atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Zbigniew Kasprzycki - współtwórca Polskiego Logo z 2024-03-15 22:25 (4)
"Zoltar Cosmic Pirates" w sieci z 2024-03-15 12:21 (6)
KWAS #32 z 2024-02-16 00:08 (39)
Która kolorystyka okładki lepsza? z 2024-02-11 18:30 (36)
Demo gry "Tony: Montezuma's Gold z 2024-02-05 21:09 (53)
Wywiad z Mariuszem Jaroszem z 2024-01-31 11:43 (12)
Nachodzi "Cosmic Hero 2" z 2024-01-28 06:27 (21)
Miniaturowe Atari (FPGA) z 2024-01-26 11:46 (14)
Światowa premiera "Cyborg Warriors"! z 2024-01-17 18:38 (40)
Grel #2 już dostępny! z 2024-01-11 19:21 (29)
Śmierć śmieciom! z 2024-01-06 21:23 (30)
Nowy program kopiujący "Microcop 61KB" z 2024-01-02 17:29 (25)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim z 2023-12-30 19:11 (12)
I po świętach! Kręcimy kołem z 2023-12-28 00:59 (13)
Wesołych Świąt 2023! z 2023-12-23 12:36 (18)
Silly Venture 2023 WE za nami z 2023-12-13 09:16 (17)
Pisma "Atari Fan 8" oraz "Grel 2" z 2023-12-07 17:32 (12)
From PLATO to Fujinet z 2023-11-25 23:16 (12)
Nowy ASAP i RECOIL z 2023-11-23 12:05 (8)
Zapowiedź gry "Goldaktari" z 2023-11-08 02:14 (10)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (2)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-03-16
Liczba katalogów: 8377, liczba plików: 36679
Zmian katalogów: 0, zmian plików: 0

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2817 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Berks Four – nowa gra

Jak pewnie pamiętacie, Jon Williams, autor m.in. klasycznej gry „Jet Boot Jack”, po przejściu na emeryturę wrócił hobbystycznie do swego ulubionego komputera, czyli 8-bitowego Atari. Zaczął od przeniesienia swych własnych 16-kilobajtowych gier „Baby Berks” i „Major Blink” z maszyn Commodore 16/ Plus 4.

Jon po wspomnianych grach przystąpił do prac nad rozbudowaną wersją Berks 3 z 1985 roku - ostatecznie gra rozrosła się do 64KB. Jon uznał, że na tyle różni się od oryginału, że zasługuje na odrębną nazwę Berks Four.

Do eksploracji mamy 4 światy, przy czym dwa pierwsze są treningowe, a trzeci odpowiada dokładnie zawartości „Berks 3”. Po drodze niszczymy napotkanych Berków wałęsających się po planszy, są też Drony, które można tylko na chwilę ogłuszyć pociskiem. W świecie nr 4 pojawiają się jeszcze niebezpieczne Węże.

Standardowo w pomieszczeniu jest zawsze jeden specjalny przedmiot do zebrania: klucz lub serce. Komplet kluczy umożliwia dostęp do Ostatniej Komnaty (w której jest Kryształ), a serca dają dodatkowe życie.

Na ekranie tytułowym:
• 8-znakowe hasła pozwalają na pominięcie danego świata lub strefy (poznajemy je oczywiście po przejściu danego fragmentu gry).
• MUSICOFF - włącza/ wyłącza muzykę w grze
• GOFASTER - zwiększa szybkość poruszania, opcja nie w pełni przetestowana dla małych pomieszczeń na późniejszych etapach



Sterowanie i klawiszologia:

• Sterujemy dżojstikiem, aby oddać strzał trzeba nacisnąć FIRE ze wskazaniem kierunku.
• Spacja - pauza / wznowienie gry.
• Klawisz M (w trybie pauzy) - powoduje wyświetlenie mapy lokalizacji (opcji tej nie było w Berks 3). Duży migający kursor pokazuje, gdzie aktualnie jesteśmy.
• Klawisz X (w trybie pauzy) - wyjście z gry do ekranu tytułowego.



A co dalej? Jak wyznał Jon w tym wywiadzie przeprowadzonym pod koniec 2018 roku:
    Teraz mam w planie skończyć rozrastającą się grę Berks i wysłać ją na fora o Atari. Potem planuję skonwertować tę grę z powrotem na Plus 4, bo wciąż są ludzie, którzy śledzą tę maszynę… głównie w Europie. To pewnie zajmie kilka miesięcy.
    Jak tylko wydam Berks, biorę się za ulepszenie Jet Boot Jack. Chcę zrobić jeden dysk zawierający oryginalną wersję gry i ulepszoną wersję z (co najmniej) 10 nowymi etapami i nowymi elementami rozgrywki. Następnie nowa gra zawierająca główne części Knuckerhole (chociaż nazwę ją jakoś inaczej). A później będę się mógł wyspać ;)

Grę „Berks Four” można pobrać stąd, a instrukcję stąd. Miłej oldskulowej zabawy!



2019-03-24 15:11 by "Adam"
komentarzy: 48
Fetysz stóp @2019-03-24 15:42:28
AHH ahh :)
gorgh @2019-03-24 15:57:23
wygląda bardzo ładnie, jedna z wcześniejszych gier była bardzo grywalna, więc i tej spróbuję
Kaz @2019-03-24 16:05:28
Gra się przyjemnie, dzięki Adam za opis.
Typowy polski wąs (bez wonsa) @2019-03-24 19:25:01
Jestem wysoce ukontentowany jakością tego produktu. :)
Tak, trzymać!
Kaz @2019-03-24 20:25:48
Pograłem trochę dłużej. Fajne, wciąga! Kolorowate, płynne, przemyślane, rosnąca trudność, fajna mapa, przerywniki między poziomami. Klasyczny wygląd może na pierwszy rzut oka zrażać, bo przecież minęło 30 lat, gdy się tak gry robiło, ale wcale taki design nie przeszkadza, a nawet wydaje mi się odpowiedni do takiej gry, daje klimat. Zdecydowanie gra na plus, grywalna, a nie "wyglądająca".
the fender @2019-03-24 20:54:43
Nie żeby tam coś, ale tego typu gry to raczej wczesne lata 80, a więc lat niemalże 40 ;)
Anyway pozytywna gra.
xeen @2019-03-24 21:49:55
pograłem chwilkę - dla mnie spoko.
Kaz @2019-03-24 22:07:36
the fender - przesadzasz, to nie jest styl gier pierwszej połowy lat 80-tych, które nie były tak podkolorowane, w tym nie miały kolorowego hi-resu, no i nie były tak rozbudowane (tutaj działa to na 64KB, podczas gdy tamte gry często mieściły się w 8-16KB). Wystarczy porównać z Berzerk, którą ta gra jest inspirowana. Taki był styl pierwszej połowy lat 80-tych: proste linie, jednokolorowe obiekty, etc.

http://www.atarimania.com/game-atari-400...
ixixon @2019-03-25 00:34:34
no to mamy Berzerk w grafice Nadrala , ale tam byly sample.
Adam @2019-03-25 06:56:51
Podpiąłem filmik z rozgrywki
the fender @2019-03-25 12:53:12
@Kaz: no oczywiście patrząc zero jedynkowo - masz rację. Natomiast spójrz na to moimi oczami: jeśli podkolorujemy starą grę i dodamy kilka etapów, nieco ją urozmaicimy ... to dalej wygląda jak stara gra. To jest trochę tak jak z nie najmłodszą już damą, która jest pięknie umalowana do wyjścia na grę w bingo. Ale to nadal dama i bingo to nadal gra która wielu zaciekawi. Podobnie jak wspomnienia o damie, która kiedyś była młoda i nie musiała chodzić na bingo aby zainteresować sobą mężczyzn :D
xeen @2019-03-25 12:58:27
dla mnie też feel jest mocno z lat 80 :) ale czasem t jest zaleta - zależy kto czego szuka :)
Dracon @2019-03-25 13:49:41
No cóż... "Oldschool" pełną gębą! ;-)
gorgh @2019-03-25 14:36:33
mi się osobiście bardzo podoba taki old school, przypomina gry z lat 80 jak już wspomnieliście, nawet mam ochotę kiedyś zrobić grę w takim klimacie
the fender @2019-03-25 16:51:58
@gorgh: Ty kończ co tam pozaczynałeś :D
gorgh @2019-03-25 16:55:39
racja,racja, mądrego to aż miło posłuchać
Kaz @2019-03-25 18:10:31
the fender - ale ja właśnie się doczepiłem do tego określenia "lata 80-te" - że jest zbyt ogólnikowe i nie nadaje się do określania stylu gier. Mój komentarz nie jest jednak zaprzeczeniem tego co napisałeś, tylko uszczegółowieniem :). Tak mogą pisać ludzie nie znający się na rzeczy, ale Ty przecież wiesz, że w przypadku Atari design gier z pierwszej połowy lat 80-tych znacząco się różni od drugiej połowy :). W pierwszej połowie, warto przypomnieć, były to gry przeznaczone głównie do Atari 400/800 (seria XL weszła na dobre na rynek w 1984 roku, XE - 86). Ograniczenia pamięci, głównie CTIA zamiast GTIA - to ich cechy charakterystyczne, które miały przełożenie na wygląd gier, tworzonych do najmniejszego wspólnego mianownika. Projektowanie gier było wtedy skupione na gameplayu, a nie na wyrachowaniu graficznym. To się zmieniło dopiero w połowie lat 80-tych, znacznie większy nacisk kładzono na grafikę, ze względu na konkurencyjność na rynku, naciskanym przez 16bitowce. I dlatego ta gra ewidetnie jest w stylu z drugiej połowy, a nie pierwszej lat 80. Gdyby jeszcze wykorzystać cieniowanie, podkład graficzny tła - to z kolei byłby to styl graficzny lat 90-tych :).
IRATA4 @2019-03-25 22:27:42
@Kaz ,po części się z tobą zgadzam , ale to wszystko wynika z tego że ludzie dopiero przecierali szlaki ,uczyli się , zobacz na ten przykład takiego Donkey Konga , który wyszedł w 81r a przebija graficznie ten tytuł , możliwości Atari ówcześni twórcy nie potrafili dobrze wykorzystać np walili "tęcze" i paskudnego sprita i myśleli że mają ładną grę ... tutaj po prostu możliwości Ataryny zostały fajnie wykorzystane , jest dużo kolorów tam gdzie trzeba ,a koncepcja gry to taki Berzerk który wyróżniał się z tłumu właśnie jak już ktoś powiedział ;-) samplowanym dźwiękiem .
the fender @2019-03-25 22:40:17
@Kaz: oczywiście napisałem wczesne lata 80 mówiąc o charakterze rozgrywki. Wiadomo, że wodotryski zaczęły wchodzić później. A gdyby zastosować tryb suszarkowy i xbios - gra weszłaby z przytupem w 21 wiek! :)
the fender @2019-03-25 22:43:47
W sumie rozwinięcie tego typu gier to jest np Gauntlet albo Alien Breed. Jeszcze jedna gra mi się przypomniała przy okazji, tam też były fragmenty rozgrywki w tej konwencji (zapomniałem nazwy). Zaczynała się gdy wchodziliśmy agentem do silosa rakiety. Generalnie cały czas był fajny scroll i łazikowanie po labiryncie wokół tejże rakiety, niemniej zdarzały się co chwile pomieszczenia przez które trzeba było przejść - i wtedy rozgrywka przypominała właśnie tego typu gry jak w newsie. Przypomnisz nazwę? :)
IRATA4 @2019-03-26 00:15:47
@Kaz ,po części się z tobą zgadzam , ale to wszystko wynika z tego że ludzie dopiero przecierali szlaki ,uczyli się , zobacz na ten przykład takiego Donkey Konga , który wyszedł w 81r a przebija graficznie ten tytuł , możliwości Atari ówcześni twórcy nie potrafili dobrze wykorzystać np walili "tęcze" i paskudnego sprita i myśleli że mają ładną grę ... tutaj po prostu możliwości Ataryny zostały fajnie wykorzystane , jest dużo kolorów tam gdzie trzeba ,a koncepcja gry to taki Berzerk który wyróżniał się z tłumu właśnie jak już ktoś powiedział ;-) samplowanym dźwiękiem .
astrofor @2019-03-26 14:13:50
the fender : ta gra to countdown
the fender @2019-03-26 14:25:47
@astrofor: dzięki!

Tak teraz patrzę, jednak te przerywniki mają nieco inny charakter.
the fender c.d. @2019-03-26 14:30:25
(a nawet rzekłbym całkiem inny ;) )
gorgh @2019-03-26 20:42:17
jest 26.03 i dziś do 21 pojawił się tylko 1 (jeden) wpis na forum, skandal!
mam nadzieję, że ktoś za to odpowie!!!!1111
Kaz @2019-03-27 10:08:15
Irata - a Ty myślisz, że dzisiaj programiści nie muszą się uczyć kodować, rozgryzać możliwości Atari, zaczynać od "tęczy"? Że skoro powstała jakaś świetna gra w 1985 roku, np. Rescue on Fractalus, to już każdy koder potrafi taką napisać, bo "wszystko już wiadomo"? Niestety, tak to nie działa. Zresztą zobacz na swoim przykładzie - to, że Ooz czy Piesiu potrafią rysować megakolorowo, nie powoduje, że Ty też potrafisz. To nie jest przytyk, tylko iliustracja zasady, że wiedza nie przechodzi przez "chciejstwo" albo przez to, że "tak już kiedyś robiono".

I w ogóle nie jest to na temat, bo tematem było czy można wyróżnić styl wczesnych i późnych lat 80-tych, czy wszystko można wrzucić do jednego wora "lata 80". Ja uważam, że można wyróżnić. I należy, bo nie rozmawiamy w gronie osób nie znających się na rzeczy, nie musimy wszystko sprowadzać do stereotypów czy ogólników.
astrofor @2019-03-27 14:41:12
Z tego co mówi Kaz to ja wnioskuje że programowanie na Atari można trochę porównać do rękodzieła, na przykłąd wytapianie rzeźb ze szkła, albo kowalstwo arystyczne. Jeżeli tak jest to ma to swoje plusy i minusy. Plusy czyli mimo bardzo ograniczonych możliwości 8 bitowców, nadal jest grupa ludzi podziwiająca nowe wyroby programistyczne, które dla oka laika wydają się prymitywne i do zrobienia w 3 minuty. Minus taki że nowy użytkownik pcta , nie narysuje grafiki , albo stworzy programu który będzie wyglądał jak z końca lat 80 tych(chyba że będzie miał takie intencje) tylko użyje jakiegoś frameworka , albo photoshopa i zrobi coś co wygląda jak by powstało w 2019 roku.
x0r @2019-03-27 15:35:49
Kaz, to co napisałeś o Iracie to stuprocentowy przytyk i pseudo argument ad personam. Zamiast normalnie dyskutować poniżyłeś Iratę. Przykro takie coś czytać. :-(
the fender @2019-03-27 17:26:16
@astrofor:
quote:

zrobi coś co wygląda jak by powstało w 2019 roku.

zgaduję, że chciałeś napisać "zrobi coś co wygląda jakby powstało w latach 80, bo przecież o tym dyskutujemy :)

No więc może i zrobi, może i będzie się jemu i wielu młodym wydawać że tak wyglądały gry na 8bit :) Otóż nie, w znakomitej większości przypadków graficznie to jest pecet svga i sprity rotowane z mapą przeźroczystości, a dynamicznie (czyli rozgrywka) to już naprawdę nowocześnie (zoomowanie ekranu w platformerach, nierzadko efekty typu płynna rotacja ekranu). Nawet kolega od gier specyficznych pisząc port znanej i lubianej gry z Atari ma Androida dopuścił się tego nikczemnego zabiegu (płynna animacja rotacji ekranu o 90st.) ;) (to oczywiście żartem piszę).
astrofor @2019-03-27 18:37:50
the fender: Chodziło mi o coś innego. Ty piszesz o portach(jeżeli można to tak nazwać) gier 8 bitowych na nowe platformy(pc, android). Całkowicie się z tobą zgadzam że to z programowaniem Atari nie ma wiele wspólnego, może z wyjątkiem logiki gry. Mi chodzi o pisanie gier na Atari, gdzie za bardzo dużo, uzyskuje się bardzo mało. Mówiąc bardzo dużo. mam na myśli learning curve, assembler, budowa grafiki na atari, i wiele innych. Nie ma naprawdę narzędzi pozwalających to ominąć. Oczywiście są jakieś konwertery grafiki z pc, i języki jak mad pascal. Ale moim zdaniem mad pascal jest nakładką na assemblera, i bez znajowości assemblera i atarowskich sztuczek daleko nie zajdziesz.
Mówiąc uzyskuje się Bardzo mało mam na myśli ograniczenia 8 bitowców. Na nowych platformach nie musisz znać czegoś co było kiedyś. Dobry programista nie musi znać asemblera(wystarczy żeby mniej wiecej kojarzył jak to działa), nie musi znać pascala, basica ani innych takich, czyli nie trzeba zaczynać od tęczy jak pisał Kaz. Chyba że tęcze rozumieć wirtualnie , jako teoretyczne dobre zasady programowania (algorytmy, refaktoryzacja etc..)
IRATA4 @2019-03-27 19:04:30
@Kaz
Tak , masz racje , bo w dalszym ciągu to wszystko źle działa , jak zrobić takiego "Fractalus/a" nie powinno być tajemnicą .Nie mam czasu na rozgryzanie G2F bo mam za duże braki wiedzy jeżeli idzie o architekturę Atari i zasady wyświetlania obrazu ,wiem więcej bo są niektóre osoby które co nieco pomogą ,gdyby ktoś (piesiu,Odyniec)-ksywki przypadkowe osób znających dobrze G2F)usiadł ze mną i pokazał co i jak to uwierz że w dwie godziny bym skumał ,ale zloty nie są od tego , nikt nie ma czasu ,i zamiast tworzyć coś wspólnie i "walczyć"ze scenami innych ośmobitowców to ludzie robią zloty multi kulti i konkurują sami między sobą i to w ramach danej platformy .
Może zamiast zlotów Alko Miuzik Demo Biba trzeba by zorganizować jakieś warsztaty dla chcących poszerzać swoją wiedzę ,ja bym na takie uczęszczał , płacił wpisowe itp ,a skorzystali by na tym wszyscy ....


" w ogóle nie jest to na temat, bo tematem było czy można wyróżnić styl wczesnych i późnych lat 80-tych, czy wszystko można wrzucić do jednego wora "lata 80". Ja uważam, że można wyróżnić. I należy, bo nie rozmawiamy w gronie osób nie znających się na rzeczy, nie musimy wszystko sprowadzać do stereotypów czy ogólników."
Własnie ty mnie sprowadziłeś ,myślisz że uważam że jesteśmy połączeni siecią neuronów i mamy wspólną wiedzę ???
Ja nie żyję od wczoraj i faktycznie ,jak masz ze mnie robić idiotę to albo jak większość nie odpisuj albo zrób to porządnie .
xeen @2019-03-27 20:20:31
za bardzo dużo uzyskuje się bardzo mało?
no nie wiem - z pierwszym od biedy się zgodzę (choć niekoniecznie), ale z drugim - hymm - zależy co ma dla kogo jaką wartość :)
Kaz @2019-03-27 20:26:14
Irata - zrobienie Fractalusa nie powinno być tajemnicą, ale jednak jest - ANI JEDNA gra w tym stylu, z wykorzystaniem algorytmu fraktalowego, już nie powstała nigdy na Atari (Koronis of Rift i The Eidolon są z tego samego okresu i od tej samej ekipy).

A co do Graph2Font to sam wszędzie informujesz, że nie masz wiedzy o tym programie i że Cię to ogranicza, więc nie rozumiem tego focha. Nie dawaj się podpuszczać trollom takim jak xor. Chodziło mi o to, że sam fakt istnienia grafików znających G2F nie powoduje, że nagle wszyscy potrafią rysować w G2F. Ani Ty, ani ja - nie nabywamy wiedzy Piesia czy Ooza tylko dlatego, że ta wiedza istnieje. I tak samo jest z programami, sam fakt, że są jakieś algorytmy, techniki i elementy znane z gier, nie powoduje, że nagle wszyscy potrafią je zastosować. Mam nawet wrażenie, że wiele rzeczy wykopuje się od nowa, czasami odkrywa się koło na nowo.

W temacie nauki G2F to już odpowiadałem Ci kilka razy - bez poznania architektury Atari, czego nie chcesz robić, bo nie masz czasu, nie ma możliwości poznania G2F. To jest program bardziej programistyczny niż malarski, trzeba chwilę posiedzieć nad sposobem rysowania duszków, rejestrami sprzętowymi, etc. Ograniczniem nie jest Twoja zdolność przyswajania wiedzy, tylko czas potrzebny na jej przyswojenie, bo tych zależności, udziwnień architektury jest sporo. A tego czasu - jak piszesz - nie masz ochoty poświęcać. No to nie kumam - chcesz warsztatów, ale nie masz czasu na nie?

I jeszcze jedna sprawa: rozmawiałem z Piesiem i twierdzi, że też dużo nie wie o G2F. Ja również uważam się w tym temacie za mało zaawansowanego. Nie przyszło Ci do głowy, że nikt nie czuje się wystarczająco kompetentny, żeby robić warsztaty z G2F i nie jest to cios wymierzony w Ciebie??? Ja mogę coś komuś pokazać po koleżensku (i ostatnio prosił mnie o to Kris3D, spędziliśmy trochę czasu nad tematem piątego koloru), ale obawiałbym się takiego roszczeniowego podejścia. Podejdź na party, powiedz jaki masz problem, a jeśli będę wiedział czy umiał - to Ci pokażę.
astrofor @2019-03-27 20:39:04
@xeen Mówiąc bardzo mało miałem na myśli wartość dla przeciętnego użytkownika. Dlatego w pierwszym poście porównałem programistów Atari z artystami produkującymi rękodzieło - na przykład takie rzeźby za szkła, przeciętny człowiek ma w dupie rzeźby za szkła - sam mam w dupie rzeźby za szkła , ale jak ktoś się tym zajmuję to potrafi docenić ich piękno i wartość.
xeen @2019-03-27 20:48:21
Rocky mógłby zrobić takie warsztaty / kurs gdyż uważam go za wymiatacza g2f jeżeli chodzi o np. program rastra który tam można wyklikać i cyklowanie. Do tego "czaska" grafiki i rozumie to od strony technicznej więc jest osobą idealnie mogącą połączyć niedostępny dla grafików świat architektury (jej proste wyjaśnienie) Atari z umiejętnością obsługi g2f dla osób pragnący się w nią wtajemniczyć celem rywalizowania na demoscenowym podwórku.

I to jest zajebista koncepcja której największą wadą jest to, że Rocky o niej nie wie :)
Rastan @2019-03-27 20:56:29
@Kaz: "Ani Ty, ani ja - nie nabywamy wiedzy Piesia czy Ooza tylko dlatego, że ta wiedza istnieje."

To nie jest wiedza na temat korzystanie z programu G2F. Zarówno Piesiu jak i Ooz posiadają ogromny talent artystyczny, którego nie da się nauczyć. Ja osobiście znam dobrze G2F, ale nie jestem w stanie robić takich grafik jak Piesiu czy Ooz, bo po prostu nie mam do tego talentu.
10 GOSUB 10 @2019-03-27 21:04:21
Jak Rastan napisał, Piesiu czy Ooz są przede wszystkim artystami, znajomość narzędzia to u nich sprawa drugorzędna.
astrofor @2019-03-27 21:17:24
Jak będą warsztaty to nie zapomnijcie zrobić streama. @Kaz: ostrożnie, niektóre osoby na tym forum posiadają broń palną ;)
the fender @2019-03-27 22:39:31
Lata temu, przy okazji konkursu na mockup gry na Atari zdarzyło mi się popełnić kilka grafik na G2F (+ jeszcze później robiłem titlescreena do xxl-owej przeróbki apple invaders). Co prawda, wielce tam nie rysowałem (co najwyżej coś tam dorysowałem, coś wyretuszowałem) więc siłą rzeczy ekspertem nie jestem. Niemniej jedno co mogę napisać, to że program który na początku sprawia wrażenie narzędzia kodera :) (tamta wersja) i który na początku "rysuje co chce i jak chce" da się ujarzmić w jakimś tam zadowalającym stopniu. A znając możliwości i sposób tworzenia obrazu na Atari w stosunkowo krótkim czasie. Pomaga bardzo analiza dołączonych rysunków oraz (w moim przypadku) wprawa w przygotowaniu rysunków do importu. I tyle. Reszta to praktyka i talent.
Kaz @2019-03-28 06:22:04
Rastan, 10 gosub 10 - tylko, że Iracie nie chodzi o zdolności twórcze Piesia i Ooza, tylko o wiedzę techniczną, jak kolorować obrazek. I cały czas o tym jest mowa. Irata umie rysować, tylko jak twierdzi, ma problemy z zaawansowanym podkolorowaniem. Nie oglądałeś jego prac z kompotów?

W czasie naszej jazdy z Forevera Xeen podpowiadał mi, że najbardziej zaawansowanym użytkownikiem G2F, np. jeśli chodzi o rastra, jest Rocky. Piesiu potwierdził, że sam ich nie używa u siebie, bo też nie ma takiej zaawansowanej wiedzy.
GUN's @2019-03-28 09:11:11
@astrofor
Której nie używają a przed Irtonią została dobrowolnie zdana organizatorowi... więc o co ten dym ?
Rastan @2019-03-28 09:32:51
@Kaz: widziałem prace Iraty i jeśli się spotkamy na jakimś party to chętnie udzielę mu paru wskazówek, dotyczących używania graph2fonta. Moim zdaniem, w 5-kolorowym trybie tekstowym i 4-kolorowym trybie graficznym nie ma potrzeby używania programu rastra (rozumiem, że chodzi Ci tu o zmiany kolorów w środku linii). Zresztą pewnie i Piesiu i Ooz ich tam nie używają. Tu mamy: 5 kolor (negatyw) - tryb tekstowy, przerwania DLI oraz sprity. Uważam, że umiejętne wykorzystanie tych 3 cech wystarczy do stworzenia bardzo kolorowej grafiki. Natomiast zmiana koloru w środku linii to raczej tylko w trybie hi-res.
Rastan @2019-03-28 09:40:33
Jeszcze jedno. W sumie to nie napisałem o co mi chodzi. :)
Chodzi mi o to, że jeśli chcemy tworzyć bardzo kolorowe grafiki to wcale nie potrzebujemy znajomości pisania programów rastra (a co się z tym wiąże asemblera 6502). Wystarczą 3 proste techniki w Graph2Foncie, wymienione przeze mnie wyżej + talent artystyczny.
Te 3 proste techniki można w bardzo łatwy sposób nauczyć się samodzielnie.
xeen @2019-03-28 09:47:33
zgadza się, Rastan. A mi chodziło o to kto wśród grafików ma największą wiedzę na temat samego toola niezaleznie od tego czy jest sens używania niektórych rzeczy czy nie (rozumieć je zawsze jednka warto). Bo grafik z grafikiem trochę inaczej jednak rozmawia. A program rastra to już nisza nisz w istocie. Większość wyjebistych grafik to zmiany kolorów w linni i zmiany położenia i szerokości duchów + ewentualnie dodatkowe kolory z nakładania duchów.
IRATA4 @2019-03-28 18:45:26
@Kaz , wiem znam te gry Lucasa i już nie raz o tym była mowa .

Chcę poznać dokładnie Architekturę ATARI !
Po prostu zniechęcam się bo nie lubię pomijać jakiś drobnostek których braki mogą w późniejszych etapach okazać się problemem ,a jak sam czytam i w pewnym momencie przestaje rozumieć ,bo nie wiem co się z czego wzięło ,to dalsze czytanie dla czytania już bez zrozumienia przynajmniej dla mnie mija się z celem .Poprostu potrzebuję nauczyciela , nie jestem mega mózgiem ja co po niektórzy i sam się tego nie nauczę ,może za szybko się zniechęcam ,a to już jest spowodowane ograniczonym czasem na hobby .

Dzięki , ale fajnie byłoby zorganizować takie warsztaty ,no nie tylko z grafiki ,oczywiście osoby które będą dzieliły się wiedzą miały by płacone.
gorgh @2019-03-28 21:07:35
to byłby niegłupi pomysł zorganizować warsztat z G2F na przykład na SV
mgr_inz_rafal @2019-03-28 23:14:09
@Kaz
Czasami odkrywa się koło na nowo, bo to daje najwięcej frajdy. To oczywiście kwestia osobnicza, ale ja więcej przyjemności czerpię z narysowania głupiej kreski na ekranie Bresenhamem ucząc się jak Atari stawia pixele niż posklejanie czegoś "lepszego" z demo-effectów dostępnych w necie.
George @2020-02-28 22:16:07
Znalazłem! :)
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
TSFX Turbo Blizzard (3)
ostatni: 19-03-2024 08:07, lexx
Nowe okładki gier - FROGGER (251)
ostatni: 19-03-2024 07:55, lexx
GTIA2DVI (68)
ostatni: 19-03-2024 00:45, st_man
PTODT Stereo II (91)
ostatni: 18-03-2024 22:19, mcgregor
Rzeczy które chciałbyś w MADSie a... (122)
ostatni: 18-03-2024 22:01, jhusak
Muzycy scenowi... (60)
ostatni: 18-03-2024 20:41, jhusak
padnięta maszyna - temat do zamkn... (3)
ostatni: 18-03-2024 20:40, Ataripuzzle
Scorch - pełna gra (398)
ostatni: 18-03-2024 17:49, Mq
Poszukiwana solucja do Artefakt P... (5)
ostatni: 18-03-2024 14:20, Vidol
Program do losowania totolotka (13)
ostatni: 18-03-2024 04:27, pirx
Pismo "Grel" (34)
ostatni: 17-03-2024 21:29, Kaz
AVG Cart (121)
ostatni: 17-03-2024 19:43, sun
RMT hacking (166)
ostatni: 17-03-2024 17:21, emkay
Moje materiały wideo z grami na A... (191)
ostatni: 17-03-2024 14:02, nowy80
Pomoc - dom dziecka (1)
ostatni: 17-03-2024 13:37, maly_swd

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2769
Ostatnio zarejestrowany: Atari1040
Postów ostatniej doby: 30

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (12)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (12)
Tomasz Dajczak i Kaz (21)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (15)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (23)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (33)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Podwójna pamięć na cartridgu napisał Zenon (7)
Zmiana barw i klawiszy napisał Kaczor (21)
Odtwarzacz MP3 jako magnetofon Atari napisał Zaxon (22)
ArTARI napisał Larek (10)
SIO2SD 1010 napisał Lotharek (10)
Atari 2600 w telewizorze napisał Kaz (9)
Sam zrobiłem wtyczkę SIO napisał Szary (14)
SIOki w praktyce napisał Sikor (12)
Obudowy SIO2SD napisał Kaz (14)
Moje SIO2SD napisał Rocky (8)
Atari, LCD i tuner TV napisał Rocky (14)
Atari Allacha napisał Nosty (14)
Electron wymiata! napisał Kaz (7)
Atari w joysticku napisał Kaz (13)
«« nowszestarsze »»