atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Atarowskie akcenty na imprezie Decrunch 2020 z 2020-08-06 21:00 (8)
Premiera "Gry w linie" z 2020-07-24 09:20 (19)
Dzisiaj kolejny KWAS z 2020-07-22 16:13 (3)
Konserwacja stacji dysków 1050 z 2020-07-20 13:34 (18)
Lost Party 2020 - prace i wyniki z 2020-07-12 10:29 (35)
Konserwacja magnetofonu z 2020-07-10 23:13 (12)
Warsztaty z projektowania elektroniki z 2020-07-09 08:50 (7)
Wspomnienie o katowickiej giełdzie i nie tylko z 2020-07-08 11:51 (21)
Sommarhack 2020 - wyniki z 2020-07-05 18:04 (17)
Magazyn dyskowy "Flop" #65 z 2020-07-03 10:55 (14)
SV 2019 - relacja subiektywna z 2020-06-22 21:14 (15)
Lech Bąk i "Świat Młodych" z 2020-06-11 10:12 (26)
Dzisiaj KWAS i inne z 2020-06-10 12:53 (3)
KWAS i kolejne spotkania z 2020-06-02 17:47 (20)
Za chwilę "Bard's Tale"! z 2020-05-31 14:37 (6)
Ostatni "KWAS" pandemiczny z 2020-05-27 19:28 (37)
Niedziela growa z 2020-05-23 13:40 (10)
Nieprzeciętny "przeciętny" cartridge z 2020-05-21 07:21 (43)
Dzisiaj KWAS #21H z 2020-05-20 10:28 (5)
Rewelacyjny interfejs #FujiNet (cz.2) z 2020-05-14 23:17 (9)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Submarine Commander opisał Kaz (8)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (18)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (123)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Przegląd nowych gier – część II
W Czechach bardzo popularne są rozszerzenia Multijoy, pozwalające na małym Atari grać za pomocą dżojstików maksymalnie 16 osobom jednocześnie (liczba graczy zależy od typu urządzenia, bardziej popularne są 4- i 8-osobowe) - oczywiście gry muszą być specjalnie przygotowane, dostosowane wcześniej do specyfiki tego sprzętu.

W przeróbkach specjalizuje się zwłaszcza Frantisek „Fandal” Houra, który każdego roku przygotowuje zmodyfikowane wersje starych gier. Część z nich trafia do corocznego magazynu dyskowego FLOP (patrz np. nasz artykuł z kwietnia), ale inne publikowane są po prostu na stronie Fandala.

Tak też było w czerwcu z poniższą grą, która oryginalnie była zapewne przeznaczona dla modeli Atari 400 i 800, mających wbudowane po 4 porty dżojstików. Może przy okazji warto się z nią zapoznać, na pewno nie wszyscy ją znają – a grać w nią można nawet samemu.


  • Yahtzee M4


  • Yahtzee (w Polsce znana pod nazwą „Kościany Poker”) to jedna z najpopularniejszych gier kościanych na świecie, rocznie podobno sprzedawane są dziesiątki milionów zestawów do tej gry. Gracze zbierają w niej punkty, próbując uzyskać określone układy oczek. Liczy się nie tylko szczęście, ale i umiejętność strategicznego myślenia.

    Powstało kilka różnych adaptacji tej gry na małe Atari, autorem tej konkretnie był Gary L. Born, zapewne w Basicu, a kod nieco poprawił i skompilował Thom Heinz.

    W danej kolejce gracz może maksymalnie 3 razy rzucać kostkami (opcja ROLL + FIRE). W pierwszym rzucie zawsze używamy wszystkich pięciu kości, a następne dwa rzuty są nieobowiązkowe: gracz wskazuje kostki, które chce zatrzymać (zaznacza przechodząc góra-dół i wciskając FIRE), a pozostałe wartości są dolosowywane (ponownie ROLL).


    Po lewej stronie ekranu widzimy tabelę punktacji z ustalonymi kategoriami punktowania, a po każdej turze wyrzucony układ oczek zapisujemy w tej tabeli, umieszczając go w wybranej przez siebie kategorii (co ważne, każdą możemy wybrać tylko raz). Gra na bieżąco podpowiada w każdym wolnym wierszu, ile punktów dałby nam w odpowiedniej kategorii bieżący układ oczek. Po ustawieniu się na opcji SCORE możemy nawigować po tej tabelce (góra-dół).

    Kiedy zapełnią się wszystkie kategorie z tabelki, gra się kończy i wygrywa gracz z największą liczbą punktów.

    Od góry mamy takie kategorie:
    • od jedynek do szóstek (aces - sixes): punktowane są tylko kostki z daną liczbą oczek,
    • Trójka i Kareta (musimy mieć odpowiednio 3 lub 4 takie same kości), przy których łączny wynik jest obliczany ze wszystkich oczek,
    • następnie idą kombinacje ze stałą punktacją: Full (trójka i para, 25 pkt), Mały Strit (cztery kolejne numery, 30 pkt), Duży Strit (pięć kolejnych numerów, za które możemy dostać 40 pkt) oraz Yahtzee (pięć takich samych kości, 50 pkt),
    • ostatnia kategoria to Szansa, oznaczająca dowolny układ kości (a dostajemy tyle punktów, ile wynosi suma wszystkich oczek).

    Plik z nową wersją gry znajduje się tutaj.


  • Tre Robbo 50 - Kraina ptaków 2


  • W przypadku tej akurat gry nikomu z Was chyba nie trzeba przypominać zasad... Pod koniec września Michał Kowalski udostępnił kolejną część z serii Tre Robbo, w której na fanów naszego kultowego robocika czeka 30 nowych planet.

    Plik można pobrać stąd. Miłej zabawy!



    2016-10-11 23:41 by "Adam"
    komentarzy: 10
    xeen @2016-10-12 02:07:58
    mam pytanie - skąd jest screen poziomu innego niż pierwszy w opisie TR? Czyżby udało się ukończyć jakikolwiek :)

    poziom trudności - poziom doktorat z Robbo
    Kaz @2016-10-12 05:16:47
    Hie hie, Xeen - ale są też instrukcje jak przejsc; chłopaki mają swoje miejsca w sieci, gdzie dzielą się sposobami przejscia.
    Adam @2016-10-12 08:57:44
    Akurat ten poziom pierwszy udało mi się przejść stosunkowo łatwo w porównaniu z pierwszymi poziomami kilku innych ostatnich zestawów planet Robbo. Trzeba przy prawej krawędzi planszy zepchnąć w dół skrzynkę, co daje nam dostęp do klucza, a klucz pozwala na dostęp do pocisków :)
    Adam @2016-10-13 00:27:44
    Ale faktycznie, Xeen, ze względu na to, że nowe zestawy plansz są robione przede wszystkim przez starych wyjadaczy Robbo, to ich poziom trudności bywa niepotrzebnie wyśrubowany i zniechęcający. A przecież częścią uroku dawnych, oryginalnych plansz było m.in. to, że żadnych "doktoratów" (jak piszesz) nie trzeba było mieć, aby daleko zajść :)
    bob_er @2016-10-13 18:38:58
    Mnie osobiście zniechęcają plansze do bólu zręcznościowe, gdzie trzeba lawirowac pomiędzy strzałami albo ścigać się z bombami.
    kosa0 @2016-10-15 14:15:00
    PO45 minutach na 1 planszy wylaczasz gre i wiecej do niej nie wracasz. Tak postepuje 95% graczy

    Praca autorow poszla w gwizdek.

    Poziom trudnosci powinien byc zbilansowany powtorze ZBILANSOWANY

    Oczywiscie jesli sie robi gre dla siebie 2 znajomych ok mozna ja robic jak sie chce
    xeen @2016-10-15 14:55:58
    seria TRE* to nie jest tego typu seria gier - kompletnych i z rosnącym poziomem trudności. To kolekcja dla ścisłych koneserów. Dobrze że takie poziomy są i powstają.
    malutki @2016-10-18 04:43:47
    Witam jeśli ktoś ma problemy ze sprzętem a nie ma jak naprawić to zapraszam do mnie. Mam odpowiedni sprzęt do naprawy i wiedzę z doświadczeniem. Mój tel to 736634449 pozdrawiam. W razie pytań proszę dzwonić lub pisać.
    mrcszef @2016-10-18 23:36:22
    Alex forever. Szkoda ze nie mam czasu grac w nowe serie robbo. Trudne plansz sa jak dobra krzyzowka. Tre robbo 13 bodajze ukonczylem. Gram wylacznie bez savea. Ale robbo lutry to jest rzez. Pamietan ze 6 leveli bez savea przechodzilem 2 miesiace.
    mono @2016-10-19 11:09:10
    Ma to swój smaczek. Zagrywałem się w oryginalne Robbo, ale do produkcji fanowskich jakoś mnie nie ciągnęło. Włączyłem jednak z ciekawości Robbo Lutry i jednak mnie wciągnęło :) Trudne jak diabli, ale o to właśnie chodzi. Żadne tam balansowanie trudności - zbalansowane to mogło być pierwsze Robbo :)
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    Robimy grę z Astroforem - nowy cy... (12)
    ostatni: 08-08-2020 02:01, astrofor
    [K] AAAAAAAAtari kupię IDE Plus 2... (57)
    ostatni: 08-08-2020 00:10, pin
    Przegląd prasy komputerowej (1)
    ostatni: 07-08-2020 23:10, Kaz
    Motocross (LiteRally) (624)
    ostatni: 07-08-2020 22:14, Kaz
    System katalogowania zasobów (2)
    ostatni: 07-08-2020 18:24, Zenon
    RastaConverter by Jakub Dębski (747)
    ostatni: 06-08-2020 22:59, amarok
    Niemiecka gra tekstowa "Mystix 2" (6)
    ostatni: 06-08-2020 18:44, George
    Automatyczne ladowanie sterownika... (5)
    ostatni: 06-08-2020 18:32, xxl
    Szukam utworu/tytułu (5)
    ostatni: 06-08-2020 17:31, blb
    Działa Wam demko Joyride z VBXE? (7)
    ostatni: 06-08-2020 15:16, IRATA4
    Nowa gra od gorgha (504)
    ostatni: 06-08-2020 15:12, IRATA4
    Silly Venture 2k20 - uniting all ... (104)
    ostatni: 06-08-2020 15:09, IRATA4
    SpartaDosX newbie. (18)
    ostatni: 06-08-2020 14:28, Kaz
    First #FujiNet Game in Turbo BASI... (3)
    ostatni: 06-08-2020 13:54, bocianu
    AVG Cart (9)
    ostatni: 06-08-2020 13:50, Peri Noid

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 2178
    Ostatnio zarejestrowany: amarok
    Postów ostatniej doby: 13

    Spotkania i zloty / Meetings & Parties

    Najbliższe imprezy
    nasze spotkania online tutaj, zapraszamy do naszego kanału zoom:

    KWAS

    Kalendarz AOL


    Społeczność/Community


    Rozmawiali
    Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
    Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
    F#READY i Dracon (22)
    Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
    KATOD i TDC (13)
    Mariusz Wojcieszek i "Adam" (16)
    Romuald Bacza i Ramos (16)
    Śledzenie Amentesa i Larek (9)
    Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
    TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
    Rob Jaeger i Emu (53)
    Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
    Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
    Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
    Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
    Marek Bojarski i Kaz (0)
    Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
    Wolfgang Burger i Grey (0)
    Mariusz "Ramos" Rozwadowski i Xeen (0)
    Wywiad z Wojciechem Zientarą i Xeen (0)
    «« nowszestarsze »»

    Stragan
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (6)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (19)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (51)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (23)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Podwójna pamięć na cartridgu napisał Zenon (7)
    Zmiana barw i klawiszy napisał Kaczor (21)
    Odtwarzacz MP3 jako magnetofon Atari napisał Zaxon (22)
    ArTARI napisał Larek (10)
    SIO2SD 1010 napisał Lotharek (10)
    Atari 2600 w telewizorze napisał Kaz (9)
    Sam zrobiłem wtyczkę SIO napisał Szary (14)
    SIOki w praktyce napisał Sikor (12)
    Obudowy SIO2SD napisał Kaz (14)
    Moje SIO2SD napisał Rocky (8)
    Atari, LCD i tuner TV napisał Rocky (14)
    Atari Allacha napisał Nosty (14)
    Electron wymiata! napisał Kaz (7)
    Atari w joysticku napisał Kaz (13)
    «« nowszestarsze »»