atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Zbigniew Kasprzycki - współtwórca Polskiego Logo z 2024-03-15 22:25 (4)
"Zoltar Cosmic Pirates" w sieci z 2024-03-15 12:21 (6)
KWAS #32 z 2024-02-16 00:08 (39)
Która kolorystyka okładki lepsza? z 2024-02-11 18:30 (36)
Demo gry "Tony: Montezuma's Gold z 2024-02-05 21:09 (53)
Wywiad z Mariuszem Jaroszem z 2024-01-31 11:43 (12)
Nachodzi "Cosmic Hero 2" z 2024-01-28 06:27 (21)
Miniaturowe Atari (FPGA) z 2024-01-26 11:46 (14)
Światowa premiera "Cyborg Warriors"! z 2024-01-17 18:38 (40)
Grel #2 już dostępny! z 2024-01-11 19:21 (29)
Śmierć śmieciom! z 2024-01-06 21:23 (30)
Nowy program kopiujący "Microcop 61KB" z 2024-01-02 17:29 (25)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim z 2023-12-30 19:11 (12)
I po świętach! Kręcimy kołem z 2023-12-28 00:59 (13)
Wesołych Świąt 2023! z 2023-12-23 12:36 (18)
Silly Venture 2023 WE za nami z 2023-12-13 09:16 (17)
Pisma "Atari Fan 8" oraz "Grel 2" z 2023-12-07 17:32 (12)
From PLATO to Fujinet z 2023-11-25 23:16 (12)
Nowy ASAP i RECOIL z 2023-11-23 12:05 (8)
Zapowiedź gry "Goldaktari" z 2023-11-08 02:14 (10)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (2)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-03-16
Liczba katalogów: 8377, liczba plików: 36679
Zmian katalogów: 0, zmian plików: 0

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2817 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Premiera książki o Robbo i konkurs!
Od pewnego czasu ptaki ćwierkały, a ja nawet w jednym ze streamingów na naszym kanale YT napomknąłem, że wkrótce pojawi się książka o "Robbo". Otrzymałem sporo zapytań, o czym właściwie będzie ta książka. Nie udzielałem odpowiedzi, apelowałem o cierpliwość, bo mimo tego, że brałem udział w jej przygotowaniu, nie zostałem upoważniony, by wyjawić szczegóły i zepsuć niespodziankę.

Ale wczoraj książka opuściła drukarnię i już za dwa tygodnie, 7 kwietnia 2018 roku, będzie miała swoją oficjalną premierę, więc mogę dzielić się informacjami. Co więcej, na końcu ogłaszam konkurs, w którym będzie można wygrać dwa egzemplarze książki.



Książka ma tytuł Robbo. Solucja i jest dokładnie o tym, co zawiera w tytule. Dotyczy gry "Robbo", można już rzecz - fenomenu polskiej kultury. Prosta gra logiczno-zręcznościowa Janusza Pelca dla 8-bitowego Atari zrobiła najpierw furorę wśród miłośników tejże platformy, potem ruszyła na podbój innych komputerów, a w XXI wieku zawitała także na komórki, smartfony i inne mobilne urządzenia. Ale co najważniejsze - miażdżącą większość wersji tej gry nigdy nie została oficjalnie wypuszczona przez autora/wydawcę gry, tylko przez amatorów - miłośników wesołego robocika, fascynujących się prostą, ale jednocześnie zmuszającą do logicznego myślenia, konstrukcją jego świata, w którym musimy między innymi przesuwać w labiryncie skrzynki, aby odblokować sobie drogę, zbierać naboje, żeby ostrzeliwywać się przed wrogimi stworkami, korzystać z teleportów, unikać magnesów i śmiercionośnych działek, a naszym celem jest zbieranie śrubek, by z ich kompletem móc przedostać się do kolejnego labiryntu. To, że amatorzy stworzyli setki wersji tej gry, zawierających tysiące labiryntów, a do tego powstało wiele zmodyfikowanych, rozbudowanych wersji programu, a również adaptacje i gry inspirowane "Robbo" - świadczy o tym, że dzieło zaproponowane przez Janusza Pelca zawładnęło wyobraźnią graczy.

Dlatego, gdy w zeszłym roku doktor Piotr Marecki, badacz kultury mediów z Uniwersytetu Jagiellońskiego, zapytał mnie, która polska gra z Atari jest najsłynniejsza, nie miałem wątpliwości, jaką wskazać. Piotr wpadł owego czasu na pomysł, by połączyć polską tematykę retro z literaturą generowaną komputerowo. To bardzo nowatorski pomysł, którego dotychczas nikt w naszym kraju nie zrealizował. Gra "Robbo", jako jedna z ikon retrogier, a i należąca do kanonu najlepszych polskich gier, zapewne obok współczesnego "Wiedźmina", idealnie się nadawała, by wykorzystać ją w takim eksperymencie literackim, medialnym, kulturowym.



1. Program

Tak powstał najpierw program "Generator Solucji Robbo" zwany też "Robbo. Solucja", który jest programem komputerowym generującym tekst. Za każdym uruchomieniem inny, ale z wykorzystaniem stałego, zdefiniowanego wcześniej słownika i według pewnych ściśle określonych prawideł, które tekstowi nadają sens. Efektem wyjściowym jest "solucja", obecnie częściej nazywana "walkthrough" czyli sposób na przejście gry. Tutaj nie jest to oczywiście prawdziwa solucja, dzięki której grę można by ukończyć, ale literacki eksperyment, który oddaje atmosferę retrogier. Są tam zdania dotyczące sterowania joystickiem, polecenia co należy w "Robbo" zrobić, a także zabawne dodatki nakazujące np. napicie się piwa przed kolejnym działaniem. Do tego Marecki zebrał komentarze dotyczące gry, głównie nostalgiczne, zamieszczone na YT i są one podawane jako przerywniki między solucjami dla każdej planety. Tak jak w oryginalnej grze "Robbo" jest 56 planet - labiryntów, tak i tutaj mamy 56 opisów przejścia. Jest więc co czytać.





Program "Generator Solucji Robbo" został napisany przez Wojciecha "Bocianu" Bociańskiego, słownik i teksty do programu zebrał i opracował pomysłodawca Piotr Marecki, muzyką okrasił Piotr "Lisu" Lis. Działa na klasycznym Atari XL/XE, 64KB pamięci RAM. Został zaprezentowany na zlocie atarowskim Silly Venture 2017, o którym kolega Xeen w swojej relacji z Silly Venture pisał: "W Wildzie było aż 7 prac kodowanych na XL/XE. Bocianu puścił solucję do gry Robbo, którą publiczność przyjęła entuzjastycznie mimo masakrycznej pory - polecam - śmieszne :)"

Jak napisał mi autor pomysłu: "miała to być literatura ambientowa, czyli literatura niekoniecznie do czytania, ale będąca tłem, tak jak muzyka ambientowa nie jest do słuchania, ale wypełnia otoczenie. W tym sensie utwór trwa 56 minut i jest zalupowany, więc odtwarza się w nieskończoność. Stąd idea, że Atari może sobie gdzieś stać w rogu i generować się w nieskończonośc, trochę jak muzyka na lotniskach." Tutaj albo z naszego archiwum można ściągnąć plik, a tutaj obejrzeć filmik prezentujący rozwiązania do pierwszych 10 poziomów:





2. Książka

Program został użyty jako baza do... papierowej książki, która ma 186 stron! Zamieszczono w niej nie tylko wygenerowane przez program Bocianu teksty dla wszystkich 56 planet i przerywników między nimi, ale również listing programu w Mad Pascalu, również pliki pomocnicze, np. skrypt Pythona do konwersji kodów znaków ATASCII. Kilkadziesiąt stron zajmuje posłowie, które jest już klasycznym tekstem naukowym i traktuje o grze "Robbo", ale także o tym jak działa generator tekstu (plus diagramy) i o procesie tworzenia książki, wykonywanym całkowicie na komputerach Atari! Okładkę książki projektował Krzysztof "Kaz" Ziembik i była ona rysowana w grafice małego Atari (środkowy obrazek) na komputerze Atari ST (w programie "Crack Art"). Do tego skład DTP wykonał Piotr "Kroll" Mietniowski na komputerze Atari TT w programie "Calamus", z łamaniem tekstu w programie "Inkaust", na tej samej platformie. Z tegoż względu książka ma na okładce pasek "designed and generated on pure Atari!".

Dość przytoczyć podtytuły posłowia, żeby się zorientować, że jest ono długie i jest o czym poczytać:
- "Robbo. Solucja" czyli przeciwko killer apps
- Dlaczego Atari?
- Dlaczego Robbo?
- Dlaczego solucja?
- Jak działa generator?
- Książki wygenerowane komputerowo
- Dlaczego Calamus?



Książkę można już zamawiać na stronie wydawnictwa Korporacja Ha!Art (podoba mi się ich motto "wszystko, co się nie opłaca") i spokojnie czekać na premierę, która będzie miała miejsce na Grawitacji w Krakowie. Książka kosztuje wedle cennika 19 złotych, ale w promocji przedpremierowej, "rozruchowej" można ją kupić za 15 złotych. Ponieważ nakład jest niski, 300 egzemplarzy, to podejrzewam, że stosunkowo szybko się wyczerpie.

I jeszcze zachęta z ostatniej strony okładki: "Technologia ma współcześnie krótki żywot. Nowe platformy zabijane są przez nowsze, nowsze przez jeszcze nowsze, jeszcze nowsze przez… – i tak w nieskończoność. Odpowiedzią na to przyspieszenie jest powrót do urządzeń wypartych i martwych. Robbo. Solucja zawiera tekst wygenerowany na ośmiobitowym komputerze Atari, okładkę do książki zaprojektowano na Atari STE, a na Atari TT wykonany został skład tekstu. Atari zaprzestano produkować w połowie lat 90. Robbo. Solucja to pierwsza napisana w języku polskim i wydana w Polsce książka wygenerowana przez komputer."

ISBN: 978-83-65739-32-2
Liczba stron: 186
Oprawa: broszurowa
Format: 120 x 180mm
Rok wydania: 2018
Język: polski

Przykładowe strony:


Inne zdjęcia:
a) do stworzenia książki użyto polskiego programu Inkaust:



b) tak wygląda Atari z programem "Robbo. Solucje" odpalony w UBU Lab w Krakowie:




3. Konkurs

Mam do rozdania dwa egzemplarze książki dra Mareckiego. Wymyśliliśmy, że jedną rozlosujemy wśród wszystkich osób, które napiszą w komentarzach w terminie do 4 kwietnia 2018 roku odpowiedź na trzy kwestie:

1) która przeróbka "Robbo" jest najbardziej odjechana i dlaczego,
2) ilu „wrogów” ma Robbo,
3) moje wspomnienia z grania w Robbo.

A druga książka trafi do autora wypowiedzi, którą dr Marecki uzna za najciekawszą. Co więcej, jest szansa, że wypowiedzi trafią do jakiegoś naukowego artykułu... Warto więc pokusić się o skrobnięcie paru zdań. Można wygrać książkę i nieśmiertelną sławę.

2018-03-24 10:14 by Kaz
komentarzy: 34
MDW2 @2018-03-24 14:20:43
Byłem bardzo ciekawy o czym może być taka książka i wreszcie zaspokoiłem swoją ciekawość. Niezły pomysł. :) Ciekawy jestem okładki Kaza.

Bardzo żałuję, że Robbo Konstruktor nie działa poprawnie (zachowuje się jak pirat) na emulatorze. Mój 8-letni syn bardzo polubił konstruowanie plansz (niemal tak jak Minecraft) ale w taką wersję zbyt długo pobawić się nie można.
Kaz @2018-03-24 17:27:14
Podejrzałeś nowinkę jak ją włączyłem na kilka sekund - masz fuksa, powinieneś grać w totka! :)
Teraz już masz widok okładki. A jeżeli chodzi o Robbo Konstruktora, to lepiej użyć Robbo Kreatora (kolegi Poklika, na PC)- wtedy problemy znikają.
Zxc @2018-03-24 18:02:33
ROBBO polucja
maly_swd @2018-03-24 18:51:31
@MDW2 - jest PCtowa wersja Robbo Konstruktora. Wpisz w google Robbo kreator autor Poklik :)
r-tea @2018-03-24 18:57:16
Genialny pomysł, przedsięwzięcie i wykonanie !
gorgh @2018-03-24 19:02:58
szczerze powiem, że książka "dyliżansem przez dziki zachód" bardziej mi się podobała
Kaz @2018-03-24 19:53:09
r-tea - dzięki za miłe słowa :)
MDW2 @2018-03-24 22:09:12
Nooo teraz to wszystko widzę. I wrażenie się jeszcze bardziej poprawiło. Świetna robota!
greg @2018-03-24 23:00:26
omg znów robbo :/ ile jeszcze?
r-tea @2018-03-25 00:56:17
A może by tak dystrybucja przez amiga.net.pl ?
Seb @2018-03-25 03:04:06
Zajebista sprawa panowie, ja nigdy nie dalem rady basica opanowac za dzieciaka bo byl czas na gry teraz sobie obczajam jakie to proste ;)
piter_JagNES Fest @2018-03-25 07:55:23
świetna robota panowie ! śledziłem prace i poszło nadzwyczaj sprawnie !:)
piguła @2018-03-25 09:48:53
r-tea - lepiej nie... - mam słabe doświadczenia z zamówieniami retrocomp'a w tej firmie...
Kaz @2018-03-25 11:10:51
r-tea: to już trzeba się kierować i ustalać do korporacji Ha!Art, bo oni są wydawcą. Ja w tym projekcie tylko zrobiłem okładkę i dostarczyłem trochę informacji. A że od początku kibicowałem projektowi i obserwowałem jego realizację, to byłem w stanie napisać też o tym artykuł.
Adam @2018-03-25 12:22:06
A propos fragmentu o dystrybucji Calamusa na widocznej wyżej stronie 178 - Sikor donosi, że firma Invers Software zamyka swoją działalność, z końcem marca nastąpi koniec sprzedaży tego narzędzia. Jeśli ktoś jeszcze teraz zamówi, to może liczyć na spory rabat:
https://www.calamus.net/news/2018/180311...
Vasco/Trs @2018-03-25 12:42:26
Zamówione!
golem14 @2018-03-25 19:09:46
Ja nieśmiało przypomnę, że za rok i 1/2 pęknie nam 10 lat "Robbo Forever" a przedtem dekada od ogłoszenia konkursu na mapy do tegoż. Niestety po przenosinach AOL nie ostały się wpisy z głównej z tego okresu tylko stosowny wątek na Forum Atarum.
Any way... organizujemy coś z tej okazji?
Gzynio @2018-03-25 22:26:08
Już kupiłem:)
Kaz @2018-03-25 23:26:03
Golem14 - wszystko się ostało, zarchiwizowane. Więc nie jest utracone i jak Wieczór ogarnie nowy silnik strony to zostaną przywrócone. Tak obiecał :P
rr_800xe @2018-03-26 10:34:58
MDW2 - Da się grać na Robbo Konstruktorze na emulatorze. Temat starszy od świata. Trzeba dobrać odpowiednią wersje do ustawień emulatora ;). Trzeba wyłączyć "szybkie" ładowanie w opcji SIO (lub OS PATCH), czasami zmienić tryb z 400/800 na XL/XE - robociki przestają znikać, murki też ;), i można zapisywać zestawy. Oczywiście musi to być wersja ATR a nie xex, exe czy com ;). Wszystko zależy od emulatora jakiego używasz i wersji gry.
rr_800xe @2018-03-26 10:36:02
MDW2 - Da się grać na Robbo Konstruktorze na emulatorze. Temat starszy od świata. Trzeba dobrać odpowiednią wersje do ustawień emulatora ;). Trzeba wyłączyć "szybkie" ładowanie w opcji SIO (lub OS PATCH), czasami zmienić tryb z 400/800 na XL/XE - robociki przestają znikać, murki też ;), i można zapisywać zestawy. Oczywiście musi to być wersja ATR a nie xex, exe czy com ;). Wszystko zależy od emulatora jakiego używasz i wersji gry.
zoltan @2018-03-26 13:42:25
@rr_800xe - a da się na Atari800Win PLus 4.1 z tym Robbo Konstruktorem? Dasz jakiś konkretny przepis, co dokładnie wyłączyć? Bo próbowałem już chyba wszystkiego (szybkie SIO to zawsze pierwsze co wyłączam w razie problemów), i niestety, zawsze na jakimś etapie jest problem, albo przy zapisie, albo po załadowaniu zestawu plansz się coś krzaczy...
pgru @2018-03-26 14:09:32
3) hmm w sumie nie za wiele - tak naprawdę nie jestem jakimś geniuszem tej gry dlatego uznałem, że solucja może mi się przydać :-)
2) podejrzewam, że wielu skoro jest tyle poziomów i wariantów :-)
1) jako, że nie gram wiele to ciężko mi określić, za to opiszę taką która moim zdaniem byłaby dość mocno skomplikowana, ale wymagająca co najmniej DragonCarta do Atari zapewne i chyba zbyt trudna.

Plansze mogłyby być generowane w dwóch trybach - jeden w formie org., drugi dużo bardziej zręcznościowy. Odpowiednim klawiszem czy kombinacją ruchów "manipulatora wychyłkowego"(joysticka :-) ) gracz w zależności od nastroju czy podejścia do planszy przełączałby sposób jej rozwiązania(co by trochę wyrównało szanse tych bardziej zdolnych w szachy i tych bardziej zdolnych w gry wymagające szybszego czasu odpowiedzi). Do czego więc DragonCart - można byłoby dodać procedurę generowania pseudolosowych plansz w oparciu o pogodę, czas(choćby pobrany z sieci), wyniki innych graczy i aktualne wyniki sportowe jakiś klubów (powiedzmy średnią od szachowych na koszykarskich kończąc) :-)
Kaz @2018-03-26 14:35:53
O, brawo pgru - pierwsza wypowiedź konkursowa ;)

Zoltan - ale jeżeli uruchamiasz RKonstruktora na emulatorze, to znaczy, że robisz to pewnie na pececie. To dlaczego nie wolisz uruchomić na tym samym pececie RKreatora, w którym swobodnie sobie wszystko zaprojektujesz?
golem14 @2018-03-26 16:51:13
Tu jest wszystko o RK na maszynach emulowanych:
atarionline.pl/forum/comments.php?DiscussionID=53&page=1
BTW. Czemu mnie mówi, że tylko zarejestrowani użyszkodnicy mogą dodawać linki a ja nie chociaż jestem zalogowany?
Miki1406 @2018-03-26 16:59:26
1. Moim zdaniem najbardziej odjechana wariacja Robbo to... Konstruktor... Nic bardziej nie pozwala puścić wodzy fantazji niż panowanie nad światem gry. Tworzenie świata gry może wydawać się proste, ale tworzenie zawilych zagadek logicznych, które wymagają myślenia, ale jednak są możliwe do wykonania, już takie banalne nie jest. Każda z wariacji bazuje na pomyśle. Konstruktor daje narzędzie... Otwiera się na pomysł gracza... Prostota obsługi nie wymaga dużej wiedzy programistycznej. Nieskończoną ilość wariacji i kombinacji plansz, wymiana nimi między graczami, konkursy, to wszystko daje niepozorny edytor plansz. Zdecydowanie najlepszy program.

2. Robbo ma wyłącznie jednego wroga, oraz jednego przyjaciela... Jest nim gracz! Gracz decyduje, czy Robbo uniknie kolizji z wrogiem, czy wpadnie w pułapkę lub przez błędny ruch uniemożliwi ukończenie planszy... Gracz może także doprowadzić do zwycięstwa i ukończenia gry... Robbo sam w pułapki nie wpada :-)

3. Niestety era 8bitowcow ominęła mnie. Rozpocząłem moja przygodę od Pegasusa, by po roku płynnie wskoczyć w 16bitową Amige (mam wrażenie, że właśnie się wykluczyłem z konkursu XD). Podobnie jak ominął mnie czas, kiedy Robbo był na fali. Dziś w czasie rozkwitu Retrogamingu, wróciłem do zabaw, a i rozpocząłem poznawanie omienietych platform. W kolekcji pojawiło się Atari XE oraz C64 (... I znowu w drugie kolano :-p)... Legenda Robbo nie pozwoliła mi ominąć tego hitu. Zaskoczeniem było, iż na "bez imienne" kasecie otrzymanej w komplecie z zakupionym XE obok River Raid, czy Freda znalazł się pocieszny robot. Przypadek? Gra przez zabawę moim zdaniem uczy. Może się to wydawać zaskakujące, ale to wlasnie takie gry, bawiąc uczą. Czego nauczyć może Robbo? Logiki. Tylko logicznie rozplanowana podróż po labiryncie, unikanie antagonistow, i przemyślane kroki pozwalają ukończyć etap. I to już od pierwszej planszy...

Robbo mimo ograniczeń sprzętowych jest świetna grą. Chętnie poznam ja dokładniej przy fachowej literaturze. Moja przygoda z Robbo dopiero się znaczyna...
Miki1406 @2018-03-26 17:07:41
Dodam także, że limit znaków jest dyskryminacją i dlatego dopisze koniec wypowiedzi poniżej :-p

(...)
Autor jak i tytuł ma u mnie wielki szacunek.
Jestem bardzo ciekawy jak koledzy z grupy ja wspominają...

Pozdrawiam
Mikołaj - Atarowiec, Amigowiec, Commodorowiec i miłośnik wszystkich retro platform :-)
Kaz @2018-03-26 23:31:55
Golem14 - jak już kilkukrotnie wspominałem - chwilowo jest włączone takie zabezpieczenie antyspamowe, docelowo to ma być zintegrowane z forum, więc nie będzie trzeba się męczyć.

Miki1406 - nikt nie jest z konkursu wykluczony :D Liczy się serducho do zajmowania się sprawami Atari, a nie to, jakie błędy młodości się popełniało :P
Miki1406 @2018-03-27 10:15:13
Komodorów Ci u mnie dostatek, a i te trzy Ataryny przyjąłem jako znak rychlego zwycięstwa - jak pisał klasyk, ale przeznaczył 😁
devwebcl @2018-04-01 14:35:33
Cool project !
I hope I can get one.
Kaz @2018-04-03 22:59:03
German, you will get it, for sure! :D
mav @2018-04-03 23:18:38
1) The Convicts był ciekawą przeróbką, przez jej multi przesiedziałem przy tej grze naprawdę dużo czasu z tatą. Dodano do niej także kilka elementów, czy nieco inne, bardziej zręcznościowe podejście do gry.
2) Myślę, że jedynym wrogiem były złe oczy, bo jako jedyne zawsze kierowały się w stronę robocika. Cała reszta podążała wyłącznie i bezmyślnie wg swoich wytyczonych ścieżek nie zwracając uwagi na niego - to samo działka. Dlatego myślę, że tylko te oczy mogły być nazwane wrogiem.
3) Cóż, godziny przesiedziane przy Konstruktorze i edytorze hexów, który pozwalał wprowadzać elementy, których nie pozwalał konstruktor.
W zależności od humoru potrafiłem robić planety, na których działka i żyjątka toczyły ze sobą walki i po prostu powtarzałem je wielokrotnie. Innym razem tworzyłem typowo logiczne planety. Jestem też dużym fanem "rzeki", którą chyba Twórca niespecjalnie lubił, bo jest jej dość mało w grze.
Chciałbym kiedyś mieć możliwość podziękować mu za tę grę, bo naprawdę zafundował mi długie godziny.
Plansze, które tworzyłem "do szuflady" cały czas leżą na dyskietkach, ale byłem dziecior wtedy, chyba nie warto ich pokazywać :) mimo wszystko dostarczyło mi to naprawdę długich godzin przy joysticku. Z tego "hackowania" nawet nagrałem filmik - ale nie będę spamował. Myślę, że znacznie większą frajdę miałem z tworzenia planet, niż samego grania w oryginalną grę, choć i tu okazuje się, że po latach planety znam całkiem dobrze. Zresztą "przeportowałem" po swojemu grę na androida. Myślę, że naprawdę dobrze wbiła mi się w głowę i ciągle dobrze ją wspominam. Dopiero później na Amidze spędziłem podobną ilosć czasu przy Emerald minesach/diamond caves podobne ilości godzin - przez edytory :)
miki1406 @2018-04-14 12:28:12
Czy było już ogłoszenie wyników konkursu?? Czy mi umknęło :D
Kaz @2018-04-24 07:49:27
Jeszcze nie było, ale pewnie niedługo będzie.
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
PTODT Stereo II (92)
ostatni: 19-03-2024 10:03, w1k
Nowe okładki gier - FROGGER (253)
ostatni: 19-03-2024 09:21, lexx
TSFX Turbo Blizzard (3)
ostatni: 19-03-2024 08:07, lexx
GTIA2DVI (68)
ostatni: 19-03-2024 00:45, st_man
Rzeczy które chciałbyś w MADSie a... (122)
ostatni: 18-03-2024 22:01, jhusak
Muzycy scenowi... (60)
ostatni: 18-03-2024 20:41, jhusak
padnięta maszyna - temat do zamkn... (3)
ostatni: 18-03-2024 20:40, Ataripuzzle
Scorch - pełna gra (398)
ostatni: 18-03-2024 17:49, Mq
Poszukiwana solucja do Artefakt P... (5)
ostatni: 18-03-2024 14:20, Vidol
Program do losowania totolotka (13)
ostatni: 18-03-2024 04:27, pirx
Pismo "Grel" (34)
ostatni: 17-03-2024 21:29, Kaz
AVG Cart (121)
ostatni: 17-03-2024 19:43, sun
RMT hacking (166)
ostatni: 17-03-2024 17:21, emkay
Moje materiały wideo z grami na A... (191)
ostatni: 17-03-2024 14:02, nowy80
Pomoc - dom dziecka (1)
ostatni: 17-03-2024 13:37, maly_swd

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2769
Ostatnio zarejestrowany: Atari1040
Postów ostatniej doby: 33

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (12)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (12)
Tomasz Dajczak i Kaz (21)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (15)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (23)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (33)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»