atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Skool Daze – ostatnia prosta z 2017-11-22 22:49 (4)
Modyfikacje starszych gier: Donkey Kong Jr. i Bubsy z 2017-11-19 23:00 (9)
Nowe demo na duże Atari z 2017-11-14 23:01 (137)
Zanim stali się znani... Kto wystąpił w reklamach Atari? z 2017-11-07 21:27 (8)
Powrót z przyszłości: Giełda Bajtka i koncert Marka Bilińskiego! z 2017-11-03 01:03 (155)
Aktualności growe z 2017-11-01 14:19 (13)
Silly Venture 2k17 – nowa invitka i garść informacji! z 2017-10-30 10:45 (17)
Wyniki konkursu programistycznego ABBUC 2017 z 2017-10-28 16:53 (17)
Pokłosie RetroKomp/LOAD ERROR 2017 z 2017-10-22 16:28 (22)
Starotki ze strychu z 2017-10-20 12:30 (14)
Nowy RECOIL v4.1.0 z 2017-10-19 22:10 (8)
RetroKomp/LOAD ERROR 2017 – zapraszamy! z 2017-10-18 20:01 (3)
Robimy plakaty z 2017-10-11 23:56 (23)
Festiwal retro już za chwilę z 2017-10-10 12:26 (0)
Beyond the Borders – zbiórka na Kickstarterze z 2017-10-08 23:46 (43)
Remanent growy – ACTris! 2.1 z 2017-10-03 22:22 (6)
Silly Venture 2k17 – invitka na… C-64! z 2017-10-01 12:48 (13)
Relacja z KWAS-a 12 z 2017-09-30 02:03 (15)
Remanent growy – mini-Slots z 2017-09-28 00:25 (8)
Gry na Atari w IPN z 2017-09-26 08:18 (3)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (7)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (17)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (121)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
Stranded opisał Kaz (10)
«« nowszestarsze »»

Użytki/Utils
Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Demo „Bad Apple”
Zaczęło się od instrumentalnego utworu stworzonego do jednej z gier z japońskiej serii Touhou (Lotus Land Story, rok 1998). W 2007 wydany został jego dance-popowy remiks Bad Apple!! z udziałem piosenkarki Nomico i wkrótce fani tej serii zaczęli dodawać do muzyki swoje animowane filmiki, wykorzystując w nich wiele postaci – głównie żeńskich – występujących w Touhou.

Najbardziej znany stał się pewien fanowski klip z 2009 roku, który zawierał tylko czarno-białe sylwetki bohaterek, a wyglądał on tak:



Prosta, ale efektowna forma graficzna zainspirowała nie tylko pojawienie się kolejnych filmików, remiksów i coverów, ale również dem na różne platformy retro, m.in. na C64, Atari 2600 czy Sega Mega Drive. W końcu Bad Apple zawitało też na 8-bitowe Atari z rozszerzeniem pamięci.



Kod opracował Paul „Playsoft” Lay, a do kompresji obrazu użył algorytmu LZ4. Najpierw powstała wersja na konsolę Atari 5200, ale Michał „Miker” Szpilowski zaproponował Paulowi, aby przeniósł demo na 8-bitowe Atari i użył jako muzyki coveru Dhora wystawionego w konkursie na zeszłorocznym warszawskim WAP-niaku. Tak też się stało i teraz do pobrania są 4 wersje tego dema w różnej rozdzielczości.

UWAGA: osoby cierpiące na epilepsję powinny oglądać wersję z wyłączonymi efektami stroboskopowymi (klawisz SELECT na ekranie startowym).


(wersja w niższej rozdzielczości)


Pliki do pobrania:

- wersja na rozszerzenie pamięci 1088kB RAMBO: pliki XEX

- wersja na kartridż AtariMax 8 mbit: pliki BIN lub pliki CAR



2017-03-15 22:59 by "Adam"
komentarzy: 52
Hospes @2017-03-15 23:50:42
Na Atari STe też chyba wyszło
https://www.youtube.com/watch?v=8pMSqfWi...
Wersja z Youtuba - nie obadałem źródeł.
Feedbacker @2017-03-16 00:36:14
Na ST wyszło i poszło. Estek kuca do miecza. Nie ma to jak 8bit a nie jakieś tam quasi 16.
mono @2017-03-16 00:40:19
A mnie się bardzo podoba ta wersja: https://www.youtube.com/watch?v=6pAeWf3N... :)
mono @2017-03-16 08:48:32
A co stało na przeszkodzie, żeby zrobić to demo w hiresie?
bob_er @2017-03-16 13:27:43
zgaduję, że chodzi o pamięć.
0xF @2017-03-16 13:29:52
mono: Dekompresja. Zostawiając LZ4 trzebaby jeszcze zmniejszyć framerate ze względu na czas dekompresji ramki i to, aby całość weszła w 1 MB. Lepiej od uniwersalnego LZ4 poradziłaby sobie kompresja specjalnie przystosowana do tego rodzaju contentu.

Na https://github.com/piotr-wiszowaty/atari... Bad Apple chodzi w 320x200 50fps.
mono @2017-03-16 14:42:34
@0xF: A można to jakoś zobaczyć?
0xF @2017-03-16 15:51:20
No jasne, nie widziałeś jeszcze? Większe wrażenie robią filmy w TIPie.
Tenchi/Modern Crusaders @2017-03-16 16:13:47
Aż się chce powiedzieć "nareszcie"! A przy okazji dwie uwagi techniczne. nomico zapisujemy mała literą - jest to jeden z wielu udokumentowanych przypadków bezsensownych i utrudniających niepotrzebnie życie, ale tak kochanych przez Japończyków zabaw wielkością liter w nazwach własnych oraz tytułach (inne przykłady dziwnego zapisu: "s"peEd, INFANiTy world, fripSide). Zaś odnośnie postaci, Touhou to porządna seria dla prawdziwych facetów i występują w niej WYŁĄCZNIE panienki, zatem mówienie o wyborze "głównie" tej płci jest zupełnie zbyteczne.
Anon @2017-03-16 16:45:05
Zwykle chwalę, ale tym razem jakoś nie robi to wrażenia.
Adam @2017-03-16 17:29:16
quote (Tenchi):

Touhou to porządna seria dla prawdziwych facetów i występują w niej WYŁĄCZNIE panienki


No niezupełnie. Męskich postaci jest rzeczywiście niewiele i są mało ważne, ale nie powiedziałbym, że w ogóle ich nie ma - piszę to opierając się na takich stronach jak:
https://en.touhouwiki.net/wiki/Category:...
Tenchi/Modern Crusaders @2017-03-16 17:44:25
Niech tam będzie po waszemu, aczkolwiek pozwolę sobie zauważyć, iż pierwsza połowa tych postaci pochodzi z konkurencyjnego projektu Seihou, który z Touhou ma niewiele wspólnego (w założeniu miał być jego swoistą konkurencją), druga zaś głównie z fanowskich doujinów, czyli nie została stworzona przez samego ZUNa, ergo nie może być uważana za kanoniczną.
erOS @2017-03-16 22:24:13
@Hospes

Niestety ta wersja na STE to straszny syf :/
1) napisana na 16mhz, na 8 nie ma synchro dźwięk kończy się znacznie szybciej niż wideo, a koniec grania sampla oznacza wyjście do dekstopu :>
2) nie dość, że napisane na 16mhz to jeszcze chyba tylko pod emulatorem, nigdy nie testowane na realmachine.. bo:
a) są problemy z uruchomieniem.. chyba trzeba odpalać w med-resie a pliki mieć w głównym katalogu
b) na STe + ultrasatan transfer tak beznadziejny, że w ogóle tnie i nie idzie oglądać.. sampel kończy grać a na ekranie masz nadal pierwsze sceny ;)

Fajnie wygląda to tylko na YT albo pod emulatorem... szkoda czasu..
cacodemon666 @2017-03-16 22:50:48
Fajne to to. Nie słyszałem wcześniej o tym. Oryginał na czym leci ? Bo nie mogę się dopatrzeć. Wersja na C-64 niezła, amigowa ujdzie, wersja na MegaDrive świetna, a atarowska... dobrze, że jest ;)
bob_er @2017-03-16 23:40:07
W temacie ST.
Mi się odechciało kombinować, jak wyskoczyło okno, że nie ma dyskietki w B:.
Też mi się wydaje, że to by można lepiej napisać.
wieczór @2017-03-17 00:50:26
cacodemon666: wersja na c-64 to youtube'owy fake, nie istnieje :)
Tenchi/Modern Crusaders @2017-03-17 01:50:55
wieczór, mówisz może o tym?
https://www.youtube.com/watch?v=OsDy-4L6...

Obraz flopa do pobrania np. tutaj. Właśnie mi leci na emulatorze w tle.
http://csdb.dk/release/?id=131628

Wersja na POKEY-a wypadła nieco gorzej moim zdaniem - momentami gubi niektóre nutki (pół biedy) bądź zahacza lekko o kakofonię (cała bieda). Ale mimo wszystko naprawdę dobrze, że jest.
Bad Apple @2017-03-17 03:05:57
Bad programers on Atari :(
Programmers of this rotten apple huge shame on You!!!
C-64 64 KB and 170KB disc drive and only 1Mhz !!!!
Shame on you lazy programers!!!
Hospes @2017-03-17 08:26:32
@erOS
No to kibel z tą wersją. Poczytałem więcej i faktycznie napisane, że na 8Mhz kiepsko chodzi. Chciałem na MegaSTe +UltraSatan potestować ale chyba nie ma sensu.
Może ktoś skoduje to lepiej plus fajna muzyka na YM. Taka z samplami na DMA np linia basu i perkusja.
Wieczór tylko nie pisz, że fajna muzyka i YM sie nawzajem wykluczają :P
the fender @2017-03-17 08:31:58
Najlepiej niech muzyka będzie odtwarzana przez ten ficzer do kartridżowy do malucha, o którym swego czasu pisał xxl. Wtedy procek się wyrobi, dodatkowo można grafikę w hiresie streamować z pamięci carta. Nagle okaże się, że małe atari z cartem robi to lepiej od tego dużego ;)
erOS @2017-03-17 10:58:59
@Hospes

Pod emulatorem na 8MHz jeszcze nie jest tragicznie, poza brakiem synchro i tym, że się kończy/przerywa zbyt szybko zanim animacja dojdzie do końca.. bo koniec programu wyznacza koniec grania sampla, ale sama prędkość jest jeszcze znośna.. natomiast na realnym sprzęcie 8MHz to jest gorzej niż dno :(
wieczór @2017-03-17 11:09:58
Tenchi: a widzisz nie wiedziałem, ze ktoś jednak wzial i zrobił. Ja się z tym zetknalem w 2012, 2 lata przed tym releasem. Była zrobiona muzyka w goat trackerze (nawet do pobrania) a film na yt obrobiony aftereffects zeby wygladal z 8 bitowca :) do czego autor otwarcie sie przyznawał.

Czy dobrze, że jest? Nie wiem, wersja dla małego atari w tej formie to dla mnie tez jakieś nieporozumienie :)
komodorowiec @2017-03-17 11:18:19
Atari ssie, a Commodore 64 daje radę:

http://www.youtube.com/watch?v=n8NQEd1az...
mono @2017-03-17 11:41:00
Niezłe, ale Panowie... 80x50? Przecież cały smaczek leży właśnie w wysokorozdzielczej animacji i płynnych ruchach tych panienek. Po drastycznym ograniczeniu rozdzielczości nie zostało z tego nic (dlatego też pytałem co stanęło na przeszkodzie, żeby na Atari zrobić to w hiresie i dlatego linkowałem do wersji z TI).
Rozumiem, że samplowana muzyka zajmuje miejsce i stąd decyzja o ograniczeniu rozdzielczości, ale może sensowniej byłoby zrobić dobrego chiptuna na SID-dzie?
wieczór @2017-03-17 12:29:37
A gdzie na maluchu masz samplowaną muzykę? Chyba że ty o wersji ST :)
the fender @2017-03-17 13:40:21
A gdzie na maluchu masz muzykę na SIDzie? :)

Mówię Wam, tylko cart z własnym playerem odtwarzanym przez kanał magnetofonu.
mono @2017-03-17 14:57:10
Komentowałem wersję C64.
tebe @2017-03-17 16:30:38
a co to za rodzaj kompresji w wersji dla C64, kafelek compression ;)
Konop @2017-03-17 17:14:35
Zapewne na znakach jednego zestawu.
emkay @2017-03-17 17:57:36
Well, the tune isn't really my taste, but I did a own conversion...

https://www.youtube.com/edit?o=U&video_i...
emkay @2017-03-17 18:00:05
mrroman @2017-03-17 21:03:38
Fajna jest tez wersja na IBM PC w demie 8088 Domination.
gonzo @2017-03-17 22:02:37
emkay - jeżeli to co jest na yt brzmi tak samo na a8 to weź usuń ten plik, bo to jakaś masakra :(
gonzo @2017-03-17 22:05:56
po prostu przeżyłem szok i dochodzę do siebie po woli :)
Anon @2017-03-17 22:34:04
Trochę fałszuje
gonzo @2017-03-18 01:35:11
japoński jest prawie jak polski -
toki no naka de demo - wciąż obraca się dookoła :)
gonzo @2017-03-18 02:31:25
ohh gee, emkay jak mogłeś tak to spierd..... idę spać, ale chyba nie zasnę
mono @2017-03-18 23:16:57
@komodorowiec: Tu jest muzyka z SID-a: https://www.youtube.com/watch?v=fu7rRYkW... Komodor daje radę, Atari ssie ;P
mono @2017-03-18 23:29:03
the fender @2017-03-18 23:33:38
mono @2017-03-19 00:26:36
@defender: Śliczności! A popatrz na to: https://www.youtube.com/watch?v=UkJ_9bBn...
mono @2017-03-19 00:27:18
Przepraszam - @the fender oczywiście
mono @2017-03-19 00:38:18
the fender @2017-03-19 08:30:03
@mono: laser show w kolorze wymiata, też to oglądałem :)
Co do vocaloida, kiedyś się tym bawiłem (to jest zdaje się wynalazek Sony) a było to z 12 lat temu i śpiewało gorzej i tylko po angielsku. Najlepiej wychodziły na tym chórki, bo jako głos prowadzący brzmiało strasznie sztucznie (pamiętasz Believe Sher? - coś w ten deseń tylko gorzej). No to tutaj brzmi już całkiem sensownie . I to po polsku, wow - ciekawe czy wersja natywna czy ktoś składał słowa tak aby polsko brzmiały.
wieczór @2017-03-19 11:47:13
Naturalną syntezę przeprowadza się nawet nie na poziomie fonemów a symulacji toru głosowego, więc teoretycznie język nie ma znaczenia - da się wygenerować wszystko i z naturalną wymową :) Problem polega tylko na bazie definicji fonemów dla danego języka, no ale profesjonalny produkt powinien mieć to ogarnięte.
the fender @2017-03-19 13:23:49
Masz rację wieczór, pisząc słowa chodziło mi o zgłoski czy też jak Ty to poprawniej określiłeś -fonemy :) BTW: bawiłeś się tym kiedyś?
B. RETURN SELECT START @2017-03-19 19:10:09
Noby i Factor6 wypuścili wczoraj wersję na ZX Spectrum.

https://demozoo.org/productions/169645/
j.w. @2017-03-19 19:16:48
uups zły link, prodki jeszcze nie ma na sieci
wieczór @2017-03-19 22:17:50
@the fender: w zamierzchłych czasach jak jeszcze studiowałem na PG, mieliśmy jedno laboratorium na inżynierii dźwięku, właśnie z syntezy mowy. Do zabawy z tym był jakiś kosmiczny soft na Nextach - modelowało się przekrój krtani, napięcie strun głosowych, a opcji było jak na panelu w elektrowni atomowej :) Chętnie bym to jeszcze dzisiaj zobaczył. Ćwiczenie polegało na wygenerowaniu określonej głoski. I to był koniec lat 90-ych.
B. RETURN SELECT START @2017-03-19 23:39:12
Wieczór: to tak przy okazji rzuć okiem na http//dood.al/pinktrombone
Poison @2017-03-20 07:48:34
cool animation, but terrible music conversion:( I heard much better version on Forever 17 party. Iam not sure which platform it was I think that Spectrum ? Great stuff!!
zoltan @2017-03-22 08:50:34
Brawo! Tylko jedna rzecz mi się nie podoba: synchronizacja muzyki z obrazem inna niż w oryginale. Mocniejszy bit powinien się włączyć dokładnie w momencie złapania jabłka przez tą drugą postać. Bez tego traci się sporo na efektywności.
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
SV2k17 - rejestracja, koszulki i ... (33)
ostatni: 23-11-2017 10:10, mgr_inz_rafal
Wywiad z Rolandem Pantołą by Vicek (26)
ostatni: 23-11-2017 09:19, mav
Pixel Retro Shop (3)
ostatni: 23-11-2017 06:44, tdc
Sonda - sciezka dzwiekowa - mała ... (47)
ostatni: 23-11-2017 06:35, anonymus
SoundMachine instrukcja (4)
ostatni: 22-11-2017 23:06, mono
wideo w klimatach 80's (111)
ostatni: 22-11-2017 17:10, QTZ
Jak nazywa się ta gra? (9)
ostatni: 22-11-2017 13:42, zbylu
Silly Venture 2k17 - uniting the ... (147)
ostatni: 22-11-2017 10:04, greymsb
SIO2SD - configurator 3.5 (17)
ostatni: 22-11-2017 08:43, lotharek
Poszukuję kilka tytułów gier + ty... (10)
ostatni: 21-11-2017 21:47, Xavier_Velo
Zamienie C64C na Atari XL/XE/ST... (9)
ostatni: 21-11-2017 21:46, miki1406
Atarociekawostki na blogu TDC (30)
ostatni: 21-11-2017 21:09, tdc
Sio2SD problem podpięcie dyskietk... (9)
ostatni: 19-11-2017 22:55, piomet
[Sprzedam] płytki pod własny cart... (7)
ostatni: 19-11-2017 18:53, ccwrc
Dekodowanie sygnału z magnetofonu (1)
ostatni: 19-11-2017 09:56, gsgalezowski

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 1753
Ostatnio zarejestrowany: ferrata
Postów ostatniej doby: 20

Społeczność/Community

Najbliższe imprezy

Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (17)
SIO2PC-USB napisał Larek (44)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (9)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (7)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (13)
Soczyste kolory napisał scalak (28)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał (8)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (14)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»