atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Zbliża się "Street Fighter II" z 2025-09-07 20:11 (1)
Wyszedł Atari Fan #8 z 2025-08-03 21:42 (33)
Silly Venture 2025 Summer Edition z 2025-07-30 12:25 (76)
Tuchola BOOM Party 2025 z 2025-07-22 13:54 (35)
Wyniki Lost Party 2025 z 2025-07-12 23:54 (29)
Lost Party 2025 z 2025-07-03 00:10 (73)
Drwal powraca x 2! z 2025-06-24 23:51 (16)
Interfejs sAIOnara z 2025-06-21 07:25 (11)
Przeglądarka plików P z 2025-06-06 23:50 (18)
Pan Malarz ATASCII z 2025-06-05 11:07 (12)
Narodowe Muzeum Techniki z 2025-05-31 02:41 (14)
Nowa gra "Super Star Trek" z 2025-05-20 08:26 (23)
Nowe starocia w Bibliotece Atarowca z 2025-05-15 15:17 (7)
Autorzy się spowiadają! z 2025-05-11 17:08 (6)
Światowa premiera gry "Luckyman" z 2025-05-09 21:29 (5)
Spotkanie z autorem gry "Luckyman" z 2025-05-07 18:13 (9)
Trzy tygodnie w raju z Januszem Dąbrowskim! z 2025-05-05 19:14 (29)
Grawitacja 2025 – wyniki i filmiki z 2025-04-30 09:08 (11)
Narodziny! z 2025-04-20 12:46 (13)
Projekt emulatora Apple II z 2025-04-12 00:08 (16)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2025-09-16
Liczba katalogów: 8674, liczba plików: 38904
Zmian katalogów: 1, zmian plików: 1

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2994 MB

Katalog gier (konwencja TOSEC)
Aktualizacja: 2021-07-11

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (36)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (3)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (9)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Zbliża się "Street Fighter II"


Krzysztof "Vega" Góra napisał:

"Na wstępie chciałbym przedstawić kto, poza moją skromną osobą, uczestniczył przy tworzeniu tej gry:
  • GASPAR, SIM – graficy odpowiedzialni za stronę wizualną gry,
  • MIKER - stworzenie muzyki w wersji na ATARI ,
  • GIENEKP - konwersja sampli z formatu WAV (PC) na sample w formacie ATARI,
  • GIANN VELASQUEZ i SABERMAN – testowanie gry na obecność błędów i sugestie co można ulepszyć



    Gra powstała na bazie konwersja gry Street Fighter II z platformy GAMEBOY. Wersja bazowa jest w 4-kolorach i jej grafikę można było dość łatwo przekonwertować. Jedyny problem to, że na GB piksele są kwadratowe a w naszym trybie 160x192 mamy prostokątne. Skutkowało to rozciągnięciem klatek i czasami trzeba było korygować je trochę. Z GB zostały wzięte w całości przede wszystkim sprite-y oraz tła plansz. Jak wcześniej pisałem dla sprite-ów była konieczna niewielka korekta natomiast w przypadku tła to już było dużo więcej zmian. Dzięki nim zostało dodane więcej kolorów i szczegółów na planszach.



    A teraz trochę szczegółów graficznych, gra korzysta z trybu graficznego 160x200 poza górnym menu i dolnym wierszem gdzie mamy tryb tekstowy HIRES. W trybie graficznym prościej jest rysować sprite-y, ale tracimy 5-ty kolor. Aczkolwiek tutaj ten 5-ty kolor jest wykorzystywany na czarne ramki po bokach ekranu. Wszystkie pociski PMG są ustawione w 5-tym kolorze (BLACK) i są one na marginesach aby uzyskać te czarne ramki. Grafika sprite-ów w bankach pamięci kartridża jest przechowywana w takim samym formacie jak ma ekran czyli jeżeli sprite ma 32 ,48 czy 64 piksele szerokości to i tak nie ma to znaczenia bo jedna linia sprite-a to 160 pikseli (40 bajtów) w pamięci. Co nam to daje? Możliwość bardzo szybkiego rysowania na ekranie bo dane są tak samo ułożone jak pamięć ekranu więc ich przepisanie na ekran jest znacznie prostsze. Ale wadą są duże wymagania odnośnie pamięci. Dodatkowo każda klatka sprite-a to tak naprawdę dwie klatki, bo żeby rysować na tle to musimy to robić sekwencją AND/ORA. A jeszcze potrzebny jest 2-gi zestaw klatek przesunięty o 2 piksele, żeby uzyskać w miarę płynną animację w poziomie (wsp. X). Czyli z 1 klatki robią się nam właściwie 4 klatki co mocno „zżera pamięć”. Dodając do tego, że np. sprite-y potrafią mieć nawet 64 piksele szerokości i 72 pikseli wysokości (np. SAGAT) to wymagania odnośnie pamięci mocno rosną. Dlatego ta gra wymaga do działania kartridża z aż 4MB pamięci ale za to pójdzie na standardowym ATARI XE/XL z 64KB. Jeżeli chodzi o plansze gry to kolory zostały dołożone dzięki DLI oraz PMG oraz zastosowany został trik, że gracze nie mogą tam doskoczyć. Dzięki czemu nie mamy tam ograniczeń kolorystycznych.



    W grze zostały wykorzystane sample 4KHz. Co ciekawe nie spowolniły one jakoś bardzo animacji a sporo dodały wrażeń dźwiękowych. Ale jeżeli ktoś chce szybciej to można je wyłączyć podczas gry. Muzyka stworzona przez MIKER-a to nieoceniony Raster Music Tracker a odgrywanie muzyki jest za pomocą LZSS PLAYER-a co jest znacznie szybsze niż standardowy player RMT. Na koniec ciekawostka: Gra mogłaby jeszcze szybciej rysować duże sprit-y bo aktualnie to jest tak, że jeżeli sprite ma szerokość np.: 48 pikseli to najpierw rysuje 32 piksele a potem dorysowuje jeszcze 16 pikseli co zabiera całkiem sporo cykli. Nawet myślałem, żeby to przerobić w grze ale projekt był już zbyt zaawansowany i niestety to by wymagało zbyt dużych zmian w samej grze. Jednak to oznacza, że ciągle mamy rezerwy i nawet przesuwane tło można by dodać do gry więc „chodzone bijatyki” też by dało radę zrobić. Ale to może już następny projekt..... :)".

    Klawisze:
    ESC - wyjście z planszy rozgrywki
    S - efekty dźwiękowe on/off
    M - muzyka on/off
    O/P - sample on/off

    Gra ponoć będzie dostępna już wkrótce, a jak tylko pojawi się plik to umieścimy go tutaj.



    2025-09-07 20:11 by Kaz
    komentarzy: 1
  • _rocky @2025-09-16 23:38:25
    mega gratulacje..
    Ze swojej strony:
    - pomyślał bym jeszcze nad kolorystyką postaci.. są zbyt ciemne i tło dominuje .. a powinno być na odwrót
    - te proporcje.. fajnie że korekta była.. choć nadal trochę plackowate te postacie.. choć to nie razi jak ich ciemna kolorystyka
    Może udałoby się nieco powiększyć w pionie kafelki z postaciami w menu z mapką.

    Gra wygląda na kompletną.. oby więcej takich.
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)

    Aktualne tematy
    Programy, które nadesłał Zbyněk H... (33)
    ostatni: 16-09-2025 23:38, Kaz
    Październikowy Sztab Warszawski (3)
    ostatni: 16-09-2025 22:25, sun
    Pomoc w naprawie oscyloskopu + mu... (12)
    ostatni: 16-09-2025 16:12, pirx
    RetroAge.net (155)
    ostatni: 16-09-2025 16:01, tbxx
    Fallen Kingdom - wydanie fizyczne... (12)
    ostatni: 16-09-2025 15:23, mono
    Czy istnieje monitor LCD z NTSC-N? (1)
    ostatni: 16-09-2025 12:59, gregor2
    Generator kopert na dyskietki 5.25' (24)
    ostatni: 16-09-2025 12:34, lexx
    Zmiany w bazie gier, dem, użytków (1085)
    ostatni: 16-09-2025 00:22, Kaz
    Zgrywanie programów z dyskietek (59)
    ostatni: 16-09-2025 00:21, Kaz
    Moja Muzyka (92)
    ostatni: 15-09-2025 20:55, jhusak
    Tensor Trzaskowskiego (220)
    ostatni: 15-09-2025 15:22, mgr_inz_rafal
    Co to za piracka firma? (16)
    ostatni: 15-09-2025 13:08, mono
    Konwersja gry "Elite" (16)
    ostatni: 15-09-2025 11:09, Dracon
    Feud (10)
    ostatni: 15-09-2025 10:42, BaX
    RMT hacking (334)
    ostatni: 14-09-2025 09:08, emkay

    Kategorie Forum Atarum

    Administratorzy: Adam, Cyprian, Jhusak, Kaz
    Użytkowników: 2949
    Ostatnio zarejestrowany: cinek2006
    Postów ostatniej doby: 24

    Spotkania i zloty/Meetings & Parties

    Najbliższe imprezy
    link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

    KWAS

    Kalendarz AOL


    Społeczność/Community


    Rozmawiali
    Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (14)
    Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (16)
    Tomasz Dajczak i Kaz (22)
    Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
    Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (30)
    F#READY i Dracon (22)
    Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
    KATOD i TDC (15)
    Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
    Romuald Bacza i Ramos (16)
    Śledzenie Amentesa i Larek (9)
    Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
    TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
    Rob Jaeger i Emu (53)
    Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
    Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
    Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
    Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
    Marek Bojarski i Kaz (0)
    Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
    «« nowszestarsze »»

    Stragan
    Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
    "mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (302)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (79)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (35)
    SIO2PC-USB napisał Larek (46)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (15)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (21)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (27)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»