atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Wyniki ATASCII Compo 2024 z 2024-11-10 20:06 (0)
Wyniki konkursu ABBUC 2024 z 2024-11-02 15:54 (16)
Konkurs na grafikę ATASCII 2024 - głosowanie z 2024-10-27 23:34 (14)
Nowszy RECOIL z 2024-10-27 16:05 (0)
W sobotę KWAS #35 w Krakowie z 2024-10-16 00:17 (7)
Giełda 80/90 w Gdańsku z 2024-10-15 13:45 (5)
Pędź Mietku, pędź! z 2024-10-10 12:44 (42)
ATASCII Compo - 4. edycja z 2024-10-06 19:12 (16)
Gra "Dangerous City" uwolniona! z 2024-10-03 15:49 (23)
Miniaturowe Atari #2 z 2024-09-30 19:15 (13)
Wkrótce "Bubble Bobble" na Atari z 2024-09-27 10:34 (52)
Pokłosie KWAS #34 - Projektowanie cartów Atari z 2024-09-26 20:28 (9)
Nocne Retro Granie w Poznaniu z 2024-09-24 20:35 (1)
O kodowaniu efektów dema na Atari STE z 2024-09-22 15:58 (27)
Co nowego dla Atari Portfolio? z 2024-09-19 19:43 (0)
Najmniejsze Atari cz. II z 2024-09-17 21:07 (4)
Nadlatuje polski sokół! z 2024-09-12 18:44 (16)
Atarowskie maleństwo po raz piąty! z 2024-09-09 18:58 (2)
Pamiętniczek dinozaurowych koderów z 2024-09-05 14:01 (12)
"Mafia" - od zera do supergangstera z 2024-09-03 23:55 (20)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (35)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (3)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-10-27
Liczba katalogów: 8503, liczba plików: 37151
Zmian katalogów: 13, zmian plików: 23

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2934 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
6502 Compo vol. 2 - prace i głosowanie
Prace na konkurs 6502 vol. 2 z okazji 20 rocznicy powstania strony Atari Area zostały udostępnione. Mamy dwie prace graficzne, jedną muzyczną, grę i interko 256b. Przypomnijmy jeszcze, że wielkość konkursowych plików była ograniczona dla 8-bitowców do 6502 bajtów, a dla pozostałych maszyn do 68000 bajtów.

  • Darksiders (obrazek na Atari XL/XE)



  • Mosaic (intro 256b, Atari XL/XE)



  • Mister Hoppe (gra - Atari XL/XE)





  • Potato Heart (muzyka - Atari XL/XE)

  • Rick and Morty (grafika - Atari ST)



    Głosujemy pod tym linkiem, trzeba być zalogowanym jako użytkownik forum Atari Area, produkcjom przyznajemy od 0 do 10 punktów. Uwaga: Wśród głosujących zostanie rozlosowana mała nagroda niespodzianka - oczywiście związana z Atari! Prace dostępne tutaj. Miłego odbioru!

    2019-02-05 16:18 by Xeen
    komentarzy: 31
  • R0ger @2019-02-05 17:57:51
    The game is actually fun ! Simple sure, but not bad !
    Saberman @2019-02-05 20:17:39
    Gameplay gry "Mister Hoppe" jest już na #YT.
    Saberman @2019-02-05 21:48:28
    youtube.com/watch?v=swIrmD61cGU
    Adam @2019-02-05 23:47:14
    Podpiąłem filmik pod artykuł.
    Sączypans @2019-02-06 00:01:13
    Hoppe mieszkał ze mną na osiedlu. Fajna ta gra "Mister Hoppe". Taka nie za brzydka.

    PS. Ładne kolory, fajny scroll... Tylko dodać strzelanie i coś a'la "Green Beret" - byłaby miazga. Ale i tak fajne!
    astrofor @2019-02-06 00:15:59
    w grę Mister Hoppe nie da się przegrać. Poza tym bardzo fajna.
    don chichot z la manczy @2019-02-06 08:10:33
    zdecydowanie Mister Hoppe rządzi
    Piesiu @2019-02-06 09:18:41
    Oczywiście, że w Mister Hoppe da się przegrać, powiem więcej nie da się wygrać ;), ale można pobawić się w śrubowanie HighScora, mój rekord to coś ponad 8 tysięcy, kto da więcej? Dwie podpowiedzi:
    - kiedy zbierzesz kwadratowego dinksa mając pełna energię otrzymasz dodatkowe 250 pkt
    - podczas biegu miedzy przeszkodami warto szybko naciskać fire (niskie skoki) tym sposobem też można nabić sporo punktów.
    gorgh @2019-02-06 11:16:33
    wysoka jakość prac. Gierka Bociana&Piesia bardzo dopracowana, gratuluję
    Boruc @2019-02-07 13:24:17
    Pewnie ze w Mister Hoppe da się przegrać, jak ktoś lata jak L.K. tupolewem ;)
    Retro Borsuk @2019-02-07 22:15:10
    Mister Hoppe bardzo ładny tylko, że i prosty w zasadach. Piękne tło budzi uznanie i kolorowiutkie. Silnik pod scrollowaną platformówkę?

    Do tej fajnej gry jakby dołożyć możliwość podwójnego skoku (drugi raz fire w trakcie lotu) i przeszkody zwisające z sufitu to mogłaby wyjść całkiem wymagająca, techniczna, niekiedy hardkorowa gra, ale zachowująca proste podstawy. Z podwójnym skokiem można by się pokusić o trudniejsze w ominięciu przeszkody. To tylko tak mi się nasunęło do głowy.

    Ogólnie gatunek gier jednoprzyciskowych ma bardzo dużo fajnych przedstawicieli na rożne platformy. Silnik macie fachowy. mozecie tu dużo wycisnąć z tego.
    bocianu @2019-02-07 22:50:12
    No prosta jest prosta. Ale i tak mam wrażenie że sporo upchałem w niecałych 6,5 KB ;) Dzięki za Wasze słowa uznania i dziękuję też Piesiowi za świetną grafikę.
    Gra oczywiście napisana w Mad Pascalu.
    Renton @2019-02-08 02:32:52
    @Bocianu - gra naprawdę i fajna i ładna! A kiedy będzie dostępna finalna wersja gry z SV? Czekam i czekam ...
    Retro Borsuk @2019-02-08 09:58:05
    Wow, jak to jest 6,5KB - to jesteś mistrz Bocianu! Siądę może w weekend do jakiegoś rekordu! Pomyśl o wersji 2.00 z podwójnym skokiem i przeszkodami z górnego planu.
    bocianu @2019-02-08 10:21:27
    Renton: robi sie :) nie porzuciłem tematu i robie plansze. Wyszło jeszcze troche błędów, ale z pewnością wyjdzie wersja oficjalna :) A kiedy retronizacja? może zdążę!
    Retro Borsuk @2019-02-08 11:02:01
    Panowie pomarzyć każdy może. Więc ja sobie pomarzę.

    Jest pikne tło, jest biegnący chłopek, do tego skaczący, są przeszkody.
    Dołożyć strzelanie GÓRA, SKOS i PRAWO

    Dodać przeciwników i mamy prosty klon Chelnova - fajnego run n guna z ciagłym scrollem. buhehehe.

    To byłoby bardzo świeże na Atari, takie mini Abuse. :-)

    Jak kto nie zna Chelnova to filmik z wersji Arcade znajdzie na Youtube. Oczywiście w mikro skali by to było, ale i tak wielce grywalne.
    bocianu @2019-02-08 11:33:20
    Borsuk: na biegacza zużyłem dwa duszki, pozostałe dwa to wirujący bonusik do zebrania, pociskami są te "beczki" przez które przeskakujesz :)
    Nie mam już sprzętowych sprajtów na zrobienie pocisków albo przeciwników :D
    Ale pomarzyć możesz. pewnie :)
    grey/mystic bytes @2019-02-08 11:42:22
    Gra "Mister Hoppe" jest świetna. Graficznie powala. I tylko 6.5kb? Wow. Brawo chłopaki.
    MADRAFi @2019-02-08 19:15:24
    W tym zestawieniu Mister Hoppe jest bezkonkurencyjny.
    Brawo bocianu!
    STC @2019-02-08 22:19:46
    Wszystko ładnie i pięknie wygląda , cisza gra , tylko gameplay się nie zmieścił w 6502.
    kuron @2019-02-08 22:51:25
    @Bocianu - mógłby zrobić video tutorial, jak napisać mister hoppa, ja sprawdzawel na gitlabie, i kod pascalowy jest bardzo ladny, ale jak wchodzi atarowski asambler, plus jakies procedury sterowania joyem, z innej biblioteki, plus nie wiadomo skad sie biorą wszyskie assety. Na pewno bylo bu wielu zaineresowanych...Serio mowie.
    Renton @2019-02-09 00:05:06
    @Bocianu: już jest oficjalne info 11-12 maja. Tam gdzie zawsze.
    nosty @2019-02-09 09:40:41
    Rzadko wypowiadam się na temat gry przed zagraniem, ale tu yt mówi wiele.
    Generalnie największą wadą tej gry jest to, że została napisana na konkurs 6502 :P Bo to świetna robota jak na taką wielkość, ale zapewne przez ograniczenia zmarnowano potencjał gry.
    Pierwsze moje wrażenie: to na 99% dzieło niezmordowanego Gonza: wyripowana skądś dobra grafika + niczego sobie scroll + beznadziejny gameplay.
    A tu miła niespodzianka: grafika jest autorska, autorzy inni.

    Ale co z gameplayem? Z tego co widzę to poszczególne układy przeszkód generowane są proceduralnie? To samo z kwadracikiem do wzięcia. Mylę się przypuszczając, że jedyne o czym decyduje gracz to moment wybicia, a w czasie skoku już niczym nie sterujemy? I że są układy w których nawet przy najlepszym wycyrklowaniu skoku nie da się nie stracić energii, nie mówiąc już o wzięciu bonusu?
    Jeśli tak jest, to procedura generowania zawodzi.

    Ogromną poprawę grywalności dałby już prosty ficzer, który zaproponował Retro Borsuk: DOUBLE JUMP. I skrócenie skoku, żeby nie było za łatwo. Do tego podszlifowanie procedury generującej levele i będzie fajny, wciągający runner z wysokim współczynnikiem OneMoreTime :)
    Grałbym!

    PS. I jeszcze element losowości w przemykaniu motorówki ;)
    anon @2019-02-09 11:05:58
    I kucanie, jak w Google Dino
    Retro Borsuk @2019-02-09 17:01:53
    Larek na Sacpie zrobił 8250 punktów. Gra naprawdę wam się udała. Jak na wielkość mistrzostwo.
    Retro Borsuk @2019-02-10 08:58:25
    Pochwalę jeszcze tę grafikę z Darsiders. Podoba mi się. Skończyłem nawet dwie części tej gry. Fajowa gra na ps3/360/PC i bardzo czytelna i kolorowa grafika na Atarynę.
    anon @2019-02-10 20:10:01
    Można by z tego zrobić takie bc quest for tires. Nie miałbym nic przeciwko 😀
    tdc @2019-02-13 06:09:19
    O! Fajniutka ta gra! Bardzo ładnie wygląda! Gratulacje chłopaki !! ;)
    MotionRide @2019-02-17 12:18:28
    Gratulacje za pierwsze miejsce za grę! Zasłużone, bo fajnie, jak wychodzi coś nowego do pogrania na malucha. :)
    bocianu @2019-02-17 13:06:19
    Dziękuję bardzo. Popularność tak prostej gierki mnie zaskoczyła :) Może pokuszę się o zrobienie wersji DELUXE :)
    xeen @2019-02-17 16:06:43
    Z przyjemnością informuję, że nagrodę niespodziankę - kalendarz SV z atarowskimi grafikami - rozlosowaną pośród głosujących wylosował takron27. Gratuluję i proszę o kontakt na prv: mcora@tlen.pl
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    Nowe okładki gier-MieczeValdgira II (456)
    ostatni: 10-11-2024 19:35, lexx
    IRQ i DLI (24)
    ostatni: 10-11-2024 18:27, thewasp
    ATARI BASIC: problem z wczytaniem... (7)
    ostatni: 10-11-2024 14:31, pirx
    TOSSTer czyli programowalny przeł... (39)
    ostatni: 10-11-2024 13:36, Cyprian
    Silly Venture 2024WE - in tribute... (89)
    ostatni: 09-11-2024 22:17, as...
    Zmiany / usprawnienia na AOL (319)
    ostatni: 09-11-2024 21:06, jhusak
    Zewnętrzne 512 ram z gniazdem carta (20)
    ostatni: 09-11-2024 17:07, starymarabut
    RMT hacking (257)
    ostatni: 09-11-2024 16:57, emkay
    Listopadowy sztab warszawski (7)
    ostatni: 09-11-2024 04:26, as...
    Zmiany w bazie gier, dem, użytków (965)
    ostatni: 08-11-2024 23:46, CharlieChaplin
    Lord of the Orb (68)
    ostatni: 08-11-2024 23:26, XaVeR
    Ciekawostki (5588)
    ostatni: 08-11-2024 10:02, bruno_j
    Ruf in Trouble (21)
    ostatni: 07-11-2024 22:09, Mq
    szukam programow do przetestowani... (6)
    ostatni: 07-11-2024 19:26, gregor2
    Natural Excess (4)
    ostatni: 07-11-2024 17:08, jhusak

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 2844
    Ostatnio zarejestrowany: emkaminsk
    Postów ostatniej doby: 18

    Spotkania i zloty / Meetings & Parties

    Najbliższe imprezy
    link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

    KWAS

    Kalendarz AOL


    Społeczność/Community


    Rozmawiali
    Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (13)
    Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (15)
    Tomasz Dajczak i Kaz (22)
    Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
    Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (30)
    F#READY i Dracon (22)
    Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
    KATOD i TDC (15)
    Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
    Romuald Bacza i Ramos (16)
    Śledzenie Amentesa i Larek (9)
    Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
    TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
    Rob Jaeger i Emu (53)
    Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
    Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
    Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
    Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
    Marek Bojarski i Kaz (0)
    Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
    «« nowszestarsze »»

    Stragan
    Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
    "mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (111)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (55)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»