Zapomniane hasło?   Poproś o członkostwo
|
||
0-9 | A | B | C | D |
E | F | G | H | I |
J | K | L | M | N |
O | P | Q | R | S |
T | U | V | W | X |
Y | Z | inne |
Kaz Kompo 2014 |
Tradycyjnie zapraszamy Wszystkich atarowców do udziału w głosowaniu na gry, które pojawiły się w zeszłym roku kalendarzowym; w tym przypadku w roku 2014. Prawdą jest, że w takim terminie nie odpalaliśmy konkursu jeszcze nigdy. Ale jak to się mówi: lepiej późno niż później! To już dziewiąta edycja; od 2006 roku notujemy pojawienie się każdej gry na Atari, opisujemy je lub chociaż informujemy o publikacji, prezentujemy zrzuty z ekranu, czasem filmiki oraz udostępniamy pliki, by potem wybrać te najlepsze tytuły. Zwycięzcy głosowania (trzy pierwsze miejsca) mają prawo do posługiwania się znaczkiem konkursowym, zaprojektowanym przez 5ebę. Chwalili się nim zwycięzcy z ubiegłych lat, między innymi autorzy "Yoomp-a" na stronie domowej gry, jak i wydawnictwo GR8 Software na swojej stronie firmowej. A jest czym, bo na najlepszą grę za dany rok głosują ludzie z całego świata, reprezentujący naprawdę szerokie spektrum gustów. Po raz kolejny bardzo przepraszamy Was za tak duże opóźnienie - konkurs powinien odbyć się na początku roku. Nie będę się tłumaczył z powodów, bo były one różne. Ważne jest jednak to, że w końcu "odpalamy" głosowanie. Przypomnę, że od 2008 roku nie ma nagród pieniężnych. Z dwóch podstawowych powodów: co roku był problem z rozdysponowaniem tych kwot, bo prawie nikt się nie zgłaszał po nagrody. Po drugie nagrody pieniężne zaczęły przysłaniać w dyskusjach główną nagrodę konkursu - TYTUŁ NAJLEPSZEJ GRY NA ŚWIECIE za dany rok. Zaczęły się kombinacje, które nie służą czerpaniu przyjemności z hobby. A przecież zdobycie takiego tytułu jest dużo bardziej znaczące i ponadczasowe niż jakaś tam mamona. Oba te fakty spowodowały pozbycie się balastu pieniężnego. Cała uzbierana kwota konkursowa poszła na konto fundacji zbierającej na leczenie dzieci (jej założyciele to lekarze, poważni ludzie, sytuowani i nie pobierają z funduszu żadnych wynagrodzeń). W KazKompo kasy już nie ma i nie będzie. Będą za to symboliczne nagrody dla oddających głosy. Ta edycja nie zmienia jeszcze (poza małym wyjątkiem opisanym poniżej) regulaminu, mimo że toczyły się na ten temat merytoryczne dyskusje i pojawiały się ciekawe pomysły. Postanowiliśmy uruchomić konkurs w tradycyjnej, dobrze znanej formule. Na zmiany (sądzę, że raczej ewolucyjne) przyjdzie jeszcze czas. Regulamin konkursu
Pragnę podziękować wszystkim tym, którzy "kopali nas" aby konkurs się odbył i w miarę możliwości pomagali. W szczególności kieruję te słowa do Voya i Pawła "Paw" Gugały. Dodatkowo ogromne podziękowania dla Adama, który wykonał tytaniczną pracę przez kilka wieczorów z rzędu uzupełniając i aktualizując listę gier na stronie. Gry z 2014 roku Kolejność alfabetyczna - gier jest aż 109, wydzieliliśmy grupę 10-linijkowców i nowe zestawy plansz. • The Adventure / Das Abenteuer – Thorsten Brauer Dwudyskowa gra przygodowa w dwóch wersjach językowych: angielskiej i niemieckiej. • Bad Bat Bart – Marek „xeen” Cora Gra zręcznościowa • Biedny pies Antoni 2 - chory odbyt – mgr inż. Rafał (kod), sOnar (udźwiękowienie) Gra zręcznościowa • Birdfood – Sijmen „Mr. Atari” Schouten Gra zręcznościowa • Bulls and Cows – starwindz Gra logiczna "w numerki", podobna do Masterminda • Catch the Skull (Sikor 24h compo) – Michał „Miker” Szpilowski Gra na szybką reakcję • Caveblaster(+) – Holger „Rockford” Bommer, w wersji „plus” dodatkowo Sikor i Miker Gra zręcznościowa • Chutes – Robert Schlortt, Eric Henneke Gra zręcznościowa • Dimo's Quest (Dimo's Quest in ABBUC Land) – Thomas „8Bitjunkie” Schulz (kod, design), Tobias Prinz (grafika), Hilton Theissen (muzyka) Gra zręcznościowo-logiczna • Donald – autor nieznany Gra edukacyjno-zręcznościowa (prototyp z zasobów firmy Roklan) • Duchoskoczek (Sikor 24 h compo) – Tomasz „TDC” Cieślewicz Gra zręcznościowa • Dungeon Hunt – Jim „Jacobus” Wilkinson Dungeon crawler 3D (uwaga: publicznie jest dostępna tylko nieco okrojona wersja demo) • Dzień szurpatego (Global Game Jam 48 h compo) – Tomasz „TDC” Cieślewicz (kod i grafika), Bartek „V0yager” Dramczyk (muzyka) • Dziura-Defense – mgr inż. Rafał Gra zręcznościowa typu Arkanoid (UWAGA: gra z 2013 roku, przeoczyliśmy ją w poprzednim KazKompo) • Exoter – Rudolf Kudla, Mirek Fidler, Antonin Holik, mgr inż. Rafał Chabowski, Siegfried Lenz, Pavel Kleisl. Gra przygodowa w 4 wersjach językowych (czeski, angielski, polski, niemiecki) • Floppy Bird – Frederik Holst Gra zręcznościowa • The Great Return of the Penguins – Arkadiusz "Larek" Lubaszka (kod, grafika), sOnar (obrazek tytułowy), Michał „stRing” Radecki (muzyka), Tenchi (testowanie) Gra zręcznościowa • International Karate Enhanced Edition 2014 – Paweł „Pavros” Rosowski Gra karate • Invenies Verba – Bill Kendrick Układanie słów • Joe Painter – Holger „Rockford” Bommer (kod, grafika) Gra zręcznościowa • Lunar Blitz – Jason „T.M.R” Kelk, Adam „Sack” Hay Gra zręcznościowa • Lunar Jetman – Frantisek „Fandal” Houra, Irgendwer Gra zręcznościowa, konwersja z BBC Micro • Megaoids – Peter J. Meyer Gra zręcznościowa (strzelanka) • Mission Moscow – John „ACML” Pace Gra zręcznościowa • Ms. Pac-Man Enhanced – Paul "Mr. Fish" Fisher, Tep392 Poprawiona wersja klasycznej gry Aktualizacja: autor poprosił o nieumieszczanie gry w konkursie, jako że ta wersja jest jeszcze niedokończona i prace nad nią będą kontynuowane • Nemezyro – Martin "MatoSimi" Simeček (pomysł, kod, grafika), Marek „Poison” Pesout (muzyka) Gra logiczno-zręcznościowa • Night Escape – Jan Nemec Gra zręcznościowa • Pad – NRV, Michał „Miker” Szpilowski Gra zręcznościowa typu Arkanoid • Perplexity – Frantisek „Fandal” Houra, Irgendwer (oryginał: Ian Collinson) Gra labiryntowo-logiczna • Pierścień Androidów (Avangarda, warsztat 1,5 h) – Ginta, Case, Yanek Niezwykle krótka gra tekstowa • Pixeroids – Marek „xeen” Cora, Adam „Ooz” Powroźnik, Michał „stRing” Radecki (Agenda) Gra zręcznościowa • Point Of View (Global Game Jam 48 h compo) – Paweł „Sikor” Sikorski (pomysł, kod), Bartek „V0yager” Dramczyk (muzyka), Tomasz „TDC” Cieślewicz (grafika) • The Potion – Peter Karlsson, na Atari przekompilował Paweł „Pirx” Kalinowski Gra przygodowa • Radioactive Shit Happens! – Arkadiusz „Nosty” Staworzyński, Michał „Miker” Szpilowski Gra zręcznościowa • Ramp Rage – Jason „TheRealBountyBob” Kendall Gra zręcznościowa • Ransack! – Lyren „Xuel” Brown, José Pereira Gra zręcznościowa, konwersja z BBC Micro. • Rest in Peace - You Only Live Once (R.I.P.) (Sikor 24 h compo) – tbxx Gra zręcznościowa • RGB – Marek „MaPa” Pavlik, Zdenek „PG” Eisenhammer, Adam „Ooz” Powroźnik Gra zręcznościowa • Rubačka vo kopec – Frantisek „Fandal” Houra, Michał „Miker” Szpilowski, Zdenek „PG” Eisenhammer Gra zręcznościowa. Wymaga multijoya, obsługuje do 8 graczy. • Russian Roulette – Michał „Miker” Szpilowski Gra „losowa” • Serduszka – Marcin „command-dos” S., poprawki graficzne: Gonzo Gra logiczna • SPEEDmaza (Wapniak Game Compo) – Jakub Husak Gra zręcznościowa • Stampede – Avery „Phaeron” Lee (konwersja z Atari 2600) Gra zręcznościowa • Subchase – Koala (kod), sOnar (grafika, muzyka), Miker (efekty dźwiękowe) Gra zręcznościowa (demo) • Thetris – Marek „Mapa” Pavlik, Zdenek „PG” Eisenhammer Tetris • Treasure Island Dizzy – kod: Paweł „Paw” Gugała, muzyka: Michał „Miker” Szpilowski (gra originalna: Philip Oliver, Andrew Oliver, Andrew Graham, Stewart Graham, Robbie Graham) Gra zręcznościowo-przygodowa (konwersja) • Twenty Fourty Eight – Daniel „Dely” Koźmiński, Michał „Miker” Szpilowski, Jakub „LewiS” Kosiec, Piotr „LiSU” Lis Gra logiczna. Interpretacja gry 2048 • Voyager! – Jim „Jacobus” Wilkinson Gra strategiczna • Wumpus – Payton Byrd, na Atari przekompilował Paweł „Pirx” Kalinowski Gra labiryntowa • Xirius Defect XXL – Martin "MatoSimi" Simeček, Jason Kendall, Zdenek „PG” Eisenhammer Gra logiczna, rozbudowana wersja gry Xirius Defect z 2013 roku. Gry 10-linijkowe z konkursu NOMAM: • 2047 – Paweł „Pirx” Kalinowski Gra logiczna. Interpretacja gry 2048 • Abduct10 – Kevin Savetz Gra zręcznościowa • Abyss – Jakub „Ilmenit” Dębski Gra strategiczna • Atlas TXL – island2live Gra zręcznościowa • Bagh Chal – Bill Kendrick Gra taktyczna • BluesJam – Kevin Savetz Gra muzyczna • Carrera – Daniel Serpell • Catch – Chris Read • Cavern 10 – Lyren „Xuel” Brown Gra zręcznościowa • Colfusion! – Irgendwer • Count1ng Zoo – 1NG • Crack My Luggage – Gozar Mastermind • Do not let me hang on (Hanged Man) – Jakub Husak Gra w wisielca • Dodge Racer – Reaperman Gra zręcznościowa • Drunk Pistol – mgr inż. Rafał Gra zręcznościowa • Escape 10 – Rybags Gra zręcznościowa • Flappy – Paweł „Pirx” Kalinowski Gra zręcznościowa • Fuky Bird – 1NG • Gozmind – Gozar Gra logiczna • Grue Killer – Reaperman Gra taktyczna • Gwobby Micro – Jason „TheRealBountyBob” Kendall • Isol – Bill Kendrick Gra taktyczna • Joyas – Daniel Serpell Gra logiczna • Jump Sheep – fdingler • Jump! – Lyren „Xuel” Brown Gra zręcznościowa • Letter Better – Paweł „Sikor” Sikorski Gra zręcznościowa • Maze – Bill Kendrick Gra labiryntowa • Minidash – Bill Kendrick Gra zręcznościowa • Minijong – Bill Kendrick Gra logiczna • Minimalist Guaton – devwebcl • Nimx – Cliff Hatch Gra logiczno-taktyczna • Paddleship – Bill Kendrick Gra zręcznościowa • Planets – Bill Kendrick Gra zręcznościowa na dwóch graczy • Puzzler 2014 – Sleepy Znajdowanie wzorca • Puzzler Duell – Sleepy Znajdowanie wzorca (pojedynek 2 graczy) • Roguelike – Jakub „Ilmenit” Dębski Roguelike • Shmup – Bill Kendrick Gra zręcznościowa (strzelanka) • Sijmen – Gunnar „Bunsen” Kanold Powtarzanie sekwencji dzwiekow • Slice – Bill Kendrick Gra zręcznościowa • Squirrel – fdingler • Zen3D – 1NG Gra muzyczna Nowe zestawy poziomów starych gier • Boulder Dash Mugen 15 (Cuevas Dr. Mugen 15) – Edgardo „Dr. Mugen” Aranda Gra zręcznościowo-logiczna • Boulder Dash Mugen 16 (Cuevas Dr. Mugen 16) – Edgardo „Dr. Mugen” Aranda Gra zręcznościowo-logiczna • Polish Game Robbo – Paweł „Sikor” Sikorski Kompilacja poziomów do gry Robbo • Robbo Galaktyka G01 – Robert „Robin” Sitko Kompilacja poziomów do gry Robbo • Robbo Lucky II – Sebastian Wolany Kompilacja poziomów do gry Robbo • Robbo Marik – Mariusz Wolany, Sebastian Wolany Kompilacja poziomów do gry Robbo • Robbo Marik 2 – Mariusz Wolany, Sebastian Wolany Kompilacja poziomów do gry Robbo • Robbo Marik 3 – Mariusz Wolany, Sebastian Wolany Kompilacja poziomów do gry Robbo • Robbo SWS – The best of – Sebastian Wolany Kompilacja poziomów do gry Robbo • Robbo SWS-05 – Sebastian Wolany Kompilacja poziomów do gry Robbo • Robbo SWS-06 – Sebastian Wolany Kompilacja poziomów do gry Robbo • Robbo SWS-07 – Sebastian Wolany Kompilacja poziomów do gry Robbo • Robbo SWS-08 – Sebastian Wolany Kompilacja poziomów do gry Robbo • Tre Robbo 40 - Kraina Niespodzianek – Michał Kowalski Kompilacja poziomów do gry Robbo • Tre Robbo 41 – Michał Kowalski Kompilacja poziomów do gry Robbo • Tre Robbo 42 - Kraina Śrubek – Michał Kowalski Kompilacja poziomów do gry Robbo • Tre Robbo 43 – Michał Kowalski Kompilacja poziomów do gry Robbo • Tre Robbo 44 - Kraina Bomb – Michał Kowalski Kompilacja poziomów do gry Robbo Zebraliśmy paczkę z grami (tytuły z NOMAM są zbiorczo w katalogu o tej samej nazwie) tutaj. Zapraszamy do głosowania! [EDIT 2015-12-20 by Adam] Aktualizacja zbioru gier: • Alien Swarm - hack: Peter Dell, Paul Lay; oryginał: Bruce Thompson (1982) • Bounce Ball M4 – wersja multijoyowa przygotowana przez Fandala do magazynu FLOP 57; oryginalna gra: Jerzy Kasenberg (1989) • Drutt M4+ – wersja multijoyowa przygotowana przez Fandala do magazynu FLOP 57; oryginalna gra: Jacek "Tabu" Grad, Wojtek "Slash" Górski (1992) • Tetris - hack: Peter J. Meyer, autor oryginału: David Mason Paczka została rozszerzona o te dodatkowe gry. Poza tym zaszły następujące zmiany: - dodano grę "Serduszka", o której brakowało w pierwszym pliku - dodano wersję NTSC gry "The Great Return of the Penguins" - zmieniono wersję "Duchoskoczka" - na prośbę autora usunięto z paczki grę "Ms. Pac-Man Enhanced", jako że prace nad grą będą jeszcze kontynuowane. Jeszcze raz zaktualizowany link do paczki: ->link<-. 2015-11-30 23:33 by Xeen
komentarzy: 65 |
xeen @2015-12-01 00:07:29 |
1. RGB - 10 pkt. (Świetna gra! Fajny pomysł! Fajna grafika! Wykonanie! Gra roku! Brawo!) 2. Treasure Island Dizzy - 9pkt. (podoba mi się muzyka, szkoda, że nie było tej gry na Atari w latach 90) 3. SPEEDmaza - 8 pkt. (za pomysł, za grywalność, bardzo lubię gry na jeden przycisk) 4. Great Return of the Penguins - 7 pkt. (dobre wykonanie) 5. Dino's Quest - 6 pkt. (ok, doceniam - ale daje punkty za wykonaną pracę niż za całokształt) 6. Stampede (duża grywalność, sporo pograłem, wracam często, dziękuję) - 5 pkt. 7. Roguelike (Ilmenit ma jakiś talent, dar chyba - w 10 linijkach zrobił takie dwie gry ze swoimi światami, w których na chwilę się zanurzyłem. Rób gry Człowieku bo gram we wszystko co wychodzi od Ciebie bardzo często) - 4 pkt 8. Abyss - 3 pkt (jw) 9. Lunar Jetman 2 pkt (niezła strzelanka ;) 10. Exoter - 1 pkt (kilka języków, panel, przygoda) |
Rastan @2015-12-01 00:18:14 |
1. Perplexity - 10 pkt. (lubię porty i konwersje, szczególnie jeśli to są fajne gry) 2. RGB - 9 pkt. (mistrzowskie wykonanie) 3. Ransack! - 8 pkt. (jak 1.) 4. Dimo's Quest - 7 pkt. (dobre, profesjonalne wykonanie) 5. Dungeon Hunt - 6 pkt. (prawie jak Dungeon Master) 6. Treasure Island Dizzy - 5 pkt. (lubię Dizziego, fajna konwersja, ale mogłaby być jeszcze lepsza) 7. SPEEDmaza - 4 pkt. (prosta, ale fajna gra) 8. Pixeroids - 3 pkt. (jak wyżej :) ) 9. Cavern 10 - 2 pkt. (mistrzowski kod w 10 liniach) 10. Flappy by Pirx - 1 pkt. (jak wyżej) |
larek @2015-12-01 09:27:38 |
xxl @2015-12-01 11:42:32 |
xeen @2015-12-01 11:43:51 |
xxl @2015-12-01 11:48:08 |
s2325 @2015-12-01 11:48:27 |
pirx @2015-12-01 12:37:13 |
tdc @2015-12-01 17:02:04 |
Philsan @2015-12-01 20:11:33 |
Strictly Gone Bananas is missing: http://a8.fandal.cz/detail.php?files_id=... |
xeen @2015-12-01 20:18:32 |
gonzo @2015-12-01 20:23:47 |
Adam @2015-12-01 20:39:03 |
Philsan @2015-12-01 20:40:00 |
gonzo @2015-12-01 21:03:05 |
Adam @2015-12-01 21:17:43 |
Decyzja, czy uwzględniać grę "poprawioną", zależy od liczby zmian w stosunku do oryginału i ich wpływu na rozgrywkę. Przykładowo sama zmiana kolorów nie jest moim zdaniem wystarczającym powodem, żeby grę umieszczać w konkursie. Pavros w IKEE2014 wykonał niezły kawał roboty - proponuję zapoznać się z wątkiem, w którym załączył swoje notatki: http://atarionline.pl/forum/comments.php... Jeśli gra jest faktycznie nowa, ale nam po prostu umknęła, to oczywiście ją uwzględnimy. |
gonzo @2015-12-01 21:24:51 |
nie upieram się przy fire power, serduszka http://atarionline.pl/forum/comments.php... |
Adam @2015-12-01 21:40:41 |
larek @2015-12-01 22:36:16 |
Chciałem poprosić o dodanie do katalogu gier AOL gry The Great Return of the Penguins w wersji NTSC. Jest to wersja gry dostosowana do pracy z częstotliwością 60Hz. Wersja PAL była zbyt szybka na komputerach NTSC, co mogło znacznie utrudnić granie. Wersja NTSC ujrzała światło również w 2014 roku, a napisałem o niej tu: http://atariage.com/forums/topic/232601-... A tu ją można ściągnąć: http://arsoft.netstrefa.pl/pliki_program... Może do paczki zbiorczej z grami KK też by ją warto wrzucić? Dziękuję. |
Adam @2015-12-01 22:51:51 |
rako @2015-12-02 17:00:53 |
Liebling Pejcz @2015-12-03 22:32:51 |
Lhuven @2015-12-04 23:15:53 |
GadZombiE @2015-12-05 00:00:52 |
To moja dziesiątka wygląda następująco: 1. RGB (genialny pomysł i wykonanie!) 2. Treasure Island Dizzy (o tym się już rozwodziłem na classic-games.pl!) 3. Twenty Fourty Eight (świetnie wykonane) 4. Lunar Jetman (fajna grafika i oldskulowo trudne) 5. Dungeon Hunt (fajne wykonanie) 6. Perplexity (mogłoby być sprawniejsze, ale i tak gra się dobrze) 7. Dimo's Quest (Dimo's Quest in ABBUC Land) (ładne, bardzo efektowne, chociaż sama idea trochę nudna) 8. Nemezyro (klikomania w ciekawym wydaniu, fajne) 9. Voyager (interesujący pomysł, chociaż grafika słaba) 10. Planets (a tu pomysł mi się podoba, chociaż wykonanie jest dalekie od ideału; na zachętę ostatnie miejsce) |
larek @2015-12-05 10:00:22 |
matosimi @2015-12-06 10:19:21 |
Martinus @2015-12-06 13:48:32 |
paw @2015-12-06 21:00:56 |
pirx @2015-12-06 22:06:57 |
kris3d @2015-12-07 16:13:11 |
bob_er @2015-12-07 23:16:56 |
4e 69 63 20 6b 6f 6d 75 20 64 6f 20 74 65 67 6f 21 @2015-12-08 00:52:22 |
piter @2015-12-08 07:16:39 |
stRing @2015-12-08 08:27:48 |
mariuszw @2015-12-09 22:43:11 |
grey / mystic bytes @2015-12-10 10:49:20 |
Piesiu @2015-12-13 15:42:33 |
adv @2015-12-13 16:16:16 |
Philsan @2015-12-13 16:52:28 |
jhusak @2015-12-14 21:18:42 |
vangis @2015-12-15 19:33:37 |
DottorGonzo @2015-12-16 10:00:13 |
Jarkeczek @2015-12-17 16:46:50 |
pavros @2015-12-18 00:12:48 |
Odyn1ec @2015-12-19 00:52:48 |
koala @2015-12-19 11:15:18 |
voy @2015-12-19 16:00:32 |
voy @2015-12-19 19:37:38 |
nosty @2015-12-20 01:36:23 |
Adam @2015-12-20 19:05:06 |
grzybson/ssg @2015-12-20 20:08:10 |
Adam @2015-12-20 20:15:08 |
_rocky @2015-12-20 21:18:43 |
ooz/agenda @2015-12-20 21:21:28 |
Peri Noid @2015-12-20 21:40:02 |
miker @2015-12-20 21:50:22 |
akkordzista @2015-12-20 22:38:31 |
firestorm @2015-12-20 22:41:13 |
bocianu @2015-12-20 23:02:59 |
Tdc @2015-12-20 23:59:03 |
bocianu @2015-12-21 12:22:57 |
wieczór @2015-12-21 13:18:46 |
xebyz @2015-12-21 21:59:55 |
xebyz @2015-12-21 22:04:52 |
xeen @2015-12-21 22:23:21 |
«« nowsze | starsze »» |
1. Biuro |
2. Grafika |
3. Muzyka |
4. Programowanie |
5. Magnetofon |
6. Stacja dyskietek |
7. DOS-y |
8. ROM-y |
9. Rozne |
A. Schematy |
B. Emulatory |
C. Edukacyjne |
D. Komunikacja |
E. Diagnostyczne |
F. Archiwizowanie i kompresowanie |
!info |
Z. Inne platformy |
«« nowsze | starsze »» |