atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Gra "Literally" z 2020-10-24 00:08 (44)
Środa z prasą (cz.7) z 2020-10-12 08:43 (12)
Nowy "Atari Font Creator" z 2020-10-09 17:18 (12)
Nowa książka o Atari z 2020-10-01 08:23 (24)
"Atari Fan" po angielsku już jest! z 2020-09-23 07:15 (11)
Nowy RECOIL, jego historia i język Ć z 2020-09-10 20:26 (11)
Środa z prasą (cz.3) z 2020-08-31 22:44 (9)
Narzędzie do tworzenia scrolli z 2020-08-29 19:31 (9)
Żużelek dla czterech graczy z 2020-08-23 09:36 (38)
Kartridż Sparta DOS X z 2020-08-22 08:29 (4)
Usprawnienia magnetofonu XC12 z 2020-08-14 12:27 (11)
Rusza pre-order gry Adam Is Me na kartridżu z 2020-08-09 19:08 (40)
Atarowskie akcenty na imprezie Decrunch 2020 z 2020-08-06 21:00 (14)
Premiera "Gry w linie" z 2020-07-24 09:20 (19)
Dzisiaj kolejny KWAS z 2020-07-22 16:13 (3)
Konserwacja stacji dysków 1050 z 2020-07-20 13:34 (18)
Lost Party 2020 - prace i wyniki z 2020-07-12 10:29 (35)
Konserwacja magnetofonu XC12 z 2020-07-10 23:13 (13)
Warsztaty z projektowania elektroniki z 2020-07-09 08:50 (7)
Wspomnienie o katowickiej giełdzie i nie tylko z 2020-07-08 11:51 (24)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Submarine Commander opisał Kaz (8)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (18)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (123)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
O grze "Monty on the Run"
Na Silly Venture miała miejsce premiera gry Monty on the Run, konwersji z komputera Commodore 16, którą wykonali: Marek "Konop" Konopka (kodowanie), Krzysztof "Rastan" Wróbel (grafika) oraz Michał "Miker" Szpilowski. Gra była dodawana do biletu dla tych gości, którzy wykupili wstęp VIP, w formie ładnie wydanej kasety magnetofonowej. Pliki gry zostały też udostępnione za darmo w internecie.

Przedwczoraj udało mi się spotkać z jednym z twórców gry, Rastanem, w Katowicach i tam w muzeum komputerów porozmawialiśmy o tworzeniu tej gry, kulisach jej powstania i innych ciekawostkach. Nagrany filmik niech będzie małym prezentem dla Rastana, ponieważ wczoraj nasz kolega miał urodziny! Zapraszam do obejrzenia i tradycyjnego narzekania na jakże fatalne audio:





---
update: link do plików

2019-12-15 01:30 by Kaz
komentarzy: 39
y @2019-12-15 02:58:41
Fajne kolorowe
Jakim @2019-12-15 06:13:57
Każ nie zachowuj się jak urażona nastolatka bo ludzie ponarzekali na faktycznie słaby dźwięk w ostatnich filmach.Rację mieli i trza temat poprawić. Anyway, dzienks za materiał.
Kaz @2019-12-15 07:44:12
Nie bardzo rozumiem, przecież uważam, że te narzekania są słuszne i podoba mi się, że to już tradycja :) Przyłączam się do postulatu, żeby było lepiej. Aczkolwiek wydaje mi się, że raczej nie ma na to szans :)
xxl @2019-12-15 08:45:53
serial tracker: kto ma jaki numer?
Rastan @2019-12-15 10:45:13
Dziękuję. Faktycznie czasami trochę dźwięk jest za słaby i za bardzo słychać tło - a może to ja zbyt cicho mówię. :)
pin @2019-12-15 10:45:57
Kaz - a wiesz, że coś audio jest słabe? ;)))
ccwrc @2019-12-15 11:01:57
Może by zrobić jakąś ściepę dla Kaza na mikrofon, bo audio jest do d...
xeen @2019-12-15 11:10:57
bardzo fajna konwersja. dziękujemy. od czasu do czasu sobie pykam.
Golomolo @2019-12-15 11:23:31
Czy gra jest z 8 trybie graficznym z kolorami?
Rastan @2019-12-15 11:44:41
@Golomolo: Tak.
RTG @2019-12-15 11:59:39
Pamiętam mapę do gry zamieszczoną w Bajtku.
Pamiętam, że to był jeden ze sztandarowych tytułów tamtych lat.
mono @2019-12-15 12:19:59
Bardzo fajna konwersja. Grałem w tą grę na Spectravideo i żałowałem, że nie mam tej gry na Atari.
Podkolorowanie jest zrobione fajnie, szkoda że usunęliście obsługę klawiatury, bo skoro skacze się przyciskiem fire to sterowanie IJKL+SHIFT chyba byłaby jakąś opcją dla gracza, któremu właśnie popsuł się joystick :)
Wielkie dzięki za konwersję!
MADRAFi @2019-12-15 12:53:04
Jezeli ktos chce wejsc w posiadanie kasety z ta gra to chetnie odsprzedam. Osobiscie nie uzywam magnetofonow.
zbyti @2019-12-15 14:17:23
Udany wywiad :) Rastan to fajny koleś, nie ma co :)
Trachu @2019-12-15 14:29:00
GRATULACJE Wyszła wam jedna z najlepszych technologicznie gier na |Atari. To kiedy Auf Wiedersehen Monty? :P
vvv @2019-12-15 14:48:42
Bardzo fajna konwersja - i graficznie i dźwiękowo. Tego brakowało na atarce.
pin @2019-12-15 14:52:29
No i ukłon w stronę autorów za 3 propozycje graficzne, czyli mono, podkolorowane przez pmg i vbxe.
mav @2019-12-15 17:41:30
No ja mówiłem, mam w sumie mało używany zestaw mikroportów, które zresztą kiedyś m. in. Kaza nagrywały :)
Do telefonu powinno dać się je podłączyć.
crrn @2019-12-15 18:30:33
pytanie do autorów tego portu: dla czego użyliście wersji z c16 a nie z c64? pytam zupełnie bez podtekstów∑ i uszczypliwości? było łatwiej? mniej zajmowało? rozwińcie temat proszę ;)
oczywiście gratulacje za udany port. fajnie oglądało się, jak zwykle, wywiad Kaz.
no i okazuje się że kolegę Rastana poznałem na SV19 - fajne rozmowy ale zupełnie nie skumałem że to on portowa ;)
pozdrawiam Rastana!

ps. Już zapodałem news na plus4world ;) na którego powoływał się Rastan
stRing @2019-12-15 18:30:50
@MADRAFi poszedł email do Ciebie z zapytaniem.
atarka @2019-12-15 18:56:57
Rewelacja. Im więcej takiej jakości konwersji tym lepiej.
Konop @2019-12-15 19:05:26
@crrn: Nie przyglądaliśmy się specjalnie wersji z C64, ale domniemuję, że byłoby znacznie trudniej przenieść ją 1:1 na Atari z 64 KB pamięci. Do efektywnego rysowania obiektów potrzebowalibyśmy więcej pamięci, której mogłoby zabraknąć. Inna sprawa, że przeniesienie gry z C64 byłoby znacznie trudniejsze (czytaj czasochłonne), właśnie ze względu na konieczność angażowania własnego silnika sprite'ów, zmiany mapy pamięci. Prawdopodobnie ingerencja w kod musiałaby być znacznie większa.

Inna sprawa, że nigdy na poważnie nie braliśmy pod uwagę przenoszenia tej gry z C64. Zadanie polegało na przeniesieniu jakiejś względnie fajnej gry z C16 (nie ma ich wiele), co dawało większe możliwości w zakresie podkolorowania.
xxl @2019-12-15 19:29:36
artek o grze ale samej gry nie ma podlinkowanej...
Rastan @2019-12-15 19:43:11
@crrn: dziękuję, pozdrawiam również :). Tak jak pisał Konop, po prostu port z C-16 jest prostszy do zrobienia niż port z C-64 ze względu na to, że C-16 nie ma sprajtów hardwarowych.
Rastan @2019-12-15 19:44:24
@xxl: faktycznie, ale jest do ściągnięcia z pouet.
Kaz @2019-12-15 22:00:18
Słuszna uwaga, zabrakło linku, ale już jest :)
xxl @2019-12-15 22:05:57
da sie usmiercic kreta jak wpadnie w pulapke w trybie trajner?
Rastan @2019-12-15 22:13:17
@xxl: niestety nie, ale ESC pomoże. :)
pin @2019-12-15 22:37:54
Rastanowi to brakuje tylko koloratki i wyglądałby jak ksiądz ;)
gorgh @2019-12-15 22:39:00
jest kapłanem bólu i rozkoszy, to się zgadza :)
pin @2019-12-16 10:11:07
Hehehh, no tak ;)
golomolo @2019-12-16 21:34:21
Przecież 8 tryb graficzny ma tylko jeden kolor, tzn. dwa: punkt lub tło. Tak było napisane w instrukcji do Atari.
Adam @2019-12-17 14:47:27
@Golomolo: tak, w "gołym" trybie GR.8 są dostępne dwa odcienie jednego koloru. Natomiast przez nałożenie na piksele grafiki player/ missile (PMG) można uzyskać więcej kolorów w linii.

Ta akurat gra może być wyświetlana w 3 przełączanych dynamicznie podczas rozgrywki trybach: monochromatyczny (bez podkolorowania), z duszkami sprzętowymi (podkolorowanie PMG) oraz wersja na kartę VBXE, rozszerzającą możliwości kolorystyczne atarynki (o ile ta karta została wykryta).
Atarysta @2019-12-19 13:29:19
Gra super. Fajna muzyka. Ogólnie czad - dobrze że nie sprzedałem Atari :) Czasem postać przy schodzeniu w dół spada przez półki niżej zamiast się zatrzymać, ale może tak ma być.
Rastan @2019-12-21 11:42:50
@golomolo: pokonaliśmy to ograniczenie.
@Atarysta: to są po prostu pułapki (dziury w podłodze). w oryginale też tak jest.
Kaz @2019-12-21 18:00:59
Odkryłem tajne przejście :D
Rastan @2019-12-21 22:13:13
@Kaz: jest kilka tajnych przejść w grze. :)
Kaz @2019-12-22 00:12:09
Rozumiem. Ale to moje pierwsze, a nie wiedziałem, że w ogóle są! :D
RetroFan @2020-01-17 15:10:35
MADRAFI jeśli aktualne daj znać na priv .
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Silly Venture 2k20 - uniting all ... (159)
ostatni: 27-10-2020 12:50, pin
Gry idealne do grania z małymi dz... (45)
ostatni: 27-10-2020 12:37, jhusak
Gra "Conan" na Atari (10)
ostatni: 27-10-2020 12:16, xxl
MadPascal - textout w gr.8? (7)
ostatni: 27-10-2020 07:56, tebe
Najczęściej używane komendy w gra... (13)
ostatni: 27-10-2020 03:42, Kaz
Atari w ZSRR (30)
ostatni: 27-10-2020 03:29, Kaz
Wykład o demoscenie (UJ, Kraków) (15)
ostatni: 27-10-2020 03:28, Kaz
Przegląd prasy komputerowej (21)
ostatni: 27-10-2020 02:43, Kaz
U nas wszystko gra! (73)
ostatni: 27-10-2020 02:28, Kaz
Gra "Total Eclipse" (3)
ostatni: 27-10-2020 02:27, Kaz
Jaki fotel wybrać? (8)
ostatni: 27-10-2020 02:21, Kaz
[K] AAAAAAAAtari kupię IDE Plus 2... (59)
ostatni: 26-10-2020 20:37, pin
Stacja dyskietek ATARI STE nie cz... (14)
ostatni: 26-10-2020 18:24, galtron
Historia firmy Plus / Krysal z Kr... (38)
ostatni: 26-10-2020 17:59, Kaz
Warsztaty Action! - robimy action... (555)
ostatni: 26-10-2020 17:58, Kaz

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2213
Ostatnio zarejestrowany: archerman
Postów ostatniej doby: 73

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
nasze spotkania online tutaj, zapraszamy do naszego kanału zoom:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (13)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (16)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
Wolfgang Burger i Grey (0)
Mariusz "Ramos" Rozwadowski i Xeen (0)
Wywiad z Wojciechem Zientarą i Xeen (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (6)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (19)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (54)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (24)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (33)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (9)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (8)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»