atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Konkurs na grafikę ATASCII 2024 - głosowanie z 2024-10-27 23:34 (7)
Nowszy RECOIL z 2024-10-27 16:05 (0)
W sobotę KWAS #35 w Krakowie z 2024-10-16 00:17 (7)
Giełda 80/90 w Gdańsku z 2024-10-15 13:45 (5)
Pędź Mietku, pędź! z 2024-10-10 12:44 (42)
ATASCII Compo - 4. edycja z 2024-10-06 19:12 (16)
Gra "Dangerous City" uwolniona! z 2024-10-03 15:49 (23)
Miniaturowe Atari #2 z 2024-09-30 19:15 (13)
Wkrótce "Bubble Bobble" na Atari z 2024-09-27 10:34 (52)
Pokłosie KWAS #34 - Projektowanie cartów Atari z 2024-09-26 20:28 (9)
Nocne Retro Granie w Poznaniu z 2024-09-24 20:35 (1)
O kodowaniu efektów dema na Atari STE z 2024-09-22 15:58 (27)
Co nowego dla Atari Portfolio? z 2024-09-19 19:43 (0)
Najmniejsze Atari cz. II z 2024-09-17 21:07 (4)
Nadlatuje polski sokół! z 2024-09-12 18:44 (16)
Atarowskie maleństwo po raz piąty! z 2024-09-09 18:58 (2)
Pamiętniczek dinozaurowych koderów z 2024-09-05 14:01 (12)
"Mafia" - od zera do supergangstera z 2024-09-03 23:55 (20)
Wkrótce spotkania z 2024-09-02 20:38 (5)
Ankieta dla zainteresowanych efektami w demie z 2024-08-30 17:54 (22)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (35)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (3)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-10-27
Liczba katalogów: 8503, liczba plików: 37151
Zmian katalogów: 13, zmian plików: 23

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2934 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
SFX-Engine w MAD Pascalu
Chciałem się z Wami podzielić krótkim samouczkiem nt. Jak skorzystać z SFX-Engine w MAD Pascalu.
Mam nadzieję, że okaże się pomocny w początkach z tym silnikiem.

Zacznijmy więc



  • Wejdź na stronę repozytorium SFX-Engine i ściągnij plik ZIP, klikając w przycisk CODE a później Download ZIP (jak na poniższym obrazku)


  • Paczkę rozpakuj, gdzieś na swoim dysku.

  • Katalog `sfx_engine` należy skopiować do katalogu swojego projektu.

    Przykładowa struktura katalogu projektu, może wyglądać tak:
    + /Projekt
    |
    +- /sfx_engine
    | | sfx_engine.conf.inc
    |
    +- /music
    | | {pliki wygenerowane przez smm-conv}
    |
    +-- main.pas


  • W głównym pliku programu `main.pas` zadeklaruj ścieżkę dostępu do biblioteki `sfx_engine` i `music` oraz utwórz deklarację biblioteki w sekcji `uses`, np.

    {$librarypath './sfx_engine/'}
    {$librarypath './music/'}

    uses SFX_API, atari;

  • Plik `sfx_engine.conf.inc` należy skasować smile, gdyż będzie wykorzystany plik, wygenerowany przez program `smm-conv`


Wykorzystanie programu `smm-conv`


  • Przed użyciem, należy skompilować program, ale z racji świąt, mam dla Was mały prezent.

  • Skopiuj ściągnięty plik do katalogu `/music`

  • Załóżmy, że nasz plik z muzyką nazywa się `music.smm` i jest on umieszczony w katalogu `/music` projektu.

  • Uruchom `cmd.exe` i przejdź do katalogu `/music` projektu

  • W linii komend wpisz:
    smm-conv music.smm music.asm -reduce:all -reindex:all
    -MC -MR -Ao:0x7000 -Aa:0

    Znaczenie parametrów:
    • `music.smm` - nazwa pliku źródłowego (nasza muzyczka)
    • `music.asm` - nazwa pliku wyjściowego - dane w assemblerze
    • '-reduce:all` - wyłącza z pliku wyjściowego nieużywane definicje SFXów oraz TABów (opcja `all`)
    • `-reindex:all` - układa kolejno indeksy definicji SFXów oraz TABów
    • `-MC` - generuje plik konfiguracyjny dla SFX_API `sfx_engine.conf.inc`
    • `-MR` - generuje plik z definicją zasobów dla MAD Pascala `resource.rc`
    • `-Ao:0x7000` - określa adres dla generowanych danych w assemblerze
    • `-Aa:0` - powoduje wyłączenie buforowania audio (rejestrów **POKEY**) w pliku konfiguracyjnym `sfx_engine.conf.inc`

    Po więcej szczegółów nt. konwertera odsyłam do pliku README.md programu SMM-CONV.

  • Uruchomienie powyższej komendy, spowoduje wygenerowanie następujących plików w katalogu `/music`
    +- /music
    | music.asm
    | resource.rc
    | sfx_engine.conf.inc

  • WAŻNE Należy dodać ścieżkę w wygenerowanym pliku `music/resource.rc`, gdyż kompilator MAD Pascal odwołuje się względem położenia pliku głównego `main.pas`, nie zaś położenia pliku zasobu który jest dodany do programu.
    SFX_ORG rcasm 'music/music.asm';

  • W pliku głównym projektu dodać należy jeszcze wczytanie pliku zasobu muzyki.
    {$librarypath './sfx_engine/'}
    {$librarypath './music/'}

    uses SFX_API, atari;

    {$r "music/resource.rc"}

  • UWAGA! W przypadku rozdzielenia danych za pomocą przełącznika `-Ad:` (w konwerterze `smm-conv`) należy, wczytanie pliku zasobu `{$r "music/resource.rc"}` umieścić na samym początku programu, przed wywołaniem innych zasobów.

  • W programie głównym `main.pas` dodaj jeszcze następujące linie:

    Begin
    SFX_StartVBL();
    SFX_PlaySong(0);
    repeat until ch<>255; ch:=255;
    SFX_End();
    End.

    • `SFX_StartVBL` inicjuje silnik SFX, podpinając go pod przerwanie VBLANK
    • `SFX_PlaySong(0)` uruchamia odtwarzanie muzyczki od wiersza 0
    • `SFX_End()` kończy działanie silnika SFX

  • Skompiluj plik `main.pas` - jak to zrobić najwygodniej? Odsyłam do dokumentu Bocianu MAD Pascal i Geany

  • Uruchom XEXa w swoim ulubionym emulatorze lub na prawdziwym komputerze




I to tyle - można się cieszyć muzyką z programu SFX Music Maker (aka SFX-Tracker) w swoim projekcie :)

Powyższy przykład w całości znajduje się na GitHubie

2021-12-24 11:20 by PeBe
komentarzy: 6
Kaz @2021-12-24 14:34:11
O! Niezłe. Tego brakowało dla nieobeznanych z tematem. Dzięki Paweł.
fHLvlxbf @2024-03-12 19:57:58
555
fHLvlxbf @2024-03-12 19:58:16
555
lxbfYeaa @2024-07-26 06:09:53
1
gBqsPxAZ @2024-07-26 06:15:03
1
gBqsPxAZ @2024-08-09 16:06:33
1
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Atari vs Amiga vs Reszta świata (5)
ostatni: 30-10-2024 21:07, hospes
Czy grę Maszyna Czasu da się prze... (7)
ostatni: 30-10-2024 19:48, odislaw
Nowe okładki gier - Turbo-ROM z.9 (391)
ostatni: 30-10-2024 19:34, lexx
Porównanie Atari Falcon vs A1200 (431)
ostatni: 30-10-2024 18:28, Cyprian
szukam gry Frogger (6)
ostatni: 29-10-2024 17:49, Ataripuzzle
Zewnętrzne 512 ram z gniazdem carta (16)
ostatni: 29-10-2024 15:25, Peri Noid
Wątek do testów (166)
ostatni: 29-10-2024 13:34, Cyprian
Listopadowy sztab warszawski (3)
ostatni: 29-10-2024 08:04, Pecus
Zmiany w bazie gier, dem, użytków (961)
ostatni: 28-10-2024 22:26, Ataripuzzle
RMT hacking (252)
ostatni: 28-10-2024 21:02, emkay
Ruf in Trouble (18)
ostatni: 28-10-2024 13:03, jakubp1985
Joystick lub adapter na USB (17)
ostatni: 28-10-2024 10:53, takron27
Silly Venture 2024WE - in tribute... (51)
ostatni: 28-10-2024 10:44, greymsb
Jacek Karpiński i nie tylko (140)
ostatni: 28-10-2024 09:23, streak
F-16 Falcon Strike (symulator lotu) (47)
ostatni: 27-10-2024 21:09, Peri Noid

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2841
Ostatnio zarejestrowany: zork
Postów ostatniej doby: 20

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (13)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (15)
Tomasz Dajczak i Kaz (22)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (30)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (15)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (91)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (53)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»