atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Dodatkowe kolory duszków z 2021-02-25 20:46 (13)
Środowisko prasowe z nowymi "Bajtkami" z 2021-02-24 12:22 (12)
"Albert" poprawiony z 2021-02-22 09:39 (54)
Światowa premiera "Uprchlý vekslák" z 2021-02-21 13:20 (12)
Czy nowa edycja "Bajtka" jest coś warta? z 2021-02-19 09:51 (13)
Światowa premiera "Alberta" z 2021-02-14 15:33 (137)
"Rainer" uwolniony! z 2021-02-13 21:30 (8)
Jeszcze nowszy "Recoil" z 2021-02-06 08:01 (5)
Niezwykła historia pewnej kasety z 2021-01-25 12:03 (27)
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty z 2021-01-24 10:27 (20)
"mouSTer" czyli myszka ST z 2021-01-23 15:32 (25)
Wybieramy najlepsze dema na Falcon030 z 2021-01-16 18:35 (22)
Ponownie "Środowiska prasowe" z 2021-01-12 17:10 (5)
Spowiedź autora #2 - Tbxx z 2021-01-08 18:52 (8)
New Year's Disc 2021 z 2021-01-01 23:57 (6)
Sylwester z AOL-em z 2020-12-31 14:31 (11)
Wesołych Świąt! z 2020-12-24 01:22 (22)
Anonimowa Ankieta Atarowców z 2020-12-22 00:14 (30)
Świąteczny prezent: "Adam Is Me" z 2020-12-17 21:09 (29)
Demodulacja 2020 z 2020-12-13 13:27 (14)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Submarine Commander opisał Kaz (8)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (18)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (123)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Gra Pad (v1.84)

W kwietniu chilijski atarowiec Nelson „NRV” Ramirez opublikował kolejną wersję swej niedokończonej wciąż produkcji rozwijanej od połowy lat 90. (z długimi przerwami). Gra Pad, bo to o niej mowa, jest porządnie wykonanym klonem Arkanoida, a starzy bywalcy AtariOnline mogą pamiętać, że poprzednia wersja zajęła piętnaste miejsce w Kaz Kompo 2014.



W wersji 1.84 NRV wprowadził szereg drobnych ulepszeń, m.in.:
- dodany motyw muzyczny na początku poziomu,
- stworzony system priorytetów przy odtwarzaniu efektów dźwiękowych,
- dodane efekty przy utracie życia, zdobyciu dodatkowego życia i złapaniu power-upu,
- dodany wizualny efekt otwartych wyjść na końcu poziomu.


Sterowanie odbywa się za pomocą „wiosełka” (paddle) albo myszki z Atari ST lub Amigi. Co można znaleźć w grze:

Power-upy:

- E (expand): zwiększa szerokość paletki,
- R (reduce): zmniejsza szerokość paletki (jest trudniej, ale za to punktacja za cegły jest liczona w tym czasie podwójnie),
- C (catch): łapanie piłki, która zaczyna „kleić się” do paletki (wypuszczamy ją przyciskiem lub spacją),
- S (slow): spowalnia piłkę, przyspieszenie następuje po dotknięciu górnej krawędzi lub co 20 sekund,
- P (extra player): dodatkowy gracz – daje dodatkową piłkę (maksymalnie jedna na poziom),
- B (break): umożliwia przerwanie gry na danym poziomie – otwierają się boczne wyjścia, przez które można przejść na jeden z dwóch kolejnych leveli (inny na lewo, inny na prawo),
- X (mega ball): czerwona piłka niszcząca każdy rodzaj cegły,
- D (disrupt): rozbija jedną piłkę na trzy (w czasie trwania tego rozbicia nie pojawiają się inne power-upy).




Punktacja:

- 80 pkt za trafienie w zwykłą cegłę,
- 50 pkt za każde trafienie w „twardą” cegłę (tzn. wymagającą więcej niż jednego trafienia),
- 1000 pkt za złapany power-up,
- 5 tys. pkt za ukończenie poziomu bez utraty piłki (i zniszczenie wszystkich cegieł),
- 10 tys. pkt za użycie jednego z wyjść po złapaniu power-upu B.

Uwaga 1: jak już wspomnieliśmy, złapanie R podwaja punktację za cegły.
Uwaga 2: dodatkowe życie uzyskujemy po uzyskaniu 20 tys. punktów.



Zespół:

Kod: Nelson „NRV” Ramirez,
Muzyka, efekty dźwiękowe: Michał „Miker” Szpilowski.

Plik z grą w wersji PAL można pobrać stąd, a paczkę z kodem i również wersją NTSC stąd.


Przegląd leveli z gry można zobaczyć na tym obrazku.



2018-06-18 23:49 by "Adam"
komentarzy: 38
Dracon @2018-06-19 01:37:11
Solidne wykonanie, podobnie jak w innym klasyku - Line-Up! :)
Szkoda tylko, że autor nie pokusi(ł) się o dokończenie "wolfensteinowatej" gry PROJECT-M, którą tak narobił smaku atarowcom. :(
bolo @2018-06-19 06:15:57
Czy ma ktos oryginalna/legende opis gry arkanoid? Mam dziwne wrazenie ze kiedys juz ja czytalem m.in o tym ze nie jest to paletka a rodzaj statku kosmicznego zamknietego czy zakletego w kosmicznym labiryncie a przeszkadzajki to duchy czy kosmici, cos w tym sednie.
kikoot @2018-06-19 06:42:44
Widocznie ProjectM przerosło możliwości atari i samego autora
the fender @2018-06-19 08:52:50
O i to rozumiem! Dobrze wykonany klasyk :)
Brawo!
Anon @2018-06-19 10:37:08
bolo, może tutaj:
atarimania.com/game-atari-st-arkanoid_11090.html
Anon @2018-06-19 10:38:02
bolo, tutaj może:

atarimania .com/game-atari-st-arkanoid_11090.html
tebe @2018-06-19 10:57:27
pewnie NRV nie chciał Cię zawstydzić Kikoot i daje Ci fory abyś miał szansę go uprzedzić, czekamy ...
bocianu @2018-06-19 11:25:16
Bardzo solidna wersja. grywialna i trudna :) propsuje
gorgh @2018-06-19 13:50:50
lubię bardzo arkanoidy, ten wygląda super
IRATA4 @2018-06-19 16:09:28
...tylko po co ten spojler, jak ktoś będzie chciał to przejdzie albo na Yt zobaczy a w tym momencie ta gra straciła dla mnie sens... Filmy też oglądasz od końca ;)
trophy @2018-06-19 21:51:07
Dobrze to wygląda. Przygrywka między etapami kojarzy mi się z arkanoidopochodną grą "Impact" na Atari ST, którą zresztą preferowałem względem Arkanoida.
Gracz. @2018-06-19 21:59:48
Super. Teraz czekamy na solidnego tetrisa i robbo.
RetroBorsuk @2018-06-19 23:28:27
Bolo - tak Arkanoid to statek kosmiczny, ktry podróżuje w innym wielkim frachtowcu i walczy z przeciwnikami - nawet intro jest do Arkanoid I i II bodajże w wersjach na automatach, i tam to jest zaprezentowane.
Grey / Mystic Bytes @2018-06-20 00:58:00
Wyglada super. Start up'owe melodyjki pomiedzy levelami pierwsza klasa.
larek @2018-06-20 08:55:19
Wykonanie bardzo dobre, ale nie da się grać joyem lub klawiaturą.
IRATA4 @2018-06-20 22:02:54
tak ,to statek kosmiczny ARK - arka (a)za Noida -czyli statku kosmicznego :-).

Ale po cóż geneza , przecie każdy grał na automacie pokrentłem ...ale gimby nie znają :-)
RetroBorsuk @2018-06-20 23:13:44
Gra bardzo ładna, ale szkoda, że nie ma obsługi joyem też...

Widzę tam poziomy z Arkanoidow, i chyba też nowe etapy? Tak?

System powerupow też z Arkanoidow? Czy rozbudowany o jakieś nowe dopałki?

Fajna muzyka i jingle.

Gra bdb tylko czy ona coś dodaje od siebie do klasycznych arkanoidow czy to swoisty hold dla nich? Nie mam jak sprawdzić bo nie mam wioselek.
maly_swd @2018-06-20 23:32:35
Ładnie to wygląda i muzyczka super.
dzida z turbodopalaczem @2018-06-21 00:58:40
+rep. super. +rep miker za muzykę i fx-y. świetnie to brzmi
Rybags @2018-06-21 07:56:13
Looks real nice. As "privelaged" as I felt in the mid-late 80s that we even got an Arkanoid conversion my feeling is that the graphics and game were utter crap compared to other versions and what should have been possible.
This game looks to be what should have been done 30 years ago.
the fender @2018-06-21 15:00:11
@Rybags: learning curve on Atari takes long long time ... ;)
Adam @2018-06-22 10:20:56
Dodałem na końcu dłuższy filmik z rozgrywki. A obrazek prezentujący wygląd plansz poszczególnych poziomów ukryłem pod linkiem, aby IRATA4 mniej się awanturował ;)
pin @2018-06-22 21:39:06
@Larek - i właśnie w tej wersji to, że nie da się grać Joyem jest rewelacyjne. "Arcanoid" z takim podejściem na prawdę zyskuje na grywalności. Z wiosełkami nie wiem, ale myszką od esteka gra się fenomenalnie. Takie rozwiązanie daje możliwość "zdążyć" tam, gdzie Joy normalnie nie da rady.

Sama gra napisana jest dobrze, świadczy o tym fakt że przy 20MHz na Rapidusie działa dokładnie tak samo jak na 6502c. Ładuje się z dowolnej konfiguracji, z dowolnego urządzenia I/O.
RetroBorsuk @2018-06-22 23:23:21
Wiadome, że najlepiej w Arkanoidy gra się myszką, i świetnie pin, że jest jej obsługa cz wiosełek, ale brak dodatkowej obsługi dżoja czy klawiatury to trochę strzał w kolano. Fakt byłoby mniej komfortowo, ale przynajmniej mógłbym zagrać, a tak to obejdę się smakiem. Liczba odbiorców przez to będzie ograniczona. Obsługa dżoja powinna być jako dodatkowa i każdy byłby zadowolony wtedy. W przeszłości przeszło się wiele arkanoidów dżojem na różne platformy i też fajnie było. Brak obsługi podstawowego kontrolera to raczej nie plus. Ja przynajmniej nie pogram...
QTZ @2018-06-23 00:11:48
Wiosełka można sobie skonstruować i to jest dobra motywacja ;)

Podpisano QTZ posiadacz wiosełek ;)
IRATa @2018-06-23 13:16:18
Arkanoid oryginalnie na automacie wyszedł z pokrętłem, żaden joystick ani myszka... Wioselko/pokretlo powinno być dodawane do carta z gra tak jak na Nesie Nintendo do oryginalnrgo Arkanoida
gorgh @2018-06-23 13:49:40
ale jak to nie ma obsługi joya? :(((
dzida z turbodopalaczem @2018-06-23 17:43:57
gorgh@ może będzie na kierownicę usb. gałą biegów będziesz zgłaśniał bita a side-hamplem będziesz aktywował szilda.
MITSUBISZI @2018-06-23 20:55:16
Kolejny arkanoid. Seriously?
pin @2018-06-24 10:40:40
.. ale za to chyba najładniejszy ze wszystkich.
Dracon @2018-06-24 16:21:49
@Pin, nie najładniejszy ale jeden z najładniejszych. Graficznie jednak wciąż rządzi boski "TECHNOID". Tam jest praktycznie wszystko, co możliwe wyciśnięte z kolorowej grafiki (bez interlejsu). :)
RetroBorsuk @2018-06-25 10:08:58
Oczywiście IRATA, że oryginalny Arkanoid automat był z pokrętłem, stał taki na dworcu w moim mieście w Salonie. Faktem jest także, że wszystkie jego znane mi konwersje obsługiwały dżoja lub klawiaturę. Ale dobra nie ma o co kruszyć kopii. Wystarczyło zrobić by sterowanie JOY - lewo / prawo i FIRE = przyspieszenie paletki i dałoby się w miarę komfortowo grać. Ale świat się nie zawali bez tego, tylko myślałem, że twórca chce trafić do jak największej rzeszy odbiorców.
IRATA4 @2018-06-25 20:32:25
... jakby twórca chciał trafić do największej rzeszy odbiorców to by to zrobił na PC ;-)
Nintuś @2018-06-26 00:00:05
Irata4: piszesz na forum ze 3DS jest bardzo popularny. Zgoda. Ale jeszcze popularniejszy był/jest NDS.
Irata4 @2018-06-26 07:50:07
... byl troszke dluzej na rymku a w takim samym czasie 3DS sprzedal sie lepiej
Nintuś @2018-06-26 09:54:04
Póki co to jest 157 do 73 mln w ilości sprzedanych egzemplarzy. Więc NDS jest ponad 2 razy popularniejszy.To suche fakty.
KrzyŚ @2018-06-26 12:50:53
miker to niech lepiej do ortodąty pujdzie :)
miker @2018-06-27 06:27:10
a ty do weterynarza :P
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Wasze retro kąciki i sprzęt (10)
ostatni: 07-03-2021 00:33, Kaz
Pytanie od początkującego (2)
ostatni: 07-03-2021 00:30, Kaz
Atari CX2600 (8)
ostatni: 06-03-2021 23:50, Pitulajg
Emulacja POKEY'a w przeglądarce (104)
ostatni: 06-03-2021 23:48, mrk
Pomożecie? Pomożemy! :-) Zaprosze... (10)
ostatni: 06-03-2021 23:01, IRATA4
Aktualnie ogrywane tytuły na Atari (25)
ostatni: 06-03-2021 22:57, IRATA4
Gry marzeń które chcielibyśmy zob... (15)
ostatni: 06-03-2021 22:53, IRATA4
Zrób sobie sam interfejs IDE! (114)
ostatni: 06-03-2021 20:45, pigula
Scandoublery i upscalery (38)
ostatni: 06-03-2021 19:10, Kaz
SDrive Micro ;) (196)
ostatni: 06-03-2021 18:50, zaxon
Dosłownie "małe" Atari (14)
ostatni: 06-03-2021 17:52, Kaz
Wroctarianie - spotkanie we Wro (37)
ostatni: 06-03-2021 13:48, pin
Listingi z Moje Atari (26)
ostatni: 06-03-2021 07:21, Kaz
Muzyka i Atari ST/STE (37)
ostatni: 06-03-2021 07:11, Kaz
O książce "Atari Basic" (14)
ostatni: 06-03-2021 06:44, Kaz

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2287
Ostatnio zarejestrowany: jagyr44
Postów ostatniej doby: 123

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
Jeżeli znasz termin i miejsce jakiegoś zlotu albo spotkania milośników Atari to poinformuj nas. Tutaj możemy wstawić baner i link.

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (13)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (16)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
Wolfgang Burger i Grey (0)
Mariusz "Ramos" Rozwadowski i Xeen (0)
Wywiad z Wojciechem Zientarą i Xeen (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (20)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (25)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (6)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (21)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (54)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (29)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (33)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (9)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (8)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»