atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Ostatni "KWAS" pandemiczny z 2020-05-27 19:28 (4)
Niedziela growa z 2020-05-23 13:40 (10)
Nieprzeciętny "przeciętny" cartridge z 2020-05-21 07:21 (24)
Dzisiaj KWAS #21H z 2020-05-20 10:28 (5)
Rewelacyjny interfejs #FujiNet (cz.2) z 2020-05-14 23:17 (9)
Kaseta Turbo 2600 odczytana! z 2020-05-13 12:58 (23)
Wyniki PSA 2020 z 2020-05-12 03:46 (22)
Rewelacyjny interfejs #FujiNet (cz.1) z 2020-05-11 00:24 (23)
Dzisiaj o 16:00 drugi dzień PSA! z 2020-05-09 09:13 (28)
Już jutro zapraszamy na PSA! z 2020-05-08 23:10 (2)
Będzie "Misja 2"! z 2020-05-06 08:38 (36)
Deadline dla kompotów! z 2020-05-04 21:37 (6)
Majówka z nami! z 2020-05-02 13:43 (10)
Dzisiaj KWAS #21e z 2020-04-29 12:07 (19)
Po KWAS-ie #21d z 2020-04-25 08:46 (16)
Kolejny raz totalny KWAS! z 2020-04-22 10:58 (14)
Silly Venture party - to już 20 lat! z 2020-04-21 13:43 (26)
Dzisiaj pierwsza lekcja! z 2020-04-17 16:27 (46)
Silly Venture 2020 - invitka na Atari ST z Revision! z 2020-04-16 18:59 (5)
Dzisiaj KWAS #21 C z 2020-04-15 16:41 (9)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Submarine Commander opisał Kaz (7)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (18)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (122)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Krwawa planeta
O niesamowitym projekcie pod tytułem "Bloody Planet" pisałem niedawno. Gra była tworzona w latach 90-tych, ale prawie ukończony projekt zarzucono ze względu na to, że autorzy (Radosław Pilski - kodowanie, Jarek Wyszyński - grafika, muzyka) nie mogli znaleźć wydawcy. Jeden z tych autorów, który wówczas stworzył grafikę, po latach bada możliwość dokończenia gry. Jarek uporządkował i opisał wszystkie materiały, które były w jego posiadaniu: "Dzieki za zainteresowanie projektem "Bloody Planet" :). W załączniku przesyłam materiały do gry, które przejrzałem i skatalogowałem, gdyby znaleźli się chętni do jej dokończenia. (...) Wszystko co mam jest opisane w pliku tekstowym. Są pewne braki w źródłach - brakuje kodu w .asm, części grafiki. Brakuje muzyki i dźwięków. Wysłałem wiadomość do Lizarda (...), który konwertował moje dyskietki, może coś się u niego zapodziało...".

Brzmiało nieźle, a okazało się, że na podesłanych dyskietkach jest pełno rewelacji. Jest masa grafik, są gotowe poziomy i jest gotowa muzyka (format CMC). Szczegółowy opis zawartości dysków podaje autor poniżej. Potencjalni zainteresowani powinni się z tym zapoznać - może ktoś zechce się podjąć pomocy przy dokończeniu gry? Ta gra naprawdę mogłaby miażdżyć, bo same materiały do gry miażdzą :).





Bloody Planet-level 1.atr

  • gra.exe - plansza gry. Funkcjonalność - działa na niej chodzenie, strzelanie, niszczenie przegród, zabijanie potworów, zbieranie bonusów, otwieranie drzwi. Uwaga: to wersja alfa gry. Główne braki - brakuje kolizji z potworami, reakcji na bonusy, licznik pocisków, być może licznik czasu gry, przerywniki. Do poprawienia - wygląd i prędkość pocisków, AI potworów, problem cieniowania po zniszczeniu przegród, plansza startowa z opisem i wyborem postaci, intro, outro, lista płac, itp, ogranie i korekty plansz. Brakuje kodu w .asm.

  • edytor6.exe - edytor plansz. Funkcjonalność - wybór zestawu klocków (klawiszem Return), wybór klocka i przejście do planszy edycji (spacja), wstawienie klocka (spacja), zmiana warstwy klocków przed/po zniszczeniu (w), podgląd planszy zniszczeń (p), wstawienie zapory- kierunek, długość, rodzaj (z), czyszczenie planszy (Caps Lock), nagranie planszy z rozszerzeniem .lev (s), wczytanie planszy (l). Uwaga: program z błędem lub błędne działanie na emulatorze (2 x Esc zawiesza), w emulatorze działa nagrywanie pod już istniejącymi nazwami, najlepiej działa ze SmartDOS.

  • aliens1.lib, aliens2.lib, aliens3.lib - zestawy klocków do poszczególnych poziomów.

  • templea1.lev - templeg1.lev - plansze pierwszego poziomu.

    Bloody Planet-level 2.atr

  • tubea3.lev - tubeg8.lev - plansze drugiego poziomu.

    Bloody Planet-level 3.atr

  • basea2.lev - baseg8.lev - plansze trzeciego poziomu.

    katalog level1_temple

    zrzut plansz i złożony pierwszy poziom

    katalog level2_tube

    zrzut plansz i złożony drugi poziom

    katalog level3_base

    zrzut plansz i złożony trzeci poziom



    katalog gfx

  • bp pics bloody planet 01 - grafika do gry, dysk Rambrandta i zrzuty obrazków.
  • bp pics bloody planet 02 - grafika do gry, dysk Rambrandta i zrzuty obrazków.
    Uwaga: grafika klocków, trupów, bonusów, bohaterów i potworów w trybie 0 Rambrandta, ekran tytułowy, scores, przerywniki, animacje, fonty w trybie 4 Rambrandta, brakuje grafiki klocków do trzeciego poziomu, animacji bohaterów, animacji potworów na poziomie trzecim, część grafiki do poprawienia, część do poprawienia po ograniu.

    music cmc

    Muzyka do ewentualnego wykorzystania. Uwaga: motywy zaczerpnięte - gameover.cmc - "Initiation/I'm Alive" Helloween, metalli2.cmc/metal.cmc - "Eye of the Beholder" Metallica, stone1.cmc - "Blazon Stone" Running Wild, brakuje udźwiękowienia gry.

    Po posklejaniu grafiki powstają "kolaże" (widoczne na początku nowinki), które prezentują, jak mogłaby wyglądać "Bloody Planet" w praktyce. Oprócz tego zamieszczam poniżej więcej ekranów z tą wspaniałą grafiką. Widać, jaki ogrom pracy został wykonany! I jak rozbudowana i porządnie wykonana byłaby gra, gdyby wydawcy zgodzili się na wersję dyskową... Dużo tego, ale warto to zobaczyć! Jeszcze więcej grafik jest w tej paczuszce, którą podesłał Jarek.



    Fragmenty trzech poziomów, widoczne w edytorze:



    A tu widok ogólny na mapy poziomów (w paczce są oczywiście w większej rozdzielczości):



    Dla lubiących takie informacje o perełkach sprzed lat przypomnę, że na AtariOnline.pl regularnie pojawiają się podobnie rewelacyjne rzeczy, choćby gra "Samobójcy" kolegi Mono (także nieukończony projekt), "Ghostly Night" braci Selingerów, "Do Akcji" Rafała Senatora czy "Agonia" Lizarda. A ileż odkryć nas jeszcze czeka... :)

    2011-01-14 03:33 by Kaz
    komentarzy: 0
  • nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    Warsztaty Action! - robimy action... (437)
    ostatni: 28-05-2020 13:03, zbyti
    Scramble in Action! (184)
    ostatni: 28-05-2020 12:47, zbyti
    Projekty Retronics (1)
    ostatni: 28-05-2020 10:47, Duddie
    Lista chętnych na cartridge Actio... (61)
    ostatni: 27-05-2020 22:24, MADRAFi
    Ciekawostki (4685)
    ostatni: 27-05-2020 22:13, Dracon
    Lutownice (3)
    ostatni: 27-05-2020 22:12, sun
    Kasety z DH "Skarbek" (17)
    ostatni: 27-05-2020 21:48, Wolfen
    Sio2PC a ...xBios? (34)
    ostatni: 27-05-2020 21:38, greblus
    COVID-19 Watcher (494)
    ostatni: 27-05-2020 18:20, zbyti
    POKEY replacement (170)
    ostatni: 27-05-2020 18:00, Duddie
    Sio2SD - konfigurator nie odczytu... (10)
    ostatni: 27-05-2020 17:16, nekroskop
    Gry w szachy na Atari (1428)
    ostatni: 27-05-2020 17:04, zbyti
    Laser Squad...wieści (28)
    ostatni: 27-05-2020 13:03, astrofor
    GTIA Music - zbiorczo (29)
    ostatni: 27-05-2020 11:05, xxl
    Atari 130XE server www ;) (271)
    ostatni: 27-05-2020 10:13, IRATA4

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 2151
    Ostatnio zarejestrowany: skudi
    Postów ostatniej doby: 46

    Spotkania i zloty / Meetings & Parties

    Najbliższe imprezy
    nasze spotkania online tutaj, zapraszamy do naszego kanału zoom:

    KWAS

    Kalendarz AOL


    Społeczność/Community


    Rozmawiali
    Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
    F#READY i Dracon (22)
    Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
    KATOD i TDC (13)
    Mariusz Wojcieszek i "Adam" (16)
    Romuald Bacza i Ramos (16)
    Śledzenie Amentesa i Larek (9)
    Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
    TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
    Rob Jaeger i Emu (53)
    Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
    Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
    Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
    Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
    Marek Bojarski i Kaz (0)
    Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
    Wolfgang Burger i Grey (0)
    Mariusz "Ramos" Rozwadowski i Xeen (0)
    Wywiad z Wojciechem Zientarą i Xeen (0)
    Mateusz Stryjecki i Kaz (5)
    «« nowszestarsze »»

    Stragan
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (6)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (19)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (51)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (23)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (33)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (11)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (9)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (8)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»