atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Rusza pre-order gry Adam Is Me na kartridżu z 2020-08-09 19:08 (7)
Atarowskie akcenty na imprezie Decrunch 2020 z 2020-08-06 21:00 (9)
Premiera "Gry w linie" z 2020-07-24 09:20 (19)
Dzisiaj kolejny KWAS z 2020-07-22 16:13 (3)
Konserwacja stacji dysków 1050 z 2020-07-20 13:34 (18)
Lost Party 2020 - prace i wyniki z 2020-07-12 10:29 (35)
Konserwacja magnetofonu z 2020-07-10 23:13 (12)
Warsztaty z projektowania elektroniki z 2020-07-09 08:50 (7)
Wspomnienie o katowickiej giełdzie i nie tylko z 2020-07-08 11:51 (21)
Sommarhack 2020 - wyniki z 2020-07-05 18:04 (17)
Magazyn dyskowy "Flop" #65 z 2020-07-03 10:55 (14)
SV 2019 - relacja subiektywna z 2020-06-22 21:14 (16)
Lech Bąk i "Świat Młodych" z 2020-06-11 10:12 (26)
Dzisiaj KWAS i inne z 2020-06-10 12:53 (3)
KWAS i kolejne spotkania z 2020-06-02 17:47 (20)
Za chwilę "Bard's Tale"! z 2020-05-31 14:37 (6)
Ostatni "KWAS" pandemiczny z 2020-05-27 19:28 (37)
Niedziela growa z 2020-05-23 13:40 (10)
Nieprzeciętny "przeciętny" cartridge z 2020-05-21 07:21 (43)
Dzisiaj KWAS #21H z 2020-05-20 10:28 (5)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Submarine Commander opisał Kaz (8)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (18)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (123)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Nowe zestawy Boulder Dash Mugen
Edgardo "Doctor Mugen" Aranda udostępnił kolejne zestawy plansz bardzo popularnej gry Boulder Dash:

  • Boulder Dash Mugen 9
  • Boulder Dash Mugen 10
  • Boulder Dash Mugen 11
  • Boulder Dash Mugen Extras




    Tak się nieszczęśliwie złożyło, że zestaw nr 9 opublikowano we wrześniu, a nie uwzględniliśmy go w KazKompo. Proponujemy zatem, aby nietypowym awansem wziął on udział w konkursie na najlepszą grę w roku 2013. Pliki z zestawami do ściągnięcia stąd. Miłego zbierania diamentów.

    2013-04-12 12:02 by Xeen
    komentarzy: 29
  • s2325 @2013-04-12 12:25:15
    Lubię jedno ekranowe plansze jak tu pokazana - nie ma sytuacji, że ze skraju ekranu wyjdzie na nas "diabeł" (kwadrat) lub motyl. Mniej różowo gdy jest na takiej planszy rozrastająca się "lawa".
    stRing @2013-04-12 14:06:22
    My (ja i ojciec) na kwadraty zawsze mówiliśmy "smok".
    s2325 @2013-04-12 14:09:00
    Z tym, że ta jedno ekranówka chyba ma "magiczne murki" które zamieniają kamienie w diamenty bo jak inaczej otworzyć wyjście? Chyba, że ktoś zrobił screenshota akurat w momencie mignięcia wyjścia.
    TEKLAonacyberpunk @2013-04-12 15:08:16
    CharlieChaplin @2013-04-12 17:10:24
    Oh no,
    not again ! There are already 2345 Boulder Dash versions on my PC harddisk, as well as 1234 Robbo versions and 3456 Tetris versions. Not to forget the many many Pong, Breakout and Pacman versions. Some games on the A8 already have enough (con)versions, clones or level-sets, no need to create new ones - Boulder Dash is one of these games.
    xeen @2013-04-12 17:18:12
    w sumie to Ilmenit mógłby napisać soft, który losowo buduje (przy wsparciu wszelakich heurystyk czy innych algorytmów genetycznych) zestawy plansz możliwych do przejścia dla BD, Robbo itp.
    Na wejściu podaje się ilośc kamieni, diamentów, motyli itd.... ;)
    Ilmenit @2013-04-12 19:06:00
    A jest gdzieś opis formatu, w jakim BD trzyma plansze? :-)
    nodik @2013-04-12 21:30:02
    a moze by tak nowa montezuma ? bo BD i robbo to faktycznie styknie :)
    Caruso @2013-04-13 00:34:37
    @nodik: Otóż to! Montezuma! :-)
    IRATA4 @2013-04-13 11:00:15
    o ,nowa Montezuma albo i stara ze zmienionym układem komnat i zakończeniem .
    Ja tam żadnego Boulder/a nie ukończyłem to jakaś magia albo za głupi jestem na tę grę,niektóre plansze są nie do przejścia ... jak dla mnie .
    A tak poważnie to przydała by się instrukcja ,co i jak i dlaczego czasami cegiełki zmieniają kamienie w diamenty ...innym razem można wieki czekać i nic od czego to zależy (od zebranych diamentów?) ,motylki zmieniają się w diamenty to wiadomo,a jak są etapy z samą lawą i zwykłe stworki .....nie każdy lubi i ma czas na rozkminke giery....
    .... ciężka gra,ale dość grywalna i niezła muzyczka na title screen
    m @2013-04-13 19:31:04
    @irata4

    a wiec po kolei
    - są na niektórych planszach specjalne murki, niczym się nie różnią od zwykłych jeśli chodzi o wygląd, różnica widoczna jest dopiero wtedy, gdy na taki murek spada kamień, wtedy taki murek się na krótki czas uaktywnia, jeśli pod murkiem jest wolna przestrzeń, to kamień który spadnie na murek wypadnie pod spodem jako diament, diament który spadnie na taki murek pod spodem wypadnie jako kamień
    - potworki które zabijają i są ożywione zasadniczo są 2 rodzaje: takie w formie kwadratów, te tylko wybuchają jak na nie spuścisz kamień, i motele, te jeśłi zginą zostawią po sobie 9 diamentów
    - lawa - takie zielone cholerstwo co się rozmnaża, po pewnym czasie zamienia się w kamienie, chyba że wcześniej otoczysz je kamieniami i nie ma gdzie się rozmnażać, wtedy zamieni się w diamenty, jeśli potworki dotkną lawy efekt jest taki jak byś spuścił na nie diament, kwadratowy ginie, motyl ginie i zostawia 9 diamentów
    Reszta jest bardzo intuicyjna. Gra jest mega prosta, pierwszą część da się przejść bez problemu na 1 życiu na pierwszym (A) poziomie trudności.
    cpt. Misumaru Tenchi @2013-04-13 20:38:20
    Za pozwoleniem: wzmiankowane literki nie oznaczają poziomu trudności, lecz etap, od którego zaczniemy naszą zabawę. A tak ogólnie, mi też Boulder Dash wydaje się za trudny. Bardzo łatwo popełnić w nim jakiś błąd zmuszający do przechodzenia całego poziomu od nowa. Sposób rozwiązania danego levelu niekiedy jest tylko jeden i musi zostać przeprowadzony perfekcyjnie od początku do końca - wystarczy przykładowo załatwić potworka nie w tym miejscu gdzie trzeba i już coś sobie w ten sposób uniemożliwimy. Szanuję tę grę, bo to obecnie klasyka pełną gębą, mam nie mniejsze pokłady szacunu dla ludzi potrafiących ją ukończyć, ale nie zmienia to faktu, że po tym wszystkim co widziałem, dziś wydaje mi się ona bardzo mocno user unfriendly i jest dla mnie niegrywalna od czwartego (literka D) układu.
    jury @2013-04-13 21:52:19
    Aż mnie wzięło na jakiegoś ciekaweg klona BD na ST. Herman jest całkiem przyzwoity, czy ktoś coś jeszcze by polecił? :)
    tdc @2013-04-14 03:14:11
    Jeszcze są murki, które się rozmnażają na boki oraz chyba jest jeszcze jakiś inny murek specjalny, ale nie mogę sobie przypomnieć w tej chwili...
    m @2013-04-14 04:13:14
    @cpt. Misumaru Tenchi - masz racje, pomyliło mi się, a zatem na pierwszym poziomie trudności wszystkie etapu od A do K(?) można przejść na 1 życiu.
    cpt. Misumaru Tenchi @2013-04-14 04:28:36
    Jeśli masz na myśli po prostu możliwość skończenia gry, to do Q - tyle jest wszystkich poziomów. :)
    m @2013-04-14 15:46:49
    @cpt. Misumaru Tenchi - tak jest, nie pamiętałem dokładnie jaka tma jest litera. Potem zaczyna się kolejka od nowa, na 2 poziomie trudności z innym rozstawieniem kamieni, diamnetów. Tam mi się już nie chciało kolejny raz iść, więc nie stawiam tezy że da się na jednym życiu, ale ta gra to kwestia wyuczenia co i jak, więc pewnie przy odpowiednim samozaparciu da się tego tez wyuczyć. Przy czym dotyczy to pierwszej część BD, we kolejnych bywają chwilami dość dziwne plansze. Polecam też BD w wersji na NESa.
    IRATA4 @2013-04-14 15:52:00
    m
    dziękuje bardzo za pomoc ,no właśnie tego nie wiedziałem,nie wiedziałem że można lawę kamieniami otoczyć,idę grać .

    ps.wydawało mi się iż lawa kamyki pożera
    IRATA4 @2013-04-14 15:54:42
    cpt. Misumaru Tenchi
    .... no bo jak się chcę wszystkie tytułu ukończyć to tak jest .....
    ja gram w wybrane.
    Kapitanie napisz do mnie na email ponieważ mam problem z emulatorem MSX pod X-a
    wieczor @2013-04-14 16:34:11
    @IRATA4: Lawa przeżera glebę, a jak otoczysz kamykami obszar w którym się rozrasta to po wypełnieniu ostatniej wolnej przestrzeni w tymże zamienia się z reguły w diamenty.
    IRATA4 @2013-04-14 19:57:35
    wszystko ok ,jednakże czasami plansza zaczyna świecić(po iluś zebranych diamentach) a murki wtedy zamieniają kamienie w diamenty ,aczkolwiek czasu za mało.
    m @2013-04-14 20:31:22
    taki "prześwit" to oznaka że drzwi już się otwarły, zebrałeś już wystarczająca ilość diamentów do zaliczenia planszy. Inny efekt to takie paski kilka sekund w tle - to oznacza bonus live. Murki zmieniające kamienie w diamanty nie są związane z czasem. Murki za to działają krótki czas, dlatego zanim taki aktywujesz, przygotuj kamienie.
    cpt. Misumaru Tenchi @2013-04-14 20:53:55
    Ech... Krótki błysk planszy to rzeczywiście sygnał, że wyjście mamy już otwarte. Ale latające paski widoczne we wszystkich czarnych (nie zajętych przez inne obiekty) miejscach planszy na pewno nie oznaczają dodatkowego życia (to jest akurat sygnalizowane odpowiednim efektem dźwiękowym) - potrafią się pojawić już w pierwszym etapie po zebraniu kilku diamentów. Nie pamiętam, czy one w ogóle cokolwiek oznaczają - najprawdopodobniej to po prostu jakiś błąd w kodzie. Zaś murki uruchamiamy sami pierwszym zrzuconym na nie kamieniem.

    Coś mi się widzi, że chyba będzie trzeba przygotować manual z prawdziwego zdarzenia, bo niektórzy do dziś zdają się nie do końca znać wszystkie zasady obowiązujące w grze.
    m @2013-04-14 21:17:54
    oj jestem na 99% przekonany że paski to bonus live
    cpt. Misumaru Tenchi @2013-04-14 22:45:57
    Sprawdziłem instrukcję. Rzeczywiście, mój błąd - to jest życie (pierwsze po 500 punktach). To mi się podoba: bronić swojej racji, jeśli się jest pewnym. Zmusiłeś mnie tym do zweryfikowania mglistych wspomnień, za co jestem bardzo wdzięczny - jak widać, powtórka z manuala mi także dobrze zrobi. :)
    s2325 @2013-04-14 22:50:07
    Boulder Dash + powiew świeżości = Banana dla NES http://www.youtube.com/watch?v=MGwpuXLwR...
    IRATA4 @2013-04-15 09:58:58
    bodajże w 3 etapie dość często pojawiają się owe paski i wtedy zmieniają kamienie w diamenty ,najlepiej było by na party przysiąść i wspólnie zmontować tutorial/a.
    m
    właśnie jak to aktywować ,czasami jak są owe paski to murki też zmieniają kamienie w diamenty.
    Dzięki za pomoc
    m @2013-04-15 22:23:50
    @IRATA4 - chyba masz jakiegoś dziwnego BG ;) w 3 etapie jest faktycznie duże "drogich diamentów" więc dość łatwo nazbierać te 500 puntków. Murek aktywujemy spuszczając na niego kamień/diament, jeśli się nie aktywuje tzn, że to tylko zwykły murek, który nie ma ukrytych właściwości. Te specjalne murki tą dość rzadkie, tak z pamięci to w 1 BD występuj tylko na 1 poziomie, choć oczywiście mogę się mylić i jest gdzieś jeszcze.
    IRATA4 @2013-04-16 20:27:34
    ...dziwny jest ten świat ...
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    Robimy grę z Astroforem - nowy cy... (17)
    ostatni: 10-08-2020 01:36, MADRAFi
    #FujiNet - karta sieciowa SIO dla... (215)
    ostatni: 10-08-2020 01:20, Thomas Cherryhomes
    GTIA Music - zbiorczo (31)
    ostatni: 09-08-2020 22:57, xxl
    [K][Z] Atari XE z ECI (1)
    ostatni: 09-08-2020 22:08, VLX
    Motocross (LiteRally) (629)
    ostatni: 09-08-2020 21:24, gorgh
    Ciekawostki (4711)
    ostatni: 09-08-2020 16:15, rosomak
    Gra "Return of Fury" na Atari (2)
    ostatni: 09-08-2020 13:08, Wolfen
    LiteDOS (140)
    ostatni: 09-08-2020 10:45, jhusak
    Zmiany / usprawnienia na AOL (213)
    ostatni: 09-08-2020 05:33, Kaz
    Sparta Dos X dla początkujących (19)
    ostatni: 09-08-2020 05:20, Kaz
    Przegląd prasy komputerowej (2)
    ostatni: 09-08-2020 05:03, Kaz
    Warsztaty Action! - robimy action... (541)
    ostatni: 09-08-2020 04:57, Kaz
    Niemiecka gra tekstowa "Mystix 2" (7)
    ostatni: 08-08-2020 22:26, George
    Misja - okładki do gry (43)
    ostatni: 08-08-2020 14:52, ccwrc
    My POKEY note table (35)
    ostatni: 08-08-2020 05:37, Synthpopalooza

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 2181
    Ostatnio zarejestrowany: amis
    Postów ostatniej doby: 21

    Spotkania i zloty / Meetings & Parties

    Najbliższe imprezy
    nasze spotkania online tutaj, zapraszamy do naszego kanału zoom:

    KWAS

    Kalendarz AOL


    Społeczność/Community


    Rozmawiali
    Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
    Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
    F#READY i Dracon (22)
    Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
    KATOD i TDC (13)
    Mariusz Wojcieszek i "Adam" (16)
    Romuald Bacza i Ramos (16)
    Śledzenie Amentesa i Larek (9)
    Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
    TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
    Rob Jaeger i Emu (53)
    Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
    Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
    Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
    Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
    Marek Bojarski i Kaz (0)
    Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
    Wolfgang Burger i Grey (0)
    Mariusz "Ramos" Rozwadowski i Xeen (0)
    Wywiad z Wojciechem Zientarą i Xeen (0)
    «« nowszestarsze »»

    Stragan
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (6)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (19)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (51)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (23)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (33)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (9)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (8)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»