziwnie spokojnie, czekam na bosa...
Adam @2015-09-30 17:10:53
Dodałem info o jeszcze jednej gierce - wprawce programistycznej Krisa3D.
koala @2015-09-30 17:21:05
@szeryf: oj nieladnie czitowac:)
szeryf @2015-09-30 17:37:52
@koala: od razu "czitować"... god mode to nie czitowanie ;)
mgr_inz_rafal @2015-09-30 17:42:02
monsterSHIT, heh... Co za obleśna tematyka! Świat schodzi na biedne psy... ;-)
Te grafiki interlaced z kobietami albo w grach przygodowych lub demach fajnych pamiętam na zawsze - do tej pory uwielbiam dema z nagimi kobietami w takim stylu i nie muszą być nagie nawet - genialne rzeczy - obrazki robione w ten sposób.
Fajne gamy kolorów.
Te dwukolorowe sylwetki i zdjęcia całe 'negatywowe b&w', itp. - w wysokich rozdzielczościach też są super i metoda super - nie pokazuje się całego kształtu, a tylko fragment i to wystarcza - genialne. Można fajne morfy robić w takich pikselowych zdjęciach zaadoptowanych do cyfrowej wersji - rodzaj czy jakość urządzenia graficznego nie gra roli - może być znak 8x8 punktów, a można zrobić super obrazek, czyli font przykładowo.
Bardzo ładne, lubię to. DS`.
Smaku @2015-09-30 19:24:31
Wróciłem sprawdzić tę grę z dziewczynami, bo by mi po głowie chodziło, nie mógłbym spać... genialna jest. Otrzymuje się dużo dużo więcej niż można się spodziewać po tych screenach, że 'być może to tylko jeden screen genialny na podpuchę, a potem kreski same i bipanie i nic... i grać nie ma po co nawet...' - a okazuje się, że genialna gra...
Muszę wszystkie dziewczyny do wyboru przejrzeć... genialne są...
Muszę sobie sam zrobić takie zdjęcia z dziewczynami w taki sposób, jak w tej grze... na pewno jest sposób, żeby wziąć dowolne zdjęcie ładnej dziewczyny, albo widoku jakiegoś i kliknąć 'zrób mi taki ładny na Atari z tego' i żeby wyszło jak w tej grze 'Booby Jackpot'.
Są jakieś programy graficzne, które ze zdjęć robią takie ładne chromowane w barwach bursztynu albo innych ładnych, jak te dziewczyny? Żeby wgrać zdjęcie, kliknąć 'filtr' i mieć gotowe? A potem animacje sobie porobić z różnych zdjęć?
Smaku @2015-09-30 20:09:35
Pierwsze próby są genialne, bo widzę, że się da samemu zrobić taką grę. Trochę zielone wyszło, ładniejsze jest to bursztynowe, ale na pewno jakoś się da. Dopiero próbowałem... jestem dobrej nadziei. Zrobię sobie taką grę jak ten Booby Jackopt.
Już więcej nie spamuję tu, ale ta gra mnie natchnęła. mam swoje pierwsze zdjęcie Atari Girl:
Odcienie szarości i filtr fotograficzny, albo w paint.net skala szarości i kolor/nasycenie (chyba, mówię z głowy)
Bolo @2015-09-30 21:02:25
274 punkty w "Oczoplasie" Koala dasz rade?
Adam @2015-09-30 21:07:29
@Bolo: Chyba da, skoro jego rekord to ponad tysiąc ;)
marekp @2015-09-30 21:59:07
Do 700 punktów można dobić, później ma się oczopląs... Koala pewnie synchronizuje się z ramką - tak to wycyrklował pod swoje fale mózgowe jak pisał grę ;-)
Smaku @2015-09-30 22:08:28
@Anon: ten kolor/nasycenie spróbuję. Nie znam się na tym. Tę dziewczynę w zielonych odcieniach kliknąłem tylko jednym przyciskiem gotową gamę tego typu 'zielonkawa' i od razu wyszło.
Jednak fajnie byłoby mieć różne 'suwane' odcienie - żeby wybrać sobie odpowiednią gamę... ten zestaw barw bursztynowy / brązowo pomarańczowy - czy ciemno-żółto złoty w grze, co widać na screenie jest fajny. Poszukam - coś trzeba zmieniać i suwać w gamach, będę suwał aż mi wyjdzie. :)
Musi być ładne jak w tej grze Booby Jackpot.
Te jednokolorowe sylwetki to proste - już zrobiłem, działa ślicznie. Biały i czarny wystarczyło zrobić w gamie. Fajne to... i jakie ładne.
Strip Poker sobie zrobię. Bo te z Atari nadal są genialne. Będę miał własny. Ale czad. :)
Potem przyjdą z pistoletami i karabinami i kajdankami pytać o prawa autorskie do ukradzionych dziewczyn.
Hmm...
Coś wymyślę, żeby nie zabrali tych zdjęć... powiem, że się uczę tylko...
MonsterShit is much too short. First of all we need a dozen more controllers, besides joystick we need paddles, trackball, lightgun, lightpen, mouse, touch tablet, koala pad, cx85 keyboard, cx 21, cx 22, cx23 controllers, etc.
Next, the compiled game uses 11k for Runtime and 2k for game code. We need to add min. a 20k-32k Rasta-Converter title pict. and a 256k sample soundtrack (1 bit sample quality is enough!). And of course there must be a VBXE version, its the must-have game for a VBXE and this game is the only reason to get a VBXE...
xeen @2015-09-30 22:19:24
mój rekord - bez klawisza f7: 1016, z klawiszem f7: 534
kris3d @2015-09-30 23:19:53
@mgr_rafal: dzięki za uzanie tematyki;) psy, wybieraki i inne naczynia do przechwytywania żądzą na salonach: wybory coraz bliżej;) trzeba być na czasie:)
kris3d @2015-09-30 23:26:46
@charlie, there will be 256colours mode in hires, not VBXE;) and 16bit, stereo chiptune in backgound and touchscreen as controler, all lauch on stock Atari800 48kB, NTSC;););)
porn0holix @2015-10-01 07:14:36
Yeah Charlie. It's up to you to make such a game. Use BJ as inspiration. :D
Anon @2015-10-01 07:52:54
Koala pad? Kiedy oi gdzie to się stało?
p. @2015-10-01 08:32:35
Oj tam. To tylko mały BSOD. Będzie żył. 😃
koala @2015-10-01 09:16:19
już wstałem:D
btw: chyba granie na f7 nie ma zbytnio sensu - każdemu ta gra wtedy będzie inaczej chodziła. W grze już specjalnie jest spowolnienie do 3 ramek - w jednej ramce z 200 ciężko by było ugrać:D
nosty @2015-10-01 19:56:01
Oczopląs - znakomita gra! Świetny pomysł i wykonanie, na poziomie prostych produkcji indie na androida. Jest cały rodzaj podobnych, surrealistycznych gier niezależnych, które "dają po oczach". Bardzo je zresztą lubię. Np. na właśnie zakończonym Pixel Heaven miałem przyjemność testować grę tego typu NO THING (https://www.youtube.com/watch?v=oLRh7AWs...)
Naprawdę, mimo niepozornego wyglądu, Oczopląs jest to kawał dobrej roboty.
gorgh @2015-10-01 21:22:41
marekp: haha, wiadomka, że koderzy piszą gry pod swoje mózgi, vide Xeen i jego żabki :)
kris3d @2015-10-01 22:06:04
Heloł! Ale Koala napisał grę na emulator (widziałem na własne oko, jedno mam sprawne ale dobrze widzące;))) a nie na "ril Atari" z 48kB i magnetem! to się nie liczy;););)
nosty @2015-10-01 23:48:45
@kris3d - Twojej grze też się przyjrzałem :) Wiesz, że bardzo trudno będzie Ci się przebić w nurcie "wydalniczo-obrzydliwym"? Mgr inż. Rafał stworzył w tym stylu artystycznym właściwie już własną szkołę gamedevu...
To trochę tak, jakbyś chciał konkurować z Wajdą, który z Was nakręci bardziej wazeliniarski film o Michniku ;)
Ale życzę powodzenia!
bocianu @2015-10-02 09:58:25
Muszę ze wstydem przyznać, że fekalne konotacje w grze krisa, to poniekąd wpływ moich mentorskich sugestii, podrzucanych zza ramienia. Nie wiedziałem, że mamy na tym polu aktywną konkurencje :D
koala @2015-10-02 10:14:42
@kris3d - no no bez takich:P "emulator Twoim przyjacielem jest";) @nosty - ciesze się że się podoba:D ten NO THING to zajebisty jest;) takie lubię:D a czy czasami mechaniką gry nie przypomina to gierki Jakuba z zeszłorocznego Wapniaka? i Fajne że na okulary to to jest:D Chciałbym w to zagrać w Oculusie!
kris3d @2015-10-02 11:15:27
@koala, oczywiście kocham emulatory, bo bez nich nie wróciłbym do Atari:) Twój pomysł na "emuParty" (już widzę oczami wyobraźni logo imprezy: EMU wysiadujący znaczek Atari;)) jest genialny! nie trzeba wozić zabytków! i można podłączyć projektor bez przejściówek:)
@nosty, niestety mam świadomość że z nurtem promowanym przez "mgr_inz_rafal" trudno będzie mi płynąć, a biorąc pod uwagę jego konsystencję, mogę nawet utonąć)
Szczerze mówiąc ja nie lubię takich klimatów, chciałem tylko nauczyć się przekodowywać zestaw znaków i jakoś tak samo wyszło:)
Bardzo możliwe że to jednak wpływy @bocianu;) w założeniach "monster" miał wrzucać jabłka do koszyka;)
oczopląs jest bardzo wciągający. Ma też jedną dość niezwykłą cechę: po każdej zakończonej rozgrywce wyrzuca ze mnie niecenzuralne słowo :)
koala @2015-10-03 11:16:51
xeen: nie Ty jeden tak robisz:) dobitnie przekonali się o tym partyzanci na Ironii (tak, to ja rzucałem łaciną)
IRATA4 @2015-10-03 15:00:30
1241 jeszcze troszkę
kris3d @2015-10-05 12:27:21
@mono, super gierka!:) ale kolizje mocno nawalają) ale pomysł genialny!
Smaku @2015-10-06 22:18:26
@nosty: ta gra w linku 'na typ NO THING' przypomina mi gierkę, w którą grała jakaś dziewczynka młoda na bananach - dotykała tylko lewy banan lub prawy banan na jakimś kartonie - w pomieszczeniu recepcji przy wejściu. Patrzyłem co to za sztuczka, ale ten karton wszystko wyjaśnił. W pierwszym odruchu pomyślałem, że może podłączone kabelki do bananów i od razu skojarzenie 'projektowe', że może banany są wilgotne i dużo cukrów prostych mają a do tego skórka jako przewodnik a środek jako izolator, albo odwrotnie - do tego druga cienka skórka jako izolator jak w kondensatorze i może jakoś to działa... ale przyjrzałem się chwile po tym strzale myślowym jak wyżej i tam było kartonowe pudełko zwyczajne, więc domyślam się, że po prostu nacisk wystarczył lekki - czuły mechanizm obojętnie jaki, wystarczy dotknąć i już. Bez przewodzenia prądu zupełnie. A karton przedzielony na dwa w środku - tak stwierdziłem, polubiłem za pomysł i poszedłem... fajne... tak sobie siedziała i dotykała paluszkiem: lewy banan, prawy banan... i te drogi tak się zmieniały właśnie. Fajne... :)
Smaku @2015-10-06 22:21:35
@mono: super genialna gra! :) Fajne. Lubię to. :)
Z tą piłeczką spadającą i kwadratem i odbijaczką. Genialne. :)
Smaku @2015-10-06 22:28:53
@mono: jak uwięziłem tą piłeczkę w wielu liniach, to aż zaczęła przeskakiwać tam, gdzie nie powinna, jakby ją aż wypychało na drganiach jakichś i teraz się męczy i nie może wyjść, latając i drgając jak na strunach fortepianowych... po drutach lata w tę i z powrotem z różnymi prędkościami i druty ją trzymają... przegrała. :)
Smaku @2015-10-06 22:30:03
... trzyma ją jak magnesem w niektórych drutach, jak struny fizyczne w fizyce kwantowej jakieś to wygląda... genialne... uwięziona, nie ma szans. Popatrzę sobie i poznęcam się jeszcze, a potem dodam jej drut, niech szuka wyjścia. :) Fajne...
Smaku @2015-10-06 22:31:49
Teraz złapałem ją od razu na drut i zeszła równo drżąc po drucie do klatki. Od razu, jak kropla po sznurku i złapana. Ciekawe...
Smaku @2015-10-06 22:46:11
Miałem 12 Level a potem mi uciekła i spadłem do 9 po kolei od razu... ile tu jest Leveli?