atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Retro w Szczecinku z 2017-01-24 21:06 (13)
Rick i inne aktualności z 2017-01-21 19:37 (48)
KATOD - powiew świeżości w muzyce elektronicznej z 2017-01-17 23:05 (5)
Gry ze starych kaset MatoSimiego z 2017-01-12 23:48 (11)
Jak się robi design z 2017-01-04 19:55 (28)
Nowy Rok, nowe otwarcie! z 2017-01-01 13:55 (8)
Wyniki Kaz Kompo 2015 z 2016-12-29 16:35 (46)
Seria "Secretum Labyrinth" i zapowiedzi kolejnych gier Video 61 z 2016-12-28 13:54 (1)
Prezenty świąteczne: Jim Slide XL i Fairlight! z 2016-12-26 16:17 (7)
Świątecznie... z 2016-12-24 15:40 (7)
Zapowiedzi książkowe Retronics z 2016-12-22 19:18 (21)
Kaz Kompo 2015 – aktualizacja z 2016-12-20 23:55 (3)
Kaz Kompo 2015 z 2016-12-15 22:06 (102)
Prawdziwe Star Raiders II z 2016-12-12 17:45 (15)
Nowe komercyjne gry Petera J. Meyera z 2016-12-06 18:05 (76)
Nowy RECOIL v3.5.0 z 2016-12-03 22:40 (52)
Atari i radio z 2016-11-30 23:22 (25)
SV2k16 party raport z 2016-11-27 17:42 (34)
Krótkofalarstwo na Atari z 2016-11-23 13:28 (71)
Silly Venture 2016 prace i wyniki z 2016-11-13 03:03 (296)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (7)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (17)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (121)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
Stranded opisał Kaz (10)
«« nowszestarsze »»

Użytki/Utils
Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Rain of Terror – zapowiedź
Twoja ojczyzna jest atakowana z powietrza, a Ty stanowisz jedyną obronę przed niekończącym się deszczem spadochroniarzy wroga. Z każdą minutą zwiększa się intensywność ataków, a walka jest coraz bardziej wymagająca. Jak długo potrafisz powstrzymywać nacierającego przeciwnika, ile misji ukończyć zwycięsko?



Kolejnym zgłoszeniem w konkursie programistycznym ABBUC 2016 jest gra Rain of Terror. Jej historia rozpoczęła się kilka lat temu, kiedy to Eric Henneke na swoich starych dyskietkach odnalazł prostą grę Chutes, którą napisał w latach 90. razem z przyjacielem Robem Schlorttem. Eric w 2014 roku udostępnił ją na AtariAge (pisaliśmy o niej tutaj), a znalezisko stało się impulsem do tego, aby po ponad 20 latach znowu coś wspólnie stworzyć. Podstawowy pomysł miał być podobny do tego z Chutes, ale lepiej rozwinięty i opracowany na nowo.

Jaki postawili sobie cel obaj panowie? Stworzenie gry w klimatach mocno retro, o jak największej grywalności i sterowanej za pomocą popularnych wśród graczy w USA paddles, czyli pokręteł sterujących, zwanych u nas niezbyt poprawnie „wiosełkami”. Nad grą spędzili około półtora roku, dzieląc między siebie pracę: Rob zajmował się bardziej obsługą PMG, a Eric polem gry i sprajtami software'owymi.


Co możemy powiedzieć o powstałej strzelance? Rain of Terror składa się z szeregu misji, podczas każdej z nich musimy wykonać konkretne rozkazy, np. zestrzelić określoną liczbę samolotów. Jednocześnie nie możemy dopuścić, aby nasza baza z działkiem została zdobyta – rozgrywka bowiem kończy się, gdy na ziemi wyląduje bez szwanku 10 żołnierzy wroga lub choć jeden spadochroniarz skończy swój lot właśnie na naszym działku. W sytuacji alarmowej, zwiastującej możliwy rychły koniec rozgrywki (przykładowo gdy już dziewięciu spadochroniarzy wylądowało) włącza się dźwięk wyjącej syreny.

Gra idealnie pasuje do paddles: w ciągu ułamka sekundy można przenieść celownik z jednej strony na drugą i precyzyjnie trafić w cel. Na ekranie dużo się dzieje, rozgrywka jest bardzo dynamiczna, czego nie oddadzą statyczne screenshoty. Warto zobaczyć filmik zaprezentowany przez twórców – dostępny jest tutaj.

Autorzy nie zapomnieli o bonusowych rundach, o możliwości zapisu najlepszych wyników, ani o power-upach. Jeśli chodzi o te ostatnie, to lepszą broń zyskujemy, gdy trafimy w migające wśród gór sygnalizatory lub ustrzelimy całą formację samolotów podczas rundy bonusowej. Wystarczy jednak jedno udane lądowanie spadochroniarza, byśmy stracili aktualny poziom upgrade'u broni.


Po lewej stronie dolnego panelu prezentowany jest wynik oraz liczba spadochroniarzy, którym udało się wylądować.

Po prawej stronie widzimy liczniki trafień:
(C)hutes – spadochrony (po 250 pkt za ustrzelenie)
(P)lanes – samoloty (każdy daje 1000 pkt)
(F)allers – spadający bez otwartej czaszy spadochronu (po 500 pkt)
(L)anded guys – zabici po wylądowaniu (gdy spadnie im na głowę nieszczęśnik z poprzedniego punktu) – 500 pkt.

Jak wysoko ocenią Rain of Terror głosujący członkowie klubu ABBUC? Zobaczymy w październiku... Całość zapowiada się bardzo grywalnie, ale sterowanie wymaga „wiosełek”, a sama gra będzie rywalizowała z dziewięcioma innymi zgłoszeniami.

2016-08-02 23:48 by "Adam"
komentarzy: 18
tebe @2016-08-03 07:00:17
coś w stylu gry Sneak Attack https://atariwiki.org/wiki/Wiki.jsp?page...
xxl @2016-08-03 08:07:10
gra ma potencjał. można uwspółcześnić: dodać levele z pontonowym lądowaniem muzułmańskich emisariuszy w europie ;-)
wieczór @2016-08-03 09:02:17
Zsamplowane "Allahu Akbar" nie powinno zająć za dużo pamięci :)
the fender @2016-08-03 09:06:42
... koniecznie w wersji z powtarzającym mantrę chórkiem ;)
Adam @2016-08-03 11:35:43
Eric napisał mi dzisiaj, że zaczął prace nad wsparciem dżojstika jako kontrolera.
Odyn1ec @2016-08-03 12:28:46
chyba źle życzycie kolegom z Niemiec, oni tam demokrację przecież mają :)
the fender @2016-08-03 13:19:38
W demokracji jest tak jak chce większość. Ciekawe ile jeszcze trzeba kB uchodźców, abyśmy zaczęli tęsknić za np. monarchią ;)
the fender @2016-08-03 13:20:11
"abyśmy" -> miałem na myśli aby zaczęli tęsknić nasi sąsiedzi. Nas póki co ten problem nie dotyczy przecież
xxl @2016-08-03 13:37:27
dotyczy... juz kupujemy tureckie auta zza zachodniej granicy ;)
GadZombiE @2016-08-03 14:55:31
Wygląda bardzo obiecująco! Ostrzę ząbki :]
ibn-Gniezno @2016-08-03 15:01:08
Atari tak chciało.... przypominam istnienie komputerków Atari XE z arabską klawiaturą. Atari nie tylko tak chciało ale też i to przewidziało ;)
mono @2016-08-03 15:27:56
Wszystkie komputery Atari mają arabskie cyfry ;]
xxl @2016-08-03 15:54:07
nie trzeba chyba przypominac ze zwiekszajac wartosc komorki scrolla ekran przewija sie z prawej w lewo... wszystko jasne.
i os rom z arabskim zestawem znakow :D
the fender @2016-08-03 15:56:34
@xxl: mylisz się, auta są od niemca emeryta co jeździł nim tylko na keb... znaczy do kościoła.

1. Gra na coś z Pooyan.
2. Końcówka gry (gameover) to typowe allahuakbar :D
3. Widać że gra jest EU - zwiększenie ilości uchodźców limituje strzały. Zapewne zadziałała tutaj jakaś dyrektywa o ochronie mniejszości i poszanowaniu ich praw ;)
Bolo @2016-08-04 17:03:35
Troche za szybkie tempo akcji jak dla mnie
Adam @2016-08-06 11:58:19
@Bolo: W wersji PAL będzie pewnie odrobinę wolniej. No ale dobra gra na paddles musi być szybka ;)
Goonies76 @2016-08-19 13:16:43
Atarowskie kolorki rozświetlają mroczne niebo islamskiego terroru...

Dawać mi to z obsługa dżoja i będę grał! Chyba, że który mi wiosło tanio sprzeda?
Pozdrawiam
Rain of Terror @2016-09-04 21:06:45
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Reedycja gier (374)
ostatni: 25-06-2017 15:51, ccwrc
Zmiany w bazie gier, demosceny, u... (548)
ostatni: 25-06-2017 12:36, Krótki
Laura - wydanie II (50)
ostatni: 25-06-2017 12:33, pgru
Sprzedaż pudełka od Atari 520ST z... (3)
ostatni: 25-06-2017 12:16, blacktofu
Nowa konsola Atari? (8)
ostatni: 25-06-2017 12:13, TheFender
Jaguar - problem z kablem AV (9)
ostatni: 25-06-2017 11:45, PapaHerbal
MIST i przemapowanie klawiszy Ctr... (2)
ostatni: 25-06-2017 08:06, gregory
Książki SOETO (154)
ostatni: 24-06-2017 17:24, Duddie
Podziękowania dla XXL'a (43)
ostatni: 24-06-2017 16:10, gorgh
Pokey'owe różności (14)
ostatni: 24-06-2017 07:40, 0xF
Turgen System i Blizzard (14)
ostatni: 24-06-2017 00:31, atariki50
Martwe 800XE - naprawa/diagnoza (11)
ostatni: 23-06-2017 21:23, jesionen
magnetofon XC12 w trakcie próby w... (8)
ostatni: 23-06-2017 18:07, Iron
Nowa gra od gorgha (50)
ostatni: 23-06-2017 13:58, gorgh
Turbo Basic XL - zapis ekranu do ... (18)
ostatni: 22-06-2017 00:30, kris3d

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 1694
Ostatnio zarejestrowany: juha
Postów ostatniej doby: 32

Społeczność/Community

Najbliższe imprezy

Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (17)
SIO2PC-USB napisał Larek (44)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (9)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (7)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (13)
Soczyste kolory napisał scalak (28)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał (8)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (14)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»