atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Po Silly Venture z 2019-12-08 16:11 (26)
Powrót Robbo z 2019-12-08 02:29 (4)
F#READY z 2019-12-02 00:30 (20)
Pokwasiliśmy w Warszawie z 2019-11-29 01:07 (19)
Nowe programy od 0xF z 2019-11-24 10:27 (9)
W sobotę KWAS #17 z 2019-11-22 02:11 (30)
Premiera "The Last Disk +" z 2019-11-20 22:03 (20)
Poprawki gier w Basicu z 2019-11-14 18:04 (22)
Nasi grają u dra Albana z 2019-11-13 23:54 (25)
Silly Venture 2k19 na pełnych obrotach! z 2019-11-10 16:11 (44)
Nowy FLOP i nowe gry z 2019-11-02 07:05 (190)
Wyniki konkursu ABBUC 2019 z 2019-10-26 20:34 (52)
Silly Venture 2k19 - garść informacji i nowa invitka! z 2019-10-21 21:33 (17)
Klan Atari na Retrospekcji z 2019-10-18 00:03 (19)
Duddie's Goodies z 2019-10-16 15:41 (1)
W sklepie u Gwintera z 2019-10-12 00:08 (14)
Relacja z KWAS #16 z 2019-10-10 19:55 (7)
Silly Venture 2k19 - święto atarowcow coraz bliżej! z 2019-10-07 13:12 (19)
Premiera "Deszczownika" z 2019-10-06 18:13 (25)
Wywiad z Januszem Żurkiem z 2019-10-02 22:13 (18)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Submarine Commander opisał Kaz (7)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (7)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (18)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (122)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Silly Venture 2k16 - pierwsze invitro na Atari XL/XE!
Na odbywającym się właśnie Outline 2016 party w Holandii zostało zaprezentowane pierwsze invitro na tegoroczne Silly Venture 2k16! Wymagania: Atari XL/XE z 64KB RAM. Do jej powstania przyczynili się: F#READY (znany niegdyś jako Frankenstein z holenderskiej grupy High Tech Team) – kod, Wieczór – muzyka, kod, grafika w górnej części, Odyn1ec – logo oraz Grey – tekst.

  • Download

  • Pouet

  • Filmik z YouTube:



  • Filmik "live" z kompotów

    Do którego mamy też komentarz kodera:

    Our invitro is shown. Only 2 entries in realtime wild compo. The biker got some laughs, so we can be proud again. Thanks guys!

    Na nieco pół roku przed imprezą zapowiada się ostra ofensywa związana z invitkami - zarówno w formie video jak i intr na różne platformy Atari. Kolejne już wkrótce!

    2016-05-07 22:22 by Grey
    komentarzy: 31
  • larek @2016-05-07 22:41:45
    Na tym rowerze to chyba na letnią edycję SV ;)

    Fajne :)
    xeen @2016-05-07 22:43:50
    nie, po prostu jak ktoś jest z daleka i chce na rowerze to musi się pakować :)
    the fender @2016-05-07 22:48:53
    Fajna nutka i pomysł na intro :)
    mono @2016-05-08 00:43:15
    @wieczór: bardzo ładna muzyka!
    tdc @2016-05-08 01:00:38
    W dawnych czasach High Tech Team to była świetna grupa, która trzymała bardzo wysoki poziom, w tych pionierskich jeszcze wtedy czasach presceny Atari.
    Brawooo!
    wieczór @2016-05-08 03:22:12
    Dziękuję za miłe słowa w imieniu zespołu! :)

    Rowerzysta z krajobrazem został dodany dosłownie w ostatniej chwili, bo stwierdziłem, że coś tu pusto - Freddie w czwartek wieczorem przysłał źródła przez telefon i udało się do rana coś zrobić - niech mnie ręka boska broni przed takimi pomysłami w przyszłości, zwłaszcza jak trzeba na rano do pracy :)))

    Nuta jest niestety marną pozostałością z oryginalnego projektu zaczętego po poprzednim SV - miała być dłuższa, bogatsza i rozłożona na 3-4 komputery - małe Atari, C-64, ST i może Falcon, synchronizowane przez jeden z nich... Całość zarejstrowana do mp3 miała być podkładem dźwiękowym do strony SV2k15, niestety po zkancelowaniu eventu mi się odechciało :( Ale jeszcze wrócimy do tego pomysłu ;)
    tdc @2016-05-08 04:37:43
    Tak, jedni są multiinstrumentalistami, a inni multiplatformowcami :P
    the fender @2016-05-08 09:03:08
    Oby nie multikulti :F

    @wieczór: wiesz co, po tym co usłyszałem w tym invitrze śmiem twierdzić że dodanie ścieżek z innych platform zepsuło by ogólne współbrzmienie. Chyba, że projekt zakładał odgrywanie jedno po drugim.
    wieczór @2016-05-08 10:43:20
    Nie mozesz tak twierdzić, bo nie słyszałeś :D przecież to nie jest zywy fragment tamtego utworu, a rehash, uproszczony cover :) Nigdy nie slyszales utworu na wiecej niz 3 glosy? :D
    the fender @2016-05-08 11:00:41
    Nie :D
    wieczór @2016-05-08 11:52:18
    Nie mówię, że jest to proste, utwór na 3 różne instrumenty elektroniczne, nigdy nie wiadomo jak to wyjdzie ale słyszałem już spectrum w tandemie z C-64 i było zajefajnie. Poza tym nie wiadomo czy stroją itp.
    the fender @2016-05-08 12:03:14
    wieczór: to ostatnie to był żart z mojej strony :) wszystko ze wszystkim może dobrze zagadać, kwestia miksu a później zrobienia dobrego mastera. Po prostu bazując na własnym doświadczeniu wydaje mi się, że miks brzmieniowy "twardego" i jasnego brzmienia Atari z miękkim, ciemnym C=64 nie będzie się kleił (choć każde z osobna brzmi dobrze). To jest tak jakbyś wyjściowo posłuchał nie wiem - Korga i Yamahę (czywiście to luźne porównanie do Atari i C64), dwie różne szkoły brzmienia oraz całokształt barwy (Korg gra bardzo technicznie, laboratoryjnie i czysto a Yamaha posiada ciemne, analogowe brzmienie). Ale to tylko takie luźne spostrzeżenie na szybko, od którego zawsze miło usłyszeć wyjątek :)
    wieczór @2016-05-08 12:07:40
    A widzisz właśnie dlatego mnie ciekawi efekt finalny takiego połączenia :) Najbardziej oczywisty i rokujący wydaje się podział - ty robisz leada, ty basy a ty perkusję - bo brzmienia ich i tak się różnią więc mogą różnić się ciekawiej. Ale ciekawi mnie np. wspólny chorus atari i commodore - w chórze też masz różne głosy ;) Ot taki eksperyment - i własnie żeby było słychać różny charakter.
    the fender @2016-05-08 12:33:34
    W takim razie mam nadzieję, że reaktywujesz projekt :)
    pin @2016-05-08 15:33:14
    ... ehh, a myślałem że jak wystarczająco długo pozostawię uruchomione invitro to gość na rowerze dojedzie do party place ;) No i jeszcze nie dojechał...
    Adam @2016-05-08 15:49:18
    Pin, trzeba niestety poczekać do listopada. Wieczór to sprytnie zakodował ;)
    szeryf @2016-05-08 19:04:39
    Mi się od razu bombi po uruchomieniu. Do kitu z taką robotą :(
    mgr_inz_rafal @2016-05-08 19:51:17
    Nie liczyłem dokładnie, ale scroll ma chyba więcej niż 256 znaków... Gratulacje dla kodera!
    makary @2016-05-08 20:27:22
    @wieczór: mnie też ciekawi efekt finalny takiego połączenia ;) Bardzo fajna idea. Bujam się z sensowym ogarnięciem jednej rzeczy napisanej do odegrania przez Pokey'a i SIDa jednocześnie, więc wyobrażam sobie jedynie wyzwanie w przypadku większej ilości platform. Mam nadzieję, że temat ruszy i dasz znać jak o wyglądało w praktyce;)
    pin @2016-05-08 22:00:21
    .. a ja mam pomysł (na realizację którego namawiam grupowego kodera), by na jednym Atari otworzyć jednocześnie 8 kanałów 4 razy na ramke na stereo-pokey i równolegle 4 kanały na covox z Neo Trackera.

    Oczywiście stock komputer nie da rady, potrzebne tu by było '816 i więcej megaherców - ale przynajmniej można będzie posłuchać czegoś w całkowicie nowej jakości ;)
    bob_er @2016-05-08 22:28:06
    Patrząc na ST - ile tam zegary dały - to myślę, że ciekawsze (jeśli już o '816 myślimy) było by użycie pokeya (może dwóch), ale tak z kilkadziesiąt razy na ramkę (bez sampli).
    pin @2016-05-09 00:01:21
    to też mi chodzi po głowie, tyle że przydałby się tracker na taki konfig. Teoretycznie są źródła do TMC 2.0 i to też by dało radę. Np. 16x ramka i multum wolnego czasu CPU ;)
    makary @2016-05-09 10:09:11
    @bob_er: coś w tym jest ;) W praktyce na przykład, korzystając z TMC 2.0 lub RMT daje się wykorzystać jakieś rudymenty innych technik syntezy jak AM czy FM, ale właśnie dużo rozbija się o szybkość. Z prób wychodzi mi, że 4 ramki dają za małą częstotliwość modulacji, żeby w barwie pojawiały się składowe charakterystyczne dla ciekawszych barw AM czy FM. Szumy, FX-y - tak, ale już nie cokolwiek, co przypominałoby FM-owe e-piano czy bas.
    xxl @2016-05-09 10:19:55
    problem nie jest w mocy atari tylko w tym, ze edytor nie udostepnia mozliwosci graniawiecej jak chyba 4x na ramke.
    wieczór @2016-05-09 11:01:49
    Co nie jest takie dziwne, wystarczy się przyjrzeć ile czasu zajmuje. Tu trzeba by było coś w rodzaju pre-rendera muzyki zrobić, w sensie przygotować wartości do rejestrów w tle, taki bufor, a wywołania playera to tylko lda / sta do pokeyów.
    bob_er @2016-05-09 18:31:05
    @pin - z TMC2.0 to nie tak łatwo. Przy graniu 16 razy na ramkę (lub więcej) trzeba by zmienić podejście do definiowania instrumentu. Rozwiązanie a'la CMC może się nie sprawdzić.
    A ile czasu by to zajęło - to wszystko zależy, jak instrumenty były by zbudowane wewnętrznie. Sam player byłby grany raz na ramkę. Problem jest inny. Szkoda tylko, że XE nie ma fajnych zegarów niezależnych od dźwięku. Wtedy to by można było ustawiać per instrument.
    10 SOUND 0,0,0,0 @2016-05-09 18:39:45
    To "weźmy się i napiszcie" :-)

    A my tak wam zagramy, że hoho!

    Na początek sugeruję dwie równoległe wersje trackera - pod Atari (żeby Pinokio też mógł coś zrobić) i pod PC (żeby reszta świata mogła) a Jakub H. sobie sam skompiluje pod Maca ze źródeł.

    Jako punkt wyjścia widziałbym RMT, mam długą listę rzeczy, które chętnie bym w takim trackerze zobaczył (w tym dwie naprawdę ważne).

    I jeszcze jedno - da się zrobić tak, żeby basy nie fałszowały? :-)
    the fender @2016-05-09 18:48:36
    Takie bardzo luźne skojarzenie z invitrem i motywem jadącego w prawo rowerzysty :)
    https://www.youtube.com/watch?v=QJ1s-FQG...
    Można też skojarzyć z jakąś platformówką.
    Felice @2016-05-12 21:47:53
    It is a lovely intro, congratulations to F#READY and the team behind it.

    You may all well like to know (if you hadn't already heard) that myself, CiH, Tronic and Big Boss Man all now have our flights booked from the UK for Sillyventure 2k16, we're all looking forward to seeing everyone once again in the historic city of Gdansk ! We will also have some entries for the compos as well :)

    Cheers guys - see you all in November :)
    pin @2016-05-12 23:24:03
    quote (10 SOUND 0,0,0,0):

    da się zrobić tak, żeby basy nie fałszowały? :-)



    Da się. Szukaj takich, co nie fałszują. Zawsze w danej tonacji znajdziesz "zamiennik" ;)

    quote (XXL):

    problem nie jest w mocy atari tylko w tym, ze edytor nie udostepnia mozliwosci graniawiecej jak chyba 4x na ramke.



    Nie mogę więc wyjść z podziwu, że do tej pory nikt tego nie dokonał. Chyba, że chodzi o jakieś protezy trackera, to się nie wypowiadam.
    xxl @2016-05-17 08:18:34
    sligt sid player gra nawet 8 x na ramke :D
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    SV 2k19 - podziękowania (40)
    ostatni: 09-12-2019 14:41, triplex aka blasph
    Nowa gra "Albert" (76)
    ostatni: 09-12-2019 14:33, Jacques
    Nowa gra "Star Vagrant" (53)
    ostatni: 09-12-2019 12:43, MADRAFi
    Zakończenia gier Atari (134)
    ostatni: 09-12-2019 01:27, odislaw
    Muzeum Historii Komputerów i Info... (15)
    ostatni: 09-12-2019 00:54, Kaz
    Wydawnictwo Fusion Retro Books (4)
    ostatni: 09-12-2019 00:00, zbyti
    Pomysł na demo. (1)
    ostatni: 08-12-2019 23:28, ZuluGula
    Będzie "Prince of Persia" na Atari (324)
    ostatni: 08-12-2019 23:22, IRATA4
    Samoloty na SV (6)
    ostatni: 08-12-2019 21:49, IRATA4
    Gry w szachy na Atari (1132)
    ostatni: 08-12-2019 21:36, urborg
    Co definiuje "to jeszcze Atari"? (137)
    ostatni: 08-12-2019 20:48, pin
    Sv19 live (75)
    ostatni: 08-12-2019 19:36, Vidol
    KARDRIDŻ WEEKEND 3+ (28)
    ostatni: 08-12-2019 16:51, seban
    [S] PL Laura cartridge na sprzedaż (13)
    ostatni: 08-12-2019 14:16, ccwrc
    Gramy na Gazie (188)
    ostatni: 08-12-2019 13:32, rosomak

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 2061
    Ostatnio zarejestrowany: KrzychuS
    Postów ostatniej doby: 116

    Społeczność/Community


    Rozmawiali
    F#READY i Dracon (20)
    Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
    KATOD i TDC (13)
    Mariusz Wojcieszek i "Adam" (16)
    Romuald Bacza i Ramos (16)
    Śledzenie Amentesa i Larek (9)
    Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
    TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
    Rob Jaeger i Emu (53)
    Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
    Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
    Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
    Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
    Marek Bojarski i Kaz (0)
    Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
    Wolfgang Burger i Grey (0)
    Mariusz "Ramos" Rozwadowski i Xeen (0)
    Wywiad z Wojciechem Zientarą i Xeen (0)
    Mateusz Stryjecki i Kaz (5)
    Marcin Długosz i Kaz (16)
    «« nowszestarsze »»

    Najbliższe imprezy
    Jeżeli znasz termin i miejsce jakiegoś zlotu albo spotkania milośników Atari to poinformuj nas. Tutaj możemy wstawić baner i link.

    Stragan
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (6)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (19)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (5)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (51)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (22)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (33)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (11)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (9)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (8)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (14)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»