Zapomniane hasło?   Poproś o członkostwo
|
||
0-9 | A | B | C | D |
E | F | G | H | I |
J | K | L | M | N |
O | P | Q | R | S |
T | U | V | W | X |
Y | Z | inne |
Gry na Atari w IPN |
Jeżeli ktoś przypadkiem albo celowo będzie w środę rano w Lublinie (to już jutro!) to zapraszam na niepowtarzalną okazję, kiedy instytucja państwowa, jaką jest lubelski oddział Instytutu Pamięci Narodowej po pierwszy raz w historii urzędów państwowych pozwoli zaprezentować dwie gry na retrokomputery. Pierwsza z nich to gra dla Atari ST Janek - historia małego powstańca, druga to 07 zgłoś się na Atari XL/XE. Tutaj oficjalny program tej instytucji w ramach Lubelskiego Festiwalu Nauki, także na pozostałe dni festiwalu nauki, gdyby ktoś chciał dłuższej interakcji z festiwalem albo IPN-em. Ta pierwsza gra, jak pisałem przedwczoraj, jest konwersją gry pecetowej, która jest tworzona przez IPN w ramach swoich zadań edukacyjnych. Historia o dzielnym chłopcu Janku, który wspiera jako listonosz powstańców pozwala zapoznać się z wydarzeniami dotyczącymi najmłodszej grupy Szarych Szeregów, Zawiszaków (dzieci w wieku 12-14 lat), które pełniły służbę pomocniczą, między innymi roznosząc meldunki czy pocztę wśród ruin Warszawy. Nie będzie tu happy endu, bo celem gry nie jest zmiana historii, ale zapoznanie gracza z wojenną rzeczywistością powstania, którą w czasach pokojowego dobrobytu czasem trudno nam sobie wyobrazić. Przeznaczona jest dla uczniów starszych klas szkoły podstawowej i gimnazjum, ale sądzę, że ta historia powinna być nauką i źródłem przemyśleń również dla dorosłych. Przyda się przeniesienie się wyobraźnią z wygodnego fotela przed komputerem w czasy Powstania Warszawskiego i przypomnienie sobie jaką cenę za błędy polityczne płacą cywile, a w szczególności dzieci. Drugą prezentowaną grą opisywana była przeze mnie kilka dni temu. Jest to lekka satyra na Milicję Obywatelską i czasy PRL-u, zawierająca delikatne nawiązania do serialu o poruczniku Borewiczu. W grze są też nieśmiałe odniesienia do Solidarności (znak pokazywany na drodze przy zatrzymywaniu auta), więc można uznać ją za pokazującą pewne realia historyczne w krzywym zwierciadle. Naszym zadaniem jest złapać tajemniczego Aferzystę Gospodarczego, a formą w której to mamy wykonać jest gra tekstowa, chociaż bliżej jej do zwykłej paragrafówki, gdzie wybieramy działanie z dostępnych opcji niż do klasycznej tekstówki, gdzie sami wpisujemy polecenia w grze. Obie prezentacje będą miały miejsce tu: Instytut Pamięci Narodowej, ul. Wodopojna 2, Lublin. Data: 27 września 2017 roku, rozpoczęcie o godzinie 10.00. Teoretycznie wszystkie informacje są na stronie festiwalu, ale niestety, nastąpiły zmiany, których nikt tam nie zaktualizował. Po pierwsze, prezentacji nie poprowadzi wymieniona tam pani, ale trójka muszkieterów: współautor historii o Janku, pan Beniamin Tytus Tuszyński, a także Grzegorz Gałęzowski ze strony IPN oraz niżej podpisany, Krzysztof A. Ziembik z portalu AtariOnline.pl. Po drugie, równocześnie będzie trwała naukowa konferencja historyczna, przez co wejście do budynku będzie nieco utrudnione. Po trzecie, oprócz historii o Janku będzie prezentacja o Topornym. Po czwarte, teoretycznie na stronie festiwalu są zapisy na uczestnictwo w prezentacji, ale proszę się tym nie przejmować, miejsca wystarczy również dla niezapisanych. Miło mi ponadto poinformować, że gra o poruczniku MO znalazła swoich patronów medialnych. Grę docenili ludzie z pasją retrokomputerową z następujących mediów (dziękuję!): Jakby ktoś jeszcze czuł potrzebę patronowania inicjatywom przybliżającym historię Polski, albo w inny sposób je wesprzeć to zapraszamy do współpracy. 2017-09-26 08:18 by Kaz
komentarzy: 3 |
firestorm @2017-09-27 07:50:11 |
p @2017-09-27 11:53:10 |
blasph @2017-09-27 21:04:53 |
«« nowsze | starsze »» |
1. Biuro |
2. Grafika |
3. Muzyka |
4. Programowanie |
5. Magnetofon |
6. Stacja dyskietek |
7. DOS-y |
8. ROM-y |
9. Rozne |
A. Schematy |
B. Emulatory |
C. Edukacyjne |
D. Komunikacja |
E. Diagnostyczne |
F. Archiwizowanie i kompresowanie |
!info |
Z. Inne platformy |
«« nowsze | starsze »» |