Zapomniane hasło?   Poproś o członkostwo
|
||
0-9 | A | B | C | D |
E | F | G | H | I |
J | K | L | M | N |
O | P | Q | R | S |
T | U | V | W | X |
Y | Z | inne |
Świąteczny prezent: "Adam Is Me" |
Michał "stRing" Radecki napisał: Święta tuż, tuż, więc czas rozwiązać worek z prezentami... Zgodnie z tym co zapowiadaliśmy wcześniej, dziś udostępniamy cyfrową wersję gry Adam Is Me za darmo, dla każdego pod tym linkiem. Jeśli dalej jesteście zainteresowani zakupem wydania fizycznego, i/lub wstrzymywaliście się do czasu uwolnienia gry, to przypominamy adres wydawcy: zamowienia@retronics.eu. Gra powinna być jeszcze dostępna, chociaż zainteresowanie jej fizyczną kopią jest bardzo duże. Informacje o pre-orderze były podane w tym miejscu. Przypomnijmy to, co pisaliśmy o grze w kwietniowej nowince: „Adam Is Me to gra logiczna podobna do Baba Is You, z bogatym światem (do zwiedzenia czeka na nas cały układ planetarny składający się z 64 etapów i z 8 różnych planet), w której gracz będzie mógł dowolnie zmieniać reguły panujące na planszy. Będzie można, na przykład, przenikać przez ściany, przemieniać przedmioty w inne, zmieniać ich właściwości, teleportować je, przybierać postać innych mieszkańców planet itd. Adam będzie miał także inne zadanie. Przy okazji zabawy z fizyką, musi uratować Ziemię, przed... niebezpiecznym wirusem.” Udostępniona dziś wersja jest obrazem dyskietki (format ATR) i różni się jedynie nieznacznie od wersji kartridżowej. Mamy tu SELECTOR, którym możemy pominąć intro (w wersji na kartridżu robiliśmy to przyciskiem fire), oraz brak jest animacji Adama, podczas wczytywania gry. Cała reszta (intro i outro, mapa, gra właściwa, poziomy, zapis stanu gry) jest taka sama jak w wersji fizycznej. Każdy może sobie ją teraz nagrać na dyskietkę, chociażby trzy i pół calową, jak to zrobił Adam. Zdajemy sobie sprawę, że gra może być początkowo trudna, a poznanie i zrozumienie jej zasad będzie wymagało czasu i cierpliwości, dlatego przygotowaliśmy obszerną, dwujęzyczną instrukcję w formacie PDF (wraz ze skróconymi zasadami dla tych bardziej leniwych), którą także udostępniamy. Jest to cyfrowa wersja instrukcji drukowanej, dołączanej do wydania fizycznego. Na oficjalnej stronie gry aim.atariscene.pl w niedługim czasie do pobrania będą także: skonfigurowany emulator Altirra z grą "Adam Is Me" (zarówno pod PC, jak i MacOS) oraz edytor na nowoczesne platformy, przeznaczony do tworzenia własnych plansz. Dodajmy, że gra "Adam Is Me" została zaprezentowana 14 listopada 2020 „live” na kanale Larka i Borsuka w cyklu „Gramy na gazie”, gdzie przez około 3 godziny prezentowana była rozgrywka i wytłumaczone zostały podstawowe zasady gry. Poniżej przedstawiamy jej skrócone zasady: 1. W grze należy przestawiać słowa-kafelki i tworzyć z nich różne zależności np. BOX-IS-PUSH, co powoduje, że dany obiekt (np. skrzynię) można przesunąć. 2. Aby wygrać dany etap należy wpierw zebrać wszystkie przedmioty, które mają zależność IS-PICK. Można tę zależność także rozbić, jeśli pozwala na to ustawienie kafelków. 3. Aby ukończyć dany etap, należy wejść ADAM'em do statku przy ustawionej zależności SHIP-IS-WIN. Możliwe jest też ustawienie IS-WIN dla innych przedmiotów. 4. Możliwe jest cofanie ruchów – dokonujemy tego trzymając FIRE oraz kierunek LEWO. 5. Wymuszamy ruch świata gry trzymając FIRE i kierunek PRAWO. 6. Możemy zresetować level trzymając FIRE, oraz kierunek GÓRA, lub naciskając ESC. 7. Wyjście do mapy galaktyki jest możliwe w każdym momencie, po zresetowaniu levelu, trzymając ponownie FIRE i kierunek GÓRA lub naciskając ESC. 8. Gra zapisuje postęp po ukończeniu każdego etapu. 9. Każde pięć ukończone etapów odblokowuje nową planetę. 10. Wystarczy ukończyć 40 dowolnych z 64 dostępnych etapów, aby ujrzeć outro. Pozostałe 24 etapy można dokończyć później. Miłego główkowania między opłatkiem a karpiem! Życzy stRing i Agenda! 2020-12-17 21:09 by Kaz
komentarzy: 29 |
Kaz @2020-12-17 21:30:10 |
astrofor @2020-12-17 22:04:55 |
GRooBY @2020-12-17 22:51:59 |
stRing @2020-12-17 23:24:59 |
Mq @2020-12-18 00:19:09 |
grzybson/SSG @2020-12-18 00:32:13 |
_ilmenit_ @2020-12-18 08:00:25 |
Gra była pisana tak, aby działać bez problemu na jak największej liczbie konfiguracji XL/XE (od stock Atari bez rozszerzonej pamięci po modyfikowane OSy, zamienniki CPU, inne DOSy i rozszerzenia pamięci - działa nawet na U1MB bez używania rejestrów powtórzonych!). Jeżeli na czymś nie pójdzie, to gdy się gracze trochę ograją udostępnię też źródła do modyfikacji oraz edytor poziomów. |
Xuio @2020-12-18 09:08:00 |
bocianu @2020-12-18 09:53:49 |
Jacques @2020-12-18 10:44:18 |
t27 @2020-12-18 11:14:23 |
stRing @2020-12-18 11:18:36 |
Kaz @2020-12-18 11:32:58 |
ZuluGula @2020-12-18 14:07:36 |
Jacques @2020-12-18 14:46:15 |
pirx @2020-12-18 15:27:18 |
GRooBY @2020-12-18 15:36:08 |
stRing... Tak, ja tez zrobilem pre-order w sierpniu bodajrze... Kontaktowalem sie z Diddiem który zapewnia mnie ze przesylka jest w drodze, dal mi namiar na paczke w sensie numer I jak na razie 13go Listopada utknela w Warszawie co mnie dziwi bo paczke ostatnio wyslal me do Polski od siebie w Grudniu... I doszla w doslownie tydzien I 2 dni zwyklym nadaniem... wiec dziwie sie ze takie opoznienie z gra. Pozdrawiam |
pirx @2020-12-18 15:41:02 |
stRing @2020-12-18 15:46:37 |
GRooBY @2020-12-18 18:17:11 |
_ilmenit_ @2020-12-18 19:57:30 |
grzybson/SSG @2020-12-18 20:41:21 |
Jacques @2020-12-18 20:42:19 |
_ilmenit_ @2020-12-18 21:36:50 |
Pecus @2020-12-18 22:08:48 |
Jacques @2020-12-18 22:15:42 |
pirx @2020-12-19 03:44:42 |
jhusak @2020-12-20 22:34:54 |
bocianu @2020-12-22 00:05:15 |
«« nowsze | starsze »» |
1. Biuro |
2. Grafika |
3. Muzyka |
4. Programowanie |
5. Magnetofon |
6. Stacja dyskietek |
7. DOS-y |
8. ROM-y |
9. Rozne |
A. Schematy |
B. Emulatory |
C. Edukacyjne |
D. Komunikacja |
E. Diagnostyczne |
F. Archiwizowanie i kompresowanie |
!info |
Z. Inne platformy |
«« nowsze | starsze »» |