atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Śmierć śmieciom! z 2024-01-06 21:23 (30)
Nowy program kopiujący "Microcop 61KB" z 2024-01-02 17:29 (25)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim z 2023-12-30 19:11 (12)
I po świętach! Kręcimy kołem z 2023-12-28 00:59 (13)
Wesołych Świąt 2023! z 2023-12-23 12:36 (18)
Silly Venture 2023 WE za nami z 2023-12-13 09:16 (17)
Pisma "Atari Fan 8" oraz "Grel 2" z 2023-12-07 17:32 (12)
From PLATO to Fujinet z 2023-11-25 23:16 (12)
Nowy ASAP i RECOIL z 2023-11-23 12:05 (8)
Zapowiedź gry "Goldaktari" z 2023-11-08 02:14 (10)
"Sudotris" i Paweł Gugała z 2023-11-04 21:34 (34)
Kupiłem Fujinet i interfejs kasetowy i co dalej? z 2023-11-02 21:48 (24)
Pokłosie trzeciej edycji ATASCII Compo z 2023-10-30 17:21 (19)
KWAS #31 w Warszawie z 2023-10-24 12:24 (29)
Konkurs na grafikę ATASCII – głosowanie z 2023-10-23 21:51 (5)
Środo-wisko prasowe #32 z 2023-10-20 18:23 (15)
Silly Venture 2023WE – coraz bliżej zimowej edycji! z 2023-10-08 20:28 (7)
Weekend z Atari w Poznaniu i Łodzi z 2023-10-06 15:24 (1)
Strumień z kuchni Pina z 2023-09-30 00:01 (32)
Nowy ASAP - wersja 6.0.0 z 2023-09-27 21:34 (8)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (2)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-03-16
Liczba katalogów: 8377, liczba plików: 36679
Zmian katalogów: 0, zmian plików: 0

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2817 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Echa Revision 2013
W weekend świąteczny odbył się bodaj największy zlot demoscenowy na świecie: Revision 2013. Przy wspaniałej frekwencji, wielu fenomenalnych produkcjach i sporej ilości osób śledzących zlot za pośrednictwem internetu (bodaj 4000 ludzi oglądało kompoty zdalnie, co wg komentatorów Scenesat jest nowym rekordem) pojawiły się też i atarowskie akcenty:

  • Demo na Atari STE Circus back²STage BlaBla & SectorOne & Cocoon (wymaga 4MB pamięci), startowało w OldSchoold demo compo



  • Interko na Atari VCS Sicktro Tjoppen'a / DSS, startowało w 4K oldschool intro compo



  • Seminarium o architekturze Atari VCS



  • Produkcja JAC!a - ASpongy na Atari XL/XE - WILD, wymaga 256 KB



    Miłego odbioru!

    2013-04-03 12:12 by Xeen
    komentarzy: 26
  • xeen @2013-04-03 12:59:38
    takie łączone, multiplatformowe konkursy są jednak trudne dla "niszowych" komputerów. Zupełnie nieumyślnie, moim zdaniem, produkcje c64 i Amiga są "faworyzowane" ze względu na popularność wśród głosujących. Akurat na Revision demo Lemon Design było super, chodzi mi o ogólne trendy. Takie coś wygrać można designem, nie sądzę aby wiele osób spoza sceny dużego Atari doceniło ilość colorów w powyższym demku. Szkoda też, że na Revision nie można wystawiać zdalnie - przynajmniej z tego co wiem, termin Wielkanocy jest niezwykle "niewidzięczny".
    gorgh @2013-04-03 13:08:42
    straszna mialem frajde przy sledzeniu tego co sie dzieje na party, swieta wielkanocne przez to byly jeszcze bardziej udane. Duzo świetnych prac, co strasznie cieszy. Profesjonalna organizacja, fajne podejscie organizatorow, az sie serce raduje ze scena pomimo kryzysu ma sie tak dobrze.
    s2325 @2013-04-03 13:28:28
    Nie jestem w domu więc z filmiku nici.
    pin @2013-04-03 16:07:45
    Produkcja JAC!'a ... coś jest nie tak. Animka z początku się wykrzacza, część ze skrolem jest, później nagle ciemność. Działa to wogóle na Atari? ;)
    grey / mystic bytes @2013-04-03 16:16:22
    Mam mieszane odczucia co do Revision. Zastanawia mnie np. dlaczego w regulaminie PC i Amiga 1200 znajdują się na "równi", natomiast Falcon ląduje jako Oldschool. To Amiga 1200 takowym nie jest? :) Taka mała dygresja, aczkolwiek przypomina mi to podejście organizatorów imprez multiplatformowych z lat 90-tych. Atari to była taka "przystawka" do dań głównych. Nie dziwi mnie, że atarowców było tam jak na lekarstwo.

    Z tego co wiem od autorów demka na ST, to po party zastanawiają się czy to był na pewno dobry pomysł aby prezentować je na multi-platformowym party.

    Nie biorąc pod uwagę powyższego, uważam że impreza była w pytę - oglądałem też (w miarę możliwości) live-streamy i po prostu... chciało się tam być ! :D Kilka pomysłów chętnie zaczerpnąłbym do atarowskich eventów... ;)
    xeen @2013-04-03 16:28:19
    Z Falconem sprawa jest prosta: średnia ilość produkcji. Gdyby na Falcona były 4 dema rocznie na RV sądzę, że compo zostałoby wydzielone. Tutaj akurat chyba jest podejście zdroworozsądkowe - z zastrzerzeniem jak wyżej (każdy ciągnie w swoją stronę co do platformy). Tutaj nie chodzi o PC i A1200 na równi, moim zdaniem.
    wieczor @2013-04-03 16:46:06
    Ja też raczej odbieram to tak, że chodzi o to iż dla Falcona ze względu na małą ilość produkcji po prostu nie wydzielono osobnej kategorii, a nie o to że A1200 nie jest oldschool ;)
    pin @2013-04-03 17:01:52
    A mnie dziwi coś innego, nad czym w "naszych" warunkach by było tyle gadania, że organizator zostałby zmuszony (poprzez łamanie na kole) do odwołania imprezy ;)- Umieszczenie w jednej kategorii np. produkcji na 68k i 060 ;). Tam jakoś nikt nie widzi problemu. Na tej zasadzie można by zmiksować kompo i puścić prace na zwykłe Atari, oraz na vbxe odpalając to z jednego wora :D

    Ponawiam pytanie, czy ktoś odpalał demo JAC!'a na Atari?
    xeen @2013-04-03 17:07:52
    pin, zassij sobie stąd - tam są pliki nfo, może coś będzie więcej na temat uruchomienia. Nie podlinkowałem tego ze względu na wagę - prawie 30 MB

    http://scene.org/file.php?file=%2Fpartie...
    grey / mystic bytes @2013-04-03 17:17:05
    @xeen, wieczór: być może tak, być może nie? :) jako osoba zainteresowana sceną ST/Falcon od lat 90-tych obserwuję podobne zjawisko, a wtedy na Falcona wychodziło sporo produkcji. oczywiście były wyjątki - byłem na niemieckich Siliconvention '97 i InterJam '98, gdzie Atari miało nawet rolę wiodącą :D (głównie dlatego, że organizatorami byli także ludzie ze sceny Atari). Tutaj przechył jest wyraźnie w drugą stronę, a więc Amigi i PC - stąd nasz sprzęt jest tutaj zmarginalizowany. Być może gdyby w regulaminie znalazły się jasne zasady co do platform ST i Falcon to i ludzie z tej sceny wystawili by coś na compo? Tylko PC i Amiga ma na stronie szczegółowe General Rules, my lądujemy jako dodatek do Oldschool. Szkoda.
    grey / mystic bytes @2013-04-03 17:23:40
    ...ale i tak dobrze, że Cyg, JAC! oraz Tjoppen zdobyli się na odwagę i dobrze nas reprezentowali :) (na STe, XL/XE i A2600)
    Czarny_faraon @2013-04-03 22:04:32
    Pin, u mnie też widzę ciemność. Wygląda na to, że to już całe demo:)
    Czarny_faraon @2013-04-03 22:07:49
    A co dziwniejsze odpala się na 130xe.
    s2325 @2013-04-03 22:12:51
    ASpongy http://www.youtube.com/watch?v=gA2VgPEGr...
    Plik jest duży chyba przez to, że ta konstrukcja 3D to może być coś w rodzaju animowanego GIFa.
    Czarny_faraon @2013-04-03 22:18:08
    Demo przy pamięci powyżej 64kb zachowuje się tak samo. Dla 64kb brak początkowej animacji.
    CharlieChaplin @2013-04-03 22:24:54
    ASpongy: A Demo for the 320k Atari XL/XE; it is very sad, that the Gr.9 animation lasts for only 12 seconds (loading time on a 1050 or XF551 is a little bit longer). Maybe someone can update the demo and insert an infinite loop for the animation at what is now the end (or a keypress aka "press key xyz to show animation again) and last not least pack the demo with exomizer.

    -Andreas Koch.
    pin @2013-04-04 13:37:30
    Dobra, już wiem dlaczego animka i muza się na początku krzaczy. Demo zawiera nielegalne rozkazy 6502c. Ponownie powstaje pytanie, po co w tym przypadku ;) Bo tak? :D

    quote:

    (loading time on a 1050 or XF551 is a little bit longer)



    1050 i ED (130kB) i 279kB plik? .. .hmmm. XF551 ma przynajmniej tryb 2xSIO i możliwość zapisu na dwustronnym formacie 360kB.

    Ciekawostki:
    - czas ładowania SIO std, 19200bps = 162s.
    - czas ładowania SIO hidx:3, 89488bps = 41s.
    - czas ładowania IDE+/SIDE/IDE'a(newdev-pbi/eci) = 6s. (SIDE może minimalnie szybciej i tylko z formatu sdx, na fat transfer ok połowe wolniej);)

    Stąd też mam dużą chęć do nieużywania urządzeń opartych o SIO, by nie męczyć się w chwili, gdzie coś się dłużej ładuje niż działa ;)
    CharlieChaplin @2013-04-04 17:50:47
    @pin:

    of course it was a joke ! The animation is shown for approx. 10-20 seconds, while loading from a floppy drive takes many minutes.

    And yes, loading from a 1050 is possible - I did mention Exomizer, didn`t I ?!? Did a small test and packed the demo down to 116 kbytes with Superpacker (but it was full of bugs then), someone with more knowledge than me could pack it so it works withour errors...

    The same has happened to Rid. Reality, unpacked it is bigger than 160kbytes, too much for the Abbuc 130k disk and therefore it had been packed. In packed form the ASpongy demo would fit on a 130k disk, but the loading time would increase further, thats why I asked for an infinite loop of the animation or at least a key or key-combo to show the ani again and again...

    -Andreas Koch.
    pin @2013-04-04 19:40:11
    Jeśli pakowanie to konieczność ze względu na formę publikacji softu, to wersja pakowana niechaj pozostanie alternatywą do wyboru. Z drugiej strony patrząc po prostu na sporej części urządzeń I/O odczyt pakowanych danych też będzie powodować znaczne opóźnienia ;)

    ... to format 130k jest u Was na tyle popularny, by publikować soft właśnie w tej gęstości?

    A loop na tej animce - to dobry pomysł.
    Mn @2013-04-05 12:17:41
    @grey, na Revision nie ma kategorii dla Falcona bo raz że to party pecetowo-amigowe, a dwa, na Falcona powstaje mało produkcji. Nawet dla Amigi 500 nie stworzono oddzielnej kategorii, bo rocznie pojawia się jedna, w porywach dwie produkcje i nigdy nie wiadomo, czy nie będą to zapchajdziury. Już samo amiga demo compo jest mocno dyskusyjne, bo zawsze jest ryzyko, że pojawi się tylko jedna normalna produkcja i trzy jajcarskie, a scena amigowa jest o wiele większa niż atarowska/falconowa, więc jeśli z produkcjami na amigę jest nędznie, to pomyśl co by było z Atari. Sam organizowałeś międzynarodowe party atarowskie i wiesz że u ciebie na falcona pojawiły się raptem 2 dema, z czego tylko jedne jest jako takie, na małe atari też tylko dwa dema (dobre), więc nie ma co marzyć że na Revision atarowcy wystawiliby 10 dem. Natomiast idę o zakład że gdyby koderzy atarowscy dali znać organizatorom że przygotowują dema na przyszłoroczne Revision, to organizatorzy rozważyliby stworzenie oddzielnej kategorii, tylko musi być sygnał i pewność że nie będzie to jedno demo i do tego jajcarskie.
    xeen @2013-04-05 12:33:55
    Atari Compo na Revision :) Niestety marzenie, ale fajnie by było :)
    grey / mystic bytes @2013-04-05 17:26:27
    @Mn: jest sporo racji w tym co napisałeś, odniosę się do reszty lada chwila :)
    Mn @2013-04-05 17:59:51
    @grey, to jeszcze gwoli wyjaśnienia pewnej sprawy, na Revision 2011 w "oldschool intro compo" intro na C64 wygrało z trzema intrami na Amigę 500. Czyli to nie jest tak, że w jednej kategorii pomieszanie 8- i 16-bitów powoduje, że któraś platforma jest poszkodowana, bo w sposób naturalny ma gorszy dźwięk itp. Jak dla mnie to wystawienie czegoś czy to w demo, intro czy oldskool jest frajdą i nie ma znaczenia czy moje demo na platformę X wygra czy przegra z demem na bardziej zaawansowaną platformę Y. Akurat na Revision kategoria "oldschool" jest bardzo fajna, bo oprócz produkcji na Amigę 500, Atari ST, VCS czy Falcona pojawiają się tam dema na Amstrada CPC, Gameboya, ZX Spectrum, MSX, C16, C64 itd. Jest też fajna konkurencja "gamedev", myślę że gdyby atarowcy wystawili tam np. Yoompa, to by wygrali z miejsca z produkcjami na Wii, C64 i inne platformy które są z różnych bajek.
    Mn @2013-04-05 18:05:53
    @grey, jeszcze jedna sprawa :-)
    Nie wiem czy jest sens aby atarowcy teraz nagle rzucili są na Revision, bo co wtedy będzie z Silly Venture? Skoro SV to największe atarowskie party scenowe, to jak dla mnie właśnie na SV powinny być wystawiane główne produkcje atarowskie, a na Revision ewentualnie coś na dokładkę. Zwróć uwagę że Atari ma reprezentację w świecie sceny w postaci Silly Venture, natomiast Amiga w ogóle nie ma odpowiednika SV. Jest szwedzkie party Datastorm, które jest dedykowane Amidze i C64, ale to jest nisza, na tegorocznym Datastorm było tylko jedno demo na A1200 i jedno na A500, czyli w sumie dwie produkcje, to trochę słabo jak na party amigowe i dziwnie wygląda jak w każdej kategorii wystawiona jest tylko jedna praca i wszystkie produkcje zwyciężają ;-) Dla porównania na twoim SV dem na różne modele Atari było całkiem sporo i SV przebiło Datastorm. Wracając, bo mocno odbiegłem od tematu, nie wiem czy jest sens, by atarowcy udzielali się na Revision, bo będzie to ze stratą dla Silly Venture i się okaże że u ciebie będzie zero dem, bo wszystkie dwie czy trzy grupy skupiają się na Revision.
    xeen @2013-04-05 20:10:59
    jak pisałem - Revision=Wielkanoc i chyba nie da się wystawiać zdalnie. A to oznacza (Atari jest jednak skupione też na PL, gdzie te święta są "ważne"), że ciężko coś tam "puścić" i skoncentrować się na tym party.
    grey / mystic bytes @2013-04-06 16:32:21
    @Mn: co do SV to niestety zmuszony jestem ogłosić pewną decyzję... nie była ona łatwa, ale niestety konieczna. wiem, że nie wszystkim się ona spodoba. napiszę o tym albo późnym wieczorem, albo jutro z samego rana...
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    Majowy sztab dla Warszawy (4)
    ostatni: 27-04-2024 01:18, as...
    Niedokładność Fujinet (110)
    ostatni: 26-04-2024 21:16, newton
    ACSI2STM - nowy dysk twardy ACSI ... (8)
    ostatni: 26-04-2024 20:22, Pawex (RTG)
    The400 (64)
    ostatni: 26-04-2024 19:22, Ataripuzzle
    Zasilacz Atari fx 551 ,1050, 1200... (39)
    ostatni: 26-04-2024 17:46, jhusak
    RastaConverter by Jakub Dębski (919)
    ostatni: 26-04-2024 12:37, gienekp
    Najmniejsze na świecie Atari 8-bi... (136)
    ostatni: 26-04-2024 09:02, thewasp
    Mega-CD (4)
    ostatni: 25-04-2024 00:24, adi
    TSFX Turbo Blizzard (110)
    ostatni: 24-04-2024 22:06, pustak
    Poszukiwania: Turbo Rom - Mapasof... (26)
    ostatni: 24-04-2024 21:09, gienekp
    Zgrywanie programów z dyskietek (57)
    ostatni: 24-04-2024 13:03, duncan
    plus4 kanion (12)
    ostatni: 24-04-2024 09:21, mono
    [Nieaktualne] Sprzedam Samsung Sy... (7)
    ostatni: 23-04-2024 21:58, Gzynio
    Jak to zrobic bez... [pewien_zna... (5)
    ostatni: 23-04-2024 20:56, kkrys
    Nowe gry na Atari (100)
    ostatni: 23-04-2024 19:33, Peri Noid

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 2782
    Ostatnio zarejestrowany: Marek
    Postów ostatniej doby: 22

    Spotkania i zloty / Meetings & Parties

    Najbliższe imprezy
    link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

    KWAS

    Kalendarz AOL


    Społeczność/Community


    Rozmawiali
    Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (12)
    Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (12)
    Tomasz Dajczak i Kaz (21)
    Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
    Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
    F#READY i Dracon (22)
    Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
    KATOD i TDC (15)
    Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
    Romuald Bacza i Ramos (16)
    Śledzenie Amentesa i Larek (9)
    Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
    TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
    Rob Jaeger i Emu (53)
    Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
    Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
    Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
    Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
    Marek Bojarski i Kaz (0)
    Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
    «« nowszestarsze »»

    Stragan
    Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
    "mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (25)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (36)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»