atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Zbigniew Kasprzycki - współtwórca Polskiego Logo z 2024-03-15 22:25 (4)
"Zoltar Cosmic Pirates" w sieci z 2024-03-15 12:21 (6)
KWAS #32 z 2024-02-16 00:08 (39)
Która kolorystyka okładki lepsza? z 2024-02-11 18:30 (36)
Demo gry "Tony: Montezuma's Gold z 2024-02-05 21:09 (53)
Wywiad z Mariuszem Jaroszem z 2024-01-31 11:43 (12)
Nachodzi "Cosmic Hero 2" z 2024-01-28 06:27 (21)
Miniaturowe Atari (FPGA) z 2024-01-26 11:46 (14)
Światowa premiera "Cyborg Warriors"! z 2024-01-17 18:38 (40)
Grel #2 już dostępny! z 2024-01-11 19:21 (29)
Śmierć śmieciom! z 2024-01-06 21:23 (30)
Nowy program kopiujący "Microcop 61KB" z 2024-01-02 17:29 (25)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim z 2023-12-30 19:11 (12)
I po świętach! Kręcimy kołem z 2023-12-28 00:59 (13)
Wesołych Świąt 2023! z 2023-12-23 12:36 (18)
Silly Venture 2023 WE za nami z 2023-12-13 09:16 (17)
Pisma "Atari Fan 8" oraz "Grel 2" z 2023-12-07 17:32 (12)
From PLATO to Fujinet z 2023-11-25 23:16 (12)
Nowy ASAP i RECOIL z 2023-11-23 12:05 (8)
Zapowiedź gry "Goldaktari" z 2023-11-08 02:14 (10)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (2)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-03-16
Liczba katalogów: 8377, liczba plików: 36679
Zmian katalogów: 0, zmian plików: 0

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2817 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Gra "LiteRally"
W grze, toczącej się w latach osiemdziesiątych, wcielasz się w rolę motocyklisty Marka, posiadacza motocykla WSK 125, polskiej produkcji, którym przemierzasz kontynenty, w różnych krajach i odmiennych warunkach pogodowych ścigasz się, na zwykłych drogach, z innymi miłośnikami jednośladów. Masz możliwość przejechania aż szesnastu zróżnicowanych tras i konkurowania z przeciwnikami z poszczególnych krajów. Konieczne jest także unikanie przeszkód na drodze, które mogą spowodować wypadek. Na każdym etapie musisz być najszybszy, by zwyciężyć i tym samym odblokować nową trasę.



Możesz też, w zamieszczonym w grze edytorze, stworzyć własne, unikalne trasy i ścigać się na nich. Jednak dopiero wtedy, gdy opanujesz do perfekcji grę i wygrasz wszystkie wyścigi. Program należy do rzadkiego gatunku gier zręcznościowych, wyścigowych, w której naszym pojazdem jest motocykl. Autorzy gry: pomysł, program, grafika, ilustracja na okładce - Kamil Trzaska (Gorgh), dodatkowa grafika - Piotr Radecki (Piesiu), muzyka - Makary Brauner (Makary), Michał Brzezicki (Caruso). Gra dostępna tylko na cartidge'u, uruchamia się na standardowym Atari XL/XE z 64KB pamięci RAM.



Miałem przyjemność dołożyć do tego projektu małą cegiełkę, nie tylko jako autor instrukcji, ale również tester na wielu etapach tworzenia, i dlatego nieobiektywnie powiem, że grało mi się się przyjemnie w tę nową produkcję Gorgha. Ponadto zaproponowałem, a chłopaki się zgodzili, aby gra była symbolicznym hołdem dla wyczynu Marka Michela (1950-2014), polskiego motocyklisty, który w 1974 roku, jeszcze jako student Akademii Rolniczej w Krakowie, w 115 dni okrążył kulę ziemską właśnie motocyklem WSK 125. O tej historii możecie poczytać w instrukcji.



Dobra wiadomość jest taka, że grę można już zamawiać, oczywiście, u Duddiego w Retronics (orders@retronics.eu). Wszelkich szczegółów, na przykład o cenie gry czy terminie odbioru, trzeba się dopytywać u niego. A tu moja propozycja trailera:



2020-10-24 00:08 by Kaz
komentarzy: 106
JOY-Bartodziej @2020-10-24 01:34:22
Za trailer spodziewaj się Oskara -rewelka!
JOY-Bartodziej @2020-10-24 01:38:30
Cholera jednak nie będzie oskara, bo mimo że bohater ma motor i kurtkę w kolorze peda... milkowym to jednak za mało mniejszości, inwalidów i z kobiet parytetu nie ulepią, więc sorry oskara nie będzie, ale uwielbienie tłumu gwarantowane.
s. @2020-10-24 05:51:21
Eh. Fajne ale Oskar się nie należy. Warszawska Fabryka Motocykli produkowała WFM-ki a nie WSKi. WSK produkowała Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego w Świdniku. Ma filmie nie ma żadnej z nich, bo jest to SHL M-04 skrót od Suchedniowskich Hangarów Lotniczych a produkowano ją w Kielcach w wersji widzianej na wideo z silnikiem na licencji DKW RT-125 (wcześniej z silnikiem Vickers)
Anon @2020-10-24 08:08:56
Climat?
Kaz @2020-10-24 10:17:01
Ha ha, dzięki Bartodziej, ale to amatorska produkcja, no i trailer, więc Oskar się nie należy tak czy siak :P

Sonar - oczywiście, że na _pierwszym_ filmiku nie ma WSK, bo to Polska Kronika Filmowa z 1948 roku :). Nie wiem gdzie Ty tam wyczytałeś, że na filmie jest WSK, bo jest tylko informacja, że historia tego modelu zaczyna się w 1953 roku. A że zaczęła się właśnie w Warszawskiej Fabryce Motocykli, to jest filmik z tej fabryki, ze zbliżonego okresu, ale z innym motocyklem. Z produkcji WFM nie znalazłem. Pozostałe dwa filmiki już pokazują WSK, żeby uszczęśliwić odbiorcę :D.

Ale sugestia, że WFM z Warszawy i WSK ze Świdnika nie mają ze sobą nic wspólnego nie jest prawdą. Po pierwsze, produkcja została przeniesiona z Warszawy do Świdnika dopiero w 1954 roku. I na podstawie dokumentacji WFM wyprodukowano w Świdniku kilkadziesiąt sztuk motocykli M06, korzystano z tego także przy projektowaniu kolejnych modeli. No, ale to szczegóły. Kilka z nich podałem w instrukcji do gry. Trailer to nie film dokumentalny, tu na to nie było miejsca.

I od razu informacja dodatkowa, gdybyś chciał prostować - na okładce pudełka też nie ma WSK :). Ale to nie jest gra o WSK, za to chodziło, żeby pokazać zagraniczniakom, że w Polsce produkowało się sporo fajnych motocykli i mamy w tym długą tradycję. A także, że był facet, który na takim motocyklu zrobił coś niesamowitego. Takie promo naszej historii zagranico :D
s. @2020-10-24 10:55:51
kolejna układanka. widzę, że googla odrobiłeś po fakcie. się znalazł znawca co silnika nie dotknął. googluś, te motocykle to ja składam z zamkniętymi oczami, bo restaurowałem klasyki z lat 1908 - 1964 i wiem co jest na okładce lepiej od Ciebie. nawet ma to coś związek z tymi motocyklami ale se pogoogluj googluś. ja kończę temat, bo nie gadam z googlusiami (lamusy) o motocylach. staż dziecko drogie.
Peweks @2020-10-24 11:00:13
Obejrzałem zwiastun
...ale hit. Nie spodziewałem się.

Co do produkcji motocykli w Polsce:
to my w ogóle mieliśmy jakiś przemysł motoryzacyjny???
..i co się z nim stało???
:-)
Kaz @2020-10-24 11:34:31
RTG - tak, mieliśmy przemysł motocyklowy. Wyprodukowano kilka milionów motorów różnych marek i typów. O tym też wspomniałem w instrukcji do gry, oczywiście w wersji skrótowej - że przemysł się zawinął w 1985 roku. Ostatni motocykl zszedł z taśm właśnie w Świdniku. Poleciłbym pogoglować o tym w sieci, bo to ciekawa historia, ale nie wiem czy Sonar pozwoli goglować nam, lamusom i dzieciakom? :D

Sonar - to, że jesteś pasjonatem motocykli, to wiele osób wie. Chciałeś się tym pochwalić - super, pochwalamy! :D. Ale posadziłeś babola w wypowiedzi, i rozumiem, że gdy zwraca na to uwagę taki amator jak ja - to złości :D

No i racja, dopiero na Twój komentarz zacząłem rozpaczliwie googlować o WSK ;D. Nie wiem tylko, jak wytłumaczyć istnienie tych informacji w instrukcji, napisanej dwa miesiące temu, wydrukowanej miesiąc temu, ale coś tam pewnie wymyślisz za mnie :D.
Jacques @2020-10-24 11:35:54
Zwiastun super, gierka też widać miodna, dzięki dla wszystkich zaangażowanych :-)

Jedyną moją wątpliwość budzi zachowanie motocyklisty przy skręcie - co się tam właściwie odbywa? ;-)
gorgh @2020-10-24 11:45:19
Jacques: gra ma dwa tryby skrętów- zwykły (którego nie widać na filmiku), który wykonuje się skrętem w prawo-lewo oraz uderzenie, które wykonuje się góra i lewo-prawo. Uderzenie pozwala wyeliminować przeciwnika. Jako, że przyspieszanie może odbywać się zarówno przez fire jak i kierunek góra to stąd te zamieszanie. Za namową Kaza dodałem przyspieszanie z fire, bo trzymanie ciągle kierunku góra może być niewygodne na dżojstiku.
Kaz @2020-10-24 11:46:52
Jacques - jakie konkretnie zachowanie masz na myśli? Jeżeli machanie ręką prawą lub lewą - to taki żarcik z mojej strony - kierowca tańczy na motorze do muzyki :D.
Peweks @2020-10-24 11:56:25
@Kaz
...a coś wiadomo o przyczynach zakończenia produkcji motocykli w Polsce w 1985?
..import z Chin??? :-)
Jacques @2020-10-24 12:33:33
@gorgh
Acha, dzięki za wyjaśnienie.
Czyli da się jechać i skręcać bez ciągłych uderzeń, jak na filmiku?
Kaz @2020-10-24 12:35:29
RTG - uuuuu panie, chcesz mnie wciągnąć w dyskusję polityczne? :D
Peweks @2020-10-24 12:47:43
@Kaz
nie, nigdy w życiu.
Po prostu, opis historii polskiego przemysłu motoryzacyjnego wydaje się bardzo ciekawy ale chyba jeszcze bardziej ciekawy byłby opis jego upadku (likwidacji).
gorgh @2020-10-24 13:32:41
Jacques :jasne
Kaz @2020-10-24 13:57:36
Jeszcze na YT padło pytanie o te dwa utwory na Atari na końcu filmiku. Tak, to muzyka z gry. Tylko krótki fragmencik, bo moim zdaniem trailer ma tylko zachęcić, a nie ujawniać wszystko :)
VascoTrs @2020-10-24 15:14:23
Wiadomo, gdzie produkowano pierwszy polski motocykl.
Mq @2020-10-24 18:18:49
Vasco, znam, nieraz przejeżdżałem tamtędy i Lech zawsze budzi uśmiech od ucha do ucha:-)
Pabloz1974 @2020-10-24 19:27:52
Teraz po latach rozumiem dlaczego Sonar sie wycofał
jakto @2020-10-24 20:08:45
Z czego wycofał? przecież śledzi, komentuje i polemizuje, i dobrze.
CharlieChaplin @2020-10-24 20:42:42
Yep, already ordered and paid for the carts Adam is me, Lite Rally, Laura, New Adv. of Laura and 07 come in. Now I am waiting for these A8 carts to arrive at my door.

Evil as I am, I also mentioned these new A8 carts at Abbuc forum. So I guess a few more Abbuc members will also order them. Hopefully the carts arrive before XMAS...
wojtas76 @2020-10-24 22:01:41
Piknie! To teraz wersja (albo dwie) Junak M07 r lub c :)
Philsan @2020-10-24 22:16:54
CharlieChaplin, I ordered the same games!
Dope @2020-10-25 01:43:36
Tak bardzo szanuję. Szkoda, że nie mam real maszyny by zakupić z Retronics.
Gracz @2020-10-25 02:26:16
Wyszła nowa gra.I momentalnie spieprzyliscie klimat wystawiając siurki chwaląc się który ma dłuższego. Jakież to typowe. Takie tradycyjnie "AOL-owe".
Atari enthusiast @2020-10-25 08:03:42
Why the price for Laura is more expensive for ordering abroad than in Poland? Same box, same game but charging more (and its not due to postage because you pay extra for postage)?
Kaz @2020-10-25 08:08:33
RTG - przyczyny pewnie podobne jak w przypadku państwowej branży komputerowej w latach 80-tych, która też zakończyła swój żywot. Z takich artykułów można między wierszami wyczytać, co było przyczyną upadku branży motocyklowej:
https://swiatmotocykli.pl/motocykle/cala.../
Duddie @2020-10-25 08:31:57
Price abroad is higher due to many reasons:
1. Currency conversion and exchange rate fluctuation
2. Paypal fees (Polish people pay via bank transfer)
3. Tax issues
Atari enhiiusiast @2020-10-25 13:09:23
1. Currency conversion /fluctuation - I mean totally disagree, having a game at a price - 150PLN, and selling it for 49USD, I do not believe that currency will fluctuate that much and conversion either - this ties in with PayPal

2. I use PayPal regularly, and you won't be losing money on it as you want the money being transferred to you with no extra cost (friend family option) but even if you take business option that just few % being take off.

3. Tax issues? I do not know whats the tax issues are there in Poland but surely you do not tax people from abroad differently, as you sell the items at the same tax rate and I have bought items from Poland before and prices were the same.

Thanks for clarifying, as I know price difference is not that huge however I am still of the opinion that price should be the same for everyone.

This is first time I am coming across this.

Again, thanks for clarifying this for me.

No need replying to this, much appreciated.

Stay safe guys.
xeen @2020-10-25 14:51:11
gierka jest w trybie graficznym? nawet spora ilośc obiektów - dość fajnie to działa. Gratulacje dla ekipy. Ta muzyczka na końcu też daje radę. To z gierki?
Duddie @2020-10-25 16:36:28
@Atari enhiiusiast, please contact me directly, I will clarify everything there.
Kaz @2020-10-25 18:02:19
Wszystkie komentarze nie związane z tematem wątku usunięte. O sprawach moderacji rozmawiamy w odpowiednich miejscach. Reklamacje, zastrzeżenia można też zgłaszać na mój adres.
Kaz @2020-10-25 18:08:57
Xeen - tak, te dwa fragmenciki muzyczne pochodzą z gry.
gorgh @2020-10-26 10:37:19
xeen: tak, to tryb graficzny, obiektów graficznych na ekranie jest zazwyczaj 11, animowane w 2 ramkach
gorgh @2020-10-26 10:38:59
aha, zapomniałem o przeciwnikach, którzy także są na grafice i ich jest na ekranie maksymalnie dwóch
jhusak @2020-10-26 13:57:28
Co do przemysłu "motocyklowego" mieliśmy takie cuda, jak Motorynka Romet. swiatmotocykli.pl/motocykle/motorynka-romet-50-m-1-pony-tak-zaczelo-sie-szalenstwo/
Szaleństwo dziś porównywalne z naszym :)
BK @2020-10-26 14:55:43
Warto dodać, że w aktualnym numerze magazynu Pixel jest recenzja :).
Kaz @2020-10-26 15:06:25
A słusznie, autorem recenzji jest Bartek Kluska.
Gzynio @2020-10-26 22:09:36
W grze wcielasz się z kierowcę WSK 125, a grafika na pudełku przedstawia MZ ETZ 125 lub 150 albo 251.
Jacques @2020-10-26 23:01:19
Może nasz bohater jadąc przez NRD zmienił motocykl na lepszy model? ;-)
Kaz @2020-10-27 02:16:28
Gzynio - tak, o tym pisałem kilkanaście postów wyżej :). Ale skąd pomysł, że na okładce jest główny bohater i jego motor? Gra się toczy w wielu krajach i z przeciwnikami o różnych imionach i na różnych motorach :D
Jacques @2020-10-27 08:47:13
No bez żartów, Kaz... ;-)
Skąd pomysł, że na okładce jest główny bohater?
No taka wydawałoby się oczywista oczywistość w przypadku większości okładek, więc także tutaj, a nie jakiś mijany w ciągu sekundy statysta ;-)
Galtron @2020-10-27 11:13:11
Po co się spierać, kto i gdzie i kiedy robił w Polsce motocykle oraz jakie. Na tej stronie jest cała historia polskich motocykli: https:// pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:Polskie_motocykle
Kaz @2020-10-27 15:09:08
Jacques - no to trzeba się pogodzić z tym, że nie jest to typowa okładka jak większość okładek. Dajmy szansę stażystom! ;)

"Andrzeju, nie denerwuj się, zaraz wyklepiemy" :D
Jacques @2020-10-27 16:01:58
Niedaleko pada stażysta od statysty ;-)
Kaz @2020-10-27 16:16:52
Prawda - statysta statystuje do okładki, stażysta ją maluje! :D
Jacques @2020-10-27 16:28:53
A starzysta wystąpi w drugiej części i będzie jeździł Starem ;-)
Kaz @2020-10-27 16:32:19
No i koniecznie będzie bardzo stary. A potem zrobimy z tego streaming :P
Yosh @2020-10-28 19:02:13
Przecież to jest atarowska okładka! One zawsze były umowne
http://www.warpedfactor.com/2014/09/thes...
:D

Gratuluje gierki!
IRATA4 @2020-10-29 06:52:21
He,he jak zwykle musiał ktoś wrzucić swoje trzy grosze i dorzucić historyjke którą pod grę podciągnąć można, natomiast do okładki z MZ 250 pasuje jak pięść do oka he,he, no ale niektórzy lubia tradycyjnie okladki wprowadzajace w błąd.
Kaz @2020-10-29 10:46:23
Yosh - świetne parodie, uśmiałem się przy niektórych :D

Irata - trudno, musisz z tym żyć :). Widzę, że kolega po okresie wyciszenia wraca do swojego stylu bycia :)
IRATA4 @2020-10-29 12:11:58
@KAZ ja do niczego nie wróciłem i nie wypaliłem się ,forum to trochę odskocznia gdyż mam obecnie psychicznie złe czasy i może to zauważyłeś jako "wypalenie".Co do okładki to kultywowana jest tradycja-co innego na okładce,o czym innym gra jak za starych czasów,kiedyś na bank bym po okładce kupił te grę(miałem MZ) a po opisie się wkurzył,gdyż za Wiejskim Sprzętem Kaskaderskim nie przepadałem;),zresztą tak czy siak bym kupił bo nowość na A8 i to całkiem fajna,wiem bo też jakieś grosze do tego dorzuciłem i ciesze się że nie mają plażowych piłek ani nocników zamiast głów :D.
IRATA4 @2020-10-29 12:13:00
... a tak w zasadzie to nic nie muszę...
Jacques @2020-10-29 15:15:46
Przeczytałem mini-recenzję w Pixelu i trzeba przyznać, że jest naprawdę mini ;-)
Kaz @2020-10-29 16:05:47
Irata - nie napisałem "wypalenie", tylko "wyciszenie". Komentowałeś rzadziej, za to merytoryczniej. Szkoda, że wracasz do starego stylu, ale na to obecnie zgody już nie będzie.

Wracając do gry. Co do pierwotnej koncepcji grafiki, którą wyśmiewałeś w komentarzach - ja żałuję, że nie została zrealizowana. Moim zdaniem pierwotny pomysł grafika, polegający na zrobieniu czegoś stylistycznie przerysowanego, w stylu komiksowym, wyróżniającego się z tłumu typowych gier, był świetny. Ale twórcy pod presją zaledwie kilku nieprzychylnych komentarzy się z tego wycofali. No cóż, wrażliwość artystów, rozumiem ich. Wielka szkoda, bo gra mogła być jeszcze ładniejsza. Na ich miejscu nie przejmowałbym się takimi opiniami jak Twoja, tylko realizował swoją wizję.

A tu informacja o dorzucanych do gry modelach motocykli dla kolekcjonerów:
http://atarionline.pl/forum/comments.php...

WSK nie ma, łomatko, cotobędzie? ;)
Kaz @2020-10-29 16:16:16
Jacques - i jakie wrażenia? Ja jeszcze nie czytałem.
Marek @2020-10-29 16:54:58
Zwykly ROM czy jakies cuda w karcie?
gorgh @2020-10-29 20:22:27
Marek: nie wiem czym różni się zwykły rom od niezwykłego, ale gra jest dedykowana dla karta właśnie i zajmuje około 200 kb
Jacques @2020-10-29 21:15:36
@Kaz
No niestety recenzja w Pixelu pozostawia spory niedosyt, taka wzmianka w zasadzie, garść faktów i tyle.
Anon @2020-10-30 08:09:29
też mi się podobał nierealistyczny kask, i też uważam, że czepianie się okładki to jakiś smutny żart
Jacques @2020-10-30 09:04:28
Chyba NA POWAŻNIE nikt się nie czepia okładki? Jest bardzo estetyczna i mi się podoba :-) A że to nie jest rzekomy motocykl z gry - trudno ;-)
vdl @2020-10-30 17:35:42
he, okladka jest koszmarna. motor to zdjecie pociagniete filtrtem z fotoszopa, ludek tez dziwny, strasznie duze ma stopy, a w tytule gry odleglosci miedzy literkami sa nierowne (swego czasu wspominal o tym Bocianu )
bocianu @2020-10-30 18:45:54
Tak, mówiłem jakiś czas temu, że ten kerning jest bardzo popsuty. Ale padło, że to tylko projekt a nie wersja ostateczna.
gorgh @2020-10-30 18:55:47
Motor był rysowany ręcznie :) obrazek nie jest rewelacyjny ale też najgorszy nie jest :) wpisuje się w tradycję okładek atarowskich:)
Kaz @2020-10-30 18:59:57
Bocianu - zobacz w trailerze, ten napis jest zrobiony inaczej.
vdl @2020-10-30 19:21:12
Kaz - co nie znaczy ze lepiej :)
Gorgh - a tak z ciekawosci w czym to bylo rysowane, corel?
stRing @2020-10-30 19:22:41
Na FB Retronics są wrzucone wydrukowane okładki m.in. Adam Is Me, LiteRally itd. Widać wyraźnie że te litery są bliżej siebie. Tu jest render.

Okładka w mojej ocenie to najlepsza okladka Gorgha (lepsza od Rescue), chociaż nie ukrywam ze na pewno możnaby ją dopracować.
A na motorach się nie znam więc obojętny mi model :)
IRATA4 @2020-10-30 23:04:16
Kaz,generalnie w kwestii gier mam wiecej do powiedzenia niz ty,dłużej w tym siedze, wiecej grałem i widziałem,gdyby lby były jak balony to gry bym nie kupił,ty zakupisz tak czy siak,poza tym źle to wyglądało i jak zauważyłeś nie zwróciłem tylko ja uwagi na ten szkopuł. Czyli co? Zanronisz mi pisac w moim stylu ha,ha ha,mam w dupie to forum.
Kaz @2020-10-30 23:38:07
Irata - co do pomysłu graficznego - jednak bardziej wierzę w pomysł znanego, scenowego grafika, który narysował dziesiątki przepięknych grafik na Atari niż w Twój przeciętny gust.

Co do forum - możesz pisać co chcesz, ale jeżeli znowu będziesz wulgarny, agresywny i nie zainteresowany tematem danego wątku - to nie ma już pobłażania. To ostatnie ostrzeżenie.
IRATA @2020-10-31 00:43:03
Kaz-to samo moge powiedziec o tobie,poza tym moje prace sa lepsze niz twoje rysunki,tyle ze nie uzywam g2f,a o gustach się nie dyskutuje,wiem co ladne, ale jak tobie podoba sie cos co obok super deformed nie leżało -mam tu na mysli te wielkie glowy,ktore zapwlewne pasowały by do wersji pod system 16 Bit,ale tu sie nie sprawdziło i najwidoczniej grafik sam zobaczył ze coś nie do konca pasuje,zmienił i chwała mu za to.

Nie zamierzam być wulgarny,mam lightowy styl,forum to dla mnie rozrywka,nie zyje tym.
Kaz @2020-10-31 02:39:16
Irata - nie przekonałeś mnie w żadnym względzie. Setki przechwałek, tysiące niedotrzymanych obietnic, więc dalej nie wierzę.
Duddie @2020-10-31 08:47:33
Cierpliwości, niebawem będą fotki finalnego produktu. Render jest stary.
gorgh @2020-10-31 13:30:51
vidol: rysowane w GIMP za pomocą tabletu Wacom, motor był inspirowany ilustracją, jak już zdaję się zauważył Jacques :)
IRATA4 @2020-10-31 21:00:40
Kaz
o jakich obietnicach ty mówisz ? coś tobie albo komuś obiecałem i nie dotrzymałem słowa ?-Bo na to wychodzi z twojej wypowiedzi.
jak tak to napisz.
vvv @2020-11-01 08:39:46
A to tak sobie śmiga na stockowym sprzęcie? Czy jakiś Rapidus odpalony? Jeśli na stockowym to gratulacje - robi wrażenie!
Kaz @2020-11-01 11:03:11
vvv - tak, na stockowym sprzęcie, żaden Rapidus nie jest potrzebny.

Irata - nie rób sobie jaj.
gorgh @2020-11-01 12:01:20
vvv: na stockowym, tylko jeden fragment jest trochę przyspieszony, prosiłem Kaza o pokazanie też wersji NTSC i on chyba po prostu przyspieszył normalną wersję. W PAL gra działa w 25 klatkach na sekundę, w NTSC w 20 klatkach
Kaz @2020-11-01 12:50:59
Nie, niczego nie przyspieszałem i nie pokazywałem wersji NTSC. Ale można zrobić taki filmik.
gorgh @2020-11-01 15:00:26
a to przepraszam, wydawało mi się :)
Kaz @2020-11-01 15:13:26
Ha ha, zaskoczyła Cię szybkość własnego programu? :D
vvv @2020-11-01 15:47:13
No to skoro taka szybkość na stockowej Atarce to naprawdę szapo ba :) Kiedyśtam dawno temu próbowałem robić własne sprite'y w trybie graficznym 4-ro kolorowym ale daleko im do tych pod względem szybkości. Chodzi mi o renderowanie drzewek na poboczu i przeszkadzajek na drodze. Dla mnie kosmos.
IRATA4 @2020-11-01 15:58:07
Kaz - jestem poważny,skoro zarzucasz mi niedotrzymywanie obietnic to chciałbym wiedzieć w jakiej konkretnie sprawie,dla mnie to poważny zarzut ...
nickname @2020-11-01 16:30:27
Irata4 możesz nie zaśmiecać wątku poświęconemu grze Literally? Z góry dziękuję.
Kaz @2020-11-01 16:49:48
Irata - przyłączam się do apelu wyżej, żeby nie zaśmiecać wątku o grze. Twoje komentarze powodują, że już kilkukrotnie musiałem tu kasować wulgarne wpisy w Twoją stronę. Nie mam na to czasu ani chęci, więc zaprzestań.

A wracając do gry - nagrywałem w Altirra ze zwykłą prędkością, 25 klatek na sekundę. Co ostatecznie z tym zrobił YT to nie wiem, ale nie widzę różnicy.
gorgh @2020-11-01 16:57:37
Vvv: dzięki za miłe słowa, optymalizacja to najfajniejsza część kodowania chyba, zastosowałem nietypowy sposób na rysowanie trasy, bo zależało mi na obiektach na trasie
Kaz: najwidoczniej :)
stary_atarowiec @2020-11-01 23:57:46
Panowie! Robota świetna, to jest niesamowite, że w czasach kiedy byle telefon ma ileś tam GB pamięci są ludzi, którym się chce poświęcić mnóstwo czasu i pracy, żeby powstała nowa gra na 8-bitowe Atari. Pełen szacun z mojej strony. To naprawdę kawał świetnej roboty! Do tego wydanie na cartridge, w pudełku... super!
Swoją drogą zawsze czułem, że Atari był najlepszym 8-bitowcem...
Jeszcze raz serdecznie pozdrawiam i tak trzymać!
Kaz @2020-11-02 00:02:55
stary_atarowiec - autorzy się ucieszą z takiej opinii.

Irata - ten stek wyzwisk nie będzie tolerowany, ostrzegałem.
Jacques @2020-11-02 10:32:06
A czy ktoś z testerów uchyli rąbka tajemnicy, jak wygląda frajda z jazdy w porównaniu np. z Road Race?
Duddie @2020-11-03 07:21:24
Irata, nie dotrzymujesz obietnic. Trzymałem dla Ciebie książki, za które miałeś zapłacić, ale najpierw dziewczyna w szpitalu, potem nie miałeś smartfona, potem coś jeszcze i tak w kółko. Kaz, niestety, ma rację.
Kaz @2020-11-03 10:51:07
Duddie - trzymajmy się tematu wątku czyli gry "LiteRally". Mnie akurat chodziło o słowo dane mnie, w rozmowie, że nie będzie więcej rozrabiał/przeklinał/agresywny na AOL.

Co do pytania Jacquesa - nie chciałbym się wypowiadać co do frajdy z jazdy w grze, ponieważ byłbym nieobiektywny. Testy zazwyczaj nie polegają na czerpaniu przyjemności z gry, tylko na żmudnym sprawdzaniu jakichś elementów gry i ich raportowaniu. Co powoduje, że potem kojarzy się to z mordęgą, a nie frajdą :). Dopóki masteryzowałem grę, to grało mi się fajnie. Testy już były dla mnie nudne i monotonne.

No i na razie nie chciałbym recenzować gry, niech to zrobią inni. Ale zaciekawiłeś mnie pytaniem, nawet specjalnie pograłem pół godziny w "Road Race", żeby przypomnieć sobie odczucia ze sterowania. No więc - trochę ciężko obie gry przyrównać, bo wyścigi w nich mają zupełnie inny charakter. Moim zdaniem powinno się mierzyć grę ze "Speed Ace" czy "Speed King", a więc gier motocyklowych, w których chodzi o ściganie się z przeciwnikami, a nie z czasem. Tutaj też musimy przed metą wszystkich przegonić. "LR" bije je na głowę wykonaniem (grafika, muzyka). Samą jazdę dałbym na skali znacznie wyżej od "SA", a niżej niż niż "SK" (ta była w starych czasach moją ulubioną).
Kaz @2020-11-03 13:11:18
Jacques - zainspirowałeś mnie, żeby sklecić takie krótkie porównanie gier motocyklowych na Atari. Z każdej gry tylko sekwencja startowa, parę ruchów w zakręcie, spotkanie przeciwników i kolizja z przeszkodą.
Nie chciałem w filmiku pokazać większego fragmentu "LR", bo tam się pojawiają np. kody, które otwierają kolejne poziomy. Naprawdę nie chodzi o ukrywanie czegokolwiek, ale szkoda spojlerować, niech gracz wszystko zobaczy i doświadczy sam.

Tu filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=J3Y4wEnN...
Jacques @2020-11-03 15:21:03
Kaz - dzięki za tak wyczerpującą odpowiedź (odpowiedzi) :-)
Faktycznie wydaje się, że w kategorii wyścigów na 2 kołach, Lite Rally jest bezkonkurencyjne.
Szkoda, że te dawne "motocyklówki" miały raczej kiepską dynamikę i płynność, jednak samochodowe Road Race czy Pole Position zrywają beret płynnością i dynamiką.
Co ciekawe motocyklowe "One Life" wydaje się mocno nawiązywać do Road Race - zarówno dźwięk silnika jak i zmiana biegów wydaje się wyraźnie inspirowana RR, za to widok pseudo zza kierownicy już nie ;-)
BaX @2020-11-03 19:11:20
Bedzie listing kodu do wklepania? ;)
Kaz @2020-11-03 20:18:29
BaX - listing to genialna rzecz! :D
Jacques @2020-11-03 20:44:41
Niech Jurek wystara się o koncesję FM i nadaje w eter software wydawany przez Retronics :D
Kaz @2020-11-03 21:08:39
Jacques - tak, One Life nawiązuje do RR w tym co napisałeś, a także tym efektem zaszumienia tła po zginięciu, które w RR było w intrze.
Duddie @2020-11-05 17:24:18
@Jacques, już to robimy...
Jacques @2020-11-06 17:13:40
:O
:-)
bocianu @2020-11-14 11:34:17
Widziałem już gotowe pudełko. Kerning tytułu dalej popsuty. Szkoda.
Kaz @2020-11-14 15:02:01
O widzisz. Ale popsute w tym sensie, że takie jak w renderze pudełka, który widać powyżej? czy takie jak w trailerze?
bocianu @2020-11-14 17:56:47
Nie porównywałem, ale jest nadal brzydko :)
pigula @2020-11-21 16:53:31
W samym ładnym eleganckim wydaniu tej gry brakuje mi tylko jednego: opisu na opakowaniu w języku ojczystym oraz
polskiej instrukcji do samej gry. Niby made in Poland a wszystko po angielsku.... szkoda...
Kaz @2020-11-22 09:26:19
Piguła - pewnie chodzi o koszty wydania dwóch osobnych pudełek/instrukcji. W każdym razie ja napisałem instrukcję po polsku, więc taka istnieje :)
pigula @2020-11-22 09:57:12
Kaz - Adam is Me, w środku zawiera ładne dwie karty 1 PL, 1 ENG, oraz instrukcję dwujęzyczną - natomiast pudełko.... musiało by być przygotowane albo z marszu dwujęzycznie... lub tak jak mówisz dwie obwoluty.. napisałem o tym tylko dlatego, że tytuł polski mega grywalny made in poland na pudełko.... tylko języka polskiego brakuje :)
Kaz @2020-11-23 11:27:21
No to trzeba naciskać Duddiego, żeby nie dyskryminował języka polskiego :D. Tak jak pisałem - instrukcja po polsku jest, więc to nie powinien być wielki problem.
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
TSFX Turbo Blizzard (2)
ostatni: 19-03-2024 08:00, lexx
Nowe okładki gier - FROGGER (251)
ostatni: 19-03-2024 07:55, lexx
GTIA2DVI (68)
ostatni: 19-03-2024 00:45, st_man
PTODT Stereo II (91)
ostatni: 18-03-2024 22:19, mcgregor
Rzeczy które chciałbyś w MADSie a... (122)
ostatni: 18-03-2024 22:01, jhusak
Muzycy scenowi... (60)
ostatni: 18-03-2024 20:41, jhusak
padnięta maszyna - temat do zamkn... (3)
ostatni: 18-03-2024 20:40, Ataripuzzle
Scorch - pełna gra (398)
ostatni: 18-03-2024 17:49, Mq
Poszukiwana solucja do Artefakt P... (5)
ostatni: 18-03-2024 14:20, Vidol
Program do losowania totolotka (13)
ostatni: 18-03-2024 04:27, pirx
Pismo "Grel" (34)
ostatni: 17-03-2024 21:29, Kaz
AVG Cart (121)
ostatni: 17-03-2024 19:43, sun
RMT hacking (166)
ostatni: 17-03-2024 17:21, emkay
Moje materiały wideo z grami na A... (191)
ostatni: 17-03-2024 14:02, nowy80
Pomoc - dom dziecka (1)
ostatni: 17-03-2024 13:37, maly_swd

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2769
Ostatnio zarejestrowany: Atari1040
Postów ostatniej doby: 30

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (23)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (33)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»