atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
KWAS #32 z 2024-02-16 00:08 (32)
Która kolorystyka okładki lepsza? z 2024-02-11 18:30 (36)
Demo gry "Tony: Montezuma's Gold z 2024-02-05 21:09 (51)
Wywiad z Mariuszem Jaroszem z 2024-01-31 11:43 (10)
Nachodzi "Cosmic Hero 2" z 2024-01-28 06:27 (21)
Miniaturowe Atari (FPGA) z 2024-01-26 11:46 (14)
Światowa premiera "Cyborg Warriors"! z 2024-01-17 18:38 (40)
Grel #2 już dostępny! z 2024-01-11 19:21 (28)
Śmierć śmieciom! z 2024-01-06 21:23 (29)
Nowy program kopiujący "Microcop 61KB" z 2024-01-02 17:29 (25)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim z 2023-12-30 19:11 (12)
I po świętach! Kręcimy kołem z 2023-12-28 00:59 (13)
Wesołych Świąt 2023! z 2023-12-23 12:36 (18)
Silly Venture 2023 WE za nami z 2023-12-13 09:16 (17)
Pisma "Atari Fan 8" oraz "Grel 2" z 2023-12-07 17:32 (12)
From PLATO to Fujinet z 2023-11-25 23:16 (12)
Nowy ASAP i RECOIL z 2023-11-23 12:05 (8)
Zapowiedź gry "Goldaktari" z 2023-11-08 02:14 (10)
"Sudotris" i Paweł Gugała z 2023-11-04 21:34 (34)
Kupiłem Fujinet i interfejs kasetowy i co dalej? z 2023-11-02 21:48 (24)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (2)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-02-05
Liczba katalogów: 8376, liczba plików: 36675
Zmian katalogów: 48, zmian plików: 106

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2817 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Gra Nemezyro - zapowiedź
W tegorocznym konkursie ABBUC nie mogło oczywiście zabraknąć udziału słowackiego kodera Martina "MatoSimiego" Simečka, który od lat regularnie uczestniczy w rywalizacji (można wymienić m.in. takie jego produkcje, jak "Ridiculous Reality", "H3x0r Deluxe", "Roxblox").


Nemezyro jest odprężającą, zręcznościową grą logiczną, opartą na autorskim pomyśle MatoSimiego. Po prawej stronie ekranu pojawiają się elementy w trzech możliwych kolorach i przesuwają się powoli w lewą stronę – kiedy dotrą do lewej krawędzi ekranu, przegrywamy. Gracz niszczy elementy poprzez najechanie kursorem i kliknięcie FIRE – wówczas wskazany "klocek" oraz cały obszar sąsiadujących ze sobą elementów o tym samym kolorze znika. Dodatkowo skrajny górny i dolny wiersz są traktowane jako połączone ze sobą, co ułatwia rozgrywkę.



Autor stworzył samodzielnie grafikę do gry – zwraca uwagę efektowny ekran tytułowy wygenerowany na Atari za pomocą RastaConvertera. Jak zauważył MatoSimi, chociaż to narzędzie istnieje od dwóch lat, to jednak chyba nikt jeszcze nie użył w grze produkowanych przez nie obrazków jako ekranu tytułowego (pewnie podobnie pomyślał twórca "Dimo's Quest", innej gry uczestniczącej w konkursie, który również posłużył się w tym celu RC).

Muzycznie ozdobił całość Marek "Poison" Pesout, którego fanem od dawna jest MatoSimi. Utwory powstały w Stereo Double CMC, czyli zmodyfikowanej przez Datriego stereofonicznej wersji Chaos Music Composera.

A niecodzienną nazwę gry, co ciekawe, stworzył online'owy program służący do losowego generowania nazw.


Gra powstała w stosunkowo krótkim czasie – trudno oczywiście byłoby MatoSimiemu przebić swój własny wyczyn z zeszłego roku, kiedy to w 16 godzin napisał w asemblerze pełną grę "Xirius Defect" i nieco niespodziewanie zdobył nią 4. miejsce w konkursie. Tym razem Martin rozpoczął prace 20 sierpnia, a ostatnie poprawki przygotowywane były do 3 września.

Nie obyło się bez wielu różnych komplikacji, m.in. związanymi z użyciem wymienionych wyżej narzędzi – dość powiedzieć, że opowieść o powstawaniu Nemezyro jest najdłuższym wpisem MatoSimiego w całej historii jego bloga programistycznego, tworzonego w dwóch wersjach językowych: angielskiej i słowackiej. Zapraszamy do lektury.



2014-09-08 20:57 by "Adam"
komentarzy: 22
s2325 @2014-09-09 00:24:35
Nemezyro, Nemezyro
porzuć płonne swe nadzieje
odpłyń własną limuzyną
the fender @2014-09-09 08:17:28
nemezyro - nieme zero ? ...

Nawet ciekawa gra z bardzo fajną muzyką i extra okładką
larek @2014-09-09 09:13:20
Wydaje mi się, że użycie RastaConvertera przy tworzeniu grafiki tytułowej to w tym przypadku bardzo dobry pomysł. W przeciwieństwie do Dimo's Quest, gdzie wyszło to raczej słabo.
Ramos / Samar @2014-09-09 10:56:27
Świetna muza.
pirx @2014-09-09 11:19:13
no jak nikt nie użył - a Tetryx to pies : )
mng @2014-09-09 11:41:39
swietna gra, ale efekt calosciowy zrujnowany przez obrazek tytulowy. bylo poprosic o pomoc grafika imo.
Adam @2014-09-09 14:20:19
@Pirx: Widzisz, tamten obrazek był za mało kolorowy, nie rzucało się w oczy, że to Rasta :) Na szczęście w zdaniu napisałem "chyba nikt".
mgr_inz_rafal @2014-09-09 14:39:14
No właśnie miałem wspomnieć o Tetryxie, bo sam o tym liczeniu obrazka z pirxem rozmawiałem na Fortification :)

Nie lękajcie się - już w ten weekend premiera moje gry na Wap-Niaka, tam też obrazek pochodzi z RastaConvertera.

Odnośnie obrazka tytułowego... Są gusta i gusta. W sumie to tylko prostokąt z kolorowych kwadratów, ale proszę Pana nie takie rzeczy się dzisiaj sprzedaje za grube miliony :)
mng @2014-09-09 15:17:46
kiedys by mnie to zmarwilo, dzis mam wy...

nie podoba mi sie. zadna to rewelacja, bo wiele rzeczy mi sie nie podoba ;) ale tu szkoda skad innad od strony wizualnej ladnie zrobionej gierki. ekonomia nie zadzialala.
mng @2014-09-09 15:18:45
choc biorac pod uwage ilosc spalonego wegla na wyprodukowanie tego pradu, to co to za ekonomia :P
Dracon @2014-09-10 10:07:47
A mi się podoba strona tytułowa, wreszcie RASTA użyto w jakiś sensowny sposób. :PP
grey / mystic bytes @2014-09-10 10:23:33
What Dracon said :)
xeen @2014-09-10 10:47:42
mi w sumie też się podoba - obrazek wygląda "amigowo" i nie widać charakterystycznych dla RC linii poziomych.
adv @2014-09-10 12:50:29
Równiez podpiszę się pod słowami Dracona
mng @2014-09-10 13:08:30
jest brzydki poczynajac od projektu obrazka wyjsciowego

a technicznie wyglada jak jpeg po dziesiatej kompresji, ale co kto lubi :)
mng @2014-09-10 13:11:51
jest brzydki poczynajac od projektu obrazka wyjsciowego

a technicznie wyglada jak jpeg po dziesiatej kompresji, ale co kto lubi :)

jak zawsze wychodzi bolaczka rc - niemoznosc postawienia piksela

imo rc nadaje sie do dwoch rzeczy:
1. golych bab, jak ktos ma potrzebe bredzlowania sie przy atari
2. konwertowania autorskich obrazkow narysowanych od razu w szerokim pikselu i palecie atari w programach takich jak grafx2, ps, paint itp, tak, zeby efekt koncowy byl zblizony do wyjsciowego (czyli minimalna ilosc przypadkowych pikseli, kreska i kolor jak zalozylismy itd... nawet nie wiem czy to jest mozliwe, szkoda mi pradu zeby sprawdzic)

moje dziwacznie polaczone neurony dopuszczaja mozliwosc, ze przekonwertowane prace graficzne/malarskie w truecolor, w wyniku doswiadczenia konwertujacego i sprzyjajacego przypadku beda wygladaly po prostu dobrze... ale to, ze atari moze rysowac w 128 kolorach juz wiemy i usilne udowadnianie tego poprzez kolejne slabe obrazki jest dla mnie strata czasu i energii (doslownie)
rzecz jasna doswiadczenie trzeba jakos zdobyc, pytanie tylko, czy to jest faktycznie warte zachodu?
tak jak kiedys odlozylem aparat fotograficzny, bo teraz kazdy jest 'fotoreporterem', tak z czasem utalentowani graficy z solidnym warsztatem, jak piesiu, ooz, odyniec stana sie "niepotrzebni"

narzedzia to jedno, a korzystanie z nich z rozsadkiem to drugie

to mowilem ja, malkontent.

a z reszta, chooy, bawmy sie, dopoki jeszcze nie siedzimy w okopach ;)
Adam @2014-09-10 14:01:19
@ming
Nie ma co się dziwić MatoSimiemu. Po pierwsze, dodawanie jak największej liczby kolorów to jest silna tendencja, ludzie potrzebują odreagowania po latach oglądania 4-kolorowych gier i złośliwych komentarzach użytkowników innych platform, pytających "to gdzie ta paleta 128/256 kolorów?". Ten techniczny aspekt jest na tyle ważny dla wielu osób, że np. spisują listę gier z dużą ilością kolorów: http://atariage.com/forums/topic/224020-.../ Dla mnie osobiście jest to sprawa drugorzędna, to trochę mylenie ilości z jakością, ale rozumiem intencje tych, którzy chcą pokazywać światu silne strony Atari na tle innych 8-bitowców.

Po drugie, jest ograniczona liczba grafików zainteresowanych oprawą graficzną do gier na Atari i są oni zwykle zajęci - jak myślisz, ile tygodni, a może miesięcy musiałby czekać MatoSimi, gdyby pod koniec sierpnia zgłosił się z prośbą o obrazek do czołowego grafika? Martin jest na tyle sprawny graficznie, że zwykle potrafi sam sobie narysować co trzeba.

Rasta Converter to tylko narzędzie, nie zastąpi umiejętności i nie wyeliminuje topowych grafików, ale może znacznie ułatwić pracę.
ming @2014-09-10 15:40:17
zawsze jest jakies wytlumaczenie zastepowania rzemiosla metodami silowymi

a ja naiwnie tesknie za czasami, w ktorych piekarz piekl chleb, szewc robil buty, a fotograf zdjecia

kiedy ostatnio chodziles w butach od szewca?

symboliczna ostatnia ostoja komputerowego craft masteringu wlasnie zostala zaatakowana, a konsekwencji w tym przypadku nawet nie trzeba przewidywac, wystarczy sie rozejrzec dookola
Adam @2014-09-10 16:21:40
Wybacz, ale jeśli jakiś grafik obawia się konkurencji z Rasta Converterem, to znaczy, że jest słabym grafikiem albo szuka w grafice nie tego, co trzeba. To jest, jak sama nazwa wskazuje, tylko konwerter, sam z siebie nie generuje wartości artystycznej, nie ma własnego stylu ani wrażliwości.
mng @2014-09-10 16:57:24
wybaczam
mng @2014-09-10 18:02:36
no shit einstein
xoen. @2014-09-12 22:10:58
..to zabawne - od 1992go widzieć te same dyskusje w, powiedzmy szczerze materii...demosceny..zróbta może jakąś gierkę, ludzie...
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
15 kHz (498)
ostatni: 24-02-2024 21:03, emkay
Atari pod choinkę 2023 (51)
ostatni: 24-02-2024 21:03, ccwrc
Sudotris - światowa premiera (3)
ostatni: 24-02-2024 19:41, triplex aka blasph
Sztab dla Warszawy (9)
ostatni: 24-02-2024 18:34, as...
Nowe Koperty Do Gier-DYSKIETKI 3.5 (135)
ostatni: 24-02-2024 18:22, lexx
FujiCup - konkurs na najlepszą gr... (3)
ostatni: 24-02-2024 16:00, CharlieChaplin
Moduły Turbo do Atari 1050 (470)
ostatni: 24-02-2024 15:34, CharlieChaplin
Joypady na bluetooth (10)
ostatni: 24-02-2024 15:16, starymarabut
Atari Homebrew Awards (56)
ostatni: 24-02-2024 14:17, Adam
KWAS#32 (1)
ostatni: 24-02-2024 14:14, jakubd
ATARI on USB powerbank? small vol... (10)
ostatni: 24-02-2024 10:34, w1k
GTIA2DVI (51)
ostatni: 24-02-2024 02:17, st_man
Czy androidy liczą elektryczne ow... (207)
ostatni: 23-02-2024 22:13, j_g
Prince of Persia - PoP - ATARI 8 ... (64)
ostatni: 23-02-2024 22:11, ccwrc
Dla synka Pajero (135)
ostatni: 23-02-2024 20:58, maly_swd

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2764
Ostatnio zarejestrowany: Abhishek909
Postów ostatniej doby: 40

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (10)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (12)
Tomasz Dajczak i Kaz (21)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (15)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (23)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (33)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»