Enthusi ogłosił, że powstaje wersja gry Assembloids na konsolę Atari 2600. Głównym ograniczeniem (i jednocześnie wyzwaniem) tej wersji jest zakładany rozmiar - 4KB. O ogólnych zasadach obowiązujących w tej grze pisaliśmy przy okazji wersji na Atari XL/XE, dodam jedynie, że Enthusi zachował sposób rozgrywki i punktacji zgodny z oryginałem.
Przyznam, że ta wersja, biorąc pod uwagę specyfikę konsoli, wygląda bardzo dobrze. Trzymamy kciuki i czekamy na premierę! Więcej informacji w dedykowanym wątku na Atari Age.
the preview looks pretty cool! amazing for A2600, btw.
Hospes @2013-09-11 10:20:12
A2600 jest dla gieriatryków :P - jestem albo za młody albo za stary. Dla mnie jednak absolutne min. to Atari STe. Ten 16 colors-pixelart. No i przede wszystkim Cudowna Yamaha z kanałami digi z STe.
Adam @2013-09-11 10:55:19
"16 colors-pixelart" znajdziesz też w "Assembloids XE" (link w tekście powyżej) :)
.... rules :) 4ever :D A, i Amiga skończyła się na kill'em, tfu ... na 1200 :)
Tak naprawdę wszyskie platformy retro rulez, choć akurat do konsol nie mam specjalnych sentymentów. Niemniej podziwiam autorów, że gra na A2600 wygląda na komputerową :)
_muffy @2013-09-11 19:36:59
@Adam z tego co wiem, 16 kolorów to A8 z GTIA potrafi bez żadnych "dopałek" itp :) @the fender Czym się różni technicznie gra komputerowa od niekomputerowej (w w/w kontekście - gra na konsolę) ?
Adam @2013-09-11 20:53:28
@muffy: Jak najbardziej tak :) Chodziło mi o to, że nie trzeba mieć 16-bitowego Atari, żeby zobaczyć pixel art w co najmniej 16 kolorach. Np. na ekranie tytułowym "Assembloids XE" mamy 68 kolorów.
the fender @2013-09-11 21:20:58
@_muffy: technicznie niczym - natomiast oczy i uszy mówią zupełnie co innego. Chodzi oczywiście o A2600 :] Są oczywiście również i starsze gry telewizyjne.